[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 27-07-2003 16:08]
quote:Dat moet iedereen voor zich weten, maar uit onderzoek blijkt dat het vaak misgaat omdat de culturele verschillen te groot zijn.
Op zondag 27 juli 2003 16:06 schreef IrfieJ het volgende:
Hoe denken wij hier over?
quote:Daar worden er steeds meer van "gekweekt".
Op zondag 27 juli 2003 16:07 schreef Vivi het volgende:
Ik denk dat de gevallen waarin de relatie slaagt redelijk uniek zijn te noemen. Dan zou je te maken moeten hebben met een erg intellectuele, verwesterde, zeer gematigde moslim.
quote:Je gaat je eigen relaties toch niet bepalen op basis van onderzoek.
Op zondag 27 juli 2003 16:07 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat moet iedereen voor zich weten, maar uit onderzoek blijkt dat het vaak misgaat omdat de culturele verschillen te groot zijn.
Uit onderzoek is gebleken dat het veiligste is om met een blanke man van 1.75 en blauwe ogen maar met zwart haar en een brilletje te gaan die in zijn jeugd in de regio drenthe is opgegroeid.
quote:Ik zal niet gauw een serieuze relatie aangaan met een moslim.
Op zondag 27 juli 2003 16:06 schreef IrfieJ het volgende:
Hoe denken wij hier over?
om maar ff verder te gaan met deze discussie :
Relatie met marokaanse jongen/
Kortom, ik vind er niet zo veel van, gaat 9 van de 10 keer fout en dan 9 van de 10 keer gezeik om de kinderen.
Werp 1 blik op de Vermist site en kijk naar de afkomst van de vermiste kindertjes en door wie ze meegenomen zijn.
Als geloof niet zo'n issue zou zijn, zou het nog wel kunnen, maar zelfs dan nog is het de culturele bagage en de druk van de omgeving/familie die zwaar weegt en dat geldt meer voor de moslimszijde dan voor de niet moslimzijde, over het algemeen.
Je trouwt niet enkel met de man of vrouw van je dromen, je trouwt met de hele f****** familie..
quote:Dat zeg ik ook helemaal niet, simpele.
Op zondag 27 juli 2003 16:11 schreef sampoo het volgende:
Je gaat je eigen relaties toch niet bepalen op basis van onderzoek.
quote:Dat suggereer je helaas wel. Wellicht kan je wat uitgebreider jouw zienswijze uitleggen met betrekking tot al die onderzoeken.
Op zondag 27 juli 2003 16:13 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet, simpele.
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 27-07-2003 16:19]
Ook wordt zovaak zo een dikke lijn getrokken tussen christendom en de islam, terwijl we bij bv de islam het woord allah eens voor god gaan vervangen dan vraag ik me af wat nu eigenlijk de verschillen zijn.Tuurlijk zijn er verschillen, dat is bij verschillende zuilen bij het christendom ook.
Als voorbeeld een nederlands meisje met een moslim man, is goed te doen mits die man niet extreem gelovig is.En de man de vrouw gaat onderdukken, dat is gewoon foute boel.
Maar goed ik ben blij dat ik niet gelovig ben ook al ben ik christelijk opgevoed, ik zal het niet aan mijn kinderen doorgeven.Misschien mijn toekomstige vrouw, maar liever geen godsdienstige invloeden.Godsdiensten maken naar mijn mening te veel kapot.
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 27-07-2003 16:21]
quote:Dat is altijd het probleem geweest; de helse schoonmoeder. Nou ik zou de vrouw van mijn dromen zelfs uit de poorten van de hel slepen als het nodig was. Mijn ouders moeten daar echt niet over gaan beginnen maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Op zondag 27 juli 2003 16:13 schreef milagro het volgende:Je trouwt niet enkel met de man of vrouw van je dromen, je trouwt met de hele f****** familie..
quote:duidelijker had je het niet kunnen verwoorden!
Op zondag 27 juli 2003 16:13 schreef milagro het volgende:[..]
Ik zal niet gauw een serieuze relatie aangaan met een moslim.
Krijg daarmee gelijk half Nederland op mijn dak
Terwijl een belijdend moslim zelf ook niet met iemand met mijn overtuiging en levensstijl gezien zou willen worden, of bij zijn ouders aan hoeft te komenKortom, ik vind er niet zo veel van, gaat 9 van de 10 keer fout en dan 9 van de 10 keer gezeik om de kinderen.
Werp 1 blik op de Vermist site en kijk naar de afkomst van de vermiste kindertjes en door wie ze meegenomen zijn.Als geloof niet zo'n issue zou zijn, zou het nog wel kunnen, maar zelfs dan nog is het de culturele bagage en de druk van de omgeving/familie die zwaar weegt en dat geldt meer voor de moslimszijde dan voor de niet moslimzijde, over het algemeen.
Je trouwt niet enkel met de man of vrouw van je dromen, je trouwt met de hele f****** familie..
quote:Kneus
Op zondag 27 juli 2003 16:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik weet niet hoe WIJ er over denken, ik spreek altijd voor mezelf.
En eigenlijk denk ik daar niet over, ikzelf doe het vooralsnog niet.
quote:
Op zondag 27 juli 2003 16:32 schreef IrfieJ het volgende:[..]
Kneus
[edit: Man=hij, Vrouw=zij]
[Dit bericht is gewijzigd door sampoo op 27-07-2003 16:45]
quote:Dank je. Ik ben zeer vereerd met je kwalitatieve uiting van klanken.
Op zondag 27 juli 2003 16:32 schreef IrfieJ het volgende:[..]
Kneus
quote:ik bedoelde de eerste zin.. de rest boeide me niet..
Op zondag 27 juli 2003 16:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dank je. Ik ben zeer vereerd met je kwalitatieve uiting van klanken.
quote:Hoogswaarschijnlijk hebben ze het over een Marokkaan-achtig type. Wat anders he.
Op zondag 27 juli 2003 16:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Gaat het hier over een Nederlandse moslim of een moslim van allochtone afkomst?
quote:allebei lijkt mij..
Op zondag 27 juli 2003 16:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Gaat het hier over een Nederlandse moslim of een moslim van allochtone afkomst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |