abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2003 @ 12:28:18 #1
61240 Fucking_Retard
tuuuduuduu! The idiots...
pi_12064447
Gister zat ik in de trein vanuit zwolle richting amsterdam centraal.
We zijn in de buurt van Weesp, hoor je opeens keihard getoeter (ik zat in devoorste wagon), hoort een knal en je voelt te trein stukje omhoog gaan (net alsof je met een auto over een kleine hobbel rijdt).

Iemand voor de trein gesprongen.

Vervolgens staan we daar 3 uur stil (we mochter er niet uit omdat voorkant van de trein onder het bloed zat en aan de achterkant lag dat lijk). Machinist werd afgevoerd, waarschijnlijk een trauma. Treinverkeer stilgelegd tussen weesp en amsterdam.

Dan denk ik serieus waarom spring je voor de trein? Als je zelfmoord wil plegen en je hebt daar je redenen voor ok, dat snap ik dan nog wel. Maar voor de trein springen Iedereen heeft er last van en het ergste is nog dat die machinist een trauma heeft...

Hoe egoïstisch ben je dan, kan er eigenlijk niet meer om rouwen dat die mensen dan niet meer leven...

Zullen vast wel topics over zijn, maar wilde het gewoon ff kwijt en ben echt benieuwd wat mensen denken als ze voor de trein te springen.

yes, we're talking about the idiots
  maandag 28 juli 2003 @ 12:29:46 #2
55795 mar10e
..::Who cares::..
pi_12064475
nou.. wat die denken zullen we nooit weten denk... Ze zullen het niet navertellen..

Vind het iig ook niet echt lekker idd.. Beetje ego ofzow

maandag 28 juli 2003 @ 12:30:10 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12064486
Het is sowieso triest dat het bij betreffend persoon zo ver heeft kunnen komen. Maar ik ben het met je eens dat het een vorm van egoisme is om zomaar even voor de trein te springen. Dan denk je duidelijk niet na over de gevolgen.
  maandag 28 juli 2003 @ 12:30:23 #4
60713 Jim_Carrey
Alrighty then!!!!!!
pi_12064491
ik erger me dood aan die egoischtische klootzakken die voor de trein springen. Wat denken die lui wel niet. Het zijn echte losers die alleen aan zichzelf denken. En zo verdienen ze het ook niet te leven.
I checked her last week, not a drip.
pi_12064503
Ja idd, maar die mensen zien waarschijnlijk geen enkele andere uitweg meer, ze durven waarschijnlijk geen zelfmoord te plegen op een andere manier, door zichzelf te verdrinken of te verwonden. Het makkelijkste is dan om voor de trein te springen, als je er eenmaal voor gesprongen bent, dan kan je in ieder geval niet meer terug (niet grappig bedoeld), als jezelf verdrinkt zou je je hoofd weer boven water kunnen trekken, etc...
pi_12064508
Zoiets doe je echt niet voor de lol en egoistisch is het m.i. absoluut niet. Het is vervelend voor de machinist, maar dat is een risico van het vak. Klinkt hard, maar zo zie ik het
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12064526
Maar ja als jij echt dood wilt houd niks of niemand je tegen denk ik.... tuurlijk is het een klote streek om iemand anders mee te trekken in jou problemen maar toch...
pi_12064544
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:28 schreef Fucking_Retard het volgende:

Dan denk ik serieus waarom spring je voor de trein? Als je zelfmoord wil plegen en je hebt daar je redenen voor ok, dat snap ik dan nog wel. Maar voor de trein springen Iedereen heeft er last van en het ergste is nog dat die machinist een trauma heeft...

Hoe egoïstisch ben je dan, kan er eigenlijk niet meer om rouwen dat die mensen dan niet meer leven...

Inderdaad, ben het volkomen met je eens.
Als je zo zwak bent om er een eind aan te maken doe het dan op een andere manier. Echt vreselijk voor al die machinisten.
pi_12064552
Ik denk dat ze uit wanhoop, pijn en paniek niet meer aan anderen kunnen te denken.
pi_12064574
Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk om zoiets achter een toetsenbord te schrijven, zeker als je zelf nooit in zo'n situatie hebt gezeten
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 juli 2003 @ 12:34:27 #11
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_12064587
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zoiets doe je echt niet voor de lol en egoistisch is het m.i. absoluut niet. Het is vervelend voor de machinist, maar dat is een risico van het vak. Klinkt hard, maar zo zie ik het
Dus als jij aan het autorijden bent en iemand springt voor je auto op de snelweg vindt je dat ook gerechtvaardigd?
God zou zeggen;"Alles is te programmeren"!!
  maandag 28 juli 2003 @ 12:34:31 #12
61240 Fucking_Retard
pi_12064590
quote:
Risico van het vak? Dat slaat echt nergens op. Het zijn geen dingen wat je hoort te doen. Ik vind het zeerzeker egoïstisch.

En JHT1984 ik kan wel begrijpen dat ze het daarom doen, maar toch vind ik het geen reden om het te doen voor een trein.
Je had die arme machinist moeten zien toen hij eruit kwam om te bellen.

Ook 2 condecteurs waren van slag af na het zien van de voorkant van de trein, dus niet eens het lijk.

maandag 28 juli 2003 @ 12:35:16 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064608
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk om zoiets achter een toetsenbord te schrijven, zeker als je zelf nooit in zo'n situatie hebt gezeten
jij kent iemand die op zo'n manier zelfmoord heeft gepleegd en het nog na kan vertellen?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_12064609
quote:
Jezus, niet egoistisch ? Juist wel, hij/zij denkt dan toch niet aan de machinist. (In dit geval)

[Dit bericht is gewijzigd door Fillipe op 28-07-2003 12:35]

maandag 28 juli 2003 @ 12:35:34 #15
28588 BaBy-G
mini me...
pi_12064617
ik zou het ook op een andere manier gedaan hebben...
maar voor de trein springen schijnt toch vrij vaak voor te komen...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  maandag 28 juli 2003 @ 12:35:54 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12064626
quote:
Nee, natuurlijk doe je dat niet voor je lol.En ik denk dat iemand die zo'n drastische way out zoekt, ook niet helemaal helder kan denken over de gevolgen voor anderen. Maar dan blijft het toch een egoïstische actie waarmee je derden flink mee kunt raken. Vervelend voor de machinist lijkt me nogal een understatement. Denk dat ik een hele tijd flink van slag zou zijn als ik iemand onder m'n wielen heb gehad. Risico van het vak: my arse!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_12064635
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:34 schreef Fucking_Retard het volgende:

Risico van het vak? Dat slaat echt nergens op. Het zijn geen dingen wat je hoort te doen. Ik vind het zeerzeker egoïstisch.

En JHT1984 ik kan wel begrijpen dat ze het daarom doen, maar toch vind ik het geen reden om het te doen voor een trein.
Je had die arme machinist moeten zien toen hij eruit kwam om te bellen.

Ook 2 condecteurs waren van slag af na het zien van de voorkant van de trein, dus niet eens het lijk.

Ooit zelf een moment in je leven gehad dat je het echt niet meer zag zitten en dat zelfmoord de enige uitweg leek?

Dan denk je niet rationeel meer en dan heeft het niks met egoisme te maken

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12064638
quote:
O nu gaan we op die tour.
  maandag 28 juli 2003 @ 12:36:39 #19
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_12064645
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:35 schreef BaBy-G het volgende:
Zeker bij Zwolle in de buurt daar heb je zo'n psychiatrische inrichting.
Die moeten ze daar ook maar eens weghalen, schijnt heel dicht bij de spoorbaan te liggen.
God zou zeggen;"Alles is te programmeren"!!
  maandag 28 juli 2003 @ 12:37:22 #20
61240 Fucking_Retard
pi_12064655
quote:
Ik heb me inderdaad nooit depri gevoel (tenminste, nwel depri maar niet dat ik ook maar nadacht over zelfmoord). Ik vind zelfmoord ook sowieso een teken van zwakte, en laf, maar dat even ter zijde.

Waar het om gaat is dat ze echt iemand anders een trauma bezorgen, dat vind ik erg. Spring van een verlaten brug, ja ok, iemand zal je vinden maar zal daar niet echt een trauma aan over houden. Als je iemand tegen je voorruit uit elkaar ziet spletten wel... Dat is mijn punt, er zijn genoeg andere manieren om het te doen zonder andre mensen te traumatiseren

pi_12064662
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:36 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:

[..]

Zeker bij Zwolle in de buurt daar heb je zo'n psychiatrische inrichting.
Die moeten ze daar ook maar eens weghalen, schijnt heel dicht bij de spoorbaan te liggen.

Bij Assen toch ook? Tenminste hoorde ik een keer, weet het verder ook niet.
pi_12064663
Wat lijkt me dat een verschrikkelijke ervaring voor de machinist. Vraag me af of de mensen die zoiets meemaken ooit wel weer normaal hun werk kunnen doen, zonder bang te zijn dat het weer gebeurd.

Natuurlijk is het ook erg voor de persoon die gesprongen is, helaas dat hij/zij geen andere uitweg zag, maar mijn medeleven gaat toch even meer uit naar de machinist.

pi_12064669
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:35 schreef dr.dunno het volgende:

jij kent iemand die op zo'n manier zelfmoord heeft gepleegd en het nog na kan vertellen?

Nee, de persoon kan het helaas niet navertellen, maar voor hem was het de enige uitweg, omdat niemand hem verder kon/wilde helpen.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 juli 2003 @ 12:37:58 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064670
quote:
wat is er mis met gewoon een overdosis pillen of andere drugs nemen? snel, effectief en je betrekt er niet op een egoïstische manier misschien wel 100'en mensen bij.

de reden dat dit soort mensen het doen, is vaak omdat zij in hun leven, naar hun idee, aandacht (voor hun problemen of voor hun persoon zelf) tekort kwamen, gewoon een vorm van aandacht-trekkerij dus. Hoe dan ook, er zijn zat manieren om jezelf van kant te maken, zonder dat je daar andere mensen mee lastig hoeft te gaan vallen; mensen die zoiets doen hebben dat al maanden voorbereid, dat zijn geen impulsieve spontane acties.

maandag 28 juli 2003 @ 12:38:15 #25
62182 Georges
That's the shit
pi_12064682
Is zelfmoord niet altijd een beetje egoistisch?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  maandag 28 juli 2003 @ 12:38:18 #26
55795 mar10e
..::Who cares::..
pi_12064684
quote:
ohhh ja... tuurlijk..kweenie hoor, maar normaal is het niet om voor de trein te springen! Misschien worden machinisten er nu op voorbereid.. maar ooit is 1 het eerste slachtoffer geweest..
  maandag 28 juli 2003 @ 12:38:26 #27
61240 Fucking_Retard
pi_12064688
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:35 schreef BaBy-G het volgende:
Ik hoorde dat het 2 keer per dag iemand voor de trein komt in nederland (ook ongelukken)

Weet trouwen niet of dit waar is maar iemand vertelde me dit.

maandag 28 juli 2003 @ 12:38:52 #28
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064695
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ooit zelf een moment in je leven gehad dat je het echt niet meer zag zitten en dat zelfmoord de enige uitweg leek?

neen
quote:
ervaring mee?
pi_12064704
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:38 schreef Georges het volgende:
Ja, maar bijna alles in het leven is egoistisch.
pi_12064716
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:38 schreef dr.dunno het volgende:

ervaring mee?

Helaas wel. Bij mij is het gelukkig goed gekomen, bij anderen niet
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 juli 2003 @ 12:39:55 #31
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12064717
Wat dacht je van die mensen die de trein moeten schoonmaken/lijk opruimen. Die machinisten worden trouwens wel getraind om met zulke situaties om te gaan. Maar goed, makkelijk lijkt t me nooit.

[Dit bericht is gewijzigd door Doctor_Bara op 28-07-2003 12:40]

aka Man-Mountain
  maandag 28 juli 2003 @ 12:40:03 #32
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064723
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Nee, de persoon kan het helaas niet navertellen, maar voor hem was het de enige uitweg, omdat niemand hem verder kon/wilde helpen.

voor hem ja; deze mensen willen ook vaak helemaal niet geholpen worden, wat dat betreft hoef je echt niet 100% van de schuld aan ook weer dit probleemgeval niet bij de maatschappij / gezondheidszorg in Nederland te leggen.
  maandag 28 juli 2003 @ 12:40:22 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12064733
Ik denk dat de persoon in kwestie gewoon niet nagedacht heeft over de consequenties.

Trouwens, De persoon in kwestie kon het waarschijnlijk niet over zijn hart krijgen om zichzelf te verdrinken, te verwonden of whatever. Dan moet hij toch maar ff nadenken over of hij nou eigenlijk wel zelfmoord wil plegen als je het zelf niet kunt. Dan ben je nog niet zo ver dat het je dus niets meer interreseerd.
Toch jammer dat zoiemand dan maar voor de trein springt.

btw trauma of niet, die machinist wordt altijd afgevoerd door zoiets. Dat is een procedure om een trauma zo veel mogelijk te voorkomen (zover mogelijk)

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 juli 2003 @ 12:40:31 #34
61240 Fucking_Retard
pi_12064738
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Charys het volgende:
Wat lijkt me dat een verschrikkelijke ervaring voor de machinist. Vraag me af of de mensen die zoiets meemaken ooit wel weer normaal hun werk kunnen doen, zonder bang te zijn dat het weer gebeurd.

Natuurlijk is het ook erg voor de persoon die gesprongen is, helaas dat hij/zij geen andere uitweg zag, maar mijn medeleven gaat toch even meer uit naar de machinist.

Er zijn er een aantal die gewoon nooit meer kunnen (lees: durven) rijden, en ik denk dat als je elke keer dat je daarna langs een station/overgang rijdt je wel even slikt als er mensen om heen staan...
pi_12064743
ook ik vind zelfmoord egoistisch... maar laat ik dat maar niet te hard zeggen in het forum. de vorige keer werd t een rel ..
pi_12064746
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Het is en blijft egoistisch.

[Dit bericht is gewijzigd door Fillipe op 28-07-2003 12:42]

maandag 28 juli 2003 @ 12:41:04 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12064751
weet iemand eigenlijk of machinisten en ander treinpersoneel preventief worden getraind om hiermee om te gaan?
Maar ja, dan nog: in real life zoiets meemaken is natuurlijk heel wat anders dan in een leslokaal er een filmpje over zien en een rollenspel doen. Blijf het egoistisch vinden, hoe dan ook!
pi_12064760
Als die persoon die ervoor springt een onbekende van me was zou het me niks doen, of ik nou machinist was of niet. Hij/zij kiest er toch zelf voor om uit elkaar te spetteren...
  maandag 28 juli 2003 @ 12:41:47 #39
62182 Georges
That's the shit
pi_12064768
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:39 schreef Doctor_Bara het volgende:
Wat dacht je van die mensen die de trein moeten schoonmaken/lijk opruimen. Die machinisten worden trouwens wel getraind om met zulke situaties om te gaan. Maar goed, makkelijk lijkt t me nooit.
Daar zijn toch speciale teams voor bij de politie? Zijn het wel gewend denk ik, voorzover het kan wennen dan.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_12064772
Daarom ben ik ook voor wapenbezit. Kan zo'n iemand gewoon door zijn kop schieten. Maar belangrijker is dat je die kutmarokanen kan afknallen als ze je belagen
pi_12064774
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:40 schreef Fucking_Retard het volgende:

[..]

Er zijn er een aantal die gewoon nooit meer kunnen (lees: durven) rijden, en ik denk dat als je elke keer dat je daarna langs een station/overgang rijdt je wel even slikt als er mensen om heen staan...

Dat heb ik ook wel eens gehoord ja.
Overigens, het klink misschien enigszins morbide, maar hebben jullie, de mensen in de voorste coupe, er ook iets van gezien?
  maandag 28 juli 2003 @ 12:42:09 #42
61240 Fucking_Retard
pi_12064775
quote:
ja inderdaad, voor je familie enzo, ik keur het ook sowieso af en vind het zwak.

Maargoed, nu betrek je nog een hele trein erbij en bezorg je iemand een trauma..

maandag 28 juli 2003 @ 12:42:19 #43
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064778
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:39 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Helaas wel. Bij mij is het gelukkig goed gekomen, bij anderen niet

dan moet ook jij jezelf kunnen voorstellen hoe egoïstisch het overkomt op mensen, als je voor de trein springt, zonder verder na te denken over de hulpverleners, het NS personeel en de passagiers + eventuele omstanders/getuigen.

als je jezelf van kant wilt maken, doe dat dan ergens waar niemand last van je heeft
dat is tenslotte ook het hele idee voor de meesten denk ik, "de wereld ontlasten"

niet persoonlijk bedoeld verder uiteraard.

pi_12064785
druppeltje cyaankali doet wonderen
  maandag 28 juli 2003 @ 12:42:46 #45
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12064789
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:41 schreef Hont het volgende:
Als die persoon die ervoor springt een onbekende van me was zou het me niks doen, of ik nou machinist was of niet. Hij/zij kiest er toch zelf voor om uit elkaar te spetteren...
Wacht maar tot je echt zoiets meemaakt.
aka Man-Mountain
pi_12064797
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:40 schreef Fillipe het volgende:

Het is en blijft egoisme.

Dat is jouw mening. Ik kijk er door ervaringen anders tegenaan. Het is ook egoistisch dat iedereen van je verwacht dat je altijd maar door moet gaan met leven...
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 juli 2003 @ 12:43:26 #47
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064802
quote:
duidelijk dat jij nog nooit iemand <3m afstand door een ongeluk om het leven hebt zien komen.
pi_12064804
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:42 schreef WhiteGuys het volgende:
Daarom ben ik ook voor wapenbezit. Kan zo'n iemand gewoon door zijn kop schieten. Maar belangrijker is dat je die kutmarokanen kan afknallen als ze je belagen
Gezellig
  maandag 28 juli 2003 @ 12:44:00 #49
61240 Fucking_Retard
pi_12064811
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:39 schreef Doctor_Bara het volgende:
Ja, maar je verwacht niet echt dat het gebeurt.
Ik bedoel militairen worden ook echt getraind, moet je kijken hoeveel mensen trauma's hebben (zie golfoorlog).

Je kan mensen er eigenlijk nooit echt helemaal op voorbereiden, alleen hopen dat je ze zo 'pushed' dat ze correct gaan handelen en niet helemaal in paniek raken.

maandag 28 juli 2003 @ 12:44:08 #50
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064819
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Ik kijk er door ervaringen anders tegenaan. Het is ook egoistisch dat iedereen van je verwacht dat je altijd maar door moet gaan met leven...

nee hoor, van mij mag je er ook mee stoppen wanneer je wilt, maar doe het dan op een manier dat ik en de rest er geen last van hebben.
pi_12064821
Mijn buurman is machinist en hij heeft (helaas) al een aantal keer moeten meemaken dat er iemand voor de trein springt.
Het vreemde is dat hij eerst een paar jaar 'schadevrij' heeft gereden en opeens breekt er een periode aan waarbij er achter elkaar mensen voor de trein springen.
Op veel hulp van de NS hoef je als machinist volgens mij niet te rekenen, ik hoorde van m'n buurman dat ze het liefst hebben dat je de volgende dag meteen weer aan het werk gaat (alsof er niks gebeurd is).

Overigens worden er nu wel steeds meer hekken langs het spoor geplaatst, zodat het moeilijker wordt om voor de trein te springen.

pi_12064831
Sommige machinisten houden een trauma voor het leven over. Sommigen belanden na enkele zelfmoordincidenten zelfs in de WAO. Ik vind het een asociale manier om zelfmoord te plegen. En de treinen krijgen er ook nog eens vertraging door!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 28 juli 2003 @ 12:45:05 #53
53747 GTD
http://www.deduppies.nl
pi_12064836
Dan is die zelfmoord zak toch beter geeft ook minder troep

wat ik eigelijk wil zeggen
Mensen moeten kunnen kiezen wanneer ze stoppen emt leven
en daar hulp bij kunnen krijgen

Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen
  maandag 28 juli 2003 @ 12:45:24 #54
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064844
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:44 schreef vogelspin het volgende:
Overigens worden er nu wel steeds meer hekken langs het spoor geplaatst, zodat het moeilijker wordt om voor de trein te springen.
jammer genoeg heb je altijd nog die immer handige viaducten.
pi_12064852
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:42 schreef dr.dunno het volgende:

dan moet ook jij jezelf kunnen voorstellen hoe egoïstisch het overkomt op mensen, als je voor de trein springt, zonder verder na te denken over de hulpverleners, het NS personeel en de passagiers + eventuele omstanders/getuigen.

Ja, dat is het ook wel, alleen is dat op dat moment niet relevant. Allemaal hel jammer voor die mensen, maar op zo'n moment interesseert dat je niet. Dat kan je niet verder uitleggen...
quote:
Ook niet zo opgevat
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 juli 2003 @ 12:46:17 #56
61240 Fucking_Retard
pi_12064860
quote:
op jouw voorraam...
  maandag 28 juli 2003 @ 12:47:00 #57
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12064871
quote:

Dat zou geen overbodige luxe zijn, langs psychiatrische inrichtingen.
Misschien helpt het iets.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 28 juli 2003 @ 12:47:23 #58
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12064877
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:45 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

jammer genoeg heb je altijd nog die immer handige viaducten.

Dat was een tijd terug ook bij een kennis van mij die in de trein zat ergens bij Utrecht. Een kerel sprong dus van een brug af voor de trein. Toen ie moest uitstappen zag ie allemaal stukken organen etc verspreid liggen rondom de trein.
aka Man-Mountain
  maandag 28 juli 2003 @ 12:48:01 #59
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_12064889
Ik heb zelf op de trein gewerkt (en na 1 september waarschijnlijk weer) en heb het gelukkig nooit mee hoeven maken, maar heb er wel veel over gehoord

het is een ernstig probleem.
Zeker aangezien bijna alle gekkenhuizen en inrichtingen in de buurt, of zelfs vlak naast het spoor liggen. Vaak zijn het us ook mensen die in die inrichtingen zitten die een sprongetje wagen.
Overigens niet altijd met succes, want het is mogelijk een sprong voor een trein te overleven. Soms wordt je door de confrontatie met de tein weer in de berm geslingert en hou je slechts kneuzingen of gebroken ledematen over.
Sommige mensen gaan van te voren op de rails liggen, maar op zo'n manier dat ze slechts een arm of been verliezen. Dus zo'n succesvolle methode is het niet.

En daarnaast de leed die het veroorzaakt bij nabestaanden, en de trauma's voor het treinpersoneel. Soms zat ik er wel eens met machinisten over te praten, en sommigen waren er nogal makkelijk over. Maar het schijnt dat je meestal na een aantal gevallen er toch moeite mee gaat krijgen.
Verder is het voor de treinreizigers niet leuk om 3 uur in een trein opgesloten te zitten omdat 1 iemand het niet zag zitten (ff er van uit gaande dat het geen ongeluk was, maar zelfmoord).
Ik heb 1 keer meegemaakt dat er notabene in de schipholtunnel iemand voor de trein sprong. Ik zat niet i n de desbetreffende trein maar er eentje achter, ergens ter hoogte van het stuk tussen Lelylaan en Sloterdijk. In die trein zaten veel reizigers voor Schiphol, die dus allemaal hun vliegtuig miste, of iemand moesten uitzwaaien of ophalen.
Dan heb ik zo iets van, waarom moet 'ie nou juist bij Schiphol voor de trein springen? Ga dan je polsen doorsnijden, dan heeft niemand er last van.

Mischien is het een goed idee dat er een soort voorlichting voor mensen met zelfmoordplannen komt. Een landelijk telefoonnummer ofzo, waar mensen begeleid kunnen worden, en eventueel nog op andere gedachten kunnen worden gezet.

[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 28-07-2003 12:52]

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_12064892
quote:
Op veel hulp van de NS hoef je als machinist volgens mij niet te rekenen, ik hoorde van m'n buurman dat ze het liefst hebben dat je de volgende dag meteen weer aan het werk gaat (alsof er niks gebeurd is).
Dat is juist goed. Machinisten moeten ook altijd door rijden - nadat de teringzooi natuurlijk is opgeruimd - dit minimaliseert hun trauma en bevordert het verwerkingsproces.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 28 juli 2003 @ 12:48:14 #61
61240 Fucking_Retard
pi_12064896
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:42 schreef Charys het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gehoord ja.
Overigens, het klink misschien enigszins morbide, maar hebben jullie, de mensen in de voorste coupe, er ook iets van gezien?

Nee het was een van de laatste treinen dus het was donker en zag gelukkig helemaal niets. Je voelde alleen de trein iets omhoog gaan en iedereen keek al zo van hmmm, ok.. lekker..

En ik moet zeggen dat ondanks ik er niets van gezien had wel een raar gevoel kreeg. Niet dat ik er mee zit nu maar het was op dat moment gewoon vaag.

Er ligt 100 meter verder op gewoon iemand helemaal open en daar ben ik dan net over heen gereden... Heel vaag gevoel was dat...

maandag 28 juli 2003 @ 12:48:15 #62
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_12064897
Mensen die voor de trein springen zijn inderdaad erg sneu.
Andere mensen een trauma bezorgen,omdat jij zonodig dan niet meer wilt leven is echt sneu. Daardenken ze denk ik niet eens bij na.

Ik hoop altijd maar dat als mensen voor de trein springen dat ze het overleven endan zwaar verminkt door het leven moeten. Hun straf zeg maar dan.

maandag 28 juli 2003 @ 12:48:16 #63
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12064898
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:45 schreef GTD het volgende:
juist
  • je betrekt er geen derden bij die er niet op zitten te wachten
  • je veroorzaakt geen economische schade etc. door vertragingen op het spoor
  • gezondheidszorg minder belast, scheelt enorm in de behandelingskosten van de personen in kwestie zelf
  • en van alle mensen die getraumatiseerd worden door dit soort egoïsten.
  • ik vind ook dat die pil van drion allang ingevoerd had moeten zijn, met verplichte "second-opinion" (net als bij euthenasie) dat natuurlijk wel; zou een hele opsteker zijn en dat klinkt vast heel cru, maar het is wel zo

pi_12064902
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:47 schreef yavanna het volgende:

[..]

Dat zou geen overbodige luxe zijn, langs psychiatrische inrichtingen.
    Misschien helpt het iets.

Er schijnt hier in de buurt (omgeving Zwolle) inderdaad een psychiatrische inrichting te zitten in de buurt van een spoorbaan. Daar springen dan ook regelmatig mensen voor de trein.
      maandag 28 juli 2003 @ 12:49:10 #65
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12064917
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is juist goed. Machinisten moeten ook altijd door rijden - nadat de teringzooi natuurlijk is opgeruimd - dit minimaliseert hun trauma en bevordert het verwerkingsproces.

Maar enige nazorg lijkt mij wel zo prettig dan.
      maandag 28 juli 2003 @ 12:49:11 #66
    61240 Fucking_Retard
    pi_12064918
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:42 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

als je jezelf van kant wilt maken, doe dat dan ergens waar niemand last van je heeft
    dat is tenslotte ook het hele idee voor de meesten denk ik, "de wereld ontlasten"

Ja, daaar zeg je me wat, het was bij een spoorwegovergang/einde van het station dat het gebeurde, er moeten gewoon andere mensen omheen gestaan hebben, denk dat die ook wel een flinke shock hebben...
      maandag 28 juli 2003 @ 12:49:26 #67
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12064924
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
    Allemaal hel jammer voor die mensen, maar op zo'n moment interesseert dat je niet. Dat kan je niet verder uitleggen...
    [..]
    = zeer egoïstische houding.

bij mij gaan de behoeften van de massa nog steeds boven die van het individue, net als overigens in de rest van de gezondheidszorg.

maandag 28 juli 2003 @ 12:50:28 #68
    61240 Fucking_Retard
    pi_12064951
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ik vind dat als jij vrij onaangekondigd jezelf van kant maakt het egoïstisch is tegenover je familie en vrienden.

Ik vind als je voor de trein springt je helemaal erg ego bent omdat je echt mensen een last bezorgd. Moeten die zich dan OOK kut gaan voelen?

pi_12064965
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:45 schreef GTD het volgende:
    Dan is die zelfmoord zak toch beter geeft ook minder troep

Juist, maar dat is een groot taboe hier, omdat het als immoreel gezien wordt als je niet meer verder wilt leven. Het is vaak een ultieme schreeuw om aandacht die te laat komt. Voor de machinist is het erg klote, maar nabestaanden hebben m.i. niets te zeggen over het leven van een individu
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12064993
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

= zeer egoïstische houding.

bij mij gaan de behoeften van de massa nog steeds boven die van het individue, net als overigens in de rest van de gezondheidszorg.

Ook als het om jezelf gaat?
    Doe dan maar iets aan de overbevolking in Nederland. Alle kleine beetjes helpen.
      maandag 28 juli 2003 @ 12:53:04 #71
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065002
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:
    Voor de machinist is het erg klote, maar nabestaanden hebben m.i. niets te zeggen over het leven van een individu
    vaak is datzelfde "individue" niet in staat zelfstandig op te treden op een verantwoordelijke manier, dan heeft juridisch gezien de familie het te zeggen over deze persoon; kul dus.
    pi_12065017
    Hier in Belgie moet de familie de kosten betalen. Jij pleegt zelfmoord, je ouders moeten dan nog 25.000 euro betalen. Ik vind het dus niet kunnen, er zijn andere manieren.
      maandag 28 juli 2003 @ 12:54:15 #73
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065028
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:47 schreef Doctor_Bara het volgende:

[..]

Dat was een tijd terug ook bij een kennis van mij die in de trein zat ergens bij Utrecht. Een kerel sprong dus van een brug af voor de trein. Toen ie moest uitstappen zag ie allemaal stukken organen etc verspreid liggen rondom de trein.

Damn, dat lijkt me erg. Wij mochten de trein niet uiot omdat ze dat wilde voorkomen...
    pi_12065034
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:50 schreef Fucking_Retard het volgende:

Ik vind dat als jij vrij onaangekondigd jezelf van kant maakt het egoïstisch is tegenover je familie en vrienden.

Puur leven voor anderen is egoistisch tegenover jezelf. Dat kan je een tijdje volhouden, maar niet al te lang
    quote:
    Ik vind als je voor de trein springt je helemaal erg ego bent omdat je echt mensen een last bezorgd. Moeten die zich dan OOK kut gaan voelen?
    Ik keur het ook niet goed, echter "begrijp" ik het soms wel
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      maandag 28 juli 2003 @ 12:55:09 #75
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065040
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:52 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ook als het om jezelf gaat?

goed punt, maar ik heb het in deze context alleen over mijn latere taak als praktiserend medicus, m.b.t. zuiver en alleen derden dus.
    quote:
    Doe dan maar iets aan de overbevolking in Nederland. Alle kleine beetjes helpen.
    nou ik wil die 180 mensen per jaar die voor de trein springen ook best een pilletje geven, maar het mag niet van die gemene linkse rakkers en rechtse/confessionele conservatieven
    pi_12065047
    quote:
    dit meen je toch niet serieus he?
      maandag 28 juli 2003 @ 12:55:46 #77
    58842 Karzeuler
    Hey jij daar!!!
    pi_12065053
    Overigens was er iemand die het geweldige idee had bedacht om een onbemand zelfmoordtreintje ergens te laten rijden, dat zeg maar continue rondjes rijdt, en waar mensen die het niet zien zitten dan hun nekje op de rails kunnen leggen.
    Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
      maandag 28 juli 2003 @ 12:56:12 #78
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065066
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:55 schreef kootje het volgende:

[..]

hij wel; de rest van nederland niet.
      maandag 28 juli 2003 @ 12:56:32 #79
    30064 Maud_Dib
    Ik ben tof
    pi_12065073
    Ook wel eens gehad. Of iedereen niet teveel naar links wilde kijken.
    gymnocalycium saglione in m'n hol
    pi_12065080
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:53 schreef dr.dunno het volgende:

vaak is datzelfde "individue" niet in staat zelfstandig op te treden op een verantwoordelijke manier, dan heeft juridisch gezien de familie het te zeggen over deze persoon; kul dus.

Ben ik niet met je eens. Het is inhumaan iemand tegen zijn wil in leven te laten. Als dit probleem uit de taboe sfeer gehaald zou worden, kwamen dit soort zelfmoord pogingen een stuk minder voor.

Iedereen heeft het recht om te leven, waarom dan niet het recht om te sterven

Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12065091
    zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen........
    ExTaxi --- http://www.autopics.nl ---
    pi_12065093
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:55 schreef Karzeuler het volgende:
    Overigens was er iemand die het geweldige idee had bedacht om een onbemand zelfmoordtreintje ergens te laten rijden, dat zeg maar continue rondjes rijdt, en waar mensen die het niet zien zitten dan hun nekje op de rails kunnen leggen.
    En geld terug bij vertraging.
      maandag 28 juli 2003 @ 12:57:35 #83
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065095
    quote:
    ja dag, van mijn belastingcenten zeker; enig idee hoe duur dat is?

kaliumcyanide kost maar paar eurocenten, zo gepiept.

pi_12065098
    quote:
    Lijkt me toch geen fijne job als je de rotzooi op wilt ruimen. Dit is dan gewoon een gelegaliseerde vorm van zelfmoord en hulp bij zelfmoord. Dan kun je m.i. beter de pil van Drion invoeren
      maandag 28 juli 2003 @ 12:58:32 #85
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065108
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Puur leven voor anderen is egoistisch tegenover jezelf. Dat kan je een tijdje volhouden, maar niet al te lang
    [..]

Ik keur het ook niet goed, echter "begrijp" ik het soms wel

het gaat niet over zelfmoord, ik bedoel als iemand zijn polsen doorsnijdt, ok, vind ik zwak als je daar voor kiest maar ok.. Klaar...

Maar nu bezorg je andere mensen gewoon veel last die daar echt ook lang last van kunnen hebben. Dat vind ik niet geod

maandag 28 juli 2003 @ 12:58:34 #86
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065110
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:56 schreef Tony_Montana67 het volgende:
    [quote]
    Iedereen heeft het recht om te leven, waarom dan niet het recht om te sterven
    heb je ook, als je in aanmerking komt voor euthenasie en daarmee aan al die regels voldoet; in alle andere gevallen word je geacht onbekwaam te zijn, wanneer je zoiets wilt en dat is ook terecht in bijna alle gevallen.
    pi_12065116
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:55 schreef kootje het volgende:

is idd iets te ongenuanceerd gebracht sorry

In de rest van de threat heb ik het wat verder genuanceerd

Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      maandag 28 juli 2003 @ 12:59:05 #88
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12065119
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:53 schreef Maidenfan het volgende:
    Hier in Belgie moet de familie de kosten betalen. Jij pleegt zelfmoord, je ouders moeten dan nog 25.000 euro betalen. Ik vind het dus niet kunnen, er zijn andere manieren.
    Bracht dat veel minder zelfmoorden op, of zijn nu veel familie's de dupe van de actie's van hun familielid?

Op zich klinkt het helemaal niet zo verkeerd, ware het niet dat mensen die echt zo ver heen zijn en deze stap willen nemen, niet geheel logisch meer nadenken.

maandag 28 juli 2003 @ 12:59:23 #89
    47571 ForeverEternalFreak
    Per sempre vita eterna
    pi_12065124
    Ik vind dat als je dat echt zo nodig moet doen je daarmee niet ook nog andere mensen behalve familie en vrienden psychisch of lichamelijk moet raken. Net als laatst toen er iemand van een brug op een rijdende auto sprong, dat vind ik eigenlijk gewoon arrogant, al denk je daar dan niet bij na.
    It's a silly time to learn to swim when you start to drown
    It's a silly time to learn to swim on the way down
      maandag 28 juli 2003 @ 12:59:43 #90
    57573 Mr-Mackey
    Libertariër
    pi_12065130
    Ja, ik wordt er ook doodziek van: kutgasten.

Twee dingen die mij opvallen:
    - Zonder uitzondering, staan psychiatrische ziekenhuizen binnen 2KM van een spoorlijn.
    - Springers pakken vrijwel altijd een trein in de spits

Met name dat laatste is irri. Zo vaak te laat op je werk, vanwege zo'n eikel.
    Ik passeer dagelijks zo'n favorite plek en met name in December is het wekelijks raak. Ik kom in de verleiding om op die plek een DHZ-euthanasiekitje klaar te leggen. Dat scheelt een hoop vertraging!

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
    Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
    pi_12065137
    Je kan ook zeggen dat de psychologen/psychiaters hun werk niet goed doen..
    Zelf vind ik het ook erg egoistisch, je bent zelf wel van het leed verlost maar een hoop andere mensen hebben er heel wat leed bij.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:00:31 #92
    58842 Karzeuler
    Hey jij daar!!!
    pi_12065144
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:57 schreef teknomist het volgende:

[..]

Lijkt me toch geen fijne job als je de rotzooi op wilt ruimen. Dit is dan gewoon een gelegaliseerde vorm van zelfmoord en hulp bij zelfmoord. Dan kun je m.i. beter de pil van Drion invoeren

Ach, gewoon de lokale slager optrommelen, die kunnen wel tegen bloed enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 28-07-2003 13:02]

maandag 28 juli 2003 @ 13:00:58 #93
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065149
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:59 schreef yavanna het volgende:

[..]

Bracht dat veel minder zelfmoorden op, of zijn nu veel familie's de dupe van de actie's van hun familielid?

Op zich klinkt het helemaal niet zo verkeerd, ware het niet dat mensen die echt zo ver heen zijn en deze stap willen nemen, niet geheel logisch meer nadenken.

maar wat wel positief is, is dat een deel van de potentiële tijdsbommen-figuren onder hen wel 2x nadenkt voordat ze die egoïstische stap nemen. Bovendien dwing je zo ook de familie meer betrokken te zijn bij de persoon in kwestie, wat de gezondheidszorg kan ontlasten.

Los daarvan, de meeste mensen laten ook wel een erfenis na, dus vaak is het niet eens zo'n ramp.

pi_12065154
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:30 schreef Jim_Carrey het volgende:
    ik erger me dood aan die egoischtische klootzakken die voor de trein springen. Wat denken die lui wel niet. Het zijn echte losers die alleen aan zichzelf denken. En zo verdienen ze het ook niet te leven.
    Mensen die tot zelfmoord in staat zijn, denken veelal niet meer na. Laat staan dat ze over de gevolgen nadenken. Meestal plan je ook geen week van te voren een zelfmoord, het is vaak een impuls.
    pi_12065156
    Tja...het is verschrikkelijk voor zo'n machinist en voor de mensen die de lichaamsdelen van de rails moeten halen...maar ook bij andere manieren van zelfdoding is er iemand (vaak politie of verplegend personeel) die 'de boel moet opruimen'. Iemand die zichzelf heeft verhangen ziet er ook echt niet zo lekker uit, of iemand die een hoop pillen heeft ingenomen en gestikt is in zijn eigen braaksel. Wat doe je eraan? Het gebeurt toch wel...elke zelfdoding leidt tot ellende. Is het niet voor de 'opruimers' dan wel voor de nabestaanden, en meestal beide.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:01:43 #96
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065166
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:57 schreef Halinalle het volgende:

[..]

En geld terug bij vertraging.

Ik wilde eerst geen geld terug vragen omdat de NS er toch niets aan kon doen, maar toen begonnen ze te bitchen en wilde ze ons niet verder naar huis brengen dus ga ik dat wel doen (ook lekker aso van de NS)
    pi_12065171
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:58 schreef Fucking_Retard het volgende:

het gaat niet over zelfmoord, ik bedoel als iemand zijn polsen doorsnijdt, ok, vind ik zwak als je daar voor kiest maar ok.. Klaar...

Maar nu bezorg je andere mensen gewoon veel last die daar echt ook lang last van kunnen hebben. Dat vind ik niet geod

Je veroordeeld iemand omdat hij geen uitweg in een situatie ziet zonder de persoon te kennen. Natuurlijk is het kut voor die machinist en ik zou het ook nooit op die manier doen, maar om iemand dan als dom en egoistisch af te schilderen gaat mij te ver
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      maandag 28 juli 2003 @ 13:02:43 #98
    Per sempre vita eterna
    pi_12065185
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:00 schreef Chayenn het volgende:
    Zelf vind ik het ook erg egoistisch, je bent zelf wel van het leed verlost maar een hoop andere mensen hebben er heel wat leed bij.
    Dat denk ik ook, een groot deel van die lui zijn klootzakken, en de meeste geven er ook echt niks om of iemand depressief is of niet, zolang hun maar verdienen.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:03:36 #99
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065198
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:00 schreef Chayenn het volgende:
    sommige mensen zijn zo verknipt als het maar kan, enige wat je ermee zou kunnen is vastbinden aan een bed met een zweedse band en daar de rest van hun leven laten; je kunt er toch geen zee mee bezeilen, hoe goed je ook in je vak bent.

mensen moeten hun leven kunnen beëindigen op een legale manier... het aantal zelfmoorden daalt dan (!) (net als dat bij legalisering van abortus het aantal abortussen ook daalt, doordat mensen meer mogelijkheden zien voor noodgevallen) en degenen die gebeuren, vinden plaats in een gecontroleerde omgeving waar verder niemand last van ze heeft.

maandag 28 juli 2003 @ 13:04:13 #100
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12065209
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:00 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

maar wat wel positief is, is dat een deel van de potentiële tijdsbommen-figuren onder hen wel 2x nadenkt voordat ze die egoïstische stap nemen. Bovendien dwing je zo ook de familie meer betrokken te zijn bij de persoon in kwestie, wat de gezondheidszorg kan ontlasten.

Los daarvan, de meeste mensen laten ook wel een erfenis na, dus vaak is het niet eens zo'n ramp.

Toch vermoed ik zo dat het niet helemaal zo werkt.
    Hoewel het idd voor sommige wel kan aanzetten tot het overgaan daarvan, vooral tieners.
    pi_12065212
    quote:
    Nee! Dat is het juist niet! Ten minste niet in de optiek var de persoon die zelfmoord pleegt. Die denkt, en dat denkt ie oprecht, dat de wereld (zijn/haar omgeving in ieder geval) er beter vanaf is zonder die persoon.
    Voor de achterblijvers en mensen die het moeten zien komt het misschien egoïstisch over, en dat kan ik me goed voorstellen, maar nogmaals, in de optiek van degene die zelfmoord pleegt, is het zelfs een (bijzondere, dat zeker!) vorm van sociaal gedrag.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:05:06 #102
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_12065225
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:02 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, een groot deel van die lui zijn klootzakken, en de meeste geven er ook echt niks om of iemand depressief is of niet, zolang hun maar verdienen.

Wie zegt dat degene die zelfmoord heeft gepleegd bij een psychiater of psycholoog is geweest???
    Vind dit nogal erg grof gesteld. Over over één kam scheren gesproken...
      maandag 28 juli 2003 @ 13:05:40 #103
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065238
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:01 schreef Niogura het volgende:

[..]

Mensen die tot zelfmoord in staat zijn, denken veelal niet meer na. Laat staan dat ze over de gevolgen nadenken. Meestal plan je ook geen week van te voren een zelfmoord, het is vaak een impuls.

onzin; dat wordt juist meestal vaak van tevoren geplanned, soms wel maanden, alleen het lef opbrengen om het ook daadwerkelijk te doen... dat gebeurt soms spontaan.

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 28-07-2003 13:05]

maandag 28 juli 2003 @ 13:05:54 #104
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065243
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Je veroordeeld iemand omdat hij geen uitweg in een situatie ziet zonder de persoon te kennen. Natuurlijk is het kut voor die machinist en ik zou het ook nooit op die manier doen, maar om iemand dan als dom en egoistisch af te schilderen gaat mij te ver

Ik kan sowieso niet bevatten dat je zoiets doet, dat je opgeeft. Wat kan er nou zo erg zijn dat je niet meer wilt leven? Je kunt er altijd boven op komen als je er maar voor vecht. Daarom zijn in mijn ogen die mensen zwak.

Dom heb ik nooit gezegd.

En egoïstisch, ja, daar blijf ik bij, want als je wet hoe het voelt om je kut te voelen, waarom dat andere mensen aandoen?

maandag 28 juli 2003 @ 13:06:30 #105
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12065252
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:03 schreef dr.dunno het volgende:

mensen moeten hun leven kunnen beëindigen op een legale manier... het aantal zelfmoorden daalt dan (!) (net als dat bij legalisering van abortus het aantal abortussen ook daalt, doordat mensen meer mogelijkheden zien voor noodgevallen) en degenen die gebeuren, vinden plaats in een gecontroleerde omgeving waar verder niemand last van ze heeft.

Precies, helaas is zoiets, zoals jezelf al hierboven ergens aangaf, eigenlijk geen optie voor bv een manisch depressief persoon.
    Die komt nooit voor euthanasie in aanmerking.
    pi_12065253
    Ik heb gehoord dat iedere machinist dit minimaal 1x in zijn carierre meemaakt. Gek he dat er niemand bij de spoorwegen wil werken als je dit in je vooruitzicht hebt.
    Ook moeten machinisten die dit zien aankomen, want in de meeste gevallen zie je iemand al op het spoor staan en kan je niets meer, moeten de trein op de rem zetten en zelf de coupes inlopen om het niet te hoeven zien.

Opeens heb je het....................huhuh!!

.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:07:17 #107
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_12065267
    Zou het komen omdat als je voor de trein springt, je de aandacht van:

1) De mensen in de trein waar je voor springt
    2) De mensen die met alle vertraagde treinen mee moesten
    3) Als je geluk hebt de media

.... krijgt? Dus, dat ultime aandacht en 'kijk-mij-eens' gevoel wat ze in hun leven zelf nooit gekend hebben?

Zomaar een gedachte....

Confidence through competence
    pi_12065282
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:03 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

sommige mensen zijn zo verknipt als het maar kan, enige wat je ermee zou kunnen is vastbinden aan een bed met een zweedse band en daar de rest van hun leven laten; je kunt er toch geen zee mee bezeilen, hoe goed je ook in je vak bent.

Er zullen ook heus wel mensen zijn waarmee niets meer mee te beginnen is. Maar ik geloof niet dat dat bij iedereen zo is die voor een trein springt. Psychologen en psychiaters moeten de ernst van de situatie inzien en hun baan eens serieus gaan nemen.. Hoe vaak hoor je niet dat het niets heeft opgeleverd wanneer iemand psychische hulp heeft gezocht... Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die niets meer van hun leven kunnen maken.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:08:06 #109
    47614 BlackOrchid
    I'm replaceable
    pi_12065287
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:48 schreef vogelspin het volgende:

[..]

Er schijnt hier in de buurt (omgeving Zwolle) inderdaad een psychiatrische inrichting te zitten in de buurt van een spoorbaan. Daar springen dan ook regelmatig mensen voor de trein.

Dat is niet bij Zwolle dat zit bij Ermelo.. daar ligt een psychiatrisch ziekenhuis naast de spoorbaan.
    BlaBla mettul
    BlaBla heersch
    Blablablabla
    Gay!
    pi_12065291
    ik vind zelfmoord altijd egoistisch, maar als je er dan toch voor kiest, doe het dan zo dat je geen buitenstanders, mensen die er niets mee te maken hebben bij betrekt. Ga in je bed liggen en neem een overdosis......Ziet er ook een stuk mooier uit in de kist, ipv bijelkaargeraapte stukjes mens.......
    .
    pi_12065293
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:07 schreef Stereotomy het volgende:

.... krijgt? Dus, dat ultime aandacht en 'kijk-mij-eens' gevoel wat ze in hun leven zelf nooit gekend hebben?

Zomaar een gedachte....

Wat heb je aan die aandacht als je er niet meer bent
    Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
    pi_12065299
    quote:

Wanneer je dood bent heb je niet veel aan al die aandacht.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:08:44 #113
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_12065300
    quote:

Zomaar een gedachte....

Wat heb je daar nou aan als je dood bent? Nee, polsen doorsnijden en pillen slikken voor aandacht kan ik nog begrijpen, aangezien er dan nog een kans is dat je het overleefd of dat iemand je op tijd vindt. Maar voor de trein springen voor aandacht? Ik denk het niet.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:09:01 #114
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12065306
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:05 schreef Fucking_Retard het volgende:

[..]

Ik kan sowieso niet bevatten dat je zoiets doet, dat je opgeeft. Wat kan er nou zo erg zijn dat je niet meer wilt leven? Je kunt er altijd boven op komen als je er maar voor vecht. Daarom zijn in mijn ogen die mensen zwak.

Dom heb ik nooit gezegd.

En egoïstisch, ja, daar blijf ik bij, want als je wet hoe het voelt om je kut te voelen, waarom dat andere mensen aandoen?

Zwak ja, dat dacht ik ook altijd in mijn jonge jaren.
    Inmiddels weet ik wel dat niet iedereen dezelfde vechtlust en kracht bezit, om iedere keer maar weer vreselijke tegenslagen te verwerken.

En dat zal wel een genen ding zijn ofzo.

pi_12065308
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:06 schreef Ovide21 het volgende:
    Ook moeten machinisten die dit zien aankomen, want in de meeste gevallen zie je iemand al op het spoor staan en kan je niets meer, moeten de trein op de rem zetten en zelf de coupes inlopen om het niet te hoeven zien.
    Dat heb ik ook al eens gehoord, maar het lijkt me dan ook de beste oplossing voor een machinist.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:09:20 #116
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065310
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:06 schreef Ovide21 het volgende:
    Ik heb gehoord dat iedere machinist dit minimaal 1x in zijn carierre meemaakt. Gek he dat er niemand bij de spoorwegen wil werken als je dit in je vooruitzicht hebt.

Opeens heb je het....................huhuh!!

'Onze' machinist heeft het ook zeker gezien, voordat de klap kwam hoorde je hem al toeteren
      maandag 28 juli 2003 @ 13:09:54 #117
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_12065321
    quote:

Zomaar een gedachte....

Dat ze zo de aandacht krijgen die ze in hun leven hebben moeten missen, bedoel je? Zou kunnen (je weet niet wat er in een verwarde geest omgaat, tenslotte). maar is wel een hele rigoreuze manier natuurlijk en je hebt er zelf ook verdomd weinig 'eer' van...
    pi_12065331
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:05 schreef Fucking_Retard het volgende:

Dom heb ik nooit gezegd.

Wees idd blij dat je zoiets niet meegemaakt hebt. Het is geen pretje om een dierbare te begraven die verminkt onder een trein vandaan gekomen is, zeker als er een afscheidsbrief wordt voorgelezen die heel confronterend is.

Misschien dat ik er daarom anders tegen aan kijk

quote:
    Als je het gevoel hebt mensen alleen maar tot last te zijn en totaal waardeloos te zijn, dan heb je het gevoel dat je juist een beslissing maakt waar iedereen beter mee af is
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12065335
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie zegt dat degene die zelfmoord heeft gepleegd bij een psychiater of psycholoog is geweest???

En wie zegt dat de persoon daar niet is geweest? Je weet het niet, maar in mijn omgeving is dat wel een aantal keer gebeurd.
    pi_12065337
    het is geel en als het in je oog komt doet het pijn...

spoiler:

een trein
    Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
    die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
    Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
    dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
      maandag 28 juli 2003 @ 13:11:24 #121
    55709 Stereotomy
    pi_12065357
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:08 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Wat heb je daar nou aan als je dood bent? Nee, polsen doorsnijden en pillen slikken voor aandacht kan ik nog begrijpen, aangezien er dan nog een kans is dat je het overleefd of dat iemand je op tijd vindt. Maar voor de trein springen voor aandacht? Ik denk het niet.

Precies. Dat zijn maar *enkele* personen die je vinden. Als je voor de trein gaat springen heb je meteen de aandacht van een hele horde. En je hebt ook geen ene zak aan een briefje achterlaten voordat je zelfmoord pleegt, want daar heb je toch ook niks aan als je dood bent - zelfde beargumentatie, gaat imho niet op.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:11:47 #122
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_12065366
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wanneer je dood bent heb je niet veel aan al die aandacht.

quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:08 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Wat heb je aan die aandacht als je er niet meer bent

quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:08 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Wat heb je daar nou aan als je dood bent?

Great minds think alike

[Dit bericht is gewijzigd door sleepflower op 28-07-2003 13:14]

maandag 28 juli 2003 @ 13:13:19 #123
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_12065404
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Precies. Dat zijn maar *enkele* personen die je vinden. Als je voor de trein gaat springen heb je meteen de aandacht van een hele horde. En je hebt ook geen ene zak aan een briefje achterlaten voordat je zelfmoord pleegt, want daar heb je toch ook niks aan als je dood bent - zelfde beargumentatie, gaat imho niet op.

Een briefje is als uitleg voor de nabestaanden. Hoe wil je van de aandacht genieten als je in stukken ligt?
      maandag 28 juli 2003 @ 13:13:32 #124
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_12065411
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:10 schreef Chayenn het volgende:

[..]

En wie zegt dat de persoon daar niet is geweest? Je weet het niet, maar in mijn omgeving is dat wel een aantal keer gebeurd.

Inderdaad: we weten het niet, dus om daar nu aannames en persoonlijke negatieve ervaringen over psychologen etc. bij te halen, vind ik iets te ver gaan.
    Wel klote trouwens hoor, als iemand in de shit zit en je psycholoog zit er alleen z'n zakken te vullen. Gelukkig heb ik wat dat betreft andere ervaringen (en die kleuren mijn reactie dus ook...)
    pi_12065413
    Ik ben zelf betrokken geweest bij een ongeluk met een vrachtwagen, welke ik van de zijkant probeerde te koppen terwijl hij met 70Km/u de andere kant op wilde.

Beetje mazzel heb ik wel gehad dat ik 't overleefd heb, maar de chauffeur van die vrachtwagen lag emotioneel helemaal in puin. Hij durfde ook niet te bellen, omdat hij niet wist hoe het met mij was en of ik het wel overleefd had (scheen er allemaal best eng uitgezien te hebben). Uiteindelijk heeft z'n vriendin toen gebeld en kon die doorgeven dat ik het goed maakte, alweer thuis was etc. Had ze dat niet gedaan, dan had die man waarschijnlijk niet meer de weg op gegaan.

Zo ernstig kan het dus zijn als je (door eigen fout of die van een ander, in het geval van het topic en van mijn verhaal dus van een ander) iemand aan- of doodrijdt. De machinist gaat echt nog heel lang bezig zijn met bijkomen van dit ongeval.. daarmee wens ik 'm sterkte.

Conclusie: voor de trein springen is egoistisch.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:13:40 #126
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065416
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Wees idd blij dat je zoiets niet meegemaakt hebt. Het is geen pretje om een dierbare te begraven die verminkt onder een trein vandaan gekomen is, zeker als er een afscheidsbrief wordt voorgelezen die heel confronterend is.

Misschien dat ik er daarom anders tegen aan kijk
    [..]

Als je het gevoel hebt mensen alleen maar tot last te zijn en totaal waardeloos te zijn, dan heb je het gevoel dat je juist een beslissing maakt waar iedereen beter mee af is

Op zich snap ik wel wat je bedoelt. En ik snap ook best dat die mensen denken dat wij beter af zijn zonder ze en dat ze mensen tot last zijn. Maar dit klinkt misschien vaag maar dat zijn ze toch ook (op het moment dat ze dus voor de trein springen heh, daarvoor kan ik niet over oordelen).

Ik vind het heel erg voor je dat zoiets bij jou is gebeurt, en erg voor de nabestaanden... Niet voor diegene.
    En zou het niet prettiger zijn als diegene "gewoon" zelfmoord had gepleegd?

pi_12065444
    Ik veroordeel het trouwens wel. Sue me Ik heb zelf ook echt wel eens geen andere uitweg meer gezien, maar kon het gewoon echt niet over mijn hart verkrijgen, ik wist dat dat mijn familie echt kapot zou maken. Die mensen hebben al zoveel ellende moeten meemaken, mijn zelfdoding zou echt de genadeklap voor ze zijn

Er is altijd een andere uitweg en die luidt: doorleven. Tegen wil en dank misschien, en da's ontzettend klote (gelukkig komt er in het leven van zo iemand doorgaans wel een punt waarop het niet meer tegen wil en dank gaat). Maar het staat m.i. buiten kijf dat zelfdoding de meest egoistische van de twee keuzes is.

En als je dan toch al zo ver heen bent dat het immense leed van de nabestaanden je niet weerhoudt, zul je je al helemaal niet druk maken over een traumaatje meer of minder bij een machinist die je toch niet kent. Het is voor die machinist vreselijk, maar zo is het nu eenmaal. Niemand die dermate ver heen is zal in zijn wanhoop nog denken aan een zo 'fatsoenlijk' mogelijke manier om je van het leven te beroven. Dat houdt je op zo'n moment helemaal niet bezig.

[Dit bericht is gewijzigd door sheila_na_gig op 28-07-2003 13:19]

maandag 28 juli 2003 @ 13:16:49 #128
    42530 Jerruh
    I'm rocking one leg!
    pi_12065479
    pff dit is dus mijn ex overkomen, althans, ze deed het dus zelf. het meiske was helemaal hopeloos door hetgeen was gebeurd in haar (niet ons) leven... ze heeft in totaal tien pogingen geprobeerd (echt hele wanhopige) om voor de trein te springen, met tranen in haar ogen, dat ik en me beste vriendin haar van het spoor moesten trekken (we durfden op een gegeven moment niet meer ergens anders heen te kijken, en we durfden al helemaal niet meer met haar naar het station...)
    de tiende keer was ze alleen...

je kan het zien als een egoistische actie, maar als het in je directe omgeving voorkomt dan spelen dat soort denkwijzen helemaal geen rol meer..

put
    your
    clothes
    on!
      maandag 28 juli 2003 @ 13:16:51 #129
    55709 Stereotomy
    pi_12065481
    quote:
    Great minds think alike
    Geflipte mensen lezen ook boeken, kijken ook discovery channel, zien ook docu's als "Great Figures of History". Mensen die geroemd worden om hun nagedachtenis, mensen denken aan hun zelfs nadat ze dood zijn.

Bedenk wel, we hebben het hier over geflipte mensen, dus ik ben ff in sicko-mode... Als je zelfmoord pleegt op een manier die van veel mensen de aandacht trekt, krijg je naderhand van veel mensen ook aandacht. Een grote hoeveelheid aandacht, en het hoeft niet per se positieve aandacht te zijn, maar gewoon een stuk die ze niet in hun leven niet gekend hebben.

Je kunt er niet meer van genieten als je dood bent, maar de gedachte alleen al dat je de aandacht van zoveel mensen aan je vastgebonden hebt door voor de trein te springen zou misschien al genoeg zijn.

pi_12065488
    Tuurlijk hoort dit beroep tot het risico van het vak. Als je een machinist word weet je gewoon dat het kan voorkomen dat iemand zelfmoord pleegt door voor de trein te springen. Het is nu enmaal een veel voorkomend zelfmoordactie.
    Het is klote als machinist zijnde dat het bij jou gebeurd en dan maar proberen erover heen te komen, als dat nog lukt.

Maar mensen die in hun hoofd al klaar hebben om zelfmoord te plegen gaan echt niet denken oh nee niet voor de trein want machinist blablabla of niet van de Dom want op Pietje Puk blablabla. Deze mensen kiezen nu eenmaal voor hun makkelijkste oplossing.

Het is gewoon triest voor woorden dat het nu eenmaal veel voorkomt. Zo las ik laatst dat er een 20 jarig meisje van de M toren in Groningen was gesprongen. Dan denk ik van 20 jaar en nu al in de put?
    Ze heeft nog geen fuck geleerd van de wereld en wil er nu al uit.....
    Problemen zijn altijd op te lossen!
    Denk daar maar over na

maandag 28 juli 2003 @ 13:17:41 #131
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_12065500
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:06 schreef yavanna het volgende:

[..]

Precies, helaas is zoiets, zoals jezelf al hierboven ergens aangaf, eigenlijk geen optie voor bv een manisch depressief persoon.
    Die komt nooit voor euthanasie in aanmerking.

juist... maar die hebben ook hun problemen in episodes, en dus ook vaak genoeg momenten dat ze helemaal niet zelfmoord willen. Dit soort mensen moeten ook niet het recht hebben zichzelf van kant te mogen maken, al dan niet met hulp, simpelweg omdat ze wilsonbekwaam zijn en sowieso makkelijker te genezen dan een echt depressief iemand.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:17:48 #132
    58842 Karzeuler
    Hey jij daar!!!
    pi_12065504
    quote:

Nee, want de mensen in de trein krijgen jou niet te zien, en als ze iets van je zien, ziet dat er niet fris uit.
    Ken overigens wel een geval waar een machinist niet door had dat hij iemand aanreed, maar het hoofd wel meenam. Dat zat voor op de trein. Toen de trein arriveerde in de grote sjoelbak van Den Haag CS, vielen er heel wat mensen flauw op het perron.
    Maar dan nog. Weet iemand hoe je dan heet als ze je zien springen?

En media aandacht krijg je niet. De NS brengt dit soort gevallen liever niet naar buiten. Als er vertraging is vanwege een springer, dan roepen ze altijd om dat er vanwege een aanrijding een onbekende vertraging is. Een obstakel op de weg, wordt ook vaak gebuikt. Ze roepen zelden of niet om dat er een zelfmoord gaande was, omdat ze niemand op het idee willen brengen het zelf ook te doen. Stel dat er dan net een depresief iemand loopt ie dat hoort.

pi_12065513
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:13 schreef Fucking_Retard het volgende:

En zou het niet prettiger zijn als diegene "gewoon" zelfmoord had gepleegd?

Dit klinkt misschien heel hard, maar in die situaties komt de spreuk " Het doel heiligt alle middelen" naar voren. Iemand die zo ver heen is kiest de makkelijkste en sneltste weg, ongeacht de gevolgen voor buitenstaanders.
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12065564
    Ik denk dat mensen die zelfmoord plegen, niet zo makkelijk op een hoop te gooien zijn. Er kan wel gezegd worden: er is altijd nog een uitweg en bla bla bla, maar jij kunt toch niet oordelen over het leven van iemand anders, over het leven van iemand dat jij niet leeft?

Zelfmoord is egoistisch wordt vaak gesteld. Weet je wat ik egoistisch vind? Dat er in sommige gevallen mensen zijn die de persoon die moeilijkheden heeft links laten liggen, ondanks de vraag naar hulp of aandacht. Ze bekommeren zich niet om die persoon (wat ik nogal egoistisch vind) maar zo gauw hij/zij dood is staan ze te schreeuwen dat het zo erg is en waarom en bla bla bla. Dat vind ik nu egoistisch.

Ok, dergelijke situatie komt misschien niet heel vaak voor, maar mijn inziens kun je dus niet van alle zelfmoordenaars zeggen dat ze egoistisch bezig zijn.

Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
      maandag 28 juli 2003 @ 13:20:58 #135
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_12065590
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Geflipte mensen lezen ook boeken, kijken ook discovery channel, zien ook docu's als "Great Figures of History". Mensen die geroemd worden om hun nagedachtenis, mensen denken aan hun zelfs nadat ze dood zijn.

Bedenk wel, we hebben het hier over geflipte mensen, dus ik ben ff in sicko-mode... Als je zelfmoord pleegt op een manier die van veel mensen de aandacht trekt, krijg je naderhand van veel mensen ook aandacht. Een grote hoeveelheid aandacht, en het hoeft niet per se positieve aandacht te zijn, maar gewoon een stuk die ze niet in hun leven niet gekend hebben.

Je kunt er niet meer van genieten als je dood bent, maar de gedachte alleen al dat je de aandacht van zoveel mensen aan je vastgebonden hebt door voor de trein te springen zou misschien al genoeg zijn.

Ik denk het niet...als je voor een trein springt ben je best al ver heen, echt wanhopig. Ik heb er zelf ook aan gedacht, en ik kan je zeggen dat dit niet voor aandacht was.

En je kan 'naderhand' niet meer aandacht 'krijgen', aangezien je er dan niet meer ben. Als je alleen maar zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, denk ik dat de meeste mensen pillen slikken of hun polsen doorsnijden, aangezien je dan gevonden kan worden of nog iemand kan bellen zodat je naar het ziekenhuis kan. Dan krijg je pas aandacht.

maandag 28 juli 2003 @ 13:22:04 #136
    55709 Stereotomy
    pi_12065611
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:17 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Nee, want de mensen in de trein krijgen jou niet te zien, en als ze iets van je zien, ziet dat er niet fris uit.
    Ken overigens wel een geval waar een machinist niet door had dat hij iemand aanreed, maar het hoofd wel meenam. Dat zat voor op de trein. Toen de trein arriveerde in de grote sjoelbak van Den Haag CS, vielen er heel wat mensen flauw op het perron.

En media aandacht krijg je niet. De NS brengt dit soort gevallen liever niet naar buiten. Als er vertraging is vanwege een springer, dan roepen ze altijd om dat er vanwege een aanrijding een onbekende vertraging is. Een obstakel op de weg, wordt ook vaak gebuikt. Ze roepen zelden of niet om dat er een zelfmoord gaande was, omdat ze niemand op het idee willen brengen het zelf ook te doen. Stel dat er dan net een depresief iemand loopt ie dat hoort.

Okee, maar nu mis je de essentie een beetje denk ik van wat in mijn ogen een zelfmoordenaar ertoe beweegt voor de trein te spingen. Je wil het visualiseren, het echt zintuigelijk meemaken. Ik heb het hier over de gedachtes van de mensen die in de trein zitten die iemand overhoopt rijdt. Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt en in al die uren dat je daar stilstaat flitsen toch behoorlijk veel gedachtes door je hoofd, gericht op die gebeurtenis.

Het begrip media moet je niet letterlijk nemen, ook nu wij hier op fok! erover zitten praten is een stukje aandacht nadat iemand dood is gegaan. - edit- En ook al zeggen de NS niet letterlijk "mensen, er is iemand voor onze trein gesprongen", iedereen 100% alles en iedereen weet dat het WEL zo is! die in de trein zitten danJe bent de iraakse minister van informatie toch niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Stereotomy op 28-07-2003 13:31]

maandag 28 juli 2003 @ 13:24:13 #137
    55709 Stereotomy
    pi_12065667
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:20 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Ik denk het niet...als je voor een trein springt ben je best al ver heen, echt wanhopig. Ik heb er zelf ook aan gedacht, en ik kan je zeggen dat dit niet voor aandacht was.

En je kan 'naderhand' niet meer aandacht 'krijgen', aangezien je er dan niet meer ben. Als je alleen maar zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, denk ik dat de meeste mensen pillen slikken of hun polsen doorsnijden, aangezien je dan gevonden kan worden of nog iemand kan bellen zodat je naar het ziekenhuis kan. Dan krijg je pas aandacht.

Nouja, we zullen het hier niet eens over worden, maar we hebben dan ook twee meningen, da's gewoon goed.

Bekijk de vierde member van de Manic Street Preachers dan eens. Volgens mij heeft Richy meer aandacht na zijn dood gekregen dan daarvoor, en de hele band staat er bijna om bekend dat ze iemand missen. In mijn ogen kan de brein van een geflipt iemand wel geilen op post-mortale aandacht.

hoop dat dat niet al teveel over mezelf zegt....

-edit- en wat was jouw motivatie dan om voor de trein te springen ipv je polsen door te snijden?

maandag 28 juli 2003 @ 13:26:39 #138
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065726
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:17 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Dat laaste is inderdaad zo, ze brengen zelfmoord nooit naar buiten, wel als iemand geduwt is willen zehet soms doen. TOen ik op het CS aankwam stond dat er wegens een aanrijding geen treinen meer reden..
      maandag 28 juli 2003 @ 13:27:49 #139
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065750
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:20 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
    Ik denk dat mensen die zelfmoord plegen, niet zo makkelijk op een hoop te gooien zijn. Er kan wel gezegd worden: er is altijd nog een uitweg en bla bla bla, maar jij kunt toch niet oordelen over het leven van iemand anders, over het leven van iemand dat jij niet leeft?

Zelfmoord is egoistisch wordt vaak gesteld. Weet je wat ik egoistisch vind? Dat er in sommige gevallen mensen zijn die de persoon die moeilijkheden heeft links laten liggen, ondanks de vraag naar hulp of aandacht. Ze bekommeren zich niet om die persoon (wat ik nogal egoistisch vind) maar zo gauw hij/zij dood is staan ze te schreeuwen dat het zo erg is en waarom en bla bla bla. Dat vind ik nu egoistisch.

Ok, dergelijke situatie komt misschien niet heel vaak voor, maar mijn inziens kun je dus niet van alle zelfmoordenaars zeggen dat ze egoistisch bezig zijn.

Tis niet altijd zo dat die mensen geholpen willen worden of dat je ook echt merkt dat ze echt zwaar depri zijn.

Zoals je zegt, ze zijn niet op een hoop te gooien

maandag 28 juli 2003 @ 13:28:35 #140
    57724 WattaFakka
    Het was fijn...
    pi_12065774
    pfff dat is kut zeg

Hoe ben je er zelf eigenlijk aan toe??

... hier geweest te zijn!!!!
      maandag 28 juli 2003 @ 13:30:28 #141
    61240 Fucking_Retard
    pi_12065822
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:28 schreef WattaFakka het volgende:
    pfff dat is kut zeg

Hoe ben je er zelf eigenlijk aan toe??

hmm, nja heb er geen last van. Op dat moment voelde ik me alleen echt raar. Niet echt kut voor diegen maar gewoon het idee was erg raar. Nu heb ik er geen last meer van (misschien wel beetje dat ik er nu over wil praten) maar niets ernstigs voor mij

Wilde het alleen ff kwijt en meningen erover horen of ik nou de enige was die er zo over dacht.

maandag 28 juli 2003 @ 13:37:24 #142
    58842 Karzeuler
    Hey jij daar!!!
    pi_12066001
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Okee, maar nu mis je de essentie een beetje denk ik van wat in mijn ogen een zelfmoordenaar ertoe beweegt voor de trein te spingen. Je wil het visualiseren, het echt zintuigelijk meemaken. Ik heb het hier over de gedachtes van de mensen die in de trein zitten die iemand overhoopt rijdt. Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt en in al die uren dat je daar stilstaat flitsen toch behoorlijk veel gedachtes door je hoofd, gericht op die gebeurtenis.

Het begrip media moet je niet letterlijk nemen, ook nu wij hier op fok! erover zitten praten is een stukje aandacht nadat iemand dood is gegaan.

Okay, zo'n zelfmoordenaar springt dus in de hoop aandacht te krijgen. Maar dan nog, veel persoonlijke aandacht zal 'ie achteraf niet krijgen.
    En dan nog, veel plezier zal hij niet aan eventueele aandacht beleven. Want hij is dan al tot een over 800 meter uitgesmeerde brei shoarma verwerkt (er van uit gaande dat de trein 130 km/u reed).
    Maar mischien bedoel je de emotie en gedachtes van de springer inkwestie, die zit te kicken op het feit dat alle mensen achteraf medelijden met hem zullen hebben, als hij daar vermalen over de rails en in de berm ligt.

Opzich ken ik die gedachte wel. Toen ik een keer wat teleurstellend nieuws had vernomen, waardoor ik me ff wat klote voelde. En ik op het perron stond te wachten en net een trein aan zat komen. Toen dacht ik ook zo van dat als ik nu spring iedereen me achteraf wel zielig zou vinden. Ik heb overigens die gedachte weggewuifd alsof het een lastige vlieg was.
    Ik denk dat veel zelfmoordenaars helaas die gedachte begonnen te koesteren.

-edit-
    wil niet iedereen over een kam scheren, er zullen vast ook springers met andere motieven zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 28-07-2003 13:41]

maandag 28 juli 2003 @ 13:38:48 #143
    31922 florisje
    er zit een aap in de koelkast!
    pi_12066043
    helemaal mee eens, dat jezelf voor de trein gooien egoistisch is. mensen die me kennen moeten maar even niet verder lezen overigens... ik heb het zelf meegemaakt dat een vriend waar ik elke dag mee meefietste naar school zich voor de trein gooide na een avondje stappen. jeezus wat vond ik hem een klootzak daarna. hele gezin/familie aan puin alleen maar om z'n eiegen problemen 'op te lossen'. vandaar dat ik dus altijd zo reageer als er weer zo'n bericht op de frontpage staat.

en wat de ns betreft, ik zou een stuk meer respect voor vertraging hebben, als ze gewoon de werkelijke oorzaak zouden melden. 'dames en heren, wegens een vreselijke lafaard rijden er vijf uur lang geen treinen op het traject ...'

en dat de ouders/familie in belgie moeten betalen vind ik een goede regel. houdt misschien weer 3 mensen tegen ofzo...

knolraap en lof schorseneren en prei
    pi_12066091
    quote:
    Bullshit. Dr zijn talloze manieren om het "clean" te doen.
    pi_12066124
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:40 schreef FouteMensenStaff het volgende:

Zoals eerder vermeld, als je eenmaal zo ver bent, is dat van minder belang...
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12066132
    Iemand die voor de trein springt....weet niet meer wat ie doet...is geestelijk een wrak,
    Die kan niet meer denken aan de gevolgen die het heeft voor omstanders....
    pi_12066727
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:41 schreef cos-micV het volgende:
    Iemand die voor de trein springt....weet niet meer wat ie doet...is geestelijk een wrak,
    Die kan niet meer denken aan de gevolgen die het heeft voor omstanders....
    Klopt. Maar dat betekent m.i. niet dat men het niet mag afkeuren en maar alle begrip moet hebben. Een junk die een oud vrouwtje berooft is ook erg ver heen en ziet ook geen andere manier meer, dat betekent niet dat het goed te keuren is. Het blijft ongelooflijk klote voor de machinist/dat oude vrouwtje.
      maandag 28 juli 2003 @ 14:33:16 #148
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_12067453
    quote:
    He, we hebben weer een Nobelprijswinnar bij Fok!...

Ontopic: Ik vraag me af om de spinger nog wel kán denken. En in eerste aanleg vind ik het vooral dieptriest voor hem of haar; je moet je wel ongelofelijk ellendig voelen om zo'n stap als enige uitweg te zien.

Voor de machinist is het echt lullig. Maar machinisten zijn daarin niet alleen. Ook de mannen en vrouwen van de hulpdiensten worden ermee geconfronteerd. Al met een een heel naar gebeuren. En voor een ieder die meent dat hij / zij erover kan oordelen (zoals de Nobelprijswinnar die ik heb geciteerd): ben bang dat je werkelijk niet weet waarover je praat.

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      maandag 28 juli 2003 @ 14:35:54 #149
    33954 ElisaB
    pi_12067522
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Fucking_Retard het volgende:
    Ik vind zelfmoord ook sowieso een teken van zwakte, en laf, maar dat even ter zijde.
    Je hebt je username met zorg gekozen!
      maandag 28 juli 2003 @ 14:37:35 #150
    31922 florisje
    er zit een aap in de koelkast!
    pi_12067563
    dit staat overigens momenteel op at5.nl, misschien dus geen zelfmoord...

Bij een ongeval op een spoorwegovergang is zondagavond laat in Diemen een persoon om het leven gekomen. Het ongeval gebeurde rond half twaalf. Tot 02.00 uur was er geen treinverkeer mogelijk tussen Muiderpoort en Weesp.
    Volgens de KLPD negeerde het slachtoffer de gesloten bomen van de spoorwegovergang aan de Ouddiemerlaan. Op dat moment passeerde een intercity met een snelheid van 120 kilometer per uur.
    Het vermoeden bestaat dat de man het spoor overstak om het middenperron te bereiken waarbij hij de trein niet zag aankomen of de snelheid onderschatte. Zijn identiteit is nog onbekend.

knolraap en lof schorseneren en prei
      maandag 28 juli 2003 @ 14:45:08 #151
    61240 Fucking_Retard
    pi_12067726
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 14:37 schreef florisje het volgende:

Bij een ongeval op een spoorwegovergang is zondagavond laat in Diemen een persoon om het leven gekomen. Het ongeval gebeurde rond half twaalf. Tot 02.00 uur was er geen treinverkeer mogelijk tussen Muiderpoort en Weesp.
    Volgens de KLPD negeerde het slachtoffer de gesloten bomen van de spoorwegovergang aan de Ouddiemerlaan. Op dat moment passeerde een intercity met een snelheid van 120 kilometer per uur.
    Het vermoeden bestaat dat de man het spoor overstak om het middenperron te bereiken waarbij hij de trein niet zag aankomen of de snelheid onderschatte. Zijn identiteit is nog onbekend.

oph serieus? Ok, dit veranderd de zaak wel. Maar op zich blijft mijn gedachte erover hetzelfde, alleen (als dat waar is) niet in dit geval...
      maandag 28 juli 2003 @ 14:45:09 #152
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_12067727
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:24 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nouja, we zullen het hier niet eens over worden, maar we hebben dan ook twee meningen, da's gewoon goed.

Bekijk de vierde member van de Manic Street Preachers dan eens. Volgens mij heeft Richy meer aandacht na zijn dood gekregen dan daarvoor, en de hele band staat er bijna om bekend dat ze iemand missen. In mijn ogen kan de brein van een geflipt iemand wel geilen op post-mortale aandacht.

hoop dat dat niet al teveel over mezelf zegt....

-edit- en wat was jouw motivatie dan om voor de trein te springen ipv je polsen door te snijden?

Okay, vriendjes blijven?

Het is nooit bewezen dat Richey echt dood is Maar ik begrijp wat je bedoeld, de band heeft daardoor wel heel veel aandacht gekregen. Maar ja, je moet wel heel erg doorgedraaid zijn als je graag aandacht wil hebben na je dood. In mijn ogen wat Richey niet zo iemand, maar ja, dat kan je natuurlijk nooit zeker weten.

Ik zat bij mezelf te denken over de mogelijkheden van zelfmoord, en ik denk dat voor een trein springen wel zo makkelijk zou zijn, aangezien je dan echt niet meer terug kan. Als je je polsen doorsnijdt of pillen slikt, kan dat wel. Niet dat ik echt van plan was het te gaan doen, hoor, zeker niet nu ik dit/deze topic heb gelezen

maandag 28 juli 2003 @ 14:46:11 #153
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_12067747
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 14:37 schreef florisje het volgende:

Diemen? Christus, daar woon ik! Oh God, dat is die spoorwegovergang hier...wat eng! Ik heb niets gehoord.
      maandag 28 juli 2003 @ 14:46:43 #154
    33954 ElisaB
    pi_12067760
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:55 schreef dr.dunno het volgende:
    goed punt, maar ik heb het in deze context alleen over mijn latere taak als praktiserend medicus, m.b.t. zuiver en alleen derden dus.
    IIIiieekksss... word jij praktiserend medicus? Wat valt mij jouw houding in deze dan zwaar tegen zeg!
      maandag 28 juli 2003 @ 14:49:51 #155
    61240 Fucking_Retard
    pi_12067828
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 14:35 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je hebt je username met zorg gekozen!

Dit slaat weer nergens op, als je het topic doorleest vind je dat veel mensen er zo over denken. En ik blijf erbij, je doet veel mensen pijn die jou nooit (bewust) pijn hebbe gedaan. En het is toch een teken van zwakte als je niet kan blijven vechten tegen tegenslagen in het leven terwijl andere mensen dat wel kunnen...

Dan ben je gewoon zwakker, en das niet erg ofzo, kunnen ze niets aan doen, maar het is wel zo..

maandag 28 juli 2003 @ 14:59:06 #156
    33954 ElisaB
    pi_12068043
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 14:49 schreef Fucking_Retard het volgende:
    Dit slaat weer nergens op, als je het topic doorleest vind je dat veel mensen er zo over denken.
    Ik héb het hele topic doorgelezen en je bevindt je in goed gezelschap. Je mag vinden wat je vindt, maar als ik je zo lees kan ik niet anders dan concluderen dat je je username met zorg gekozen hebt!
      maandag 28 juli 2003 @ 15:00:50 #157
    61240 Fucking_Retard
    pi_12068082
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 14:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik héb het hele topic doorgelezen en je bevindt je in goed gezelschap. Je mag vinden wat je vindt, maar als ik je zo lees kan ik niet anders dan concluderen dat je je username met zorg gekozen hebt!

En waarom dan? Geef jij jouw mening dan? Dus jij wil zeggen dat hetniet erg is dat de machinist een trauma heeft? De mensen die erbij stonden een trauma hebben? De mensen die dat op moetne ruimen zullen zich ook wel niet happy voelen. Er heel veel mensen last van hebben...

En dan zeggen ze dat ze alleen maar mensen tot last zijn... Nja, sorry hoor, maar doe dit soort dingen dan niet...

maandag 28 juli 2003 @ 15:12:54 #158
    55709 Stereotomy
    pi_12068338
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 14:45 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Okay, vriendjes blijven?

Tuurlijk. En ik ga nu denk ik keihard Gold against the Soul draaien, die heb ik al een hele tijd niet meer gehoord.
    pi_12069087
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

wat is er mis met gewoon een overdosis pillen of andere drugs nemen? snel, effectief en je betrekt er niet op een egoïstische manier misschien wel 100'en mensen bij.

Een overdosis pillen ga je niet zomaar dood aan hoor, je vergalt je lever waarschijnlijk wel. Maar het is echt niet zo "makkelijk" om dood te gaan aan een hoge dosis pillen... (moet je wel de goeie (nou ja wat is goed ) en veel hebben)
    quote:
    Hoe dan ook, er zijn zat manieren om jezelf van kant te maken, zonder dat je daar andere mensen mee lastig hoeft te gaan vallen; mensen die zoiets doen hebben dat al maanden voorbereid, dat zijn geen impulsieve spontane acties.
    Er is geen enkele manier van zelfmoord waarbij je andere mensen niet lastig valt, toch???? Er is geen nette manier...
    Oke voor een trein geeft een hoop troep en je hebt er heel veel mensen mee.
    Maar als je pillen slikt of weet ik wat is er altijd iemand die je vindt... dat kan je niet voorkomen.
    Er zal altijd iemand zijn die de troep op moet ruimen...
    Mama van 2 lieve meiden :)
      maandag 28 juli 2003 @ 15:44:06 #160
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_12069230
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 15:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Tuurlijk. En ik ga nu denk ik keihard Gold against the Soul draaien, die heb ik al een hele tijd niet meer gehoord.

Aah, die is zo goed...heb je de nieuwe al? Lipstick Traces? Ik zit nu naar Placebo, Without You I'm Nothing te luisteren, die zijn ook goed

Sorry voor de offtopic

pi_12069516
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:48 schreef dr.dunno het volgende:

ik vind ook dat die pil van drion allang ingevoerd had moeten zijn, met verplichte "second-opinion" (net als bij euthenasie) dat natuurlijk wel; zou een hele opsteker zijn en dat klinkt vast heel cru, maar het is wel zo

Pil va drion voor zelfmoordenaars?
    ....
    Aan welke criteria moet iemand voldoen dan om ervoor in aanmerking te komen?
    Hoe kan je psychisch lijden meten???
    Ik denk dat er maar weinig mensen voor in aanmerking zouden komen...
    Want het is zo ontzettend moeilijk te bepalen hoe erg iemand lijdt en ik denk dat het ook per persoon verschilt!
    Voor de een zal iets veel zwaarder tellen dan voor een ander...
    pi_12069559
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:47 schreef Doctor_Bara het volgende:

[..]

Lijkt me een indianen verhaal, volgens mij ruimen ze eerst alles op voordat de mensen de trein uit kunnen of voordat die verder rijdt...
    Anders hoef je toch ook niet uren in die trein te blijven zitten...
    pi_12071069
    quote:
    We zijn in de buurt van Weesp, hoor je opeens keihard getoeter (ik zat in devoorste wagon), hoort een knal en je voelt te trein stukje omhoog gaan (net alsof je met een auto over een kleine hobbel rijdt).

Vervolgens staan we daar 3 uur stil (we mochter er niet uit omdat voorkant van de trein onder het bloed zat en aan de achterkant lag dat lijk). Machinist werd afgevoerd, waarschijnlijk een trauma. Treinverkeer stilgelegd tussen weesp en amsterdam.

Zullen vast wel topics over zijn, maar wilde het gewoon ff kwijt en ben echt benieuwd wat mensen denken als ze voor de trein te springen.

ja je hebt volledig gelijk, ik zelf ken iemand die bij de spoorwegen heeft gewerkt, en die regelmatig erop uit moest om machinisten te helpen en met hun erover te gaan praten, vaak houden mensen er een aardig trauma aan over, soms kunnen ze helemaal nooit meer rijden op de trein, maar laatst was het ook weer zover, moest diegene erop uit omdat een loc die aan het rangeren was tegen een bus was aangekomen, de rancheerder die voorop zat was, verongelukt omdat hij vast was komen te zitten tussen de bus en de loc, ja je hoort dan dat soort dingen en je wordt er niet vrolijk van!
    If you wanna kill yourself, do it somewhere where nobody is bothered with your personal loss!
    Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider |
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add.. but when there is nothing left to take away
      maandag 28 juli 2003 @ 16:54:40 #164
    Per sempre vita eterna
    pi_12071180
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat dat altijd zo is, ik heb het ook over andere gevallen.
      maandag 28 juli 2003 @ 22:39:10 #165
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_12078637
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 15:54 schreef Nijna het volgende:

[..]

Lijkt me een indianen verhaal, volgens mij ruimen ze eerst alles op voordat de mensen de trein uit kunnen of voordat die verder rijdt...
    Anders hoef je toch ook niet uren in die trein te blijven zitten...

1)hij zat niet uren in de trein en 2)hij was aardig fucked up voor een tijdje
    aka Man-Mountain
      maandag 28 juli 2003 @ 22:52:10 #166
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12078944
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:17 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

juist... maar die hebben ook hun problemen in episodes, en dus ook vaak genoeg momenten dat ze helemaal niet zelfmoord willen. Dit soort mensen moeten ook niet het recht hebben zichzelf van kant te mogen maken, al dan niet met hulp, simpelweg omdat ze wilsonbekwaam zijn en sowieso makkelijker te genezen dan een echt depressief iemand.

Makkelijker te genezen??
    Alsof er goede medicatie is voor md en niet voor depressieve alleen.
      maandag 28 juli 2003 @ 22:55:44 #167
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12079037
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 15:53 schreef Nijna het volgende:

[..]

Pil va drion voor zelfmoordenaars?
    ....
    Aan welke criteria moet iemand voldoen dan om ervoor in aanmerking te komen?
    Hoe kan je psychisch lijden meten???
    Ik denk dat er maar weinig mensen voor in aanmerking zouden komen...
    Want het is zo ontzettend moeilijk te bepalen hoe erg iemand lijdt en ik denk dat het ook per persoon verschilt!
    Voor de een zal iets veel zwaarder tellen dan voor een ander...

Zoiets valt ook bijna niet te meten, er kan alleen naar het verleden gekeken worden en evt over een langere periode gekeken worden, of de desbetreffende persoon dan nog steeds deze wens heeft.
    En dan nog....
      dinsdag 29 juli 2003 @ 16:53:53 #168
    61807 Red_Dog1
    Si vis pacem...para bellum
    pi_12094877
    quote:

[..]

Ik heb me inderdaad nooit depri gevoel (tenminste, nwel depri maar niet dat ik ook maar nadacht over zelfmoord). Ik vind zelfmoord ook sowieso een teken van zwakte, en laf, maar dat even ter zijde.

Laatst heb ik op Nederland 3 in het programma ' Dokwerk' een docu gezien over Beachy Head. Dit is een stuk strand bij de White Cliffs of Dover in de buurt en het is tevens de plaats waar jaarlijks het meeste aantal mensen zelfmoord pleegt. De rotsen zijn er namelijk iets van 150 meter hoog en lopen stijl af dus succes is bijna verzekerd.
    In die docu kwam iemand aan het woord die ook was gesprongen maar het had overleefd.

Hij zei:' Als iemand zelfmoord pleegt ziet die persoon dat niet als een uitstapje naar het paradijs, maar als de enige uitweg uit de hel.'

Ik ben het met je eens dat zelfmoord een uiting van zwakte kan zijn, maar sommige mensen hebben zulke grote problemen dat ik niet denk dat je kan zeggen dat het laf is om te doen als je het verhaal van het slachtoffer niet kent.

If the French were intelligent, they'd speak English.
      dinsdag 29 juli 2003 @ 19:12:45 #169
    9566 Midioot
    Gecertificeerd verslaafd
    pi_12097348
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:30 schreef ShaoliN het volgende:
    dat het een vorm van egoisme is om zomaar even voor de trein te springen. Dan denk je duidelijk niet na over de gevolgen.
    Of wel, je weet dan namelijk zeker dat je het niet zult overleven en daar is het toch allemaal om te doen bij die mensen...........

Hoop maar dat jezelf nooit zo ziek zult worden.

Hevig kunne kwatsu is een gave
    pi_12097627
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 13:40 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Noem eens wat..
    pi_12097683
    Wat afschuwelijk
    Vreselijk ook voor die machinist.
    Ik vind zo'n actie zo egoistisch! Als je dood wil slik dan een overdosis pillen, hou het "schoon". Maar niet op deze afschuwelijke wijze
      dinsdag 29 juli 2003 @ 23:16:08 #172
    30877 QnmS
    Sandra ForEver
    pi_12102908
    Het is verschrikkelijk naar voor diegenen die met een zelfmoord worden geconfontreerd en daar niet (goed) mee weten om te gaan. Dat terzijde.

Maar om nu te zeggen als negatieve karakterisering dat het laf & egoïstisch is dat hij/zij anderen met de zelfmoord confronteerd, vind ik wat te simpel gesteld. Jurisdisch is de zelfmoordenaar fout maar in mijn optiek is er etisch niets mis mee.

Ik zou het (denk ik) niet doen maar wanneer iemand een einde aan het eigen leven wil maken, maar is er in onze denkwereld gewoon geen manier omdat op humane(re) lees respectvolle wijze te doen.

Zelfmoord is een doodzonde en iedereen wordt gek verklaard die het wil(de) doen. Waarom ????????
    Je hebt er niet voor gekozen geboren te worden en het leven te leiden dat je blijkbaar niet wenst. Mag je dan alsjeblieft zelf bepalen hoe het stopt. Dat is dan soms nog het enige wat je voor jezelf kunt doen in een uitzichtloze situatie. Mits anderen je dat niet (vaak met grof geweld) proberen te beletten.

Hulp bieden aan diegenen die het nodig hebben wordt gewoon niet gedaan. Wanneer je niet voldoet aan (sociale)normen om je heen of niet past in het profiel van hulpverlening, wordt je uitgekotst.
    Je wordt dan platgespoten en opgesloten. Terwijl hulp eik vaak zo simpel is: liefdevolle, begrip, oprechte aandacht en verdorie die arm om iemands schouder leggen.
    Zelf blijf ik daarin (te) vaak in gebreke en daar schaam ik me ergens wel voor. Wanner ik dus het verhaal van een zelfmoord hoor, betrek ik dat ergens een indirect beetje op mijzelf omdat er altijd de (schuld)vraag zal blijven: waarom en had die persoon niet geholpen kunnen/willen worden ??

Ik kan me goed voorstellen dat iemand op enig moment vind dat het genoeg is. Het zou geaccepteerd moeten zijn dat je dan het leven wilt stoppen, zelfs als je lichamelijk gezond bent. Ook psychisch kan je zonder uitzicht op verbetering, lijden.

Go with the Flow blocking Your way and be Nice
      dinsdag 29 juli 2003 @ 23:43:32 #173
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12103579
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2003 19:24 schreef miendobbelsteen het volgende:
    Wat afschuwelijk
    Ik vind zo'n actie zo egoistisch! Als je dood wil slik dan een overdosis pillen, hou het "schoon". Maar niet op deze afschuwelijke wijze
    Zo makkelijk is het niet om een overdosis pillen te nemen.
    Dat gaat altijd makkelijker in een film dan irl.
      dinsdag 29 juli 2003 @ 23:45:37 #174
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_12103618
    Persoonlijk zou dit niet mijn keuze voor zelfmoord zijn, omdat ik niet zo impulsief ben en ik er waarschijnlijk eerst goed over nagedacht zou hebben of ilk wel serieus dood wil...
    Als ik die ebslissing zou nemen met mijn volle verstand, zou ik gewoon een overdosis slaap-pillen nemen en hopen dat ik niet meer wakker wordt...

Maar sommige mensen nemen die beslissing impulsief, en grijpen dan meteen naar het eerste het beste middel wat snel en definitief is. Voor een trein springen heeft haast geen kans op mislukken en je kunt je ook niet meer bedenken....dus voor sommige zal dit een reden zijn om het op die manier te doen. Als je pillen neemt of jezelf snijdt, dan lig je daar nog een tijdje te wachten en heel veel mensen hebben dan in eerste instantie besloten zelfmoord te plegen, maar kotsen dan toch na 3 minuten de hele boel weer uit of bellen snel 112 en verbinden hun wonden...omdat ze opeens toch weer nadenken over de gevolgen. Als die mensen dat al een paar eer meegemaakt hebben, dat ze wel zelfmoord WILLEN plegen, maar zich iedere keer weer 'bedenken' en dan later er spijt van hebbend at ze niet doorgezet hebben, dan zullen ze bij een volgende keer toch een snellere, definitievere manier zoeken om er een einde aan te maken.

Zoals ik al zei, persoonlijk zou dat niet mijn keuze zijn...maar ik kan wel begrijpen waarom sommige personen er voor kiezen.
    En je kunt wel zeggen; 'lullig voor die machinist!'...en dat IS het ook wel...
    Maar als ik een overdosis slaap-pillen neem en mijn vriendin of moeder of whatever vindt mij, dan is het ook lullig en traumatiserend voor die personen...
    Dus maybe denken die mensen die voor de trein springen wel 'liever dat mijn familie/vrienden het van een officiele en hulpverlenende instantie horen, dan dat ze me persoonlijk dood aantreffen'

Er zullen altijd mensen zijn die zelfmoord iets lafs vinden. Dit is omdat er altijd mensen zijn die nooit hebben meegemaakt hoe het is om te leven zonder een (positief) beeld van de toekomst.
    Als je denkt dat iedere dag die nog zal komen, nog meer pijn, verdriet en onzekerheid zal meebrengen dan de vorige...zonder een hoop op een goede uitkomst....dan is de keuze voor zelfmoord niet meer zo onbegrijpelijk.

dinsdag 29 juli 2003 @ 23:49:01 #175
    42530 Jerruh
    I'm rocking one leg!
    pi_12103699
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2003 19:24 schreef miendobbelsteen het volgende:
    Wat afschuwelijk
    vraag eens aan nabestaanden van zulk soort slachtoffers wat die denken, die hebben die stap allang over moeten slaan....
    put
    your
    clothes
    on!
      dinsdag 29 juli 2003 @ 23:53:05 #176
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_12103774
    Gadverdamme, wat een klote topic, van naam dan wel te verstaan. Ik woon hier zo'n beetje langs het "doden-traject" of "zwarte spoor" zoiets.
    In deze omgeving zitten een paar psychiatrische inrichtingen en het is dan ook regelmatig raak (vroeger wat meer, al kan het ook zijn dat het toen meer indruk maakte).
    Hier wonen nogal wat mensen die anderen voor de trein zagen springen 's morgens op het station ofzo ...
    Bah en vreselijk voor de machinisten (en nabestaanden én getuigen)
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      woensdag 30 juli 2003 @ 10:02:26 #177
    26341 Mariposa
    Telt af...
    pi_12107962
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2003 23:45 schreef Yi-Long het volgende:
    Er zullen altijd mensen zijn die zelfmoord iets lafs vinden. Dit is omdat er altijd mensen zijn die nooit hebben meegemaakt hoe het is om te leven zonder een (positief) beeld van de toekomst.
    Als je denkt dat iedere dag die nog zal komen, nog meer pijn, verdriet en onzekerheid zal meebrengen dan de vorige...zonder een hoop op een goede uitkomst....dan is de keuze voor zelfmoord niet meer zo onbegrijpelijk.
    Ik blijf het laf en egoïstisch vinden, ondanks dat ik mijn potje ellende wel 3 keer gehad heb. En heb ook een uitzichtloze toekomst had. Maar er is nooit in mijn hoofd opgekomen om zoiets te doen. Ik kan tot op zekere hoogte het allemaal wel begrijpen.

Maar vaak zijn deze mensen blind voor handen die naar hen uitgestoken worden. Ik heb helaas iemand in mijn omgeving, die gelukkig nog niet zo ver is, maar ik ben er wel bang voor. En velen bieden een helpende hand en die wordt gewoon afgewezen.

Sommigen willen niet geholpen worden, maar zorg er dan voor dat je anderen er niet mee opscheept. Voor de trein is te gruwelijk voor woorden voor die machinisten en de conducteurs (zij zijn verplicht EHBO te verlenen, als het niet helemaal gelukt is)

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
      woensdag 30 juli 2003 @ 10:05:12 #178
    30231 Trancemaster
    *vakantie nodig heeft!
    pi_12108012
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:30 schreef ShaoliN het volgende:
    Het is sowieso triest dat het bij betreffend persoon zo ver heeft kunnen komen. Maar ik ben het met je eens dat het een vorm van egoisme is om zomaar even voor de trein te springen. Dan denk je duidelijk niet na over de gevolgen.
    Als jij door wilt, ga je zeker ook nadenken van o joh, misschien heeft de trein wel 3 uur vertraging, dat is lullig!

Neen, want jou leven is al kloten, en dan interesseert het je echt niet of dat van anderen verstoord wordt...

My 2 cents

The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
    pi_12108607
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2003 23:45 schreef Yi-Long het volgende:

Als ik die ebslissing zou nemen met mijn volle verstand, zou ik gewoon een overdosis slaap-pillen nemen en hopen dat ik niet meer wakker wordt...

Als het zo "simpel" was om "gewoon" een overdosis slaap-pillen te nemen dan waren er denk ik al veel meer mensen dood geweest...
    Aan een hoge dosis pillen ga je niet zo gauw meer dood. Ze hebben medicijnen ook wel zodanig veranderd dat een overdosis minder makkelijk dat effect heeft...

Het gaat in elk geval niet zo simpel als je in films vaak ziet...

Maar goed, ik geloof dat we t niet echt hadden over hoe je nou wel of niet dood gaat, het ging over de trein...

woensdag 30 juli 2003 @ 10:50:08 #180
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_12108804
    Uiteindelijk kwets je altijd mensen met zelfmoord. Al is t in je eigen badkuip.
    aka Man-Mountain
      vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:32:24 #181
    51508 I_PANDA_I
    Blaatschaap.
    pi_12160468
    He, maar mensen.
    Verplaats je is in de persoon die het doet. Hallo zijn op dat moment ook niet meer 100%. Die denken alleen maar aan "het einde", die gaan echt niet denken van he, als ik voor de trein springen krijgt de machinist een trauma.
    Op dat moment maakt ze dat toch niks uit, omdat ze het leven kut en oneerlijk vinden. Misschien zijn er juist mensen die het extra doen (komt misschien lomp over). Maar stel eens voor , dat je hele leven kut is alles gaat fout en niemand houd rekening met je. Dan ga je echt niet ff denken van he, laat ik sociaal zijn. Laat ik het anders doen,............

Maarja dat is mijn "mening"

BOE!
      vrijdag 1 augustus 2003 @ 16:05:55 #182
    41636 Rodelion
    Wereldheerser
    pi_12165789
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2003 12:32 schreef I_PANDA_I het volgende:
    He, maar mensen.
    Verplaats je is in de persoon die het doet. Hallo zijn op dat moment ook niet meer 100%. Die denken alleen maar aan "het einde", die gaan echt niet denken van he, als ik voor de trein springen krijgt de machinist een trauma.
    Op dat moment maakt ze dat toch niks uit, omdat ze het leven kut en oneerlijk vinden. Misschien zijn er juist mensen die het extra doen (komt misschien lomp over). Maar stel eens voor , dat je hele leven kut is alles gaat fout en niemand houd rekening met je. Dan ga je echt niet ff denken van he, laat ik sociaal zijn. Laat ik het anders doen,............

Maarja dat is mijn "mening"

Het is hypocriet, daar gaat het om. Je beeindigt je leven om van de pijn af te zijn, maar door voor de trein te springen bezorg je de machinist ook een hoop pijn en de reizigers een boel ellende. Je trekt andere mensen mee in je ellende omdat je zo nodig gezien wilt worden en op wilt vallen.

Ik blijf erbij, de Hollandse brug in Muiden is de beste optie

vrijdag 1 augustus 2003 @ 17:52:57 #183
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_12167831
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2003 16:05 schreef Rodelion het volgende:

[..]

Het is hypocriet, daar gaat het om. Je beeindigt je leven om van de pijn af te zijn, maar door voor de trein te springen bezorg je de machinist ook een hoop pijn en de reizigers een boel ellende. Je trekt andere mensen mee in je ellende omdat je zo nodig gezien wilt worden en op wilt vallen.

Ik blijf erbij, de Hollandse brug in Muiden is de beste optie

De meeste zullen wel gewoon dood willen en doen het niet om nog even op te vallen bij het heengaan
      zaterdag 2 augustus 2003 @ 11:32:13 #184
    41636 Rodelion
    Wereldheerser
    pi_12179669
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2003 17:52 schreef yavanna het volgende:

[..]

De meeste zullen wel gewoon dood willen en doen het niet om nog even op te vallen bij het heengaan

Ik ben er volledig van overtuigd dat dit WEL het geval is. Ze zijn het zat om op de achtergrond te staan en willen een daad stellen, iets waarbij de persoon gezien en herinnerd wordt. De persoon die voor de trein springt staat symbool voor de zielepoot die in de spotlights wil staan, maar er niet in slaagt zonder te sterven.

EDIT: Ik kan het me allemaal trouwens nog wel voorstellen ook hoor... ik zou het misschien ook wel doen als ik graag gezien zou willen worden maar het lukt me niet en ik heb de kracht niet om vol te houden.

zaterdag 2 augustus 2003 @ 11:39:53 #185
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_12179724
    Ik vind het misselijk en totaal overbodig hier mensen die voor treinen zijn gesprongen af te zeiken.
    12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
    pi_12180102
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

.. maar voor hem was het de enige uitweg, omdat niemand hem verder kon/wilde helpen.

Waarom vind ik dit nergens terug? OK het is niet leuk voor die mensen die het meemaken. Maar Tony_Montana67 heeft wel gelijk. Als iemand in een benarde situatie zit gaat ie rare dingen doen. En ja ik kan daar over mee praten. Maar wie is nu egoistisch... Iemand die een persoon in problemen niet wil helpen of een persoon in problemen die zelfmoord pleegt. Begin allemaal maar eens bij jezelf te denken over dit. Iedereen die gaat wel mooi lopen zeuren dat die gene niet goed wijs is en een egoist maar wat had jij gedaan??? Had jij voor de tijd gedacht als je aan het spoor staat van... Ow daar komt de trein.. Maar die machinist is zoon beste kerel. Dat kan ik hm niet aan doen? Dat denk je dan echt niet.. Dan denk je niks. Dat kan ik je verzekeren...

Dus al die reacties betekenen dat ze een ander neit begrijpen!!!!!

pi_12180468
    Ik zal het maar gelijk zeggen: het kan me geen fuck schelen in wat voor situatie die persoon zat, als nadenkend mens doe je dat anderen niet aan. Geen enkele situatie kan al dat NIEUWE leed verantwoorden. Als je toch zo graag dood wilt, zijn andere manieren voor, wat pilletjes en alcohol en je slaapt vredig in.
    En nee, ik heb zo'n situatie zonder uitweg niet meegemaakt nee, maar dat als rechtvaardiging voor zo'n verschrikkelijke daad is onzin. Hier breng je alleen maar meer mensen schade aan. Zulke mensen zijn egoïstische klootzakken, en er is geen enkel excuus voor.
    Moet ik me indenken hoe het is om in een uitzichtloze situatie te zitten? Denk jij maar eerst eens in hoe het voelt als er een vent voor je trein te zien springen, een doffe klap en een ruit vol bloed, je stopt en je ziet een verminkt lijk liggen, dat jij net in feite hebt vermoord. Moet je maar eens indenken hoe dát voelt.
      zaterdag 2 augustus 2003 @ 12:49:21 #188
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_12180538
    Als je bij de politie gaat zul je mogelijk iemand moeten afschieten.
    Als je ambulancebroeder wordt zul je mensen van de straat moeten schrapen.
    Als je machinist wordt kan je verwachten dat er eens iemand voor je trein springt.

En de personen waar het over gaat zijn allemaal dood. En dit topic gaat ook geen preventieve werking hebben. Dus wat hoopt men te bereiken?

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
    pi_12180641
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 12:44 schreef PvtRyan het volgende:
    ... als nadenkend mens doe je dat anderen niet aan.
    ...Zulke mensen zijn egoïstische klootzakken, en er is geen enkel excuus voor.
    ..., dat jij net in feite hebt vermoord. Moet je maar eens indenken hoe dát voelt.
    OK punt 1: Mensen denken dan niet meer na. Maar dat kun jij je niet inbeelden
    Punt 2&3: zeg dat eens recht in het gezicht van iemand die hier mee te kampen heeft. Hij zal een half uur later maar zelfmoord plegen. Wie heeft hm dan in feite vermoord... Denk je dat maar eens in... En wie is er DAN de egoistische klootzak?
    pi_12180863
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 12:56 schreef RamShackle het volgende:

[..]

OK punt 1: Mensen denken dan niet meer na. Maar dat kun jij je niet inbeelden

Punt 2&3: zeg dat eens recht in het gezicht van iemand die hier mee te kampen heeft. Hij zal een half uur later maar zelfmoord plegen. Wie heeft hm dan in feite vermoord... Denk je dat maar eens in... En wie is er DAN de egoistische klootzak?

1: Nee dat ze niet meer nadenken is wel duidelijk, maar ik zie niet in op welke manier dat een excuus is voor een daad die vele mensen zal traumatiseren.
    2: Ik heb het al eerder gezegd, het kan me geen drol schelen waarmee dat persoon te kampen heeft die zo'n zelfmoord pleegt, dat ie ermee te kampen heeft is spijtig, maar er op deze manier uit het leven stappen is geen enkel excuus voor. Dat mensen er niet meer bij nadenken wat ze andere aandoen doet niets af aan het feit dat het egoïstisch is. Dat ze er niet meer bij nadenken is juist het feit dat het egoïstisch is, jeweetwel, egoïstisch als in alleen aan jezelf denken. Omdat jij geen uitweg meer ziet, is toch geen reden om er nog meer mensen mee in te slepen?
    3: ik snap ff niet wat je hiermee precies bedoelt.
    pi_12180921
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Fillipe het volgende:
    Bij Assen toch ook? Tenminste hoorde ik een keer, weet het verder ook niet.
    Yep, tussen Assen en Beilen (dichter bij Beilen, maarja, dat kent niemand ) heb je Beileroord, waar ook zo'n tehuis zit. Op dat stuk schijnen de meeste treinen ook grotendeels geblindeerd te rijden, voor de machinist iig. Omdat het vaak zou gebeuren.

Geen idee, ik stap altijd in Beilen al uit dus kom nooit over die route. Nooit last van gehad dus.

En in Zwolle springen ze nog wel eens van die hoge loopbrug af, het spoor op, voor een trein. Ziet zo'n machinist het nog niet eens aankomen ook... Daar heb ik al wel een keer een uurtje vertraging mee opgelopen. Maar goed, dat is het ergste niet.

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_12180957
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:42 schreef WhiteGuys het volgende:
    Maar belangrijker is dat je die kutmarokanen kan afknallen als ze je belagen
    Heheh, zoiets zeggen is ook een uiterst doeltreffende zelfmoord methode.
      zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:21:13 #193
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_12180984
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 13:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Heheh, zoiets zeggen is ook een uiterst doeltreffende zelfmoord methode.

WTF? .
    pi_12181233
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 13:12 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

Wat begrijp je nie
    pi_12181864
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 12:18 schreef RamShackle het volgende:

Dus al die reacties betekenen dat ze een ander neit begrijpen!!!!!

Dat kan je zowel positief als negatief opvatten. Voor die mensen ben ik hartstikke blij dat ze zich zoiets absoluut niet kunnen indenken hoe het voelt als ze zelf of naasten in zo'n situatie terecht komen. Uitleggen kan niet, want een "normaal" persoon hoort zoiets niet te begrijpen.

Aan de andere kant mogen sommigen wel iets genuanceerder reageren, want enkele reacties getuigen van weinig inlevingsvermogen voor anderen. Wees blij dat je zelf nooit zo'n situatie hebt meegemaakt, maar weet dat het vaak niet zo simpel ligt als het lijkt...

Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12182846
    Misschien ego maar dit is waarschijnlijk voor die persoon de makkelijkste optie.
    Pil van drion krijg je niet zomaar en niet iedereen kan aan cyanide komen.

Trein is dan 1 van de makkelijkste oplossingen als je je pols niet wil/durft open te snijden.

Maar daar bezorg je dus tig mensen last mee en je hebt een machinist die getraumatiseerd is.

pi_12183017
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 13:12 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

Dit :
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 12:56 schreef RamShackle het volgende:

[..]

Wie heeft hm dan in feite vermoord... Denk je dat maar eens in... En wie is er DAN de egoistische klootzak?

Met andere woorden : Wij (diegene die het egoïstisch vinden dat mensen voor de trein springen) hebben diegene vermoord ....

Ja da issok

Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
      zaterdag 2 augustus 2003 @ 15:38:25 #198
    1930 The Bitch
    the bitch is back
    pi_12183071
    ach ja, je kan je altijd afvragen, kijk ik heb een vriendin gehad, had ook zelfmoord neigingen om het zo maar te noemen, maar die heeft het niet gedaan, reden? ze had mensen die om haar gaven, en waar zij om gaf, vond dat ze dat die mensen niet aan kon doen, en voor de trein springen is ook niet de manier, je kwetst er teveel mensen mee, er zijn zoveel andere mogelijkheden, maar dat is mijn mening
    I'm a bitch, i'm a lover
    I'm a child, i'm a mother
    I'm a sinner, i'm a saint
    pi_12183074
    quote:

zelfmoord is het egoistische wat je kan doen...is al vaker gezegd waarom....maarre wat ze denken is zoals met elke zelfmoord....da's zo ongeveer de enige weg om pijn en verdriet in jezlef te laten stopppen.....wat dnek je dat die prof. kelly, wapen adviser van engeland dacht toendie zen polsen doorsneed? Juist, de druk en de zooi eromheen kondie niet aan.

trouwens voor de trein springen is dubbel ego omdat je nogal wat zooi achterlaat, tis de kunst om gewoon stil te verdwijnen zonder zooi.

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
    pi_12183104
    M'n broertje stond vorige week s'avonds op het station te wachten, Eindhoven > Beukenlaan..........niks in de gaten, treinen staan stil hij loopt uit verveling een stuk naar voren toe zonder naar de rails te kijken.

Loopt ie weer terug ziet ie 2 agenten aankomen lopen die allemaal rond aan het kijken zijn, hij denkt "Oh nee hè"
    Kijkt ie langs hem op t spoor : Ja hoor !!!

Nou, ik zal je de details besparen maar hij zag in ieder geval niet meer of het een man of vrouw was.

Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
      zaterdag 2 augustus 2003 @ 15:42:44 #201
    1930 The Bitch
    the bitch is back
    pi_12183147
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 15:40 schreef MiSs-TaKe het volgende:
    M'n broertje stond vorige week s'avonds op het station te wachten, Eindhoven > Beukenlaan..........niks in de gaten, treinen staan stil hij loopt uit verveling een stuk naar voren toe zonder naar de rails te kijken.

Loopt ie weer terug ziet ie 2 agenten aankomen lopen die allemaal rond aan het kijken zijn, hij denkt "Oh nee hè"
    Kijkt ie langs hem op t spoor : Ja hoor !!!

Nou, ik zal je de details besparen maar hij zag in ieder geval niet meer of het een man of vrouw was.

nou is het wel toevallig dat de grote beek = instelling er vlak naast ligt
    I'm a bitch, i'm a lover
    I'm a child, i'm a mother
    I'm a sinner, i'm a saint
    pi_12186936
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 15:38 schreef hassanjassan het volgende:

trouwens voor de trein springen is dubbel ego omdat je nogal wat zooi achterlaat, tis de kunst om gewoon stil te verdwijnen zonder zooi.

Zoals al een paar keer gezegd, als je een maal op zo'n punt bent aangekomen interesseert het je niet en ben je misschien wel egoistisch, maar dat maakt je dan niet uit. Waarom nog rekening houden met anderen als niemand dat ooit met jou gedaan heeft (voor je gevoel)

Nogmaals, ik ben blij voor iedereen die dat gevoel niet kent, maar begrijp dat het vaak niet zo eenvoudig is als het lijkt

Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      zaterdag 2 augustus 2003 @ 21:23:05 #203
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_12188310
    quote:

Hoe egoïstisch ben je dan

Alsof die mensen daar nog aan denken.
    quote:
    kan er eigenlijk niet meer om rouwen dat die mensen dan niet meer leven...
    Wacht maar tot er een dierbare van je voor de trein springt, dan praat je wel anders.
    quote:
    Tsja, dat zullen we nooit weten.
    quote:
    Sneu figuur.
    quote:

Waar het om gaat is dat ze echt iemand anders een trauma bezorgen, dat vind ik erg. Spring van een verlaten brug, ja ok, iemand zal je vinden maar zal daar niet echt een trauma aan over houden. Als je iemand tegen je voorruit uit elkaar ziet spletten wel...

Daar zitten machinisten veel te hoog voor
    Tsja .....
      zaterdag 2 augustus 2003 @ 21:25:47 #204
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_12188363
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 21:23 schreef ghettoman het volgende:

Daar zitten machinisten veel te hoog voor

niet als iemand van een brug af springt voor een trein
    aka Man-Mountain
    pi_14364693
    quote:

Ik had een soort vriend van me... het was bij iedereen bekend dat hij zelfmoord wilde plegen. Hij zei het ook op msn nog eens tegen mij en toen ben ik super kwaad geworden dat het TE egoïstisch zou zijn als hij het dan ook nog eens zo zou doen. Ik had niet gedacht dat hij het daadwerkelijk zou doen. Niet veel later is hij van een flat gesprongen.... Ik kwam ging het schooljaar erop naar een nieuwe school (mbo) en moest elke dag met de trein naar Den Haag. Ik zat er niet lang op school of er stond ineens een foto op de balie met kaarsjes erom heen... een meisje was bij Rijswijk voor een sneltrein gesprongen en niet veel later volgde er nog een... Ik vind het wel ZO erg voor machinisten en conducteurs! Die mensen MOETEN alle resten oprapen, zodat er niets meer ligt en niemand er meer iets van ziet. Gek hè dat ze schadevergoedingen gaan vragen en in therapie-en moeten. Ik zou écht helemaal wild worden als iemand voor/onder MIJN trein zou springen... bij een vogel die zich voor me fiets werpt al laat staan een mens.
    Delivered without an information leaflet
    pi_14364729
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 15:42 schreef The Bitch het volgende:

[..]

nou is het wel toevallig dat de grote beek = instelling er vlak naast ligt

Mijn neefje had het ook eens gezien... ergens bij Utrecht... stond bij een spoorweg te kijken naar de trein en hij was helemaal rood met allemaal... hmm... .. growse... nevermind
    pi_14364826
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2003 19:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Zoals al een paar keer gezegd, als je een maal op zo'n punt bent aangekomen interesseert het je niet en ben je misschien wel egoistisch, maar dat maakt je dan niet uit. Waarom nog rekening houden met anderen als niemand dat ooit met jou gedaan heeft (voor je gevoel)

Nogmaals, ik ben blij voor iedereen die dat gevoel niet kent, maar begrijp dat het vaak niet zo eenvoudig is als het lijkt

Ik begrijp het wel. Als je voor jezelf het gevoel hebt dat toch niemand jankend aan je graf zal staan (dat beelde ik me in ) dan interesseerd vrij weinig tot niets je nog, hoor. Die vriend van me had overigens héééél veel vrienden... op zijn begrafenis leken wel heel de drechtsteden aanwezig. Hij wist ook zeker wel wat hij de rest aan zou doen... daar heb ik het nog met hem over gehad. Hij antwoordde erop met dat het zijn enigste egoïstische daad zou zijn. Hoe hij alles zei, zo relaxed... zo van : ach... ze komen toch wel weer van hun verdriet af, zo erg is het nou ook weer niet. Alsof hij ff een paar jaar ging emigreren en wel weer terug zou komen, zo kwam het toen op mij over. Maar ja... al met al... gelukkig is hij niet voor de trein gesprongen.
    pi_14365955
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 01:07 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Ik vind het wel ZO erg voor machinisten en conducteurs! Die mensen MOETEN alle resten oprapen, zodat er niets meer ligt en niemand er meer iets van ziet. Gek hè dat ze schadevergoedingen gaan vragen en in therapie-en moeten. Ik zou écht helemaal wild worden als iemand voor/onder MIJN trein zou springen... bij een vogel die zich voor me fiets werpt al laat staan een mens.

Moeten zij het opruimen?????????? Dat lijkt me stug...
    ----
    pi_14366299
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 08:24 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Moeten zij het opruimen?????????? Dat lijkt me stug...

Alleen afdekken doet Spoorwegpersoneel.
    pi_14367438
    quote:
    -knip-
    Ik denk niet dat de mensen die zelfmoord willen plegen ook maar enigzins nadenken op welke manier dat ze het kunnen doen, zodat er zo min mogelijk mensen er last van hebben. Ze zoeken de snelste en makkelijkste manier...
    Demon to some, angel to others
    pi_14367757
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

de reden dat dit soort mensen het doen, is vaak omdat zij in hun leven, naar hun idee, aandacht (voor hun problemen of voor hun persoon zelf) tekort kwamen, gewoon een vorm van aandacht-trekkerij dus. Hoe dan ook, er zijn zat manieren om jezelf van kant te maken, zonder dat je daar andere mensen mee lastig hoeft te gaan vallen; mensen die zoiets doen hebben dat al maanden voorbereid, dat zijn geen impulsieve spontane acties.

Hmm, jij snapt er dus werkelijk niks van
    Heb je enig idee hoe moeilijk het is om een overdosis pillen te nemen? Moet je toevallig ook nog eens de goeie pillen hebben, en daar kom je echt niet zomaar aan... En aan drugs is ook niet altijd even makkelijk te komen!
    Ik heb zelf ervaren dat zelfmoord niet even makkelijk is als het soms lijkt!! Aandachttrekkerij dat is het al helemaal niet! Die mensen willen toch niet meer leven, dan hoeven ze dus ook geen aandacht meer! In sommige gevallen is het inderdaad een noodkreet, maar dat zie ik toch iets anders dan 'aandachttrekkerij'!! Voor de trein springen is een van de zekerste manieren van zelfmoord. Je kan van een brug spingen en het overleven, en zo zijn er nog veel meer dingen die je toch kan overleven. Ook daarom kiezen vrij veel mensen voor de trein, dan zijn ze er in ieder geval zeker van!
    Ik vind niet dat je zomaar over 'dat soort mensen', zoals jij ze noemt, kan oordelen als je geen flauw idee hebt wat er op zo'n moment in ze omgaat! Ik weet donders goed waar ik over praat, aangezien ik zelf in dat schuitje zit. Ik zal niet als eerste optie voor de trein kiezen, omdat ik mezelf er nog wel voor aanzie om weg te springen ofzo, maar kan het wel begrijpen dat andere mensen dat doen. En ik vind inderdaad ook wel dat het een beetje het risico van het vak is, voor de machinist. Leuk is anders, snap ik donders goed, maar als je de reden weet waarom die mensen dat doen.. Als je enigszins weet waarom ze niet meer willen leven...
    *Release me from the pain I suffer inside myself*
    pi_14368397
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 10:11 schreef Death_Seeker het volgende:
    En ik vind inderdaad ook wel dat het een beetje het risico van het vak is, voor de machinist. Leuk is anders, snap ik donders goed, maar als je de reden weet waarom die mensen dat doen.. Als je enigszins weet waarom ze niet meer willen leven...
    "Opeens weet je het, je wordt machinist! Elke dag een nieuwe miljoendelige mensenbouwdoos om van het spoor te schrapen!"

Yep, ik zie de campagne bij de NS al helemaal voor me...

pi_14379795
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 10:11 schreef Death_Seeker het volgende:
    En ik vind inderdaad ook wel dat het een beetje het risico van het vak is, voor de machinist. Leuk is anders, snap ik donders goed, maar als je de reden weet waarom die mensen dat doen.. Als je enigszins weet waarom ze niet meer willen leven...
    Je solliciteert niet naar het aanrijden van mensen. Je weet dat het altijd kan gebeuren, maar dat het erbij hoort?
    pi_14379814
    quote:

Nog sterker, ik heb et gezien. ik ging naar huis vanuit mn werk... het ongeluk gebeurde in Hattem... ik weet pcies waar
    pi_14379843
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 17:18 schreef Lucske het volgende:

[..]

Je solliciteert niet naar het aanrijden van mensen. Je weet dat het altijd kan gebeuren, maar dat het erbij hoort?

je weet dat als je machinist gaat worden. komt regelmatig voor. zeker op bepaalde lijnen.
    Ik heb het in twee jaar tijd al zeker 4 keer gezien op de lijn van den haag naar leiden.
    Daar vlakbij zit een instelling voor gekken....en die ontsnappen wel eens.
    pi_14379910
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 08:53 schreef Lucske het volgende:

[..]

Alleen afdekken doet Spoorwegpersoneel.

Ja, maar ze zien het evengoed nogwel....voor zover er wat van over blijft...
    loop stage op een school en heb laatst een ns-project mee gemaakt, met twee machinisten die wat gingen vertellen over zelfmoorden...
    en als je die verhalen hoor
    pi_14380186
    quote:
    Heb je enig idee hoe moeilijk het is om een overdosis pillen te nemen? Moet je toevallig ook nog eens de goeie pillen hebben, en daar kom je echt niet zomaar aan... En aan drugs is ook niet altijd even makkelijk te komen!
    Ik heb zelf ervaren dat zelfmoord niet even makkelijk is als het soms lijkt!! Aandachttrekkerij dat is het al helemaal niet! Die mensen willen toch niet meer leven, dan hoeven ze dus ook geen aandacht meer! In sommige gevallen is het inderdaad een noodkreet, maar dat zie ik toch iets anders dan 'aandachttrekkerij'!! Voor de trein springen is een van de zekerste manieren van zelfmoord. Je kan van een brug spingen en het overleven, en zo zijn er nog veel meer dingen die je toch kan overleven. Ook daarom kiezen vrij veel mensen voor de trein, dan zijn ze er in ieder geval zeker van!
    Ik vind niet dat je zomaar over 'dat soort mensen', zoals jij ze noemt, kan oordelen als je geen flauw idee hebt wat er op zo'n moment in ze omgaat! Ik weet donders goed waar ik over praat, aangezien ik zelf in dat schuitje zit. Ik zal niet als eerste optie voor de trein kiezen, omdat ik mezelf er nog wel voor aanzie om weg te springen ofzo, maar kan het wel begrijpen dat andere mensen dat doen. En ik vind inderdaad ook wel dat het een beetje het risico van het vak is, voor de machinist. Leuk is anders, snap ik donders goed, maar als je de reden weet waarom die mensen dat doen.. Als je enigszins weet waarom ze niet meer willen leven...
    ik ben het helemaal met je eens. Mensen die voor de trein springen willen voor 100% dood!
    Bij andere methodes is er altijd de kans op ontdekking, zodat je gered kan worden.
    Ik heb er wat gemengde gevoelens over. Het is zeker wel egoïstisch tegenover de mensen die je met een trauma opzadelt, en tegenover de mensen die je liefhebben. Maar aan de andere kant is het tragisch dat mensen zó in de knoop zitten, dat ze het leven niet meer aankunnen.

Ikzelf heb het twee keer meegemaakt. Mijn neef sprong voor de trein op het spoor voor mijn huis. Ik heb er heel lang moeilijk mee gehad dat hij niet gewoon even langsgekomen is, maar ik heb het er nog moeilijker mee met het feit dat hij zo ongelukkig was, en niet meer wilde leven. Het is trouwens niet zo dat alle "springers" uit elkaar spatten. Mijn neef is tegen de zijkant aangelopen (ook effectief), en had zijn nek gebroken, geen zichtbaar bloed dus.

pi_14380195
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 17:19 schreef Haarbalpasta het volgende:

[..]

Nog sterker, ik heb et gezien. ik ging naar huis vanuit mn werk... het ongeluk gebeurde in Hattem... ik weet pcies waar

Offtopic: Weesp ligt volkomen niet in de buurt van Hattem... (wezep wel)
    pi_14380355
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 17:20 schreef Toadette het volgende:

[..]

je weet dat als je machinist gaat worden. komt regelmatig voor. zeker op bepaalde lijnen.
    Ik heb het in twee jaar tijd al zeker 4 keer gezien op de lijn van den haag naar leiden.
    Daar vlakbij zit een instelling voor gekken....en die ontsnappen wel eens.

Bij Wolfheze schijnt ook een inrichting aan het spoor te zitten. Ik kan zelf maar één keer herinneren dat er iemand voor was gesprongen; m'n trein reed niet meer (ik stond op t perron te wachten op de volgende trein) en ik hoorde later pas dat er iemand voor gesprongen was.
    Verder zijn het telkens ongelukken geweest. Zoals een jongen die mee werd gesleurd door de ICE of iemand die nog even snel over wilde steken met de fiets en daar moest ik dan langs Gelukkig was alles goed afgedekt.
    Verder heb ik niet echt een mening over voor de trein springen. Mensen willen dood, en denken er verder niet bij na. Ze denken alleen aan verlossing en een einde aan wat ze voelen. Dat denk ik dan. Maar hoe je ook zelfmoord pleegt; er zijn altijd anderen bij betrokken. Als je van een gebouw springt laat dat ook een zooi achter en je hebt een flat vol ooggetuigen, en dan waarschijnlijk nog de huizen/flats aan de overkant. Als je je polsen doorsnijdt is er wel iemand die je zal vinden, is ook een aardig zooitje. Met pillen hetzelfde, al is misschien de zooi wat minder. Je verhangen idem. Er zullen altijd andere mensen gekwetst worden, en voor een trein springen geeft gewoon redelijke zekerheid dat ze verlost zijn.
    Tap tap tap
    pi_14405214
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 17:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

Offtopic: Weesp ligt volkomen niet in de buurt van Hattem... (wezep wel)

wezep, tjsa mischien WOON ik daar wel he
    pi_14405240
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 15:35 schreef Haarbalpasta het volgende:

[..]

wezep, tjsa mischien WOON ik daar wel he

en geloof me , hij bedoeld geen weesp maar wezep.. want vanuit zwolle naar amsterdam kom je langs hattem , dan wezep enz enz
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')