abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12103099
Ik las laatst een artikel (geschreven door Bob van der Meer, de wetenschapper over pesten) over een jongen die z'n hele leven als gepest werd en er ook bijna niet aan kon ontkomen omdat hij op een eiland woonde.
In ieder geval hij pleegde zelfmoord, iets wat je wel vaker hoort.

Wat doet, denktof voelt in zo een geval de pestkop?
Schudt het hem of haar wakker of gaan ze gewoon weer vrolijk verder met pesten?

En aan de ex-pestkoppen, wat is nu de reden geweest dat jullie dachten: ik pest niet meer!

dinsdag 29 juli 2003 @ 23:23:29 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_12103119
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:22 schreef HarryH het volgende:
ik pest niet meer!
Doe ik nog wel hoor.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_12103261
pestkoppen denken niet die doen......

stoer doen om vrienden te winnen.
totdat ze er achterkomen wat ze iemand voor schade aan hebben gericht. (meestal is dat zon 6 tot 10 jaar later, helaas)

pesten is gewoon dom maar ja het gebeurt nu eenmaal

Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:29:58 #4
28588 BaBy-G
mini me...
pi_12103274
de een kan er beter tegen dan de ander, maar constant gepest worden is idd wel sneu...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:33:27 #5
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_12103358
Zo zat op de basisschool een meisje 2 klassen hoger, haar moeder had smetvrees en was psychotisch. Iedereen pestte haar met haar moeder. Daar kwam ook bij dat haar vader van haar moeder gescheiden was en zelfmoord gepleegd had. Aan het eind van haar basisschool carriere ging ze naar de havo, 3 maanden later werd ze opgenomen in een psychiatrische inrichting. Zeer triest
Haar moeder heeft overigens 3 jaar geleden zelfmoord gepleegd, van dat meisje heb ik nooit meer iets vernomen.
Indoor swimming, suburban living.
pi_12103382
Het zal de pestkop niet veranderen, die mensen zijn slecht geboren, en blijven dat tot hun dood. Ik op pest koppen
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_12103386
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:29 schreef BaBy-G het volgende:
de een kan er beter tegen dan de ander, maar constant gepest worden is idd wel sneu...
Vergeet niet dat dat vooral ligt aan de persoon die gepest wordt. En dan vooral de manier waarop die reageert. Ik praat het absoluut niet goed, ben zelf ook flink gepest maar daar moet je je overheen zetten, helaas lukt niet ieder kind dat.

Het is te makkelijk om alles op de pestkoppen af te schuiven, onze maatschappij zit nou eenmaal anders in elkaar. Mij is het redelijk gelukt maar ik heb wel eens van mijn ex gehoord dat zo iemand bij haar op school ook zelfmoord had gepleegd.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 29-07-2003 23:36]

pi_12103391
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:23 schreef static het volgende:

[..]

Doe ik nog wel hoor.

Bedoel je echt pesten, iemand bewust kwetsen en tarten alleen om er zelf beter van te worden zonder dat je aan diens gevoelens denkt?
pi_12103436
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:35 schreef erikh het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dat vooral ligt aan de persoon die gepest wordt. En dan vooral de manier waarop die reageert. Ik praat het absoluut niet goed, ben zelf ook flink gepest maar daar moet je je overheen zetten, helaas lukt niet ieder kind dat.

Jaja, geef de schuld aan de persoon die gepest word. Het is altijd de schuld van de pestkop

Ben/was jij zeker ook een pester?

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_12103470
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:37 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

Jaja, geef de schuld aan de persoon die gepest word. Het is altijd de schuld van de pestkop

Ben/was jij zeker ook een pester?

lezen slimmerd!
  Milf dinsdag 29 juli 2003 @ 23:39:47 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12103498
quote:

[..]

Het is te makkelijk om alles op de pestkoppen af te schuiven, onze maatschappij zit nou eenmaal anders in elkaar. Mij is het redelijk gelukt maar ik heb wel eens van mijn ex gehoord dat zo iemand bij haar op school ook zelfmoord had gepleegd.

ik denk dat jij wel eens "geplaagd" bent en nooit gepest/geterroriseerd.

en ik ga er niet meer woorden aan vuil maken dan dit ene bericht. we hebben hier op het forum al eens zo'n onzin discussie wie zijn schuld het nou was gehad. en daar heb ik nu geen zin meer in.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12103526
Pesten is een soort spelletje van moeder natuur, natuurlijke selectie, de sterkeren tegen de zwakken, en het hoort er soms een beetje bij maar het kan idd ook helemaal doorslaan, zoals bovenstaand verhaal verduidelijkt..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_12103539
quote:

[..]

Dit slaat inderdaad als een pik op een drumstel.
Kijk nou even naar het slachtoffer, inderdaad gedraagt zich anders misschien, is niet zo mooi misschien, ook niet zo weerbaar misschien
Maar dan nog, hij/zij is wie die is, wat zo iemand doet zijn geen misdaden, ze doen er niemand (bewust) kwaad mee.

Een pestkop, valt aan, haalt uit, zit iemand bewust een pokkegevoel en zelfs een pokkeleven te bezorgen.
Zo iemand zit bewust iemands leven te vergallen en dat is volgens mij zeker wel een misdaad zodra het kan worden aangetoond, wat helaas niet altijd kan.....

pi_12103544
<edit>fok it, ga er ook geen uitleg over geven ook.

Denk ff goed na voordat je wat zegt dan weet je dat ik gelijk heb, pesten is gemeen, heel gemeen zelfs maar verschillende mensen kunnen even hard gepest worden en de 1 pleegt zelfmoord en de ander neit, waarom is dat? omdat mensen anders reageren</edit>

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 29-07-2003 23:45]

pi_12103595
quote:
...Vergeet niet dat dat vooral ligt aan de persoon die gepest wordt. En dan vooral de manier waarop die reageert. Ik praat het absoluut niet goed, ben zelf ook flink gepest maar daar moet je je overheen zetten, helaas lukt niet ieder kind dat....
Absoluut niet mee eens, meer een goedpratertje voor de pesters!
Denk eraan dat een sterk introvert persoon gewoon vanuit zijn visie niet opgewassen is tegen een verbaal/non-verbaal pester, en dus een makkelijk slachtoffer, zoals de meeste pesters (lafbekken die ze zijn) er ongestoord mee door kan gaan.

Zelden zie je een verbaal sterk persoon, danwel een lichamelijk sterk gebouwd persoon als slachtoffer van het pesten.

Feitelijk zijn de pesters de zielepieten, zij kunnen namelijk alleen hun ego omhoogwerken door een ander de grond in te trappen.

pesten gaat overigens ook later nog door, bijvoorbeeld op het werk, waar een verbaal sterk persoon het werk van een niet-verbaal sterk persoon makkelijk kan afkraken. Meestal met dezelfde bedoeling, namelijk de kwaliteit van zijn werk omhoog te praten danwel niet ter discussie hoeven te stellen.

Ik had ook zo'n bullebak op school, sterk gespierd en hij had aanleg voor het criminele want hij had altijd een soort lijfwacht bij zich. Jos heette die jongen.
Op een bepaald moment was ik hem zo zat, dat ielig mannetje wat ik was, stelde 'Jos, jij bent de klos!' en na deze woorden hoekte ik hem door de hele fietsenstalling heen ten overstaan van een aantal klassen die op het punt stonden naar binnen te gaan (zijn 'lijfwacht' was even weg).
Hij heeft het nog een aantal keren geprobeerd, dus ik heb hem ook nog even door de klaslokaal over een paar tafels heen gesmeten en in de gymzaal de toestellen ruimte van een totaal andere hoek laten zien, vanaf dat moment was het pesten eindelijk over.

Mocht ik hem nu weer tegenkomen, dan hoek ik gelijk weer, zo vol wrok zit ik nog over deze kl**tz*k

...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_12103612
quote:

[..]

Het ligt VOORAL aan het slachtoffer??? Dachut dus ff niet. Het slachtoffer lokt het misschien uit door uitstraling oid. Maar dat is NIET zijn fout. Dat kan wel als excuus gebruikt worden door de pesters, maar is het zeker niet.

Deze pesters kunnen ook nadenken en ook gewoon denken van, laat die jongen maar links zitten, we gaan gewoon niet met hem om.

Vooral bij het slachtoffer...

pi_12103623
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:41 schreef erikh het volgende:
fok it, ga er ook geen uitleg over geven ook.

Denk ff goed na voordat je wat zegt dan weet je dat ik gelijk heb

Naar mijn oordeel zal het slachtoffer het zeker wel beïnvloeden, maar als we spreken over schuld ligt het toch zeker bij de pestkop.
Die is degene die fout bezig is, als een slachtoffer zich kan eruit kan hijsen is dat goed van hem, maar maakt het een pestkop niet minder schuldig
pi_12103646
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:41 schreef erikh het volgende:
<edit>fok it, ga er ook geen uitleg over geven ook.

Denk ff goed na voordat je wat zegt dan weet je dat ik gelijk heb, pesten is gemeen, heel gemeen zelfs maar verschillende mensen kunnen even hard gepest worden en de 1 pleegt zelfmoord en de ander neit, waarom is dat? omdat mensen anders reageren</edit>

Ja, maar dan nog is niet het slachtoffer VOORAL de schuldige.... Je hebt het hier over iets anders.
pi_12103653
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:33 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Zo zat op de basisschool een meisje 2 klassen hoger, haar moeder had smetvrees en was psychotisch. Iedereen pestte haar met haar moeder. Daar kwam ook bij dat haar vader van haar moeder gescheiden was en zelfmoord gepleegd had. Aan het eind van haar basisschool carriere ging ze naar de havo, 3 maanden later werd ze opgenomen in een psychiatrische inrichting. Zeer triest
Haar moeder heeft overigens 3 jaar geleden zelfmoord gepleegd, van dat meisje heb ik nooit meer iets vernomen.
daar moet ik toch spontaan van janken...
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:49:19 #20
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12103704
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:40 schreef nozem het volgende:
Pesten is een soort spelletje van moeder natuur, natuurlijke selectie, de sterkeren tegen de zwakken, en het hoort er soms een beetje bij maar het kan idd ook helemaal doorslaan, zoals bovenstaand verhaal verduidelijkt..
Pesten is een ernstig iets, maar idd wel iets wat er bij hoort en niet alleen op school ( hoewel het daar vaak de ergste vormen lijkt aan te nemen ), ook daarbuiten gebeurt het.

Dat het zo uit de hand kon lopen, vindt ik voor een heel groot deel liggen aan de volwassenen die erbij staan en niets of niet voldoende doen.
Aangezien zeker jonge kinderen nog niet goed kunnen aanvoelen hoe en wat, al lijkt dat soms wel zo te zijn.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:49:59 #21
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_12103718
quote:
Onzin. De pesters zijn vaak juist de zwakkere die zich sterk willen krijgen door met hun gepest indruk te maken op anderen en zo hun mankementen te verbergen. Op een gevn moment vallen ze ooit door de mand. Bobendien is de mens een mens en geen dier.
FourX Bitter
pi_12103779
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:44 schreef Argenta het volgende:

[..]

Absoluut niet mee eens, meer een goedpratertje voor de pesters!
Denk eraan dat een sterk introvert persoon gewoon vanuit zijn visie niet opgewassen is tegen een verbaal/non-verbaal pester, en dus een makkelijk slachtoffer, zoals de meeste pesters (lafbekken die ze zijn) er ongestoord mee door kan gaan.

Hier vergis je je in, meeste pesters plagen meer, er zijn maar een paar echte pesters, en nee ik was geen pester vroeger.
quote:
Zelden zie je een verbaal sterk persoon, danwel een lichamelijk sterk gebouwd persoon als slachtoffer van het pesten.
Klopt, niks tegen in te brengen
quote:
Feitelijk zijn de pesters de zielepieten, zij kunnen namelijk alleen hun ego omhoogwerken door een ander de grond in te trappen.
ook dat ben ik met je eens
quote:
pesten gaat overigens ook later nog door, bijvoorbeeld op het werk, waar een verbaal sterk persoon het werk van een niet-verbaal sterk persoon makkelijk kan afkraken. Meestal met dezelfde bedoeling, namelijk de kwaliteit van zijn werk omhoog te praten danwel niet ter discussie hoeven te stellen.
nog steeds ben ik het met je eens
quote:
Ik had ook zo'n bullebak op school, sterk gespierd en hij had aanleg voor het criminele want hij had altijd een soort lijfwacht bij zich. Jos heette die jongen.
Op een bepaald moment was ik hem zo zat, dat ielig mannetje wat ik was, stelde 'Jos, jij bent de klos!' en na deze woorden hoekte ik hem door de hele fietsenstalling heen ten overstaan van een aantal klassen die op het punt stonden naar binnen te gaan (zijn 'lijfwacht' was even weg).
Hij heeft het nog een aantal keren geprobeerd, dus ik heb hem ook nog even door de klaslokaal over een paar tafels heen gesmeten en in de gymzaal de toestellen ruimte van een totaal andere hoek laten zien, vanaf dat moment was het pesten eindelijk over.
goed zo, ik wou dat ik vroeger dat lef had
quote:
Mocht ik hem nu weer tegenkomen, dan hoek ik gelijk weer, zo vol wrok zit ik nog over deze kl**tz*k
Ik weet wat je bedoelt maar ik heb het laten gaan, sterker nog die gasten kom ik nu nog wel eens tegen, hebben geen opleiding, klotebaan enzo en zien er niet uit. Ik lach erom en spreek ze gewoon aan. Ze kunnen me niks maken, maar niet omdat zij veranderd zijn maar omdat ik zo veranderd ben en dat bedoel ik ermee. Ik heb wel eens gedacht dat dit het neit waard was en er maar mee te stoppen maar ik heb doorgezet. Iemand zei tegen mij, je kan wel zielig lopen doen maar wie laat zich hier pesten. Toen ben ik gaan nadenken en sindsdien is het alleen maar beter gegaan.

Ik zeg echt niet dat die pesters lieverdjes zijn, sterker nog het zijn de smerigste klootzakken die er rond lopen maar je kunt niet alles bij de pester neerleggen vind ik. Ik ben een voorbeeld van iemand die eroverheen is gekomen en als ze me nu pesten kan het me echt geen fuck schelen, dat is wel ff wat anders dan vroeger. Daarom zeg ik dat het ook aan de persoon die gepest wordt ligt.

Ik hoop dat mijn bedoeling nu wat duidelijker is.

pi_12103801
quote:
Al was dat zo, alles wat moeder natuur doet is niet iets om zonder pardon te accepteren of laat jij ook altijd het onkruid staan, scheer je je nooit, veeg je je billen nooit af.
Mooi dat het iets natuurlijk is, maar je mag er wel iets aan doen om het een beetje leefbaar te houden, zo ook bij pesten
pi_12103833
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:49 schreef Toebroodjie het volgende:

[..]

Onzin. De pesters zijn vaak juist de zwakkere die zich sterk willen krijgen door met hun gepest indruk te maken op anderen en zo hun mankementen te verbergen. Op een gevn moment vallen ze ooit door de mand. Bobendien is de mens een mens en geen dier.

en die 'zwakkere' pesters zijn idd de allerergste. Die gasten mochten ze wat mij betreft afschieten. Ik ben diegen die dat bij mij deden later nog wel eens tegengekomen en heb ze letterlijk recht in hun gezicht uitgelachen.
pi_12103846
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:49 schreef Toebroodjie het volgende:

[..]

Kan inderdaad het geval zijn, hoeft niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')