abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2003 @ 02:12:03 #26
48008 TheRoman
Smee 'gain
pi_12059293
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:08 schreef gutterichi het volgende:
ik ken die ouders, die ouders hebben behoorlijk veel geld. ze hebben 5 jaar in griekenland gewoont, onlangs, ik weet behoorlijk zeker, dat geld geen factor speelt for sure. en jah, leer dr eerst goed kennen, dat zoiezo
zijn zij, wat in de volksmond heet 'nieuwe Russen'?

zo ja, gaan met die hap, je hebt te maken met een gewoon westers meisje... nieuwe Russen zijn gewoon westerlingen (maar dat begreep je al uit hun reizen naar Griekenland). Als je haar écht leuk vindt, work a way out, op vakantie gaan of lange afstandsrelaties onderhouden is ook niet gewèèèldig... moet dat meisje niet studeren in het buitenland?? Meestal is dat soort ouders daar ook wel vóór

Zhelajoe tebe udachi!

Gr. Ro!

Appartement in Leidschendam *te huur* of *te koop*. 20 minuten van Den Haag Centraal, vlak bij A12, A4 en winkelcentrum Leidsenhage!
Meer informatie op Funda ~ ¤ 130.000
  maandag 28 juli 2003 @ 08:29:51 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_12060542
Mijn vriend woont in Finland. 1600 km bij vandaan.. normaal gesproken, want op dit moment zit ik in zijn huisje bij zijn computer
Een relatie hebben met iemand die in het buitenland woont kan prima. Alleen het is niet makkelijk. Je mist elkaar ontzettend en als je elkaar even wilt knuffelen dan kan dat gewoon niet. Je bent vooral afhankelijk van bijv. je telefoon en/of de pc. Daarbij is vertrouwen iets heel belangrijk. Je moet elkaar volledig kunnen vertrouwen en veel blijven praten. Als dat allemaal in orde is, dan kan relatie best.

* Natalie is heel gelukkig maar haar lieve vriend.

(Un)masking for the greater good.
pi_12205207
Ik heb een zelfde soort probleem als de TS. Ik heb nl vorige week mn Poolse vriendin leren kennen. Zij is bijna 16 ik net 18. Nu voel ik me de hele dag klote dat ik haar (als ik geluk heb) in oktober pas weer zie. En anders pas in februari.

Ze is vanmorgen vertrokken, en heb haar net aan de tel gehad. Maar dat is zo zwaar.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:47:12 #29
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_12206303
Als je der heel leuk vind kun je het altijd proberen. Succes
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 4 augustus 2003 @ 00:00:50 #30
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_12206650
Ik wens je heel veel succes!
Hier een gelijke situatie ... njah, bijna gelijk.. Zij woont in Duitsland (Leipzig, poolse grens)
Hebben op vakantie maar besloten dat dit echt een no-go wordt... mits ze gaat verhuizen naar Aachen (dr vader kreeg daar misschien een baan).
Dan wel.. maar neej... nu nix...

Jammer, heel jammer.. maar moet verder.. kwens je veel succes, en zolang geld geen probleem is zeg ik: DOEN! (als ze echt dé vrouw voor jou is)

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
pi_12271717
Ik zelf ben een Nederlandse en ben nu alweer 15 maanden getrouwd met een Amerikaan.
We hebben elkaar 3 en half jaar geleden leren kennen online.
Afstand was ook voor ons een heel groot probleem en mensen bleven ook tegen ons maar zeggen dat we het niet zouden redden.
Het is allemaal best wel snel gegaan tussen ons omdat Nederland en Amerika aardig ver uit elkaar ligt.
Na ander half jaar besloten we al te trouwen.
Zo zie je maar dat relaties op afstand niet altijd gedoemd zijn om te mislukken.
Neem je tijd..overhaast niks en denk goed na over wat je wilt.
Ik wens je heel veel geluk en laat ons wel even weten hoe het tussen jullie gaat.
pi_12271932
Ik lijd er ook onder.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 03:40:24 #33
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_12271936
Keuze's hè, keuze's.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_12271956
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 03:40 schreef JAM het volgende:
Keuze's hè, keuze's.
Moet je wel weten wat te kiezen, duh.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 08:09:48 #35
32106 FREAKY_ME
Bastard Operator From Hell
pi_12272555
Je moet jezelf er goed van bewust zijn dat ze dus inderdaad een takke end bij je weg woont. Het kan dus zo zijn dat je elkaar zomaar een aantal maanden niet ziet. Als jullie daar goed mee om kunnen gaan moet dat toch wel kunnen denk ik.
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
pi_12272810
Ik zag op dit forum ooit iemand voorbij komen met een vriendin uit braziellië
Lambo of Rekt
pi_12274488
Mijn vriendin woont op Phuket, Thailand.

( don`t ask me why, ik weet het ook niet )

pi_12274651
quote:
Op maandag 28 juli 2003 08:29 schreef Natalie het volgende:
Mijn vriend woont in Finland. 1600 km bij vandaan.. normaal gesproken, want op dit moment zit ik in zijn huisje bij zijn computer
Een relatie hebben met iemand die in het buitenland woont kan prima. Alleen het is niet makkelijk. Je mist elkaar ontzettend en als je elkaar even wilt knuffelen dan kan dat gewoon niet. Je bent vooral afhankelijk van bijv. je telefoon en/of de pc. Daarbij is vertrouwen iets heel belangrijk. Je moet elkaar volledig kunnen vertrouwen en veel blijven praten. Als dat allemaal in orde is, dan kan relatie best.

* Natalie is heel gelukkig maar haar lieve vriend.

Mijn ex was een Finse. Op de lange duur ging dat toch mis, omdat ik op cruciale momenten niet bij haar kon zijn.

Jouw situatie is, geloof ik, anders, want jouw vriend woont slechts tijdelijk in Finland. Toch?

pi_12274748
ken iemand hier die op vakantie een Russische leerde kennen, werkte daar (in Rusland) op een Amerikaans advocatenkantoor.
Ze wonen nu samen in NL, ze werkt nu van huis uit en heeft NL geleerd.

Toen ze voor het eerst hier was kon je echt zien dat ze uit Rusland kwam, nu ziet ze er Westers uit en stukken beter..............

Asus P4P800 Deluxe-iPIV 2,4 800FSB-2x512pc3200Twinmos-Asus V9950 128 MB-2x80Gb 8Mb cache Maxtor-XP PRO SP1-Planet ADSL
pi_12274777
Ik heb een vriendin die op 2 uur reizen woont. Het is op zich niet lastig ivm vakantie. Maar als we dadelijk weer naar school moeten en moeten werken wordt het lastiger.

Belangrijk is dat je vriendin voor je klaar moet staan. Zeker ook fysiek. Als ik me kut voel en zij is er niet.....dan is dat flink maar dan ook flink balen

Ik ben soms bang dat het daarop misloopt. En zeker als vriendin honderden km verder woont lijkt me dat nog veeeeeel moeilijker..

maar ze zeggen liefde maakt blind. Dus ja......

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:01:26 #41
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_12280452
Perú.
Ik win

Het is lastig, dat zal ik niet ontkennen. De afstand, het cultuurverschil, de communicatie (telefoon en internet zijn ook niet alles), het niet weten wanneer je elkaar weer ziet, de moeilijkheden die je in de toekomst zult krijgen om samen te kunnen leven en als klap op de vuurpijl nog al die enorm goedbedoelde, maar o-zo irritante (en soms botweg kwetsende) opmerkingen van de omgeving:
"Waarom kies je niet gewoon een leuke jongen hier"
"Het gaat toch alleen om het geld"
"Hoe kun je elkaar nou vertrouwen op die afstand"
"Als je elkaar zo weinig ziet heb je toch geen echte relatie"

Op de één of andere wijze schijn je een relatie met iemand uit een ander land te moeten verantwoorden, terwijl de buurman of de vrouw van de slager ongevraagd advies bieden over hun relatie natuurlijk not done is...

Uiteindelijk ben jij toch degene die bepaald of het ondanks die moeilijkheden allemaal de moeite waard is. En van de positieve kant bekeken heb je altijd een mooi vakantieadres, leer je er en passant nog een taal bij en krijg je een inzicht in een andere cultuur die iemand anders nooit zal krijgen.

Doe het rustig aan, vind eerst maar eens uit hoe de communicatie gaat nu en begin maar vast met sparen voor het eerste bezoekje. Nederland is de laatste jaren bepaald geen gastvrij land gebleken voor Nederlanders met een buitenlandse partner, maar dat is voor jou van later zorg. Tegen die tijd zijn er op internet nog wel een paar andere plaatsen waar je veel info vandaan kunt halen...

Succes!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:06:39 #42
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_12280567
From Russia with love......

Het is best een eind, mijn vakantie liefdes hielden op op het moment dat ik het land verliet. Ik weet niet of ik zo'n eind zo kunnen. Engeland en Ierland zijn makkelijk haalbaar. Belgie, Duitsland ook. Persoonlijk is Rusland to far.

If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_12397934
Jah, bedankt voor de reacties allemaal!

Na een tijdje erover nagedacht te hebben, heb ik het een en het ander afgewogen. en blijkt dus inderdaad dat het misschien net iets teveel was voor mij.
De afstand is te groot, en contact is er bijna niet, sinds ze geen internet heeft. En ben me van een aantal zaken bewust doordat ik er rustig over nadacht..
Maar jah, een twijfel is ook gedeeltelijk gebaseerd op dat er iets mis is met gevoelens, of dat de gevoelens niet sterk genoeg zijn (blijkt nu dus).

Maar Bedankt voor de reacties, waardeer het zeer zeker, heeft me weer ff goed laten nadenken !

[edit]Overigens reageerde ze heel heel erg gekwetst, goed te begrijpen, maar t schijnt dus dat ze Echt heel erg veel voor me voelt, zoals nooit tevoren bij haar.. Dat maakte het wel moeilijker om alles duidelijk te maken, omdat het mij zeker ook wat doet. Majah.. its for the best i guess
[edit]

Don't reach your goal by thinking, but by doing, don't plan your every step with logic, for love contains none
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')