voor: 2,0 bar
achter: 2,2 bar (dit omdat de motor achter zit)
Voor de duidelijkheid, hij lijkt op deze auto (sorry heb geen dig camera) maar dan zonder de imperiaal.
En 2.0 is denk ik niet te veel voor een tube-band. Ik rijd op de brommer rond met 2.0 voor en 2.5 achter. Als er minder in gaat heb ik toch een mooi probleem in de bochten.
Staat vaak als sticker in deurpost, binnenkant tankdop of dashboardkastje (en is bij oudere auto of respray vaak verdwenen)... En 2.0 is altijd goed zeg maar als je het niet weet.
http://www.hotrod.nl/PDF/afstelgegevens.pdf
En als ik ze tegenkom zal ik het morgen ff vragen aan de buren, die hebben er 3 + een T2 bus en hebben vast wel een tabel onbelast/belast liggen.
quote:Ik heb zelf een kever 1300 uit 1972 en in de orginele handleiding (ja, die heb ik!) en andere boekjes over kevers staat: Voor: 1,3 bar Achter: 1,9 bar (geldt voor de 1200, 1300 en 1500 types volgens het boekje) en dat is dan voor radiaalbanden (tubeless) (de spanningen zijn trouwens voor "koude" banden he)
Op zondag 27 juli 2003 22:04 schreef Stokvis het volgende:
Mijn vriendin heeft een VW Kever 1200 uit 1964 en ze vroeg zich af wat de bandenspanning moet zijn? Ik heb al reeds wat inlichtingen gedaan bij wat kennisen en die zeiden;voor: 2,0 bar
achter: 2,2 bar (dit omdat de motor achter zit)Voor de duidelijkheid, hij lijkt op deze auto (sorry heb geen dig camera) maar dan zonder de imperiaal.
[afbeelding]
Oh ja, dat de auto naar achter leunt en de achterbanden dus meer plat gedrukt worden dan de voorbanden is bij een kever normaal. (kijk maar eens bij kevermeetings, dan zie je dat alle kevers dat hebben) En je kan voorin natuurlijk een zandzak leggen voor een betere wegligging bij hogere snelheden. (vanaf zo'n 100km/h)
[Dit bericht is gewijzigd door HPoi op 28-07-2003 13:57]
quote:Nee! Op de wang van de band staat het MAXIMUM wat die band mag hebben, niet wat de aanbevolen spanning is onder de bepaalde auto.
Op maandag 28 juli 2003 00:15 schreef Oosthoek het volgende:
Kijk eens op de wangen van je band! Daar staat meestal wel aangegeven wat het beste is.
quote:Dat klopt zeker niet! Bel anders eens Keverland uit Pijnacker Tel: 015-3698044 www.keverland.com Of Oldtimer Parts uit Etten-leur Tel: 076-5036043 www.oldtimerparts.nl (dit zijn twee voorbeelden van garage- bedrijven die zich alleen met klassieke VW's bezighouden en ook apk etc, verzorgen)
Op maandag 28 juli 2003 16:11 schreef Stokvis het volgende:
Ik bel net met een volkswagen dealer (Van Tilburg-Bastianen B.V.) en die vertelde me dat ik er voor en achter 2,1 bar op moeten zetten. Ik zal vanavond eerst eens heel de auto overhoop gaan halen om te kijken of er wat vermeld staat over de juiste spanning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |