abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:59:47 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_12159614
Mooie kindjes!!

Ik wil oohook

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12160114
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:20 schreef PluizZzje het volgende:
In mijn Fiatje Uno KAN de Baboo (maxicosi) alleen maar voorin, omdat de veiligheidsriem achterin veels te kort is.
Dus Lars zit daar ook altijd voorin. Gelukkig is m'n Uno'tje niet van zo'n recente makelij, dus geen airbag.

In de VW Lupo moet ie wel achterin (wel airbag voor). Maar anders zou ik hem ook achterin zetten. Met deze auto rijden we altijd lange afstanden (van Duitsland naar NL) en dan zit ik liever naast de chauffeur dan achterin.

Ik heb ook een fiat uno (bouwjaar 89) maar de maxi-cosi en een gewone kinder autostoel staan gewoon achterin.
Oke het is wel ff etteren met de maxi-cosi maar hij kan er gewoon in hoor.
Zal proberen uit te leggen hoe ik het doe.
Ik zet de maxi op de achterbank en dan maak ik eerst de korte kant van de riem vast over de onderkant van de maxi.
Ik klik hem meteen vat in het slot.
Dan trek ik de lange kant achter de maxi langs, dan komt de maxi bijna verticaal te staan, en dan trek ik aan de onderkant die tegen de achterkant van de bank zit omhoog zodat de maxi in ligstand staat.

ik hoop dat het duidelijk is....

pi_12160463
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:20 schreef Angel22 het volgende:
bla bla: gebruiksaanwijzing maxicosi in fiat proppen
Wow, hee ja, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik de eerstvolgende keer dat ik weg ga met de auto es doen. Enne, ik snapte je uitleg meteen hoor!
  FOK!fossiel vrijdag 1 augustus 2003 @ 17:40:55 #29
2628 Karin
pi_12167645
In mijn Saltootje (Suzuki Alto) heb ik alleen voorin een driepuntsgordel. Die past echt net, het is ongeveer ook zo'n geklooi als Angel schrijft. Het is dat ik graag wil dat ik zelf Bram kan ophalen want een ander had er denk niet aan begonnen, het is zo'n geklooi, kan alleen op 1 bepaalde manier. Je wordt er gelukkig wel steeds handiger in. Laatst waren Lois en ik met Bram in mijn auto op pad. Ik had ook nog de kinderwagen mee, die moest naast Lois rechtop tegen de achterbank staan omdat er in het Saltootje amper een achterbak zit. We waren met zijn drietjes net 20 man in een telefooncel, het paste allemaal echt net. Maargoed dit is gewoon een luxeprobleem. Als we dan met Peets auto gaan loop ik wel te vloeken hoor dat het bij hem zo makkelijk gaat. Maar het is wel fijn dat ik zelf een auto heb om hem weg te brengen en op te halen en om af en toe saampies op pad te gaan.

Bram was vandaag bij mijn ouders en hij heeft godverdee een boventand erbij! Hij mag niet meer naar mijn ouders, vorige keer dat hij daar was kreeg hij die ondertanden. Als dit een paar weken zo doorgaat gaat ie alweer bijna wisselen.

pi_12167874
Ja dat herrinner ik me ook van mijn altootje... die heb ik helaas twee jaar terug total loss gereden, want het was een heerlijk autootje.
Maar daar hadden we absoluut niet mee kunnen blijven rijden met twee kinderen.
Die was echt veels te klein.
Je kan ook eventuel andere (langere) gordels in je auto zetten, die ken je gewoon bij de halfords kopen.
Scheelt een hoop ge-etter.

Duncan was vandaag bijzonder uit zijn hum.... hij heeft vanmorgen bij elkaar een uur NIET gehuild en voor de rest was het echt drama....
Hij ligt nu ook al bijna de hele middag te slapen dus ik heb zo'n vermoeden dat ie in een groeistuipie zit. Damey heeft dat ook als ie weer de lucht in gaat....

Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......

vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:14:05 #31
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12168152
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:56 schreef Angel22 het volgende:
Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......
Je kunt het heel gemakkelijk zien als je je kind erin zet. De bovenkant van het hoofdje mag niet boven het stoeltje uitsteken ahw. Gemiddeld is een kind van 9 maanden oud toe aan een groter stoeltje. Die van ons dus na een half jaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:14:46 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12168165
Angel, je kunt aanhouden dat ze erin passen tot hun hoofdje gelijk komt met de bovenkant. Als ze er bovenuit komen is de cosi niet veilig meer en gaan ze in het autostoeltje. Dat is een betrouwbaardere aanduiding dan leeftijd en gewicht.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:16:37 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_12168211
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 23:24 schreef phileine het volgende:
Voor zover ik Sven kan zien is ie adorable. 't is dat ik Isa al heb vergeven aan Zo van Mous, en dat mijn man al met een vriend in onderhandeling is over de bruidsschat (het bod staat op drie kamelen, maar daarvoor is onze tuin niet groot genoeg) en dat het niet nóg ingewikkelder moet worden met een derde kaper op de kust, anders zou het vechten worden.
Nu moet ik Zo nog even tot een knap mannetje broeden, dan is het een héél knap stel De kapers moeten wel op gaan passen hoor, zo uit zich soms als een echt karate kidje
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:18:21 #34
13151 crew  Rewimo
pi_12168239
Ik ben blij dat Christan en Bo al zo lang verkering hebben, dan is dat tenminste duidelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12168272
op maxi-cosi.nl staat in 1 van de handleidingen dat tussen de 9 en de 13 kilo het kindje te groot gaat worden (afh van de rest van de bouw, dus wat hierboven al staat)
pi_12174101
Tnx ... ik was het echt ff kwijt.
Damey is nl nooit uit de maxi gegroeid omdat we voordat hij eruit was geen auto meer hadden.....
Dus ik heb het nooit gemeten bij hem eik...
Maar nu heb ik tenminste een richtlijn voor Duncie.
  FOK!fossiel zondag 3 augustus 2003 @ 22:27:31 #37
2628 Karin
pi_12204473
Wij hebben hier een klein fruitmonstertje
Vandaag en gister kreeg hij appel. De appel zat natuurlijk overal. Maar hij vond het toch lekker! Het ging hem echt niet hard genoeg. En brullen dat het op was. Maargoed ik geef nu dus een potje "eerste hapje" maar eigenlijk wil ik wel zelf zijn hapjes maken. Stukje banaan of appel in de blender lukt me nog wel denk ik (alleen wat voor soort appel bedenk ik me nu?) maar voor de rest heb ik geen flauw idee wat je die kleintjes kan geven. Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 augustus 2003 @ 22:31:35 #38
13151 crew  Rewimo
pi_12204568
Tip: neus eens in de winkel rond en kijk wat voor dingen er in de potjes zitten. Pas wel op met fruit waar pitjes in zitten (kiwi, aardbei, framboos, braam enz.). Als je dat fruit zeeft met een roerzeef zodat de pitjes eruit zijn, kan het weer wel. Probeer trouwens steeds een paar dagen hetzelfde fruit, als hij daar goed op reageert ga je over naar een andere fruitsoort. Heb je zo een aantal soorten waar hij goed tegen kan, dan kun je combinaties gaan maken
pi_12204697
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
-knip-
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Euh geen Gewoon nog borstvoeding
Lijkt me dat je gewoon iets van zoete appels (logisch ) en iets van banaan, peren ofzo.
Zou niet iets van sinaasappel, ananas of kiwi doen, want ik denk dat je dan een verrassing vindt in de luier

Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.

Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1

♥ K, N, R en F ♥
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:16:13 #40
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12205548
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Euh geen Gewoon nog borstvoeding
Lijkt me dat je gewoon iets van zoete appels (logisch ) en iets van banaan, peren ofzo.
Zou niet iets van sinaasappel, ananas of kiwi doen, want ik denk dat je dan een verrassing vindt in de luier

Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.

Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1

Hier maak ik dus nog altijd alle fruithapjes zelf, zonder water, zonder rijst. Puur natuur. In mijn bescheiden mening zijn die twee enkel om de productiekosten te drukken, fruit is duur weet je!

Wij beginnen zelf met appel. Dat hapt het makkelijkst. Mango is overigens ook een perfecte fruit om hapjes van te maken. Heerlijk zoet en stevig van structuur.

Het maken van de voeding kan ik best weer veel over schrijven, maar ik doe makkelijk vandaag. Genuivere heeft een hele verzameling weetjes in één document samengevoegd en die ga ik NU als webpagina beschikbaar stellen:

http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html

Shaven..... not furred
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:21:49 #41
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12205681
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Wat wij maken aan fruit:
Appel, meloen, kiwi, mango, nectarine, abrikoos, peer, aardbei (en alles wat verder aan fruit in de aanbeiding is, behalve citrus)

Wat maken wij aan groente/vlees/aardappel:
Aardappel-tomaat combo, rijst
tartaar, kipfilet, visfilet
broccoli, bloemkool, doperwten, slabonen, worteltjes, bruine bonen/appel, enz.
Spaghetti, macaroni

Hoe: indien nodig voorbereiden door koken, pureren, invriezen in ijsblokjeshouders daarna overbrengen in diepvriesbakken, of zakjes. Per maaltijd hoeveelheid afnemen in blokjes *hier is één blokje ongeveer 18gr, Sverre krijgt er nu 10 per maaltijd*

Zie hierboven ook het documentje van Genuivere

Shaven..... not furred
pi_12209810
Ik maak de fruithapjes ook meestal zelf. Ik gebruik heel vaak banaan omdat dat lekker bindt en het hapje smeuig maakt.
In peer en meloen zit nogal veel vocht en dan wordt het zo ontzettend vloeibaar.

Vooral de warme maaltijd krijg ik nooit zo smeuig als zo'n potje. Maar daar zit ook iets van bloem/maizena in geloof ik?
Van groente maakte ik zelf vaak broccoli. Worteltjes en erwtjes uit de diepvries.

pi_12209853
groentehapjes heb ik nooit echt in voren gemaakt ofzo. Ook nooit over nagedacht. Ik prakte gewoon een aardappel (ik eet zoutloze aardappelen) tijdens onze maaltijd met wat groente (wat er dan ook maar op tafel stond), scheutje melk erdoor heen als het niet smeuig was en klaar.
pi_12215001
Koken van fruit ?!?!?!?! heb ik nog nooit gedaan, moet ik heel eerlijk bekennen.
Ik gooi alles zo in een bakje en dan ff flink met de staafmixer erdoor heen, als laatste nog even door een zeefje en happen maar...
Zowel damey als duncan hebben er nog nooit problemen mee gehad....
Alleen heb ik wel gewacht met aarbeien tot Damey een jaar was en dat ga ik met Duncan ook doen, omdat die ukkies nogal heftig kunnen reageren op de kleurstoffen die in de aardbeien zitten.

Ik zag trouwens dat Stan nog niet in het lijstje staat........

[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 04-08-2003 14:00]

maandag 4 augustus 2003 @ 14:04:39 #45
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12215120
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 13:59 schreef Angel22 het volgende:
Koken van fruit ?!?!?!?! heb ik nog nooit gedaan, moet ik heel eerlijk bekennen.
Ik gooi alles zo in een bakje en dan ff flink met de staafmixer erdoor heen, als laatste nog even door een zeefje en happen maar...
Zo deed ik het ook, behalve het zeven...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_12215201
ik hoorde dat je eigenlijk beter kunt beginnen met groentehapjes dan met fruithapjes, omdat fruit over 't algemeen veel scherper is voor de maag. misschien zou je dat dus wat verzachten door 't fruit te koken?
pi_12219128
Wat een heerlijk document bastard_host, het staat gelijk tussen mijn favorieten. Daar zal ik zeker in de toekomst van gebruik gaan maken!

Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte? Isa zweet zich helemaal kapot. Ik laat haar maar extra veel drinken. Van mijn moeder (ex-vroedvrouw) mag ik ook wel zo'n 100cc kruidenthee bijgeven per dag, en dat doe ik dan ook maar. Isa zuipt het leeg alsof ze al weken in de woestijn zit. En ik dep haar hoofdje vaak met een nat washandje. Maar het blijft zielig, zo'n loeiheet kindje.

Morgen komt mijn zus voor een weekje naar Nederland. Voor de mensen die niet altijd alles hebben gelezen: mijn zus woont in Duitsland, heeft een Anna van 6, een Marie van bijna vier maanden en een ?? (werktitel Kareltje) die april volgend jaar moet worden geboren. We hebben elkaars babies nog nooit gezien, dus ik verheug me er heel erg op.

mooi he, alles
pi_12219373
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:29 schreef phileine het volgende:
?? (werktitel Kareltje)
wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje... veel plezier met je zus et les bébé's de komende week.
en bastard_host, ik heb 'm ook aan m'n favorieten toegevoegd.
pi_12219450
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:49 schreef bixister het volgende:

[..]

wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje... veel plezier met je zus et les bébé's de komende week.
en bastard_host, ik heb 'm ook aan m'n favorieten toegevoegd. [afbeelding]

Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...
mooi he, alles
  maandag 4 augustus 2003 @ 18:51:02 #50
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12220312
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:55 schreef phileine het volgende:

[..]

Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...

Wat zal je zus geschrokken zijn zeg!

Is ze er wel blij mee dat ze zo snel al weer zwanger is (even afgezien van het feit dat het er misschien 2 zijn)?

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')