abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12071712
mijn vraag is of het mogelijk is om op een fiets met achteruittraprem zelf een handrem te zetten en hoeveel dat ongeveer gaat kosten.

bvd

maandag 28 juli 2003 @ 17:21:00 #2
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_12071803
jah tuurlijk... andersom is wat lastiger...
sloop een oude fiets zou ik zeggen, dan kost het een paar uur werk...
Bombing EarDruMzZ
pi_12071836
Als je gewoon voor een blokjesrem gaat, is het echt heel weinig werk.

Maar ik zou het niet doen als vervanging van je terugtraprem, slechts als aanvulling (en dan ook alleen op je voorwiel)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_12071882
why the f*** wil je van je terugtraprem af?? Dat is één van de weinige dingen aan een fiets die gewoon nooit kapot gaan!!!!
pi_12071899
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:22 schreef Jordy-B het volgende:
Als je gewoon voor een blokjesrem gaat, is het echt heel weinig werk.

Maar ik zou het niet doen als vervanging van je terugtraprem, slechts als aanvulling (en dan ook alleen op je voorwiel)

ik wil het ook niet als vervanging, maar t kan dan toch ook op het achterwiel??
pi_12071912
Zo makkelijk is het niet altijd hoor. Er moet wel een gat in je frame zitten waar die bout van bijvoorbeeld de voorrem doorheen moet. Als die er niet zit, heb je toch een probleem.
pi_12071917
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:24 schreef HansMij het volgende:
why the f*** wil je van je terugtraprem af?? Dat is één van de weinige dingen aan een fiets die gewoon nooit kapot gaan!!!!
remt niet goed genoeg, vind ik
pi_12071939
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:25 schreef L_H_X het volgende:

[..]

ik wil het ook niet als vervanging, maar t kan dan toch ook op het achterwiel??

daar heb je toch al 'n terugtraprem?

maar 't kan wel, hoor. Heb je gewoon een langer remkabeltje nodig.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_12071961
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:26 schreef L_H_X het volgende:

[..]

remt niet goed genoeg, vind ik

Dan moet je 'm gewoon beter afstellen.
pi_12072059
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:26 schreef sop het volgende:
Zo makkelijk is het niet altijd hoor. Er moet wel een gat in je frame zitten waar die bout van bijvoorbeeld de voorrem doorheen moet. Als die er niet zit, heb je toch een probleem.
er zit al een gat(voor en achter) dus dat moet geen probleem zijn
pi_12072115
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:33 schreef L_H_X het volgende:

[..]

er zit al een gat(voor en achter) dus dat moet geen probleem zijn

Dan niet nee.

Als je trouwens goed remvermogen wilt hebben, dan zou ik niet gaan voor de standaard handremmetjes (de 3 kwart circel), maar voor de atb remmen, die hebben wat meer grip op de band, doordat je een grotere hefboom werking hebt (=meer kracht), heb je ook minder last van doorslippen tijdens nattigheid.

maandag 28 juli 2003 @ 18:00:29 #12
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_12072555
Als je het goed wilt doen, dan moet je dus twee remmen halen, een voor en een achter. Maar je zult ook je achterste naaf moeten vervangen. Je hebt nu namelijk een die remt als je terugtrapt. Die zul je dus moeten vervangen met een die 'slipt' als je geen voorwaartse trapbeweging maakt. Ik heb geen flauw idee hoeveel dat kost, maar je kunt het wel doen iig.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_12073020
quote:
Op maandag 28 juli 2003 18:00 schreef ajay het volgende:
Als je het goed wilt doen, dan moet je dus twee remmen halen, een voor en een achter. Maar je zult ook je achterste naaf moeten vervangen. Je hebt nu namelijk een die remt als je terugtrapt. Die zul je dus moeten vervangen met een die 'slipt' als je geen voorwaartse trapbeweging maakt. Ik heb geen flauw idee hoeveel dat kost, maar je kunt het wel doen iig.
is het echt nodig om die naaf te vervangen?
  dinsdag 29 juli 2003 @ 14:51:49 #14
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_12091938
quote:
Op maandag 28 juli 2003 18:27 schreef L_H_X het volgende:

[..]

is het echt nodig om die naaf te vervangen?

Nee, maar dan heb je dus twee remmen op je achterwiel. En dat ontneemt het nut van een extra rem achter dan weer, lijkt me.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')