abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 17:12:44 #76
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12167167
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:43 schreef Rereformed het volgende:

[Op vrijdag 1 augustus 2003 15:15 schreef Akkersloot het volgende:
Zo kan een simpele gids mogelijk een belangrijke rol gaan spelen in de geschiedenis. Want heel deze discussie kan er volgens mij immers op uit draaien dat er binnen de christelijke kerken een scheiding komt tussen christenen die aan het erfzonde-verhaal wel of geen geloof hechten]

Het is even off-topic, maar 'een scheiding in het christendom' is tegenwoordig wel één van de saaiste gebeurtenissen die men nog kan aankondigen. Volgens de World Christian Encyclopedia, editie 2001, zijn er op het moment 33.800 verschillende kerkrichtingen op de wereld.

Is er dan één van die 33.800 verschillende kerkrichtingen één die aan het erfzondeverhaal geen waarde hecht.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 17:19:47 #77
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12167283
Ik begrijp niet dat er maar één christen is die het erg vind dat een valse profeet als Paulus voor een Romeinse spion wordt aangezien.

Of je moet natuurlijk ook geloven dat homofilie een straf van God voor de dwalers is. Zie Romeinen 1:18-22. 'De schuld der heidenen en hun straf' en dat een vrouw niet het regeringsambt mag hebben vanwegen die appel die Eva had geplukt.

Wat ik ook typisch vind is dat Paulus voor de ongelovigen de ergste straf in de hel voorhoudt terwijl hij zelf zegt tot geloof te zijn gekomen nadat de here Jezus zelf hoogstpersoonlijk aan hem is verschenen. Tsja in dat geval zou ik ook gelovig zijn.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_12191712
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:40 schreef DennisMoore het volgende:
Voor de Romeinen was de Jezus-beweging in de tijd van Paulus van weinig tot geen betekenis, te meer daar er geen enkele aanwijzing is dat Jezus' aanhangers zich gewelddadig gedroegen.
Dat ligt er maar net aan wat onder gewelddadig verstaan word. Het bevuilen van tempels kwam bijvoorbeeld regelmatig voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')