abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12128241
Vriendin der auto heeft nogal kuren.
Eerst een nieuwe accu erin. Maar de dynamolampje bleef branden. Der vader zij dat ze er gewoon mee kon rijden. Tja totdat hij stil stond natuurlijk.

Dus samen met een vriend nagekeken en de dynamo was stuk. Zeker was ook gesprongen en een relais onder het dashboard was ook stuk.
Dus van de sloop een nieuwe dynamo. Zooitje 40A zekeringen gehaald. Relaitje bij de Nissan Dealer (49,03 vuile afzetters!!!)

Maar heel soms brand dat klote lampje dus nog steeds.
Doe je de richtingaanwijzers aan dan knippert hij leuk mee.
Maar als je hem dan uitzet en opnieuw start dan brand hij niet.
Hij vergeet ook al zijn ingeprogrammeerde zenders als het lampje brand.

Vriendin zit nu al van dat ze hem wilt verkopen als dit gezeik blijft.
Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?
Naar een garage is niet echt een optie, vanwege de hoge kosten.

woensdag 30 juli 2003 @ 23:19:21 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_12128675
zet er eens bij de locale dealer een accumeter op.

Dan de auto starten en kijken of er voldoende wordt bijgeladen.
Zo niet, dan alsnog de dynamo naar de eeuwige jachtvelden.

Ik heb helzelfde gehad met een oude mazda 323, ik heb echter de originele laten reviseren voor jawel 90 euro de afzetters, maar daarna deed hij het weer perfect. bedenk dat de dynamo van de sloop komt en niet perfect hoeft te zijn.

Het kan natuurlijk ook nog in de bedrading naar de accu toe zitten, maar ik zou eerst es kijken of er wel voldoende wordt geladen.

pi_12128895
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:19 schreef Tjabbo het volgende:
zet er eens bij de locale dealer een accumeter op.

Dan de auto starten en kijken of er voldoende wordt bijgeladen.
Zo niet, dan alsnog de dynamo naar de eeuwige jachtvelden.

Ik heb helzelfde gehad met een oude mazda 323, ik heb echter de originele laten reviseren voor jawel 90 euro de afzetters, maar daarna deed hij het weer perfect. bedenk dat de dynamo van de sloop komt en niet perfect hoeft te zijn.

Het kan natuurlijk ook nog in de bedrading naar de accu toe zitten, maar ik zou eerst es kijken of er wel voldoende wordt geladen.

De dynamo die erin zat was kapot gefikt. Hij kon zijn stroom die hij maakte niet kwijt bij de accu, simpel doordat de zekering was gesprongen. Die is nu gemaakt en nu vult hij wel. Maar volgens mij soms ook niet.
De Dynamo die erin zat was een nieuwe en deze dus al gebruikt. Maar scheelt wel aanzienlijk in prijs. Was maar 25,- en dan 2 uurtjes werk voor een auto n00b.
  woensdag 30 juli 2003 @ 23:30:46 #4
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_12128983
misschien contactpuntjes vuil?

Ik heb er ook niet zoveel verstand van verder, alleen dat die dynamo niet helemaal geweldig is, dat was het eerste en enige dat ik zo kon bedenken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')