Doe mij dan toch maar Lopen Tot De Zon Komt of Dag Esmee.
quote:Je mag er alleen in als je lid bent van de Donald Duck of een ander literair verantwoord blad.
Op donderdag 21 november 2002 17:59 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Even een vraagje:Ik heb de tickets ontvangen voor PARADISO(!) maar nu staat er op de tickets: Lidmaatschap verplicht
Wat bedoelen ze hier nou mee?
quote:Prima! Ben ere-lid dus dat treft
Op donderdag 21 november 2002 22:02 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Je mag er alleen in als je lid bent van de Donald Duck of een ander literair verantwoord blad.
quote:Bedankt! Zit nu te luisteren
Op vrijdag 22 november 2002 19:35 schreef PPWB84 het volgende:
Straks op radio 2 bij BNN for Live Acda en de Munnik LIVE. Ze zullen een uur lang liedjes spelen van Groeten uit Maaiveld en ze worden ook geinterviewd.
Zo ja, dan zal ik 'm moeten downloaden anders werkt ie niet in m'n portable
quote:Geen kopieerbeveiliging. Sony begint het te leren.
Op vrijdag 22 november 2002 23:24 schreef R16 het volgende:
Heeft een van de bezitters van deze nieuwe cd ook een idee of er zo'n halfgare kopieerbeveiliging op zit?Zo ja, dan zal ik 'm moeten downloaden
anders werkt ie niet in m'n portable
En over de plaat: het is een fantastische plaat!
Eerst is er natuurlijk de euforie: een nieuwe Acda en de Munnik plaat.
Dan is het tijd om echt te gaan luisteren. De eerste indruk: heel erg ok! En het is anders. Maar is het beter of slechter? Nog maar eens luisteren. En nog eens. En nog eens.
En dan blijkt die hele vraag volstrekt zinloos. Het is gewoon net wat anders maar vooral erg goed. It's as simple as that. Net zoals Tom Waits in de jaren 70 goed is en Tom Waits in de jaren 90 ook goed is. En dat is het enige wat telt. fuckk de vergelijking, leef de muziek.
Ze hebben nog nooit zo geswingd en zo fel geklonken. Die gitaarsolo's en gitaarrifs (ja echt! ) en keyboardpartijen. Prachtig! Muzikaal is het zo ontzettend veel gevarieerder dan ik gewend ben. En dat vind ik mooi. En als ik dan toch terug verlang naar die oude tijd dan pak ik een oude plaat van de heren. Want dat is het fijne van een gevarieerd ouvre opbouwen. Men heeft wat te kiezen.
quote:Zijn er meer mensen het hier mee eens? Bedoel, het is bij de meeste bands zo dat de eerste albums beter zijn, meer dat niet-commercieele, waardoor ze dingen gaan uitproberen... Ik noem een Bløf - Buit, Acda en de Munnik - Dag Esmee
Op donderdag 21 november 2002 20:40 schreef Citroentje het volgende:
ik vind dat nieuwe nummer Ren Lenny Ren eigenlijk erg matig.Doe mij dan toch maar Lopen Tot De Zon Komt of Dag Esmee.
quote:Ach, zoals Paul de Munnik het zelf samenvat:
Op zaterdag 23 november 2002 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik mag eigenlijk nog niet oordelen, heb het nieuwe album nog niet beluisterd, maar:
[..]Zijn er meer mensen het hier mee eens? Bedoel, het is bij de meeste bands zo dat de eerste albums beter zijn, meer dat niet-commercieele, waardoor ze dingen gaan uitproberen... Ik noem een Bløf - Buit, Acda en de Munnik - Dag Esmee
quote:Kijk, daar ben ik het ook wel mee eens.. Alleen, en zoals ik zei heb ikhet hele album nog NIET gehoord, is Ren Lenny Ren een graadmeter voor het album, dan weet ik niet of het oude niveau gehaald wordt.
Op zaterdag 23 november 2002 01:24 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ach, zoals Paul de Munnik het zelf samenvat:
Dag allemaal. Erg bedankt voor jullie overwegend enthousiaste reacties. We zijn zoals gezegd zelf ook erg tevreden. De paar wat mindere reacties die ik lees, tja, daar kan ik best mee leven. Het rare is alleen, (en daar ga ik dan toch weer), dat mensen zeggen: "ja, toen-en-toen was AedM goed, toen ben ik fan geworden. Toen was het allemaal zo klein. zo puur!!!" Terwijl als we dat waren blijven doen, had iedereen na een jaar gezegd, Ja, nu weten we het wel, met die kleine liedjes, en dat kale kut-geluid!" Bovendien staan er JUIST op deze plaat genoeg 'kale'nummers. Meer dan voorheen. alleen in het geluid is het al kaler. Juist omdat de andere nummers wat steviger zijn kan dat. Daarom zijn we ook best tevreden. De balans is goed.
Het eerste album was zo gevarieerd, zoals het eerste album van Bløf dat was en zoals eik elke eerste album van een band was... Zo was dat ook zo bij Krezip... Dan bedoel ik daar niet direct het "knusse" ermee, maar meer de stijl...
quote:Ik heb alleen Ren Lenny Ren nog maar gehoord op de radio en dat vind ik toch wel een leuk nummer.
Op donderdag 21 november 2002 20:40 schreef Citroentje het volgende:
ik vind dat nieuwe nummer Ren Lenny Ren eigenlijk erg matig.Doe mij dan toch maar Lopen Tot De Zon Komt of Dag Esmee.
quote:Ja, ik ook! Word er erg blij van.
Op zaterdag 23 november 2002 01:29 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik heb alleen Ren Lenny Ren nog maar gehoord op de radio en dat vind ik toch wel een leuk nummer.
quote:misschien de vrouw van Herman
Op zaterdag 23 november 2002 13:24 schreef Zapper het volgende:
Ren Lenny ren vind ik ook erg goed, alleen, wie is Lenny???
quote:Ik denk dat bij het eerste album ook altijd een verassingseffect een grote rol speelt hoor. Ik vind het 2e en 3e album van Acda en de Munnik niet minder gevarieerd, maar toch de 1e het leukste/beste, juist omdat ik toen blij verrast werd. Dat maakte het effect maximaal. Als ik dat album luister komt er ook veel nostalgie naar boven.
Op zaterdag 23 november 2002 01:28 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Kijk, daar ben ik het ook wel mee eens.. Alleen, en zoals ik zei heb ikhet hele album nog NIET gehoord, is Ren Lenny Ren een graadmeter voor het album, dan weet ik niet of het oude niveau gehaald wordt.
Het eerste album was zo gevarieerd, zoals het eerste album van Bløf dat was en zoals eik elke eerste album van een band was... Zo was dat ook zo bij Krezip... Dan bedoel ik daar niet direct het "knusse" ermee, maar meer de stijl...
En voor die andere mensen, wie is Lenny? Lenny is een kindje dat zijn vader heeft verloren en die wordt toegesproken door zijn vader (vanuit de hemel? vanuit een land hier ver vandaan? wie weet). Of gewoon een kindje dat dreigt zijn vader te verliezen en die door zijn vader wordt toegesproken.
Gewoon de tekst lezen dan snap je het wel. Lenny is geen bestaand persoon in ieder geval en er is ook geen bewuste relatie met Herman geloof ik. Maar goed, als je het leuk vindt om te denken dat het het kindje van Herman is, het is een mogelijkheid natuurlijk.
quote:cultuurbarbaar!
Op vrijdag 9 maart 2001 14:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ow, ik mag een mening geven! De vorige keer liep het uit op een mini-flamewarIk vind het maar niks, elke keer als ik het hoor doet het mij denken aan dronken studenten die pogen te zingen maar in mijn oren vreselijk klagerig en vals klinken. De teksten die ze schrijven zijn wel goed voor zover ik het kan beoordelen, want ik schakel meteen naar een ander station als ik ze hoor
quote:vrouw ?
Op zaterdag 23 november 2002 13:26 schreef F1908 het volgende:[..]
misschien de vrouw van Herman
quote:is hij homo dan
Op zaterdag 23 november 2002 16:31 schreef SuperUli het volgende:[..]
vrouw ?
quote:Wat is/was Herman nou niet?!
Op zondag 24 november 2002 13:27 schreef F1908 het volgende:[..]
is hij homo dan
quote:idd, misschien is het wel een travo
Op zondag 24 november 2002 13:29 schreef Solane het volgende:[..]
Wat is/was Herman nou niet?!