Bastardhost geweldige site
. Heb hem inderdaad ook bij mijn favorieten gezet.
Iedereen bedankt voor de hapjestips!
Phileine, wat ontzettend leuk en fijn voor je dat je je zus weer zal zien. En elkaars kindjes, heerlijk voor jullie.
Ik zat hier met grote ogen te kijken dat ze al weer zwanger is en nu van misschien wel 2 kindjes, kan me voorstellen dat dat een behoorlijk schok is geweest.
Ik hou het kort, Chiara wordt nu wakker en heeft net d'r 2e vacc. gehad. Later meer...
Leeftijd: 14 weken
Gewicht: 6255 gram
Lengte: 61 centimeter
Vandaag dus weer een prikje, ze gaf een kreet en keek mij boos aan, maar verder was er niet veel aan de hand. Ik heb rondom de plek van vaccinatie even wat gemasseerd en we hebben wat oefeningen met d'r beentjes gedaan, ze vond het allemaal wel prima, dat was dus reuze meevallen in vergelijking met de vorige keer. Ze heeft nog lekker heel wat uurtjes geslapen vanmiddag.
Toen ik haar net naar bed had gebracht heb ik nog maar een zetpil ingebracht, ze leek toch wel wat pijn aan d'r beentje te hebben en nu slaapt ze weer lekker...
Ik heb een tijdje niet zo veel gepost hier op het forum, dat komt omdat ik best wel moe ben... Ik lees wel een hoop mee hoor!
Verder gaat het hartstikke goed met Chiara
Ze heeft d'r tenen vorige week ontdekt, dus ze ligt continu met d'r voeten in de lucht om haar teentjes te pakken. Het liefst zou ze dr tenen in haar mondje doen, maar dat lukt net niet...
Vanmiddag heb ik haar even op dr buik in de box gelegd, ze brengt dan haar knietjes omhoog en hup, daar gaat dat kontje de lucht in, zo grappig om te zien. En later op de dag, rolde ze van d'r buik op d'r rug! Dus deze mama is supertrots!
quote:hmm, Chiara is geen theeleut:
Op maandag 4 augustus 2003 17:29 schreef phileine het volgende:
Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte? Isa zweet zich helemaal kapot. Ik laat haar maar extra veel drinken. Van mijn moeder (ex-vroedvrouw) mag ik ook wel zo'n 100cc kruidenthee bijgeven per dag, en dat doe ik dan ook maar. Isa zuipt het leeg alsof ze al weken in de woestijn zit. En ik dep haar hoofdje vaak met een nat washandje. Maar het blijft zielig, zo'n loeiheet kindje.
Chiara voelde ook warm aan vandaag, dus ik heb je tip opgevolgd en heb kruidenthee gezet. Toen het allemaal was afgekoeld nam ik Chiara op schoot en wilde haar de fles geven. Ze zat vies te kijken, duwde met haar tong de speen uit d'r mond. Met haar handje zat ze te spartelen: de fles moest weg! En vervolgens hapte ze richting mijn borst, ze wilde geen thee, ze wilde moeders melk...
Nog een tip voor 'waterige' fruithapjes (dit heb ik bij mijn ex-schoonzussen gezien, aantal jaar geleden).. Een stukje liga erdoorheen verkruimelen. Handig als je niet steeds banaan wilt gebruiken om het een beetje te binden (banaan heeft een verstoppende werking)
quote:O ja, dat is waar ook! Die tip heb ik ook gekregen van het CB, omdat Daan zoveel spuugde (ja, ook bij fruit- en groentehapjes).
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:50 schreef E.T. het volgende:
Nog een tip voor 'waterige' fruithapjes (dit heb ik bij mijn ex-schoonzussen gezien, aantal jaar geleden).. Een stukje liga erdoorheen verkruimelen. Handig als je niet steeds banaan wilt gebruiken om het een beetje te binden (banaan heeft een verstoppende werking)
Bram had vandaag denk erg last van de warmte. Hartstikke moe maar niet in slaap kunnen komen. 10000 rondjes gelopen door de kamer met hem op me arm en elke keer viel hij lekker in slaap en als ik hem dan neer wou leggen begon hij weer hysterisch te huilen. Na 2 uur was ik het aardig zat. Heb hem toen in de wagen gezet en ben naar Lois en Eva gegaan en daar was hij best vrolijk (is ook zo leuk naar een spelende Eva kijken). Ik kwam weer thuis en het was weer hetzelfde liedje. Uiteindelijk heb ik hem in de kinderwagen gezet en ben rondjes door het huis gaan lopen. Wat jammer dat het zo bloedheet was buiten, anders was ik lekker naar buiten gegaan. Gelukkig heeft hij toen een uurtje kunnen slapen maar toen durfde ik dus amper geluid te maken want daar werd hij ook elke keer wakker van.
Vermoeiend hoor zo'n dag.
Danosa! Wat balen dat je zo'n rot bevalling had en dan ook nog van hot naar her gesleept werd
Van harte met je meisje, ookal zo'n aparte naam! Geniet er van dames!
Wat leuk dat Chiara ook al zo'n tantetje wordt ![]()
Leuk he, om te zien hoe zich dat ontwikkeld.
Lara kan dus niet bij dr tenen, niet omrollen, niet kruipen, niet een beetje door de box scharrelen, niet lekker kneuterig tegen me aan liggen.... maar mevrouw krijgt wel gewoon TWEE ondertanden ![]()
Zondag was ze een beetje huilerig, toen heb ik dat ding toch maar af gedaan en haar eens lekker strak tegen me aan gehouden. Duurde 2 minuten toen lag ze met een gelukzalig gezicht heerlijk te ronken ![]()
Ik heb niet alles gelezen, ben beetje druk en ik ga donderdag met mn moeder en Lara naar Engeland, tot dinsdag. Ben benieuwd hoe dat gaat, dat vliegen, hoe Lara dat vind ![]()
En of ze door de metaaldetector komt
Ik ben er achter waarom Bram zo ontzettend hangerig was gister. Tand nummer 3 en 4 komen eraan. Ook weer aan de onderkant.
Die boventand die mijn moeder van de week zag is echt nergens meer te bekennen (ik zag hem ook, Lois had hem ook gezien, vreselijk vaag). Ik ben het nu al zat al die tandjesperikelen. Nu is het weer even genoeg.
jaah erg zielig die hitte voor die kleintjes. ik hoop daarom maar dat Skip blijft zitten tot na de hittegolf.
Phileine, jeeeetje twee misschien!
wens je zus maar sterkte.
quote:In zetpillen voor ukkies zit hetzelfde als in gewone paracetamol alleen in een mindere hoeveelheid.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:36 schreef bixister het volgende:
die zetpillen he, wat zit daar precies in? en is het misschien handig om die alvast aan te schaffen voor onze op komst zijnde kleine? of is dat overdreven.........
quote:Kindjes die pijn lijden ook.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:26 schreef GHaven het volgende:
Zetpillen zijn zielig!.
quote:Huilende en jengelende en koortsige babytjes zijn zielig
Op woensdag 6 augustus 2003 12:26 schreef GHaven het volgende:
Zetpillen zijn zielig!.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |