Jongens die veel zwemmen krijgen een gestroomlijnd uiterlijk. Brede schouders met een laag vetpercentage.
Als je gaat zwemmen voor de vetverbranding, zwem dan niet als een idioot maar zwem in een redelijk tempo zo'n 30-40 minuten. Een vuistgreep is dat je minimaal 20 minuten in redelijk tempo bezig moet zijn met een aerobische activiteit voordat je lichaam vet begint te verbranden.
Ook geldt: hoe vaker, hoe beter. Liever 4 keer per week een half uur, dan 1 keer per week twee uur lang. Behalve de sport zelf, verbrand je ook meer energie de uren na de training. Tijdens het slapen wordt je stofwisseling weer lager.
Een goede combinatie van aerobische sporten zijn zwemmen, hardlopen en cardiofitness (verschillende apparaten). Kun je elke dag mooi afwisselen.
Voeding is zoals gezegd ook belangrijk. Eiwitten zijn nodig voor de spieropbouw en ze stimuleren ook de stofwisseling. Ik eet bijna elke dag wel tonijn op brood en een bakje kwark. Daarnast ook vaak gebakken kipfilet. Als je eten gaat bereiden, gebruik dan altijd olijfolie ipv plantaardige olie of bakboter.
Koolhydraten heb je eigenlijk altijd nodig, maar ze zitten ook overal in. Wat betreft het vet is het vrij simpel: geen snoep/snacks/tussendoortjes en natuurlijk niet te vaak alcohol.
Dit verhaal (sport + voeding) staat of valt echter met iets dat nog belangrijker is: doorzettingsvermogen.
quote:Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang je al zwemt en op wat voor niveau. Ik zwem zelf ook (meestal 2 á 3 keer per week tussen de 2,5 en 4 km per training) en je wordt er wel iets breder van (doe het al vanaf mijn 10e). Maar die zwemmers die je op TV zien die zwemmen vaak meer dan 15 uur in de week en daarnaast doen de meesten ook krachttraining. Dus ga er maar niet vanuit dat je snel gespierd zult worden.
Op zondag 3 augustus 2003 22:51 schreef amstelbier het volgende:
Wordt je ook gespierd van zwemmen als je 2 x in de week (1 a 2 uur)zwemt? En dan natuurlijk intensief zwemmen.
quote:Ik ook!!!!
Op donderdag 31 juli 2003 23:09 schreef Martijn23 het volgende:
nee k zwem om op te vallen
(me is benieuwd wat jij uitvreet dan:?)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |