quote:Ik heb ook een fiat uno (bouwjaar 89) maar de maxi-cosi en een gewone kinder autostoel staan gewoon achterin.
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:20 schreef PluizZzje het volgende:
In mijn Fiatje Uno KAN de Baboo (maxicosi) alleen maar voorin, omdat de veiligheidsriem achterin veels te kort is.
Dus Lars zit daar ook altijd voorin. Gelukkig is m'n Uno'tje niet van zo'n recente makelij, dus geen airbag.In de VW Lupo moet ie wel achterin (wel airbag voor). Maar anders zou ik hem ook achterin zetten. Met deze auto rijden we altijd lange afstanden (van Duitsland naar NL) en dan zit ik liever naast de chauffeur dan achterin.
ik hoop dat het duidelijk is....
quote:Wow, hee ja, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik de eerstvolgende keer dat ik weg ga met de auto es doen. Enne, ik snapte je uitleg meteen hoor!
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:20 schreef Angel22 het volgende:
bla bla: gebruiksaanwijzing maxicosi in fiat proppen
Bram was vandaag bij mijn ouders en hij heeft godverdee een boventand erbij! Hij mag niet meer naar mijn ouders, vorige keer dat hij daar was kreeg hij die ondertanden. Als dit een paar weken zo doorgaat gaat ie alweer bijna wisselen.
Duncan was vandaag bijzonder uit zijn hum.... hij heeft vanmorgen bij elkaar een uur NIET gehuild en voor de rest was het echt drama....
Hij ligt nu ook al bijna de hele middag te slapen dus ik heb zo'n vermoeden dat ie in een groeistuipie zit. Damey heeft dat ook als ie weer de lucht in gaat....
Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......
quote:Je kunt het heel gemakkelijk zien als je je kind erin zet. De bovenkant van het hoofdje mag niet boven het stoeltje uitsteken ahw. Gemiddeld is een kind van 9 maanden oud toe aan een groter stoeltje. Die van ons dus na een half jaar
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:56 schreef Angel22 het volgende:
Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......
quote:Nu moet ik Zo nog even tot een knap mannetje broeden, dan is het een héél knap stel
Op donderdag 31 juli 2003 23:24 schreef phileine het volgende:
Voor zover ik Sven kan zien is ie adorable. 't is dat ik Isa al heb vergeven aan Zo van Mous, en dat mijn man al met een vriend in onderhandeling is over de bruidsschat (het bod staat op drie kamelen, maar daarvoor is onze tuin niet groot genoeg) en dat het niet nóg ingewikkelder moet worden met een derde kaper op de kust, anders zou het vechten worden.
quote:Euh geen
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
-knip-
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.
Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1
quote:Hier maak ik dus nog altijd alle fruithapjes zelf, zonder water, zonder rijst. Puur natuur. In mijn bescheiden mening zijn die twee enkel om de productiekosten te drukken, fruit is duur weet je!
Op zondag 3 augustus 2003 22:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:[..]
Euh geen
Gewoon nog borstvoeding
Lijkt me dat je gewoon iets van zoete appels (logisch) en iets van banaan, peren ofzo.
Zou niet iets van sinaasappel, ananas of kiwi doen, want ik denk dat je dan een verrassing vindt in de luier![]()
Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1
Wij beginnen zelf met appel. Dat hapt het makkelijkst. Mango is overigens ook een perfecte fruit om hapjes van te maken. Heerlijk zoet en stevig van structuur.
Het maken van de voeding kan ik best weer veel over schrijven, maar ik doe makkelijk vandaag. Genuivere heeft een hele verzameling weetjes in één document samengevoegd en die ga ik NU als webpagina beschikbaar stellen:
quote:Wat wij maken aan fruit:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Wat maken wij aan groente/vlees/aardappel:
Aardappel-tomaat combo, rijst
tartaar, kipfilet, visfilet
broccoli, bloemkool, doperwten, slabonen, worteltjes, bruine bonen/appel, enz.
Spaghetti, macaroni
Hoe: indien nodig voorbereiden door koken, pureren, invriezen in ijsblokjeshouders daarna overbrengen in diepvriesbakken, of zakjes. Per maaltijd hoeveelheid afnemen in blokjes *hier is één blokje ongeveer 18gr, Sverre krijgt er nu 10 per maaltijd*
Zie hierboven ook het documentje van Genuivere
Vooral de warme maaltijd krijg ik nooit zo smeuig als zo'n potje. Maar daar zit ook iets van bloem/maizena in geloof ik?
Van groente maakte ik zelf vaak broccoli. Worteltjes en erwtjes uit de diepvries.
Ik zag trouwens dat Stan nog niet in het lijstje staat........
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 04-08-2003 14:00]
quote:Zo deed ik het ook, behalve het zeven...
Op maandag 4 augustus 2003 13:59 schreef Angel22 het volgende:
Koken van fruit ?!?!?!?! heb ik nog nooit gedaan, moet ik heel eerlijk bekennen.
Ik gooi alles zo in een bakje en dan ff flink met de staafmixer erdoor heen, als laatste nog even door een zeefje en happen maar...
Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte? Isa zweet zich helemaal kapot. Ik laat haar maar extra veel drinken. Van mijn moeder (ex-vroedvrouw) mag ik ook wel zo'n 100cc kruidenthee bijgeven per dag, en dat doe ik dan ook maar. Isa zuipt het leeg alsof ze al weken in de woestijn zit. En ik dep haar hoofdje vaak met een nat washandje. Maar het blijft zielig, zo'n loeiheet kindje.
Morgen komt mijn zus voor een weekje naar Nederland. Voor de mensen die niet altijd alles hebben gelezen: mijn zus woont in Duitsland, heeft een Anna van 6, een Marie van bijna vier maanden en een ?? (werktitel Kareltje) die april volgend jaar moet worden geboren. We hebben elkaars babies nog nooit gezien, dus ik verheug me er heel erg op.
quote:wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje...
Op maandag 4 augustus 2003 17:29 schreef phileine het volgende:
?? (werktitel Kareltje)
quote:Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...
Op maandag 4 augustus 2003 17:49 schreef bixister het volgende:[..]
wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje...
veel plezier met je zus et les bébé's de komende week.
en bastard_host, ik heb 'm ook aan m'n favorieten toegevoegd. [afbeelding]
quote:Wat zal je zus geschrokken zijn zeg!
Op maandag 4 augustus 2003 17:55 schreef phileine het volgende:[..]
Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...
Is ze er wel blij mee dat ze zo snel al weer zwanger is (even afgezien van het feit dat het er misschien 2 zijn)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |