Dit zijn touwen of kettingen met daaraan een gewichtje en daar kan je dan met wat geduld en oefening allerlei trucs mee uithalen.
Nu ben ik dus al een tijdje bezig en heb dus vuurpoi gemaakt om brandend rond te kunnen zwaaien, wat een heel lekker effect geeft in het donker.
Even wat foto's om het geheel wat toe te lichten:
Deze hebben we afgelopen weekend in een kasteel mogen nemen.
Ik kan nu eindelijk ook wat achter mijn rug en fatsoenlijk omdraaien zonder allerlei brandende dingen mijn mijn gezicht te krijgen. Best blij mee eigenlijk.
Ik vroeg me af wie zich hier ook mee bezighoud, misschien kunnen we nog wel wat van elkaar leren.
Link voor verder geinteresseerden: http://www.homeofpoi.com/
[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 31-07-2003 10:43]
Hoe lang ben je er nu mee bezig om zo'n niveau te halen ?
Eigenlijk kan ik nog relatief weinig, maar hiermee kan je al een leuke show geven.
Nog een logische tip voor iedereen, probeer dit niet zomaar met brandende poi, maar oefen eerst "droog".
Dit kan echt levensgevaarlijk zijn.
quote:Een vriend van mij doet allerlei performing acts met muziek en show. Hij kan vanalles met fakkels, staf en dus ook poi.
Op donderdag 31 juli 2003 11:40 schreef Copycat het volgende:
Zeer cool!
Zag op de linksite dat het afkomstig is van de Maori's in Nieuw Zeeland. Hoe ben jij ermee in aanraking gekomen?
Copycat waagt zich er maar niet aan.. is ze te onhandig voor...
quote:Dan heb jij mijn sokken nog nooit geroken
Op donderdag 31 juli 2003 12:25 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Leuke site met mooie foto's!
[..]Overigens, zeker als je onhandig bent is dit een hele goede oefening voor je coördinatie en je kan vrij veilig beginnen met een paar sokken aan een touwtje. Dan komt het ook niet zo hard aan als je ze een keer tegen je aan krijgt.
Ik denk niet dat ik jou veel kan leren, hoor.
Zoveel kan ik niet, ik hou me meestal meer bezig met zwaardvechtshows. Sinds kort dit vuurgebeuren pas, maar ik leer graag bij. En wat leuk dat er een jongleer festival is.
Nooit van gehoord, gaaf zeg!
quote:Moet je niet eerst zonder vuur oefenen
Op donderdag 31 juli 2003 10:08 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Ik kan nu eindelijk ook wat achter mijn rug en fatsoenlijk omdraaien zonder allerlei brandende dingen mijn mijn gezicht te krijgen. Best blij mee eigenlijk.
quote:Op de site die Herne gaf staat in de beginners-handleiding hoe je dat moet doen
Op zondag 10 augustus 2003 13:06 schreef Shannara het volgende:
Ff een vraagje tussendoor: kun je ook een butterfly doen met een vuurpoi? Of knalt dan gelijk al je lampolie eruit in een mooie vuurwolk in de lucht
Maareuhm, kan iemand mij uitleggen hoe die butterfly precies gaat? Aangezien ze bij mij tot op heden nogsteeds tegen elkaar blijven vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |