abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:53:05 #176
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12103774
Gadverdamme, wat een klote topic, van naam dan wel te verstaan. Ik woon hier zo'n beetje langs het "doden-traject" of "zwarte spoor" zoiets.
In deze omgeving zitten een paar psychiatrische inrichtingen en het is dan ook regelmatig raak (vroeger wat meer, al kan het ook zijn dat het toen meer indruk maakte).
Hier wonen nogal wat mensen die anderen voor de trein zagen springen 's morgens op het station ofzo ...
Bah en vreselijk voor de machinisten (en nabestaanden én getuigen)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:02:26 #177
26341 Mariposa
Telt af...
pi_12107962
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:45 schreef Yi-Long het volgende:
Er zullen altijd mensen zijn die zelfmoord iets lafs vinden. Dit is omdat er altijd mensen zijn die nooit hebben meegemaakt hoe het is om te leven zonder een (positief) beeld van de toekomst.
Als je denkt dat iedere dag die nog zal komen, nog meer pijn, verdriet en onzekerheid zal meebrengen dan de vorige...zonder een hoop op een goede uitkomst....dan is de keuze voor zelfmoord niet meer zo onbegrijpelijk.
Ik blijf het laf en egoïstisch vinden, ondanks dat ik mijn potje ellende wel 3 keer gehad heb. En heb ook een uitzichtloze toekomst had. Maar er is nooit in mijn hoofd opgekomen om zoiets te doen. Ik kan tot op zekere hoogte het allemaal wel begrijpen.

Maar vaak zijn deze mensen blind voor handen die naar hen uitgestoken worden. Ik heb helaas iemand in mijn omgeving, die gelukkig nog niet zo ver is, maar ik ben er wel bang voor. En velen bieden een helpende hand en die wordt gewoon afgewezen.

Sommigen willen niet geholpen worden, maar zorg er dan voor dat je anderen er niet mee opscheept. Voor de trein is te gruwelijk voor woorden voor die machinisten en de conducteurs (zij zijn verplicht EHBO te verlenen, als het niet helemaal gelukt is)

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:05:12 #178
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_12108012
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:30 schreef ShaoliN het volgende:
Het is sowieso triest dat het bij betreffend persoon zo ver heeft kunnen komen. Maar ik ben het met je eens dat het een vorm van egoisme is om zomaar even voor de trein te springen. Dan denk je duidelijk niet na over de gevolgen.
Als jij door wilt, ga je zeker ook nadenken van o joh, misschien heeft de trein wel 3 uur vertraging, dat is lullig!

Neen, want jou leven is al kloten, en dan interesseert het je echt niet of dat van anderen verstoord wordt...

My 2 cents

The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
pi_12108607
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:45 schreef Yi-Long het volgende:

Als ik die ebslissing zou nemen met mijn volle verstand, zou ik gewoon een overdosis slaap-pillen nemen en hopen dat ik niet meer wakker wordt...

Als het zo "simpel" was om "gewoon" een overdosis slaap-pillen te nemen dan waren er denk ik al veel meer mensen dood geweest...
Aan een hoge dosis pillen ga je niet zo gauw meer dood. Ze hebben medicijnen ook wel zodanig veranderd dat een overdosis minder makkelijk dat effect heeft...

Het gaat in elk geval niet zo simpel als je in films vaak ziet...

Maar goed, ik geloof dat we t niet echt hadden over hoe je nou wel of niet dood gaat, het ging over de trein...

Fake it till you make it...
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:50:08 #180
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12108804
Uiteindelijk kwets je altijd mensen met zelfmoord. Al is t in je eigen badkuip.
aka Man-Mountain
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:32:24 #181
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_12160468
He, maar mensen.
Verplaats je is in de persoon die het doet. Hallo zijn op dat moment ook niet meer 100%. Die denken alleen maar aan "het einde", die gaan echt niet denken van he, als ik voor de trein springen krijgt de machinist een trauma.
Op dat moment maakt ze dat toch niks uit, omdat ze het leven kut en oneerlijk vinden. Misschien zijn er juist mensen die het extra doen (komt misschien lomp over). Maar stel eens voor , dat je hele leven kut is alles gaat fout en niemand houd rekening met je. Dan ga je echt niet ff denken van he, laat ik sociaal zijn. Laat ik het anders doen,............

Maarja dat is mijn "mening"

BOE!
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 16:05:55 #182
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_12165789
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:32 schreef I_PANDA_I het volgende:
He, maar mensen.
Verplaats je is in de persoon die het doet. Hallo zijn op dat moment ook niet meer 100%. Die denken alleen maar aan "het einde", die gaan echt niet denken van he, als ik voor de trein springen krijgt de machinist een trauma.
Op dat moment maakt ze dat toch niks uit, omdat ze het leven kut en oneerlijk vinden. Misschien zijn er juist mensen die het extra doen (komt misschien lomp over). Maar stel eens voor , dat je hele leven kut is alles gaat fout en niemand houd rekening met je. Dan ga je echt niet ff denken van he, laat ik sociaal zijn. Laat ik het anders doen,............

Maarja dat is mijn "mening"

Het is hypocriet, daar gaat het om. Je beeindigt je leven om van de pijn af te zijn, maar door voor de trein te springen bezorg je de machinist ook een hoop pijn en de reizigers een boel ellende. Je trekt andere mensen mee in je ellende omdat je zo nodig gezien wilt worden en op wilt vallen.

Ik blijf erbij, de Hollandse brug in Muiden is de beste optie

vrijdag 1 augustus 2003 @ 17:52:57 #183
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12167831
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:05 schreef Rodelion het volgende:

[..]

Het is hypocriet, daar gaat het om. Je beeindigt je leven om van de pijn af te zijn, maar door voor de trein te springen bezorg je de machinist ook een hoop pijn en de reizigers een boel ellende. Je trekt andere mensen mee in je ellende omdat je zo nodig gezien wilt worden en op wilt vallen.

Ik blijf erbij, de Hollandse brug in Muiden is de beste optie

De meeste zullen wel gewoon dood willen en doen het niet om nog even op te vallen bij het heengaan
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 11:32:13 #184
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_12179669
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:52 schreef yavanna het volgende:

[..]

De meeste zullen wel gewoon dood willen en doen het niet om nog even op te vallen bij het heengaan

Ik ben er volledig van overtuigd dat dit WEL het geval is. Ze zijn het zat om op de achtergrond te staan en willen een daad stellen, iets waarbij de persoon gezien en herinnerd wordt. De persoon die voor de trein springt staat symbool voor de zielepoot die in de spotlights wil staan, maar er niet in slaagt zonder te sterven.

EDIT: Ik kan het me allemaal trouwens nog wel voorstellen ook hoor... ik zou het misschien ook wel doen als ik graag gezien zou willen worden maar het lukt me niet en ik heb de kracht niet om vol te houden.

zaterdag 2 augustus 2003 @ 11:39:53 #185
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_12179724
Ik vind het misselijk en totaal overbodig hier mensen die voor treinen zijn gesprongen af te zeiken.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_12180102
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

.. maar voor hem was het de enige uitweg, omdat niemand hem verder kon/wilde helpen.

Waarom vind ik dit nergens terug? OK het is niet leuk voor die mensen die het meemaken. Maar Tony_Montana67 heeft wel gelijk. Als iemand in een benarde situatie zit gaat ie rare dingen doen. En ja ik kan daar over mee praten. Maar wie is nu egoistisch... Iemand die een persoon in problemen niet wil helpen of een persoon in problemen die zelfmoord pleegt. Begin allemaal maar eens bij jezelf te denken over dit. Iedereen die gaat wel mooi lopen zeuren dat die gene niet goed wijs is en een egoist maar wat had jij gedaan??? Had jij voor de tijd gedacht als je aan het spoor staat van... Ow daar komt de trein.. Maar die machinist is zoon beste kerel. Dat kan ik hm niet aan doen? Dat denk je dan echt niet.. Dan denk je niks. Dat kan ik je verzekeren...

Dus al die reacties betekenen dat ze een ander neit begrijpen!!!!!

pi_12180468
Ik zal het maar gelijk zeggen: het kan me geen fuck schelen in wat voor situatie die persoon zat, als nadenkend mens doe je dat anderen niet aan. Geen enkele situatie kan al dat NIEUWE leed verantwoorden. Als je toch zo graag dood wilt, zijn andere manieren voor, wat pilletjes en alcohol en je slaapt vredig in.
En nee, ik heb zo'n situatie zonder uitweg niet meegemaakt nee, maar dat als rechtvaardiging voor zo'n verschrikkelijke daad is onzin. Hier breng je alleen maar meer mensen schade aan. Zulke mensen zijn egoïstische klootzakken, en er is geen enkel excuus voor.
Moet ik me indenken hoe het is om in een uitzichtloze situatie te zitten? Denk jij maar eerst eens in hoe het voelt als er een vent voor je trein te zien springen, een doffe klap en een ruit vol bloed, je stopt en je ziet een verminkt lijk liggen, dat jij net in feite hebt vermoord. Moet je maar eens indenken hoe dát voelt.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 12:49:21 #188
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_12180538
Als je bij de politie gaat zul je mogelijk iemand moeten afschieten.
Als je ambulancebroeder wordt zul je mensen van de straat moeten schrapen.
Als je machinist wordt kan je verwachten dat er eens iemand voor je trein springt.

En de personen waar het over gaat zijn allemaal dood. En dit topic gaat ook geen preventieve werking hebben. Dus wat hoopt men te bereiken?

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_12180641
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:44 schreef PvtRyan het volgende:
... als nadenkend mens doe je dat anderen niet aan.
...Zulke mensen zijn egoïstische klootzakken, en er is geen enkel excuus voor.
..., dat jij net in feite hebt vermoord. Moet je maar eens indenken hoe dát voelt.
OK punt 1: Mensen denken dan niet meer na. Maar dat kun jij je niet inbeelden
Punt 2&3: zeg dat eens recht in het gezicht van iemand die hier mee te kampen heeft. Hij zal een half uur later maar zelfmoord plegen. Wie heeft hm dan in feite vermoord... Denk je dat maar eens in... En wie is er DAN de egoistische klootzak?
pi_12180863
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:56 schreef RamShackle het volgende:

[..]

OK punt 1: Mensen denken dan niet meer na. Maar dat kun jij je niet inbeelden

Punt 2&3: zeg dat eens recht in het gezicht van iemand die hier mee te kampen heeft. Hij zal een half uur later maar zelfmoord plegen. Wie heeft hm dan in feite vermoord... Denk je dat maar eens in... En wie is er DAN de egoistische klootzak?

1: Nee dat ze niet meer nadenken is wel duidelijk, maar ik zie niet in op welke manier dat een excuus is voor een daad die vele mensen zal traumatiseren.
2: Ik heb het al eerder gezegd, het kan me geen drol schelen waarmee dat persoon te kampen heeft die zo'n zelfmoord pleegt, dat ie ermee te kampen heeft is spijtig, maar er op deze manier uit het leven stappen is geen enkel excuus voor. Dat mensen er niet meer bij nadenken wat ze andere aandoen doet niets af aan het feit dat het egoïstisch is. Dat ze er niet meer bij nadenken is juist het feit dat het egoïstisch is, jeweetwel, egoïstisch als in alleen aan jezelf denken. Omdat jij geen uitweg meer ziet, is toch geen reden om er nog meer mensen mee in te slepen?
3: ik snap ff niet wat je hiermee precies bedoelt.
pi_12180921
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Fillipe het volgende:
Bij Assen toch ook? Tenminste hoorde ik een keer, weet het verder ook niet.
Yep, tussen Assen en Beilen (dichter bij Beilen, maarja, dat kent niemand ) heb je Beileroord, waar ook zo'n tehuis zit. Op dat stuk schijnen de meeste treinen ook grotendeels geblindeerd te rijden, voor de machinist iig. Omdat het vaak zou gebeuren.

Geen idee, ik stap altijd in Beilen al uit dus kom nooit over die route. Nooit last van gehad dus.

En in Zwolle springen ze nog wel eens van die hoge loopbrug af, het spoor op, voor een trein. Ziet zo'n machinist het nog niet eens aankomen ook... Daar heb ik al wel een keer een uurtje vertraging mee opgelopen. Maar goed, dat is het ergste niet.

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_12180957
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:42 schreef WhiteGuys het volgende:
Maar belangrijker is dat je die kutmarokanen kan afknallen als ze je belagen
Heheh, zoiets zeggen is ook een uiterst doeltreffende zelfmoord methode.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:21:13 #193
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_12180984
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Heheh, zoiets zeggen is ook een uiterst doeltreffende zelfmoord methode.

WTF? .
pi_12181233
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:12 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

Wat begrijp je nie
pi_12181864
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:18 schreef RamShackle het volgende:

Dus al die reacties betekenen dat ze een ander neit begrijpen!!!!!

Dat kan je zowel positief als negatief opvatten. Voor die mensen ben ik hartstikke blij dat ze zich zoiets absoluut niet kunnen indenken hoe het voelt als ze zelf of naasten in zo'n situatie terecht komen. Uitleggen kan niet, want een "normaal" persoon hoort zoiets niet te begrijpen.

Aan de andere kant mogen sommigen wel iets genuanceerder reageren, want enkele reacties getuigen van weinig inlevingsvermogen voor anderen. Wees blij dat je zelf nooit zo'n situatie hebt meegemaakt, maar weet dat het vaak niet zo simpel ligt als het lijkt...

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12182846
Misschien ego maar dit is waarschijnlijk voor die persoon de makkelijkste optie.
Pil van drion krijg je niet zomaar en niet iedereen kan aan cyanide komen.

Trein is dan 1 van de makkelijkste oplossingen als je je pols niet wil/durft open te snijden.

Maar daar bezorg je dus tig mensen last mee en je hebt een machinist die getraumatiseerd is.

pi_12183017
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:12 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

Dit :
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:56 schreef RamShackle het volgende:

[..]

Wie heeft hm dan in feite vermoord... Denk je dat maar eens in... En wie is er DAN de egoistische klootzak?

Met andere woorden : Wij (diegene die het egoïstisch vinden dat mensen voor de trein springen) hebben diegene vermoord ....

Ja da issok

Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 15:38:25 #198
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_12183071
ach ja, je kan je altijd afvragen, kijk ik heb een vriendin gehad, had ook zelfmoord neigingen om het zo maar te noemen, maar die heeft het niet gedaan, reden? ze had mensen die om haar gaven, en waar zij om gaf, vond dat ze dat die mensen niet aan kon doen, en voor de trein springen is ook niet de manier, je kwetst er teveel mensen mee, er zijn zoveel andere mogelijkheden, maar dat is mijn mening
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_12183074
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:28 schreef Fucking_Retard het volgende:
Gister zat ik in de trein vanuit zwolle richting amsterdam centraal.
We zijn in de buurt van Weesp, hoor je opeens keihard getoeter (ik zat in devoorste wagon), hoort een knal en je voelt te trein stukje omhoog gaan (net alsof je met een auto over een kleine hobbel rijdt).

Iemand voor de trein gesprongen.

Vervolgens staan we daar 3 uur stil (we mochter er niet uit omdat voorkant van de trein onder het bloed zat en aan de achterkant lag dat lijk). Machinist werd afgevoerd, waarschijnlijk een trauma. Treinverkeer stilgelegd tussen weesp en amsterdam.

Dan denk ik serieus waarom spring je voor de trein? Als je zelfmoord wil plegen en je hebt daar je redenen voor ok, dat snap ik dan nog wel. Maar voor de trein springen Iedereen heeft er last van en het ergste is nog dat die machinist een trauma heeft...

Hoe egoïstisch ben je dan, kan er eigenlijk niet meer om rouwen dat die mensen dan niet meer leven...

Zullen vast wel topics over zijn, maar wilde het gewoon ff kwijt en ben echt benieuwd wat mensen denken als ze voor de trein te springen.

zelfmoord is het egoistische wat je kan doen...is al vaker gezegd waarom....maarre wat ze denken is zoals met elke zelfmoord....da's zo ongeveer de enige weg om pijn en verdriet in jezlef te laten stopppen.....wat dnek je dat die prof. kelly, wapen adviser van engeland dacht toendie zen polsen doorsneed? Juist, de druk en de zooi eromheen kondie niet aan.

trouwens voor de trein springen is dubbel ego omdat je nogal wat zooi achterlaat, tis de kunst om gewoon stil te verdwijnen zonder zooi.

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_12183104
M'n broertje stond vorige week s'avonds op het station te wachten, Eindhoven > Beukenlaan..........niks in de gaten, treinen staan stil hij loopt uit verveling een stuk naar voren toe zonder naar de rails te kijken.

Loopt ie weer terug ziet ie 2 agenten aankomen lopen die allemaal rond aan het kijken zijn, hij denkt "Oh nee hè"
Kijkt ie langs hem op t spoor : Ja hoor !!!

Nou, ik zal je de details besparen maar hij zag in ieder geval niet meer of het een man of vrouw was.

Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')