abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6931276
ik vind dat nieuwe nummer Ren Lenny Ren eigenlijk erg matig.

Doe mij dan toch maar Lopen Tot De Zon Komt of Dag Esmee.

pi_6933036
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:59 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Even een vraagje:

Ik heb de tickets ontvangen voor PARADISO(!) maar nu staat er op de tickets: Lidmaatschap verplicht

Wat bedoelen ze hier nou mee?

Je mag er alleen in als je lid bent van de Donald Duck of een ander literair verantwoord blad.
Hmmzz....
pi_6935375
quote:
Op donderdag 21 november 2002 22:02 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Je mag er alleen in als je lid bent van de Donald Duck of een ander literair verantwoord blad.

Prima! Ben ere-lid dus dat treft
geen commentaar
pi_6951464
Straks op radio 2 bij BNN for Live Acda en de Munnik LIVE. Ze zullen een uur lang liedjes spelen van Groeten uit Maaiveld en ze worden ook geinterviewd.
pi_6953698
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 19:35 schreef PPWB84 het volgende:
Straks op radio 2 bij BNN for Live Acda en de Munnik LIVE. Ze zullen een uur lang liedjes spelen van Groeten uit Maaiveld en ze worden ook geinterviewd.
Bedankt! Zit nu te luisteren

http://portal.omroep.nl/radio?nav=skxkCsHdDoBrEeG

.
pi_6954958
Heeft een van de bezitters van deze nieuwe cd ook een idee of er zo'n halfgare kopieerbeveiliging op zit?

Zo ja, dan zal ik 'm moeten downloaden anders werkt ie niet in m'n portable

pi_6955163
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 23:24 schreef R16 het volgende:
Heeft een van de bezitters van deze nieuwe cd ook een idee of er zo'n halfgare kopieerbeveiliging op zit?

Zo ja, dan zal ik 'm moeten downloaden anders werkt ie niet in m'n portable

Geen kopieerbeveiliging. Sony begint het te leren.

En over de plaat: het is een fantastische plaat!
Eerst is er natuurlijk de euforie: een nieuwe Acda en de Munnik plaat.
Dan is het tijd om echt te gaan luisteren. De eerste indruk: heel erg ok! En het is anders. Maar is het beter of slechter? Nog maar eens luisteren. En nog eens. En nog eens.
En dan blijkt die hele vraag volstrekt zinloos. Het is gewoon net wat anders maar vooral erg goed. It's as simple as that. Net zoals Tom Waits in de jaren 70 goed is en Tom Waits in de jaren 90 ook goed is. En dat is het enige wat telt. fuckk de vergelijking, leef de muziek.

Ze hebben nog nooit zo geswingd en zo fel geklonken. Die gitaarsolo's en gitaarrifs (ja echt! ) en keyboardpartijen. Prachtig! Muzikaal is het zo ontzettend veel gevarieerder dan ik gewend ben. En dat vind ik mooi. En als ik dan toch terug verlang naar die oude tijd dan pak ik een oude plaat van de heren. Want dat is het fijne van een gevarieerd ouvre opbouwen. Men heeft wat te kiezen.

Hmmzz....
pi_6955847
En ik heb geen kaartjes kunnen bemachtigen...
pi_6955939
Ik mag eigenlijk nog niet oordelen, heb het nieuwe album nog niet beluisterd, maar:
quote:
Op donderdag 21 november 2002 20:40 schreef Citroentje het volgende:

Zijn er meer mensen het hier mee eens? Bedoel, het is bij de meeste bands zo dat de eerste albums beter zijn, meer dat niet-commercieele, waardoor ze dingen gaan uitproberen... Ik noem een Bløf - Buit, Acda en de Munnik - Dag Esmee
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_6956949
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik mag eigenlijk nog niet oordelen, heb het nieuwe album nog niet beluisterd, maar:
[..]

Zijn er meer mensen het hier mee eens? Bedoel, het is bij de meeste bands zo dat de eerste albums beter zijn, meer dat niet-commercieele, waardoor ze dingen gaan uitproberen... Ik noem een Bløf - Buit, Acda en de Munnik - Dag Esmee

Ach, zoals Paul de Munnik het zelf samenvat:
Dag allemaal. Erg bedankt voor jullie overwegend enthousiaste reacties. We zijn zoals gezegd zelf ook erg tevreden. De paar wat mindere reacties die ik lees, tja, daar kan ik best mee leven. Het rare is alleen, (en daar ga ik dan toch weer), dat mensen zeggen: "ja, toen-en-toen was AedM goed, toen ben ik fan geworden. Toen was het allemaal zo klein. zo puur!!!" Terwijl als we dat waren blijven doen, had iedereen na een jaar gezegd, Ja, nu weten we het wel, met die kleine liedjes, en dat kale kut-geluid!" Bovendien staan er JUIST op deze plaat genoeg 'kale'nummers. Meer dan voorheen. alleen in het geluid is het al kaler. Juist omdat de andere nummers wat steviger zijn kan dat. Daarom zijn we ook best tevreden. De balans is goed.
Hmmzz....
pi_6957055
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 01:24 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ach, zoals Paul de Munnik het zelf samenvat:
Dag allemaal. Erg bedankt voor jullie overwegend enthousiaste reacties. We zijn zoals gezegd zelf ook erg tevreden. De paar wat mindere reacties die ik lees, tja, daar kan ik best mee leven. Het rare is alleen, (en daar ga ik dan toch weer), dat mensen zeggen: "ja, toen-en-toen was AedM goed, toen ben ik fan geworden. Toen was het allemaal zo klein. zo puur!!!" Terwijl als we dat waren blijven doen, had iedereen na een jaar gezegd, Ja, nu weten we het wel, met die kleine liedjes, en dat kale kut-geluid!" Bovendien staan er JUIST op deze plaat genoeg 'kale'nummers. Meer dan voorheen. alleen in het geluid is het al kaler. Juist omdat de andere nummers wat steviger zijn kan dat. Daarom zijn we ook best tevreden. De balans is goed.

Kijk, daar ben ik het ook wel mee eens.. Alleen, en zoals ik zei heb ikhet hele album nog NIET gehoord, is Ren Lenny Ren een graadmeter voor het album, dan weet ik niet of het oude niveau gehaald wordt.

Het eerste album was zo gevarieerd, zoals het eerste album van Bløf dat was en zoals eik elke eerste album van een band was... Zo was dat ook zo bij Krezip... Dan bedoel ik daar niet direct het "knusse" ermee, maar meer de stijl...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_6957058
quote:
Op donderdag 21 november 2002 20:40 schreef Citroentje het volgende:

Ik heb alleen Ren Lenny Ren nog maar gehoord op de radio en dat vind ik toch wel een leuk nummer.
  zaterdag 23 november 2002 @ 02:07:47 #188
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6957564
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 01:29 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ik heb alleen Ren Lenny Ren nog maar gehoord op de radio en dat vind ik toch wel een leuk nummer.

Ja, ik ook! Word er erg blij van.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 23 november 2002 @ 13:24:29 #189
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_6960939
Ren Lenny ren vind ik ook erg goed, alleen, wie is Lenny???
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  zaterdag 23 november 2002 @ 13:26:49 #190
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6960959
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 13:24 schreef Zapper het volgende:
Ren Lenny ren vind ik ook erg goed, alleen, wie is Lenny???
misschien de vrouw van Herman
852002IWASTHERE
pi_6961498
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 01:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kijk, daar ben ik het ook wel mee eens.. Alleen, en zoals ik zei heb ikhet hele album nog NIET gehoord, is Ren Lenny Ren een graadmeter voor het album, dan weet ik niet of het oude niveau gehaald wordt.

Het eerste album was zo gevarieerd, zoals het eerste album van Bløf dat was en zoals eik elke eerste album van een band was... Zo was dat ook zo bij Krezip... Dan bedoel ik daar niet direct het "knusse" ermee, maar meer de stijl...

Ik denk dat bij het eerste album ook altijd een verassingseffect een grote rol speelt hoor. Ik vind het 2e en 3e album van Acda en de Munnik niet minder gevarieerd, maar toch de 1e het leukste/beste, juist omdat ik toen blij verrast werd. Dat maakte het effect maximaal. Als ik dat album luister komt er ook veel nostalgie naar boven.
Daarom denk ik ook dat je dit album niet beter zult vinden dan de eerste plaat. Maar muzikaal is hij echt heel leuk.

Overigens vind ik het oude werk van Blof juist veel minder. Pas vanaf Boven vond ik het ergens op gaan lijken. Maar dat is weer een andere discussie.

En voor die andere mensen, wie is Lenny? Lenny is een kindje dat zijn vader heeft verloren en die wordt toegesproken door zijn vader (vanuit de hemel? vanuit een land hier ver vandaan? wie weet). Of gewoon een kindje dat dreigt zijn vader te verliezen en die door zijn vader wordt toegesproken.
Gewoon de tekst lezen dan snap je het wel. Lenny is geen bestaand persoon in ieder geval en er is ook geen bewuste relatie met Herman geloof ik. Maar goed, als je het leuk vindt om te denken dat het het kindje van Herman is, het is een mogelijkheid natuurlijk.

Hmmzz....
  zaterdag 23 november 2002 @ 14:39:43 #192
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_6961801
Het liedje in vast gebaseerd op Always on the run van Lenny Kravtiz
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  zaterdag 23 november 2002 @ 14:43:45 #193
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6961852
kan ook
852002IWASTHERE
pi_6961880
quote:
Op vrijdag 9 maart 2001 14:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ow, ik mag een mening geven! De vorige keer liep het uit op een mini-flamewar

Ik vind het maar niks, elke keer als ik het hoor doet het mij denken aan dronken studenten die pogen te zingen maar in mijn oren vreselijk klagerig en vals klinken. De teksten die ze schrijven zijn wel goed voor zover ik het kan beoordelen, want ik schakel meteen naar een ander station als ik ze hoor

cultuurbarbaar!
Ik vraag me af hoeveel tekst ik hier kan typen. Ik vind dit op zich al vrij veel. Maar er kan nog meer bij zo te zien. Nou dan ga ik lekker verder. Bevalt me op zich wel. Op een gegeven moment zal er wel een eind aan komen, denk ik. Dus ja, op zich.
pi_6963056
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 13:26 schreef F1908 het volgende:

[..]

misschien de vrouw van Herman

vrouw ?
  † In Memoriam † zondag 24 november 2002 @ 13:25:03 #196
34726 Fratz
Max
pi_6971288
YES!!! net kaartjes besteld voor het optreden in de Oosterpoort in Groningen!!! Ik ga ze zometeen direct ophalen bij het GWK!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 24 november 2002 @ 13:27:39 #197
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6971319
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 16:31 schreef SuperUli het volgende:

[..]

vrouw ?

is hij homo dan
852002IWASTHERE
  zondag 24 november 2002 @ 13:29:47 #198
31568 Solane