quote:Oja? Bij Lars dan niet volgens mij. Als ik hem een kus op z'n voorhoofd geef, voelt dat altijd warm aan op m'n lippen. En hij heeft echt geen koorts.
Op zondag 10 augustus 2003 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Een vrij simpele methode om vast te stellen of een kind koorts heeft (maar niet hoeveel koorts) is om het kind een kus op zijn/haar voorhoofd te geven. Voelt dat warm aan op je lippen, dan heeft je kind koorts. Voor thermometer-gestresste kinderen is dat een handige methode, je gaat de strijd dan tenminste niet voor niets aan
Zal vanavond ff wat foto's plaatsen, want die heb ik hier niet bij de hand (@ work).
quote:Daan voelt ook altijd warmer aan dan ik (zijn lichaamstemp. ligt ook een graad hoger dan de mijne), maar als hij koorts heeft dan 'gloeit' zijn voorhoofd. Dat voelt dus echt wel anders.
Op maandag 11 augustus 2003 12:26 schreef PluizZzje het volgende:[..]
Oja? Bij Lars dan niet volgens mij. Als ik hem een kus op z'n voorhoofd geef, voelt dat altijd warm aan op m'n lippen. En hij heeft echt geen koorts.
Ach, misschien heb ik wel ijzige lippen.
quote:Een Tummytub? Zo een dus
Op maandag 11 augustus 2003 13:54 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wij gebruiken een Tummy Tub.
Daarin kan de baby zitten en dat geeft voor haar hetzelfde gevoel als dat ze in de baarmoeder zat.
Norah vindt het heerlijk.Zal vanavond ff wat foto's plaatsen, want die heb ik hier niet bij de hand (@ work).

Kheb ook weer een paar nieuwe fotootjes HIER geplaatst.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 11-08-2003 16:28]
Ik had ook nog gevraagd of er tips waren om hem wat beter in slaap te laten vallen. Hij valt heel goed aan de borst in slaap maar als hij geen honger heeft of bij de oppas is het in slaap komen soms wel erg moeilijk. Ik moet hem maar laten huilen. Nou dat kan ik dus niet he. Na 2 minuten pak ik hem toch weer op, ik vind hem veels te klein om te laten huilen.
En ik moet zijn tandjes gaan poetsen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
Zoalng je maar lekker insmeert en een parasolletje gebruikt dacht ik.
Bij ons binnn is het een stuk heter. Als je bij 5 weken hier http://noa.myplaces.nl/index.php3?h=191&map_id=705&&offset=1&fotonr=4 kijkt, dan zie je een fotootje waar ze het superheet heeft
Gelukkig lijkt ze er wel aardig tegen te kunnen.
op dìt moment is het 32 graden in huis terwijl alle gordijnen dicht zitten.
Weet je zeker dat hij niet een meisje is
![]()
Nee hoor, het is mooi dat hij nu lekker rustig is.
Overdag is het in haar kamertje niet te houden. Ze huilt dan (bijna) contant, dus hebben we maar besloten om ze in de wagen te leggen en bij ons buiten te zetten. We zitten tegen het achterraam en daar staat bijna altijd schaduw.
Dus ik heb gisteren maar een ventilator gekocht voor op haar kamer zodat de warme lucht niet blijft hangen.
* Sc0rPi0n vond een warme zomer leuk, maar walgt er nu van.
* Sc0rPi0n wil herfst!!!!!
We hebben nog wel van die kleintjes? Hebben?
quote:In Goes (ZLD) nog wel. Wij hebben hier een Action zitten en daar stonden er nog een stuk of 5
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:59 schreef basset het volgende:
waar heb je die ventilator gevonden dan????In gouda is er geeneen meer te vinden!
Ik kan er eentje voor je halen, maar dan moet je hem wel zelf op komen halen
quote:Norah drinkt en plast heel veel. Verder drinkt ze zichzelf in slaap. Als ze fles bijna leeg is dan zie je ze gewoon wegvallen in slaap
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:16 schreef easy-going het volgende:
Omdat het al de hele zomer zo warm is heeft Sven overdag nog niet op zijn kamertje gelegen. Daar staan ´s morgens en ´s avonds de ramen open voor een beetje door te waaien en daar wil ik hem niet in leggen en ´s middags is het te warm op zijn kamertje. Hij ligt dus of in de box in de kamer, of in de kinderwagen beneden (wij hebben een "onderhuis" waar het nog een beetje koel is). Maar straks moet er toch een beetje structuur in de dagen gaan komen (hij heeft ook nog helemaal geen regelmaat qua slapen overdag). ´s Nachts gaat het iig goed. Hij slaapt vanaf 10 uur (na zijn laatste flesje) tot een uur of 7 ´s morgens. meestal dan he . Maar overdag heeft hij soms alleen maar slaapjes van een kwartiertje en een andere dag ligt hij opeens anderhalf uur te pitten. Ik weet niet hoe dit bij jullie is.
http://noa.myplaces.nl/index.php3?h=191&s=&map_id=705&offset=1&fotonr=8
En hier een plaatje van onze poes Sammie die zo nodig haar pootje moest breken op Noa's geboortedag:
Let op het toepasselijke kleurtje ![]()

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 12-08-2003 16:20]
quote:Sven drinkt nu 6 flessen van 150cc per dag. Dat is om de 3 uur een fles. Ik wil eik over naar 5 flessen (maar wat heb ik te willen) per dag (en dan van 180cc). Maar dat ga ik wel proberen als het straks wat koeler is. Ik vind het nu gewoon belangrijk dat hij goed vocht binnenkrijgt. Na de voeding valt hij de ene keer in slaap, de andere keer slaapt hij helemaal niet tussen de voedingen. Er is geen peil op te trekken bij hem. Maarja hij groeit goed en hij slaapt ´s nachts goed, dus dan trekt moeders het ook wel allemaal.
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:44 schreef Sc0rPi0n het volgende:Norah drinkt en plast heel veel. Verder drinkt ze zichzelf in slaap. Als ze fles bijna leeg is dan zie je ze gewoon wegvallen in slaap
![]()
Daarna slaapt ze meestal zo'n uurtje of langer (ligt eraan of het rustig is). Maar na zo'n 2 uur dan wordt mevrouw wakker en is het(wèèèè)
We geven nu om de 2 uur zo'n 120cc want ze vraagt nu vaker.
En ze hield het niet vol om om de 3 uur 150cc te drinken.
Als het straks weer koeler wordt dan zullen we weer overgaan om om de 3 uur haar te laten drinken.
edit: Noa ziet er wel verhit uit op de foto´s, gelukkig dat het wat koeler schijn te worden. Het is wel een kjoetie hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 12-08-2003 16:30]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |