abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 17:07:26 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_12167081
Elke keer dat ik m'n dagboek geschrijf teruglees denk ik van: huh? WTF? En elke zin begint bij mij met "En toen" of met "Ik".

Tis ook geen literair hoogstandje bij mij

pi_12685953
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:48 schreef Stereotomy het volgende:
Jow. Maar merk wel dat ik er pas inschrijf als me echt iets dwarszit. En laatste jaren is het analoge vervangen door digitale.
Jow. Nee ik schrijf altijd, ook als ik eigenlijk geen zak te melden heb En ja, ik ben ook digitaal gegaan.

En, in anticipatie op het slotje in dat andere topic in GC maar even een zelfquotertje

quote:
Mjaa ik heb een beetje een onweerstaanbare registratiedrang. Ik heb van oktober 1989 tot november 1999 een dagboek bijgehouden waarin ik een gemiddelde van 10 bladzijden per dag gehaald heb (en ja dat zijn 37.000 bladzijden.). Sindsdien heb ik het 2 jaar gedaan in de tekstverwerker van de Psion 5mx, daarna een ruim jaar in Symbian Word op een Nokia 9210 en sinds jongstleden april houd ik een dagboek bij in FileMaker Pro. Dat stelt me in de gelegenheid om, net als VROEGAH, weer plaatjes toe te voegen en automatische datum- en tijdstempels en alles. En sommige mensen keken me er inderdaad weleens raar om aan, maar vaak zijn ze nou blij dat ze altijd bij mij terecht kunnen als ze willen weten wat er op ENIG moment in de jaren 1990-1999 gebeurd is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_12686036
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Elke keer dat ik m'n dagboek geschrijf teruglees denk ik van: huh? WTF? En elke zin begint bij mij met "En toen" of met "Ik".

Tis ook geen literair hoogstandje bij mij

Nou ik moet zeggen, ik heb ook wel mindere periodes gekend, maar ik ben er van overtuigd dat zo veel schrijfwerk mijn beheersing van de Nederlandse taal (alsmede van enige andere talen) absoluut ten goede gekomen is. Vooral op vakantie in een inspirerende omgeving kan je soms best mooie dingen opschrijven. Waar je dan ook best tevreden op terug kunt kijken
pi_12686368
Ik heb ook een dagboek. Ik heb er al meerdere volgeschreven, maar ik moet zeggen dat ik er niet trouw in schrijf. Alleen eigenlijk als er wat aan de hand is waar ik met niemand over kan praten.
Toen ik nog een tiener was en nog veel achter de jongens aan zat had ik elke dag wel wat te vertellen. Nu ben ik gesetteld en is mijn dagelijkse leven eigenlijk niet meer zo spannend....
(al moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste weken wel weer veel in m'n dagboek heb geschreven, door dingen die er gebeurden..., ook bekend op dit forum overigens....)
pi_12686628
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 21:10 schreef Filala het volgende:
(al moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste weken wel weer veel in m'n dagboek heb geschreven, door dingen die er gebeurden..., ook bekend op dit forum overigens....)
O jee, ik kan niet een weekje weg of ik mis wel weer allerlei spannende intriges....
pi_12686811
quote:
Zijn er ook mannen die een dagboek bijhouden....
* Tolerantie Meldt

Maar het is meer een boek met ideeen en flarden van gedachtes, dan dat ik elke (onbelangrijke) gebeurtenis erin ga opschrijven.

pi_12810856
Toch jammer dat dit topiuc doodbloedt..... subtiel schopje maar dan met een reden waarom: nieuw inzicht

Als je een digitaal dagboek bijhoudt, hoe doe je dat dan? In een tekstverwerker? Een database? Een speciaal dagboekprogramma? En hoe ga je om met "niet-tekstuele elementen" zoals foto's of tekeningen?

vrijdag 29 augustus 2003 @ 22:30:52 #58
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_12819025
Ik moet als man zijnde ook maar eens met een dagboek beginnen.
Als het waar is dat het goed is voor m'n zelfvertrouwen, dan zeker.

Houden jullie je dagboeken echt prive of doen jullie alles open en bloot op internet?

pi_12820756
*heb niet alle reacties gelezen*

ik schrijf zelf ook af en toe in mn dagboek. vooal op momenten dat het niet lekker gaat. het is fijn om lekker over jezelf te lullen en dan niet hoeft te denken "komt zij weer met dr verhaal".

ik heb nu van de afgelopen jaren een soort levens boek gemaakt. heb mn dagboek wat uitgebreid met foto's, herinneringen en verhaaltjes over hoe ik er nu over denk. het is leuk voor later en sluit nu een hoofdstuk ermee af.

grtz acaas

life goes on...
pi_12830470
Gisteren weer ff teruggebladerd wel grappig is dat ik dan dingen die ik vergeten ben voor mezelf weer voor de geest kan halen , en soms na achteraf lezen de situaties ook door mij veel groter gemaakt zijn dan ze al waren.
Mijn dagboeken zijn voor mij prive , want juist door het schrijven orden ik mijn gevoelens en hou ik het meer bij mezelf . Ik denk dat voor mij echt de woorden papier is geduldiger dan mensen geld en ik juist veel meer inzicht krijg door schrijven dan door meningen aan anderen te vragen. Juist omdat bij mij ook een groot stukje onzekerheid vaak speelt , en juist bij anderen bevestiging zoek terwijl ik het juist bij mezelf zou moeten zoeken.
Ik had vroeger thuis dus een zusje die regelmatig mijn dagboek openbrak en dat vond ik al een inbreuk op mijn privacy . Laat staan dat het op het net te lezen zou zijn voor mij . Ik heb het wel een poosje gedaan maar het werkt voor mij niet . Dus hou ik liever mijn dagboek voor mezelf .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_12832058
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:48 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik had vroeger thuis dus een zusje die regelmatig mijn dagboek openbrak en dat vond ik al een inbreuk op mijn privacy .
Dat is inderdaad ongeveer de ergste overtreding die je kan verzinnen Ik gebruik het dus eigenlijk meer om gewoon even vast te leggen wat er per dag allemaal gebeurd is, altijd leuk om later nog eens terug te lezen. En soms staan er ook wel ernstig private dingen in. Maar dat valt zo erg in het niet bij de overweldigende hoeveelheid koetjes-en-kalfjespraat, dat iedereen gewoon mijn dagboeken (onder toezicht uiteraard ) mag lezen. En als men passages tegenkomt waarvan vermoed kan worden dat die niet heel erg openbaar zijn, worden die meestal door de betrokkenen discreet overgeslagen . Maar iemand die echt moeite gaat doen om in te breken in iets wat duidelijk dicht moet blijven...
pi_12832600
Ik heb vroeger een dagboek bijgehouden toen ik in de 1e of 2e van de middelbare school zat. Het is heel leuk om dat te lezen. Maar dat kostte me al veel moeite en ik ben eigenlijk veel te lui om zoiets bij te houden. Voor het slapengaan zou nog wel de beste tijd zijn, maar als ik eenmaal daarin lig wil ik eigenlijk ook slapen en niet nog een of ander suf verhaaltje schrijven en mn hele dag weer oprakelen, dat doe ik in mn dromen wel
"Live the life you love and love the life you live"
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 20:33:58 #63
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_12835625
Mjah.. heb er ook heel lang aan gedacht om het te doen en sinds gisteren ben ik van plan een "weekboek" bij te houden. Alles wat er gebeurt is, ff opschrijven. Volgens mij heel vet om later terug te lezen
Koude tosti's.... Brrrr....
pi_12852017
Net dus terug van de stad en weer een nieuw dagboekschrift gekocht omdat mijn die ik nu heb , en zo als ik nu doorga weer heel gauw volgeschreven is . Nu is het eentje van Emily Strange , maar de volgende is een hele lieve met kitten en elfjes erop in harde kaft .
Ik let daar dus ook op bij de dagboeken of het me leuk lijkt om daar in te schrijven en dat motiveert vaak ook .
pi_13385536
Hmmmmmm vandaag dus begonnen in mijn kitten-dagboek. Ik merk zelf wel dat ik erg veel schrijf en echt bijna dagelijks meestal voor slapen gaan maar ook als ik er ff door heen zit , eerst ging ik bellen ( kost te veel en ik kon mezelf niet meer horen denken situatie werd nog erger dan )en dit is toch echt een beter iniatief van mezelf . Ik schrok alleen want ik zag nu al hoeveel dagboeken ik er in een paar jaar tijd doorheen heb gejaagd en ik wil ze niet weg doen want het is een stukje ik en een stukje ontwikkeling .
  dinsdag 23 september 2003 @ 19:45:04 #66
62520 Hert
*bambi bijt*
pi_13392722
Ik houd wel een dagboek bij....pas sinds een paar maanden weer, maar heb 't van m'n 13e tot m'n 16e ook gedaan en als ik dat nu terug lees, kan ik erg lachen (wat een warrige tijd was dat!) die laat ik misschien ook wel aan m'n dochtertje lezen als ik óóit nog aan kinderen begin
Maar nu dus weer en vind 't erg fijn om m'n gedachten te ordenen en in terug te lezen.....
Ik wou dat ik twee hertjes was....
pi_13399690
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:55 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb wel een dagboek ja

van toen ik nog jonger was...naja dat valt ook wel mee...

maar af en toe is het gewoon lekker om alles van je af te schrijven zonder dat iemand het leest...

En nog leuker om terug te lezen

pi_13445687
Ik schreef vroeger ook in een dagboek (op computer). Nu ik er op terugkijk ... amai, ik was vroeger zielig. lol Maar da's ook gestopt toen ik 16 was ofzo zenne. Ik denk dat ik het vooral deed uit eenzaamheid ofzo. Nu ben ik 22. Ik weet nog niet eens of ik dat bestand nog op mijn computer heb staan. Ik lees het liever niet, te veel slechte herinneringen.
pi_13456195
Ik ga een dezer dagen ook in een nieuwe beginnen, mn 12e al. Er staat een zeilbootje voorop. En het is zo'n schrift met een harde kaft.
Die andere heb ik bijna 2 jaar mee gedaan . Toch voor mn idee vrij veel geschreven, maar zeker niet elke dag.
Fake it till you make it...
pi_14707361
Fokje,
Heb je een crack voor dit programma want ik kan m niet vinden?
regina
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:31 schreef fokje het volgende:

[..]

*gedownload*

Ziet er best goed uit!

heb je ook een crack? Of heb je 'm netjes betaald na afloop van de proefperiode?

Regina Hermse
pi_14707597
ik heb jaren lang dagboeken bijgehouden totdat het dwangmatig werd. ik moest en zou iedere avond minimaal een uur schrijven
toen ben ik er maar mee gestopt.

soms is het wel grappig om dingen terug te lezen, bepaalde details

maandag 17 november 2003 @ 19:06:13 #72
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_14708001
Zelf hou ik geen traditionele dagboek bij, maar ik hou m'n verleden wel op een andere manier bij...

Namelijk op twee manieren; Allereerst bewaar ik alle emails tussen mij en m'n Oostenrijkse beste vriendin (als in vriendschap natuurlijk ). We corresponderen nu al zo'n vier jaar, en als ik alles zo teruglees realiseer ik me wat een turbulent, en vreedzaam, leven ik heb geleid! En hoezeer ik veranderd ben (ook dankzij haar)!
Als ik de vroegste emails doorlees herken ik mezelf amper meer!

Een andere manier waarop ik m'n eigen persoonlijke ontwikkelingen in vast probeer te leggen, is om alles te verwerken in verhalen en poëzie. Ik ben een fervent lezer van 19e eeuwse literatuur, en ik schrijf dan ook heel veel. Ik probeer m'n fantasie zo min mogelijk te gebruiken, maar mijn gevoelens en eventueel ervaringen in m'n werken te verwerken. Ook, als ik deze teruglees, verbaas ik mij elke keer weer over de wisselende gemoedstoestanden die elke poëzie bevat. En op hetzelfde moment vraag ik me ook af hoe ik in vredesnaam op sommige dingen ben gekomen...

M'n leven; m'n dagboek.

"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_14710762
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:46 schreef reginahermse het volgende:
Fokje,
Heb je een crack voor dit programma want ik kan m niet vinden?
regina
[..]
ja.
kijk op astalavista.com, want hier mag je het niet plaatsen vermoed ik zo.
pi_14715455
Ik heb nu iets langer dan een jaar een dagboek en soms als ik terug kijk, dan herken ik mezelf niet eens meer. Ik was er eerst te lui voor, maar nu schrijf ik toch wel bijna elke dag
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_14731524
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:55 schreef Stereotomy het volgende:
Ja..

Alleen heb ik er de laatste tijd wel steeds meer moeite mee om hem bij te houden. Druk druk druk..

Vroeger schreef ik alles op papier, heb er in totaal 3 gehad volgensmij. Basisschooltijd, voortgezetonderwijs en dit keer een digitale. Gewoon in een teksverwerkingsprogramma, niet moeilijk doen. Uiteindelijk wil ik ze allemaal uitprinten en alsnog in een map opbergen.

Wanneer je met tien vingers kunt typen, gaat het schrijven van een dagboek gewoon veel sneller.. ideaal wanneer je niet te veel tijd hebt .

Ik schrijf niet alleen mijn negatieve ervaringen, maar ook juist de positieve ervaringen. Dat maakt het teruglezen ervan ook leuker vind ik.

Hoop dat ik het nog lang volhoud.

[Dit bericht is gewijzigd door BR op 18-11-2003 15:51]

Braaaaassssiiiilllll, lalalalalalalalalaaaaaaaah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')