quote:Camera is al naar Kodak geweest, nadat ik foto's had opgestuurd. Maar er is dus niks gerepareert.
Op donderdag 31 juli 2003 12:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
Magoed, je kan toch ffies naar de winkel gaan en daar vragen/ruilen. Ook kun je de foto's naar Kodak sturen. Dat het geen Canon is zegt nix, want ook Canon heeft kuren zo nu en dan. Kodak is in principe een prima camera voor een knappe prijs.
quote:Maar ik heb de indruk dat de kwaliteit pas na een paar weken slechter werd, in het begin was dit niet zo
Op donderdag 31 juli 2003 12:07 schreef JeroenH het volgende:[..]
Dan mag jij me vertellen met voor instellingen je de fotokwaliteit voor elkaar krijgt die ik zie. De foto's zijn gewoon niet scherp, en bij scherpe contrastvergangen zitten 'randjes'. Het lijkt wel de brakke kwaliteit die uit een goedkoop HP-lor kwam die ik ooit had.
Ik ben heel bang dat deze camera kwalitatief gewoon niet zo goed is.
quote:ga naar de winkel,vraag aan de plaatselijke fotoloog of hij zo`n zelfde camera pakt,loop allebei naar buiten,schiet een foto met exact dezelfde instellingen van hetzelfde onderwerp,en je weet waar het aan ligt!
Op donderdag 31 juli 2003 12:10 schreef Tburg het volgende:[..]
Camera is al naar Kodak geweest, nadat ik foto's had opgestuurd. Maar er is dus niks gerepareert.
quote:de 1e heeft wel heel veel last van CA (chromatische abberatie - kijk eens bij het boek, de randen zijn paars.. -300% zoom en je ziet het perfect).. dat kan aan de plaats van de CCD liggen.. is'ie soms eens gevallen of heeft'ie een tik gekregen, waardoor de CCD/lens misschien iets verschoven oid is?
Op donderdag 31 juli 2003 11:50 schreef Tburg het volgende:
Ik heb dus ongeveer 5 weken geleden een Kodak dx 6340 gekocht.
Hieronder wat specificaties:Resolutie max. 2032 x 1524
Beeldpunten 3,1 megapixel
Lens 36 - 144 mm.
Optische zoom 4 x
Digitale zoom 3,5 x
Gevoeligheid 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optischNa een week of 2 kreeg ik het idee dat de foto's ineens van een totale klote kwaliteit waren. Ik heb hieronder 2 foto's als voorbeeld. Ik heb ff 2 stukjes uitgesneden in photoshop, dan hoef ik geen foto's van 2032 x 1524 te uploaden.
Wat denk je nu als je die 2 foto'tjes bekijkt ? Lijkt nergens op toch ?
Dus ik mijn camera opgestuurd naar Kodak, vandaag ruim 2 weken later krijg ik hem terug. Maar het is nog steeds hetzelfde
Het is toch duidelijk dat die foto's van slechte kwaliteit zijn en er dus iets mis is met mijn camera ? of niet ?
de 2e heeft weer heel veel last van JPG artifacts... te hoge compressie?
quote:niks mis mee, behalve dat'ie niet scherp is..
Op donderdag 31 juli 2003 12:09 schreef Tburg het volgende:
[afbeelding]
ook een uitsnede van de max resolutie.
Veel minder "pixelig" dan die andere volgens mij
quote:Neem je een Fuji S2 pro
Op donderdag 31 juli 2003 12:08 schreef Joene het volgende:[..]
maar niet te vergelijken met de g1/g2/g3/g4/g5
Anyway, die pics zijn digitaal gefucked, als je em vergroot in Photoshop zie je een soort patroontje.. misschien dus je CCD kaduuk.
quote:Maar een winkel (en dus ook internetwinkel?) is toch ook verantwoordelijk voor wat ze verkopen, of zie ik dat verkeerd ?
Hartelijk dank voor uw vraag.
Wat merkwaardig dat het defect niet verholpen is. Wanneer het een defect betreft dat hoort Kodak deze uiteraard netjes op te lossen. Helaas is het omruilen onder tevredenheidsgarantie niet mogelijk. Dit kan tot en met 7 werkdagen na aanschaf. Ik wil u adviseren contact op te nemen met Kodak en het probleem uit te leggen dat het defect niet verholpen is. Ik ben er van overtuigd dat Kodak dan met een passende oplossing zal komen en het defect als nog op zal lossen. Het nummer van Kodak is 020-3469372.
quote:je hebt het idd bij hun gekocht,en zei horen het niet op kodak af te schuiven,als een klant bij mij een camera koopt,stuur ik hem ook niet naar kodak of whatever ,wie!
Op donderdag 31 juli 2003 17:50 schreef Tburg het volgende:
Ik had dus een mailtje gestuurd naar www.digicamshop.nl waar ik hem gekocht had, en gevraagd of zij niet een oplossing hebben, en daarbij al gevraagd of omruilen geen optie is. Dit kreeg ik als antwoord terug:
[..]Maar een winkel (en dus ook internetwinkel?) is toch ook verantwoordelijk voor wat ze verkopen, of zie ik dat verkeerd ?
Zij schuiven alles maar op Kodak af
Morgen eerst maar weer eens Kodak bellen.
quote:Dit staat in hun algemene voorwaarden
Op donderdag 31 juli 2003 17:56 schreef fotoloog het volgende:[..]
je hebt het idd bij hun gekocht,en zei horen het niet op kodak af te schuiven,als een klant bij mij een camera koopt,stuur ik hem ook niet naar kodak of whatever ,wie!
dat vind ik altijd een nadeel als je on-line koopt wel goedkoper,maar service,ho maar!
quote:volgens mij heb ik dus gewoon vette pech
Artikel 9. Garantie en aansprakelijkheid9.1 Voor door Coolblue B.V. geleverde producten geldt uitsluitend de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende product wordt vastgesteld. Coolblue B.V. vervult gedurende een dergelijke garantieperiode uitsluitend een loket functie.
quote:idd,goede les voor je volgende aankoop!
Op donderdag 31 juli 2003 18:06 schreef Tburg het volgende:[..]
Dit staat in hun algemene voorwaarden
[..]volgens mij heb ik dus gewoon vette pech
quote:learned my lesson
Op donderdag 31 juli 2003 18:11 schreef fotoloog het volgende:[..]
idd,goede les voor je volgende aankoop!
veel mensen staren zich blind op een aantrekkelijke prijs,maar aftersales is imo ook erg belangrijk,dan maar een paar eurootjes meer betalen.
als dit gebeurd met een klant van mij,dan ruil ik hem gewoon om,dat regel ik wel weer met de vertegenwoordiger van kodak.
Nu maar hopen dat ik binnen 4 weken (daarna zit ik voor een jaar in het buitenland) nog een oplossing kan vinden via Kodak, want ik weet zeker dat er iets niet juist is met mijn camera.
quote:da` duidelijk! veel sterkte iig.
Op donderdag 31 juli 2003 18:24 schreef Tburg het volgende:[..]
learned my lesson
Nu maar hopen dat ik binnen 4 weken
(daarna zit ik voor een jaar in het buitenland) nog een oplossing kan vinden via Kodak, want ik weet zeker dat er iets niet juist is met mijn camera.
Maar goed, back to business.
Het lijkt wel of er houtskool effect ofzo overheen is gegaan.
Ik zou eerst even checken of je camera niet een of andere aparte modus heeft en als dat niet het geval is terug met die camera. Als 't bedrijf waar je 'm besteld hebt lastig doet zou ik gewoon rechtstreeks met Kodak zaken doen. Scheelt jezelf een hoop gemier.
Hey fotoloog, jij verkoopt dus cams? Nieuw of gebruikt? Wat doen de Canon 10D en de Fuji S2 Pro bij jou?
quote:dan moet ik morgen ff kijken,op de zaak! ik zit nu thuis,dus heb de prijzen niet bijdehand.
Op donderdag 31 juli 2003 19:11 schreef Cavallino het volgende:
Dat die camera zulke foto's maakt is echt niet normaal hoor. Ik weet niet wie die opmerking maakte over 't bekijken in Ulead waarin de foto's er perfect uitzagen, want die persoon moet OF een bril hebben OF schiet zelf hele beroerde plaatjes en heeft geen beter referentiemateriaal.Maar goed, back to business.
Het lijkt wel of er houtskool effect ofzo overheen is gegaan.
Ik zou eerst even checken of je camera niet een of andere aparte modus heeft en als dat niet het geval is terug met die camera. Als 't bedrijf waar je 'm besteld hebt lastig doet zou ik gewoon rechtstreeks met Kodak zaken doen. Scheelt jezelf een hoop gemier.Hey fotoloog, jij verkoopt dus cams? Nieuw of gebruikt? Wat doen de Canon 10D en de Fuji S2 Pro bij jou?
quote:Kan geen aparte modus ontdekken.
Op donderdag 31 juli 2003 19:11 schreef Cavallino het volgende:Ik zou eerst even checken of je camera niet een of andere aparte modus heeft en als dat niet het geval is terug met die camera. Als 't bedrijf waar je 'm besteld hebt lastig doet zou ik gewoon rechtstreeks met Kodak zaken doen. Scheelt jezelf een hoop gemier.
quote:Cool.
Op donderdag 31 juli 2003 19:13 schreef fotoloog het volgende:[..]
dan moet ik morgen ff kijken,op de zaak! ik zit nu thuis,dus heb de prijzen niet bijdehand.
je hoort nog van me!
quote:Als je eerst belt, het uitlegt en gewoon vraagt wat ze eraan gaan doen. Je moet gewoon melden dat het niet acceptabel is en je dus ofwel een reparatie wilt, of een andere camera. Heb je nou trouwens al andere foto's bekeken? Volgens mij zien die er al stukken beter uit
Op donderdag 31 juli 2003 19:28 schreef Tburg het volgende:[..]
Kan geen aparte modus ontdekken.
En hij is al ter reperatie naar Kodak geweest, kreeg hem terug met een briefje "within specifications" ofwel ze zeggen dat de camera ok is
Maar morgen maar weer bellen met Kodak
quote:Leuk effect
Op donderdag 31 juli 2003 11:50 schreef Tburg het volgende:
[afbeelding]
2 voorbeeldjes:
De 1e is geresized met die tool van TheMarco, 2e is een uitsnede op 100% nu lijkt er op zich niks mis met de camera hoewel ik de kwaliteit nog niet denderend vind.
Op macro stand:
Op auto stand:
ook op macro stand en geresized:
lijkt ook niks mis mee
Nu lijken die rare effecten zoals de foto's in mijn openingspost zo goed als verdwenen Terwijl ik niks aan instellingen of iets dergelijks heb veranderd.
ik weet het niet meer...
Toch klote dat je nu met dit probleem zit. Succes ermee !!
Ik heb natuurlijk al een tijdje een nieuwe camera gekocht, (nu wel een goede vind ik Canon S45) omdat ik op reis zeker wil zijn van een goed werkende camera, en ik toch al geen vertrouwen meer had in Kodak.
Ofwel FUCK --> Kodak en digicamshop.nl --> dat wou ik ff kwijt
mmm bij die laatste pics lijkt alles weer oke..........nix mis mee
quote:was minder maar het probleem bleef hetzelfde, Kodak heeft al toegegeven dat er waarschijnlijk iets met de lens mis is,
Op zondag 31 augustus 2003 12:01 schreef Zapje het volgende:
Lijkt wel of er een soort waas overheen ligt, totaal niet scherp, zou ze zowieso vergelijken met eerdere foto's, en evt. naar de zaak waar je het toestel gekocht hebt, of dat iemand anders met ook zo'n Kodak exact dezelfde foto maakt en vergelijken...........mmm bij die laatste pics lijkt alles weer oke..........nix mis mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |