Tja dat wil ik best geloven... Zeker vlak na de revolutie e.d. de eerste paar jaar daarna heeft het volk het heel zwaar gehad... Maar nu is het in Boekarest althans wel aan de beterende hand... Ik ben in Boekarest geboren en heb er 6 jaar gewoond.. Op mijn 6e hertrouwde mijn moeder en zijn we naar NL gekomen... maar elke keer als ik er weer ben, dan geniet ik zo intens van het prachtige landschap... de warme mensen... mijn oude vrienden die ik steeds weer kan zien.... mijn familie...en de charme's van het land. Heel vreemd... toen ik jonger was trok het me niet echt.. maar ik begin me er steeds meer en meer te vermaken... topland ( mits je wat knaken hebt ja )quote:Op vrijdag 14 november 2003 16:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Roemenië zelf is prachtig, maar toen wij er waren was de sneeuw zwart van alle as van dingen die ze branden. Ze leken het hele land in de brand te steken. Ik was er in 1995.
Het platteland is prima, maar de stad Boekarest is vreselijk. We werden enkele malen bijna beroofd, en werden opgelicht door het hotel. Die gast bedreigde ons ook al, en dat als we buiten zouden komen en de bevolking wist dat we geld hadden we erom vermoord zouden worden. Nou is dat uiteindelijk niet gebeurd, maar een echt leuk stadje vond ik het toch niet.
Nu je het zegt, een Tsjechische oud-scharrel van mij gaat ook trouwen volgende week. En daar kan ik helaas ook niet bijzijn.quote:Op donderdag 12 februari 2004 19:18 schreef sunshine19 het volgende:
Ik ben een keer of 5 in Roemenië geweest en ook regelmatig een Roemeens meisje in huis gehad, de eerste keer was 14 jaar geleden. Nu stuurde ze gister een smsje en belde we savonds, ze gaat komende zomer trouwen! nu ben ik dus uitgenodigd om naar haar bruiloft te komen, maar heb net vorige week mn vakantie geboekt... en aangezien ik nog studeer ga ik nu heel hard sparen om toch een ticket te kunnen betallen om er bij te kunnen zijn want zo'n huwelijk schijnt echt iets heel bijzonders te zijn!
Roemenië is zowiezo al een heel gaaf, mooi land met heel vriendelijke maar arme mensen...
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:41 schreef Praag het volgende:
Roemenie ben ik overigens niet zo snel geneigd om heen te gaan. Van de taal snap ik sowieso geen snars. Alleen Sör (bier) begrijp ik. Hoewel... dat zou toch al voldoende moeten zijn
Ik werk bij een taleninstituut. Ooit een Roemeense woordenlijst doorgebladerd. Daar stond het toch echt. Bere lijkt me wel logischer aangezien het in Turkije birra is en in Bulgarije bira.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:32 schreef Darkman het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt gehaald, want bier in het Roemeens is nog altijd Bere... dat wat jij daar neer zet lijkt wel Scandinavisch of zo ...![]()
Ach ja ... maar het grappig is dat Roemeens juist wel een Romaanse taal is, zoals ook frans en Spaans... hebben ook veel overeenkomsten en dankzij mijn Roemeense achtergrond was Frans voor mij gesneden koek... de omringende landen hebben juist compleet andere achtergronden kwa taal... vandaar. Daar snap ik dan weer geen reet vanquote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:54 schreef Praag het volgende:
[..]
Ik werk bij een taleninstituut. Ooit een Roemeense woordenlijst doorgebladerd. Daar stond het toch echt. Bere lijkt me wel logischer aangezien het in Turkije birra is en in Bulgarije bira.
Maar goed, ik heb m'n punt wel duidelijk gemaakt. Ik snap er geen hol van die taal
Ik heb hier een aardige voorraad fietsen, maar er is geen enkele pure racefiets bij (wel een gedeukt raceframe). Ik bouw meestal zelf m'n fietsen. Tijdens de tocht door Roemenië gebruikte ik een fiets op basis van een Fahrradmanufaktur T700 frame, afgemonteerd met een mix van race en ATB-onderdelen. Tubus bagagedragers voor en achter en 37mm banden (Schwalbe).quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:32 schreef Darkman het volgende:
Trouwens Ivo.. ik ben zelf ook tourfietser maar dan wel Racefiets... ik neem aan dat jij niet met een racefiets door Roemenië hebt gefietst, want ik zie niet hoe dat heel kan blijven.. met wat voor een type fiets ben je er door heen getrokken ?
Op de fiets rij je natuurlijk door het gewone leven. Een paar voorbeldjes:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:17 schreef Gert het volgende:
Ik vind het trouwens ook altijd ook wel leuk om foto's te zien van "het echte leven". Dus niét de mooiste plaatjes die er geschoten konden worden, maar gewoon zomaar een dorp of straat op dinsdagmiddag.
Helemaal mee eens. Ik ben er ook met een groep heen geweest, maar ik ga echt niet zo snel alleen terug.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:00 schreef batman121 het volgende:
beter een geoganiseerde groepsreis boeken naar het land van DRACULAvoor de eerste keer en daarna terug met de auto voor een 2de bezoek !
veel succes
Raimondo
Als ze het op zijn nederlands zouden doen wel ja.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:15 schreef DPCKippie het volgende:
2 jaar geleden in Roemenie geweest.
Toen waren ze de hoofdwegen allemaal aan het opnieuw asfalteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |