Ik had al wat gezocht en kom dan vaak een kostbaarheden verzekering tegen, alleen is deze vaak gekoppeld aan een inboedel verzekering en dat wil ik niet.
En als iemand ook nog weet wat het ongeveer gaat kosten ben ik helemaal blij.
quote:Ja dat kan natuurlijk maar ik wil eigenlijk ook wat ervaringen horen.
Op woensdag 30 juli 2003 21:44 schreef Vampier het volgende:
Ga eens praten met je verzekeringsagent...
quote:Hoezo moeilijkdoen? Jij bent een klant en als ze moeilijk gaan doen dan ga je gewoon naar de volgende? Het is in de verzekeringswereld graag of niet.
Op woensdag 30 juli 2003 22:34 schreef Jonez het volgende:[..]
Ja dat kan natuurlijk maar ik wil eigenlijk ook wat ervaringen horen.
Als ze ergens moeilijk doen is het wel bij de verzekering, en dat zal met een camera wel helemaal zo zijn.
quote:Ik bedoel eigenlijk meer als je de verzekering al hebt en er is wat, hoe snel ze uitkeren, dagwaarde ja of nee allerlei uitsluitingen etc.
Op woensdag 30 juli 2003 22:59 schreef Vampier het volgende:[..]
Hoezo moeilijkdoen? Jij bent een klant en als ze moeilijk gaan doen dan ga je gewoon naar de volgende? Het is in de verzekeringswereld graag of niet.
Kostte me fl. 75 per jaar, en elk jaar werd de uitkering 10% lager.
Ik zit nu met al mijn verzekeringen bij de Univé, die hebben ook iets dergelijks, maar ik heb mijn G1 niet meer verzekerd. Mijn volgende camera (DSLR, maar duurt nog een jaartje) ga ik daar zeker verzekeren.
Bij een aantal verzekeringen wordt alleen uitgekeerd wanneer de boel vanuit een goed afgesloten kast is gestolen. (en dan alleen wanneer er duidelijke sporen van braak zijn, en bij een beetje een prof-inbrekert zijn die er niet )
Ook wanneer de boel uit de auto wordt gestolen geeft de verzekeraar vaak niet thuis. Vooral bij hatchbacks en stationcars komt al snel de discussie of je camera van buitenaf zichtbaar is geweest, oftewel naar je geld.
Tegen diefstal uit huis is het makkelijker om hem gewoon bij de inboedelverzekering te betrekken, waar doorgaans niet van die absurde eisen worden gesteld.
Hierbij is het wel even opletten dat de waarde van je electronische kostbaarheden (foto, video, audio en PC) niet een te hoog percentage van de totale waarde van de inboedel uitmaken, want dan val je wel weer in de 'bijzondere regelingen'.
Goed doorvragen dus bij je verzekeringenboer, want voordat je tekent kan er inderdaad van alles .
Betaal ik uit mijn hoofd iets van 20 euro per jaar voor.
quote:Ja zoiets zoek ik weet je toevallig bij welke maatschappij dat is
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:46 schreef KamikazeKoe het volgende:
www.fotobooms.nl Geen uitsluitingen en niet eens duur!
Op www.assurantiesite.nl heb ik nu wel een verzekering gevonden (Hobby & Sportartikelen) die ook audio/video/foto/film-apparatuur verzekerd. Premies lijken me best redelijk. Per ¤ 1000 verzekerd bedrag is de premie ¤ 30 per jaar (excl. 7% assurantiebelasting en éénmalig ¤ 3,50 poliskosten)
Gedekt is diefstal, verlies en beschadiging van alle tot de verzekerde uitrusting(en) behorende artikelen. In geval van diefstal, verlies of onherstelbare beschadiging wordt uitkering verleend op basis van:
nieuwwaarde, voor hobby & sportartikelen niet ouder dan 1 jaar
dagwaarde, voor hobby & sportartikelen ouder dan 1 jaar. In geval van herstelbare beschadiging wordt uitkering verleend op basis van de herstelkosten.
Er geldt een eigen risico van 25 Euro per gebeurtenis.
Iemand ervaring hiermee? Als iemand een goedkopere aanbieder weet, of een aanbieder dan na meer dan een jaar ook de nieuwwaarde uitkeert, hou ik me graag aanbevolen!
quote:Misschien kun je het eens vragen bij fotozaken bij jou in de buurt. In de fotozaak waar ik werkte hadden ze altijd speciale fotoverzekeringen, die volgens mij van alles dekten van beschadiging tot diefstal etc.
Op zondag 14 september 2003 17:19 schreef Tourniquet het volgende:
Iemand ervaring hiermee? Als iemand een goedkopere aanbieder weet, of een aanbieder dan na meer dan een jaar ook de nieuwwaarde uitkeert, hou ik me graag aanbevolen!
quote:Huh?
Op zondag 14 september 2003 21:05 schreef kingeef het volgende:
Heeft iemand een idee van prijzen, Leica is denk ik duurder dan Kodak?
Het gaat in dit topic over verzekeringen, niet over camera's.
Of dat nu 1 DSLR body is of 10 el-cheapo cameraatjes maakt niets uit. Het gaat om het totaal verzekerde bedrag. Ook alle randapparatuur (lenzen, CF, tas, imagetank, enz. ) valt in de verzekering, dat heb ik nagevraagd.
quote:Idd, de nieuwwaarde geld dus ipv meestal bij andere verzekeringen de dagwaarde
Op woensdag 17 september 2003 20:42 schreef Tourniquet het volgende:
Bij assurantiesite kies je gewoon één bedrag waarvoor je je foto-apparatuur verzekerd. Ik denk dat dat bij andere verzekeraars ook wel zo is.Of dat nu 1 DSLR body is of 10 el-cheapo cameraatjes maakt niets uit. Het gaat om het totaal verzekerde bedrag. Ook alle randapparatuur (lenzen, CF, tas, imagetank, enz. ) valt in de verzekering, dat heb ik nagevraagd.
Ik heb er gelukkig nog geen geburik van hoeven maken.
quote:Ah, het kwartje ¤ 0,10 geldstukje viel niet bij mij.
Op woensdag 17 september 2003 19:43 schreef kingeef het volgende:
Sorry hoor, bedoelde er alleen mee dat een Leica voor meer verzekerd moet worden dan een Kodak, Iemand enig idee of verzekeringen daar verschillende prijzen voor hanteren?
Volgens mij hangt het er gewoon van af hoeveel je appatuur (nog) waard is. Gewoon laten taxeren op vervvangingswaarde en dat bedrag verzekeren. Als je een goedkope Leica en een dure Kodak hebt dan betaal jij meer premie voor je Kodak dan voor de Leica.
quote:Ik heb hem verzekerd omdat het altijd wel eens voor kan komen dat ie valt of gestolen word....
Op donderdag 18 september 2003 09:46 schreef Menyo het volgende:
Voor gewoon gebruik hoef ik mijn camara niet te verzekeren. Alleen als ik op vakantie ga en ik hem altijd bij me heb.
Dan betaal ik iets bij om het maximaal verzekerde bedrag in de catogorie foto/film/computer te verhogen. Zodat en mijn camara en mijn laptop gedekt zijn.Ik heb er gelukkig nog geen geburik van hoeven maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |