quote:Lois, je moet niet van die 1.50 uitgaan, tel er zeker 20 cm bij op voor comfortabel liggen (anders zou ze 'ingeklemd' liggen). Wouter van 5 is nu al ruim over de 1.25, die is 5,maar wel een beetje erg groot, dus Eva kan zeker tot haar 6e in het bed
Op donderdag 31 juli 2003 21:06 schreef Lois het volgende:
Aan de andere kant, zo snel zijn ze nou ook weer niet 1.50m toch?* Lois is weer aan het twijfelen*
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 23:09 schreef moussy het volgende:
Ik ben maar 1.54 dus tot de leeftijd van 10 ofzo had ik er nog wel in kunnen liggen
quote:Hij gaat op de grote snurkende bult af
Op donderdag 31 juli 2003 23:19 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Jij bent straks helemaal niet meer terug te vinden in je nieuwe waterbed
Ik zie Peter al zoeken: 'Waar BEN je nou toch, waar zit je?'
)
quote:Jij projecteert dan jouw gevoelens op je kind.
Op donderdag 31 juli 2003 22:16 schreef livelink het volgende:
Ja, bij mij zijn het toch de emoties die wat dat betreft een rol spelen. Ik vind het zo'n grote overgang van ledikant naar groot bed.
Aan de andere kant vond ik de overgang van wieg naar ledikant ook al zo enorm. Ik had er echt erg veel moeite mee om Katja uit de wieg te verhuizen en als ik nu zie hoe lekker ze in het ledikantje ligt, dan is het toch snel gegaan. Dus ik twijfel ook nog wel........
quote:En het zijn de fabrikanten die daar slim op in spelen. Als je je hierdoor laat leiden, wordt er alleen maar geld uit je zak geklopt.
Op donderdag 31 juli 2003 22:16 schreef livelink het volgende:
Ja, bij mij zijn het toch de emoties die wat dat betreft een rol spelen. Ik vind het zo'n grote overgang van ledikant naar groot bed.
Zoals Milagro al zei, een kind heeft er echt geen problemen mee om in een groot bed te slapen.
René en ik hebben samen het ledikant uit elkaar gehaald, nieuwe bed in elkaar gezet. Samen opgemaakt en toen zijn we samen een nieuwe pon gaan kopen. Ondertussen had Peter het bed versierd met ballonnen en een nieuw voorleesboek op het bed gelegd. Nou, mooier en spannender kan toch niet.
We moeten bij René met zulke dingen wel een feestje maken, ze is nml heel erg dwangmatig
Het is bijna zover, Esther gaat als alles meezit dit weekend in haar nieuwe 1-persoonsbed slapen!
We hebben een houten bed gekocht, het wordt vanmiddag door m'n vriend opgehaald.
We hebben meteen een mooi dekbedovertrek uitgezocht van Pooh die wat duurder mocht zijn voor het "leuke" en daarmee heeft ze al een hele middag door de kamer gesjouwd ![]()
Vanmiddag of anders zaterdag kopen we de rest wat nodig is zoals bodem en matras en nog wat beddengoed en dan gaat ze voor de middagtuk in haar nieuwe bed. Dan is het nog licht, slapen doet ze 's middags toch nog maar zelden en kan ze het mooi bekijken en besnuffelen.
En dan hopen dat het slapen in het nieuwe bed geen drama wordt!!
We hebben geen ruimte in haar kamer om het oude bed nog even te laten staan.... dus meteen voor het echie!!!
Er waren nog meer mensen aan het twijfelen ove rmeegroei of gelijk een gewoon bed, wat hebben jullie gedaan???
We moeten het trouwens nog kopen. Afgelopen week hebben we rondgekeken en een keuze gemaakt.
edit: wat is beddengoed (een beetje leuk kinderspul) trouwens ontzettend duur zeg....
[Dit bericht is gewijzigd door lily op 16-10-2003 14:05]
quote:Inderdaad. Onze jongste ligt nu nog onder een abc dekbedje met clowns, hoewel hij er eigenlijk al te oud voor is. (9)
Op donderdag 16 oktober 2003 13:58 schreef lily het volgende:
edit: wat is beddengoed (een beetje leuk kinderspul) trouwens ontzettend duur zeg....
Als we de slaapkamers veranderd hebben, kopen we meteen nieuwe en geven we deze 'kinderachtige' dekbedden aan een neefje of nichtje.
ik wil als het kan wel even de stof voelen. Ik had er laatst eentje voor onszelf besteld bij Neckerman, maar die is zo dun dat je tijdens het verschonen bang bent hem stuk te trekken.
Ik koop trouwens alleen maar hoezen van 100% katoen, die zijn dikker dan die dingen waar polyester in zit.
dekbedovertrekkies maak ik trouwens gewoon zelf, maar ze slaapt nog steeds liever met de handdoek
Maar Ikea schijnt ook leuke dekbedovertrekken te hebben en lang niet zo prijzig. Een leuk dekbedovertrek kan de overgang naar een groot bed misschien wel wat vergemakkelijken. Zo is Jillian helemaal weg van de Teletubbies en zit ik eraan te denken om er alvast maar een aan te schaffen, ze zijn alleen zo prijzig en haast niet meer te krijgen.
quote:Ik heb ze dus alleen in de catalogus gezien, maar goed dat je het even zegt, scheelt me weer een ritje naar Amsterdam.
Op donderdag 16 oktober 2003 16:35 schreef moussy het volgende:
Ik vind de dekbedhoezen van Ikea zo dun...
Ik heb voor Christan twee dekbedhoezen met auto's gekocht, ik geloof voor 10 of 12 euro. Op rommelmarkten (tip: Leiden, Groenoordhallen, voor wie er in de buurt woont) vind je zoiets nogal eens voor een leuke prijs. Heb nog altijd spijt van een Sesamstraatdekbed dat ik liet liggen. Was 14 euro, stom stom stom, ik had op dat moment geen idee wat die dingen in de winkel kosten
quote:Ze hoeft toch straks niet voor de baby uit het ledikant, hè?
Op donderdag 16 oktober 2003 16:26 schreef Meaghan het volgende:
Voorlopig blijft Jillian nog even in haar ledikant slapen, eerst maar eens aan haar nieuwe kamer wennen. De komst van de baby zal natuurlijk ook z'n impact hebben op haar, dus teveel veranderingen in één lijkt me niet zo'n verstandig idee. Ze slaapt ook erg onrustig de laatste tijd, zo huilt ze geregeld het hele huis bij elkaar 's nachts en wil dan niet meer slapen.. erg fijn zo op het einde van de zwangerschap
Ik heb toen de tweede op komst was, de oudste een maand of vijf voor de bevalling uit het ledikant gehaald en in een groot bed. Hij was toen anderhalf.
Toen de jongste werd geboren was hij alweer vergeten dat dat zijn kleine bedje eigenlijk was.
quote:Zeg dat! Damon begint ook het Bob de Bouwer virus te krijgen. Ik gisteren naar de Leen Bakker...
Op donderdag 16 oktober 2003 16:57 schreef Rewimo het volgende:
Vooral de dekbedhoezen met een thema (Booooob de Bouwer) zijn giga duur.
Bob de Bouwer dekbedovertrek 39,95
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |