quote:Pedofiele necrofiel.
Op zondag 24 november 2002 13:27 schreef F1908 het volgende:[..]
is hij homo dan
quote:Welke dag ga je? Ik ga 21 januari.
Op zondag 24 november 2002 13:25 schreef Fratz het volgende:
YES!!! net kaartjes besteld voor het optreden in de Oosterpoort in Groningen!!! Ik ga ze zometeen direct ophalen bij het GWK!
quote:ik ga 22 januari!! ik heb er nu al zin in!
Op zondag 24 november 2002 13:58 schreef -Wepeel2- het volgende:Welke dag ga je? Ik ga 21 januari.
En dan 6 maart dus nog naar Paradiso.
quote:Same here. Heb ze al een tijd niet meer live gezien, dus het wordt weer een keer tijd.
Op zondag 24 november 2002 14:35 schreef Fratz het volgende:[..]
ik ga 22 januari!! ik heb er nu al zin in!
Hier nog wat informatie over wat ze in de toekomst willen en hoe de cd Groeten uit Maaiveld binnen dit concept past:
Pop & Zo - donderdag, 21 november 2002 11:28
groningen -
De zomer van 1998 was de zomer van Acda & De Munnik. Overal in het land schalde de hitsingle Niet Of Nooit Geweest uit de speakers. Een dikke vier jaar later staat de single Ren Lenny Ren hoog in de hitlijsten. Begin deze week verscheen bovendien de cd Groeten Uit Maaiveld.
Voor Thomas Acda en Paul de Munnik betekent de nieuwe plaat een eerste stap op weg naar een nieuwe reeks theaterprogramma's. Met het programma Trilogie werd begin dit jaar immers een hoofdstuk afgesloten. "Nu willen we kijken wat we nog meer kunnen", vertelt de vlot babbelende Acda in het luxueuze vertrek in een Amsterdams hotel.
Tot dusver verschenen de drie cd's - Acda & De Munnik, Naar Huis en Hier Zijn - pas nadat de liedjes al in het theater gespeeld waren. "Nu willen we het andersom doen. Alle liedjes zijn gelinkt aan wat we straks, na nog een plaat, in het theater gaan doen."
En dit keer willen we eens een ander de hoofdrol laten spelen. Daar komt ook die Lenny uit voort, al speelt die niet de hoofdrol hoor. Die is weggelegd voor de man die Lenny zingt."
Het denkbeeldige dorp Maaiveld neemt op de cd een centrale plaats in. "Daar komt een popster vandaan die in interviews van alles verzint en daarop afgerekend wordt door de hoofdrolspeler die de nummers zingt", verklaart Acda de verhaallijn. Ik lieg mezelf en mijn leven / Ik lieg mijn hele leven zelf bij elkaar, schertst tekstschrijver Acda in Hoogmoed En De Val. "Ik zou dat als popster wel begrijpen. Het is veel leuker de boel bij elkaar te liegen dan steeds hetzelfde verhaal te vertellen."
Acda en De Munnik mogen dan uitgegroeid zijn tot bekende Nederlanders, zodra ze het podium hebben verlaten vallen ze nauwelijks meer op. Een paar minuten na hun optreden op Lowlands konden ze zonder problemen over het terrein lopen. "Ja, we worden beschouwd als gewone jongens, terwijl wij onszelf natuurlijk absoluut geniaal vinden. Al is het maar een minuut per jaar", lacht Acda.
Paul de Munnik is al vanaf het begin verantwoordelijk voor de muziek. Hij vindt dat de liedjes minder conformistisch zijn geworden, "er zit steeds wel iets raars in". Toch begrijpen beiden dat het de teksten zijn die de meeste aandacht trekken. "Theater was en is ons uitgangspunt. Cabaret was dat ooit, maar dat is ons nooit gelukt. Wel bleken we met ons theaterprogramma in de cabarethoek te zitten. We willen mooie verhalen vertellen, mooie liedjes als een geheel in het theater brengen. Nu doen we dat door ons te verplaatsen in andere personen, maar altijd met onszelf als middelpunt. We onderzoeken hoe we in een andere context kunnen schrijven."
Acda en De Munnik leerden elkaar in 1989 kennen tijdens een auditie voor de Amsterdamse Kleinkunstacademie. Het succes dat nu al enkele jaren aanhoudt, heeft ze niet minder benaderbaar gemaakt. Een fanclub hebben ze niet ("moeten we twee keer per jaar een leverworst verloten"), maar na optredens duiken ze regelmatig op in de foyer om met bezoekers van gedachten te wisselen.
"We doen wat we zelf leuk vinden, dan is het ook leuk om succes te hebben", legt De Munnik uit. Geen schnabbels dus, zoals optreden op de middenstip van Ajax. , al werd ze ooit meer dan twintigduizend gulden geboden voor een liedje. "Niemand heeft daar behoefte aan en we staan zelf ook nog eens enorm voor lul. Daar staat geen geld tegenover. Je moet aan je vrouw en vrienden kunnen uitleggen waarom je iets doet: of voor het goede doel, of omdat je het leuk vindt, of omdat het je werk is, of omdat je er drie miljoen gulden voor krijgt."
quote:ja heb em al gezien, niet helemaal trouwens. prima af te spelen hoor
Op zondag 24 november 2002 16:56 schreef Daido het volgende:
Heeft iemand die dvd al gekeken? Bij mij wilt ie niet afspelen..
//edit
met PoweDVD
//edit
De mijne is:
1. Groeten uit Maaiveld
2. Hoogmoed en de val
3. Ik hou van jou
Absoluut een top album!
quote:vaag is het goede woord denk ik
Op dinsdag 26 november 2002 11:53 schreef Patch het volgende:
inderdaad "Hoogmoed en de Val" is heel erg goed.
En? Wat vinden we van de Hidden Track???:?
Maar zelfs dat staat er allemaal bij
quote:dus toch..
Op woensdag 27 november 2002 10:15 schreef Ali Salami het volgende:
Jawel, maar dat had je zelf ook kunnen raden
Ga maar eens naar de single sectie en kijk eens naast de hoesjes. Staan er 4 nummers dan was ie maxi, staan er 2 nummers is ie mini. Overigens wordt er soms dus wel en een maxi en een mini uitgebrachtMaar zelfs dat staat er allemaal bij
quote:Dat heb ik met nummer 12 van het album
Op vrijdag 29 november 2002 14:36 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb Ren Lenny Ren nu al 20 keer gehoord en ik blijf dat nummer heel goed vinden,ook om persoonlijke redenen.
Wat een heerlijke muziek en een schitterende tekst !
quote:Wat is de titel van nummer 12 dan ?
Op vrijdag 29 november 2002 14:38 schreef F1908 het volgende:[..]
Dat heb ik met nummer 12 van het album
quote:Heel soms
Op vrijdag 29 november 2002 15:48 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Wat is de titel van nummer 12 dan ?
quote:Bedankt, zou je hier misschien de hele tracklist willen plaatsen?
Op vrijdag 29 november 2002 16:09 schreef thefreezeman het volgende:[..]
Heel soms
quote:Mag dat?
Op vrijdag 29 november 2002 16:46 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Bedankt, zou je hier misschien de hele tracklist willen plaatsen?
Ga anders naar hun eigen pagina.
hier dus
Hoogmoed en de val, Groeten uit maaiveld, Mis ik mij en Ren Lenny Ren schijnen volgens het interview dat ik eerder op deze pagina gepost heb in ieder binnen het grote verhaal te vallen. Ze geven ook aan dat ze nu echt vanuit andere karakters proberen te schrijven, maar dat er in die karakters weer van alles van henzelf zit. Dus eigenlijk is er niets verandert afgezien dan dat er waarschijnlijk meer nummers met elkaar te linken zijn tot een verhaal.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken in ieder geval.
quote:
Op vrijdag 9 maart 2001 14:44 schreef Fannetje het volgende:
Mijn twee favo nummers:Lopen Tot De Zon Komt
tekst: Thomas Acda / muziek: Paul de MunnikKijk naar buiten door het raam
Zie me staan hier in de sneeuw
Ik ben gekomen om te lachen
Om de blunder van de eeuw
Laat je man maar rustig slapen
Hebben wij even de tijd
Blijf maar warm bij het raam staan
Ik wil alleen even wat kwijtOf eigenlijk wil ik wat weten
Heb je nu alles wat je wou?
Werd je wakker met een glimlach?
Zegt ie vaak: 'Ik hou van jou'?Houdt ie je vast als je soms bang bent?
Kent hij je angst en je verdriet?
Alleen maar schudden met je hoofd, lief
Logisch dat je me verlietIk ga weg
Ik ga lopen tot de zon komt
Ik ga weg
Tot de zon me achterhaalt
Lopen tot de zon komt
Tot ie straaltBlijf maar binnen, het is goed zo
'k Wou je zien, als laatste keer
Wat we samen vroeger droomden
Weet de helft van ons niet meerIk hoop dat je gelukkig wordt
Ik hoop dat ik me niet vergis
Ik hoop dat ik gelukkig word
Nu ik zie wat ik zo misIk ga lopen tot de zon komt
Tot de zon me achterhaalt
Lopen tot de zon komt
Tot ie straalt
Dit is een lekker nummer, ook lekker flot; Lena
tekst en muziek: Thomas Acda en Paul de MunnikHet is half elf 's ochtends hier
En Amsterdam droogt op
Om straks weer in de regen te verdrinken
Het was rustig in de zaak
Ik dacht ik bel je op
Maar ik voel de moed nu in mijn schoenen zinken Sorry van het tijdsverschil
Ik had beter moeten weten
Maar als jij wakker bent dan is het hier weer nacht
Ik wil je zo graag zeggen
Wat ik toen niet kon die dag
Zeggen wat ik eigenlijk niet mag Het komt doordat ik gisteren
In onze oude buurt moest wezen
Wacht, er zit iemand anders op de lijn
Je spreekt het vloeiend zo te horen
Ik heb een vermoeden wie dat was
Ik had niet gedacht dat jij nu nog alleen zou zijn Ik had alles willen houden wat het was
En dat was dan ook alles wat ik probeerde
Van alle wegen die ik toen met jou bewandelen kon
Koos ik, eigenlijk als vandaag, net de verkeerde
Het is te laat
Ik had niet moeten bellen
Sorry van het tijdsverschil
Maar ik moet weer aan het werk
De lunch gaat hier beginnen Het is te laat
Al ruim een jaar te laat
Goed je te horen en alles
Wat ik eigenlijk zeggen wou
Na al die jaren toch weer loze zinnen Ik had alles willen houden wat het was