Ik heb Plunderphonics nooit gehoord, dus ik weet niet hoe vergelijkbaar het is, maar dit samplet ook allemaal andere liedjes.
quote:Behoort zeker tot het genre (yech, lelijk woord) Plunderphonics! Zelfs de naam is gejat. Erg grappig ...
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:12 schreef roer-ei het volgende:
Donna Summer - This Needs To Be Your StyleIk heb Plunderphonics nooit gehoord, dus ik weet niet hoe vergelijkbaar het is, maar dit samplet ook allemaal andere liedjes.
Hmmm Plunderphonics is wel een erg groot element in het IDM topic aan het worden ...
quote:Ik heb gisteren even naar mijn schijfje ouder werk this morn' omina zitten luisteren, met name het nummer Aeon of Totenism... geheel geen EBM
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:04 schreef Weakling het volgende:[..]
Daarom noemde ik het ook ouderwetse EBM. Ik vind er heel veel gelijkenis in terug komen met oud Front 242 werk. Heb gezocht of één van hen er toevallig mee te maken had, maar dat kon ik niet achterhalen. De huidige EBM klinkt in mijn oren in ieder geval een stuk anders dan de EBM uit de jaren 80.
quote:Laten we het op lichte EBM invloeden houden dan
Op vrijdag 29 augustus 2003 14:50 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ik heb gisteren even naar mijn schijfje ouder werk this morn' omina zitten luisteren, met name het nummer Aeon of Totenism... geheel geen EBM
Hun nieuwere werk heeft idd raakpunten, maar is toch wat losser van ebm als de gemiddelde ebm-act
Front 242 heeft volgens mij niets met deze act vandoen. De laatste front 242 al geluisterd btw? Ik vind hem wel lekker, al is het enigszinds een herhalingsoefening..
Maakt ook niet uit in welk hokje we het proberen te proppen, het is gewoon best lekkere muziek.
De laatste Front242 Pulse moest ik ff aan wennen. Daarvoor had ik ook wat Male Or Female en Speedtribe materiaal gehoord en die vond ik nogal teleurstellend. Na de eerste luisterbeurt was ik ook teleurgesteld in Pulse.
Vond het nogal ouderwets, achterhaald en zoals je zelf al zei een herhalingsoefening. Maar op de één of andere manier wist ie toch zijn haakjes in mijn brein te slaan. Ja het is deels een herhalingsoefening, maar de productie zit behoorlijk slim in elkaar en brengt stiekum ook wat nieuwe muzikale facetten aan.
Toch blijf ik het oudere materiaal een stukkie beter vinden. Backcatalogue verdwijnt nog regelmatig in mijn CD speler. Laatst Up Evil en Off na zeer lange tijd weer eens gedraaid. Die platen vond ik destijds niet zo super na het geweldige Tyranny For You, maar ik kwam er achter bij herbeluisteren dat ik die nu eigenlijk ook geweldig vind.
Kortom: Front 242 heeft nog steeds erg veel krediet bij mij en zolang de nieuwe platen niet slechter worden als Pulse (liever nog beter natuurlijk) zal ik een Fronter blijven.
quote:Mooi! Join my elite club
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:06 schreef Weakling het volgende:Kortom: Front 242 heeft nog steeds erg veel krediet bij mij en zolang de nieuwe platen niet slechter worden als Pulse (liever nog beter natuurlijk) zal ik een Fronter blijven.
Maar dan moeten ze idd weer wat scherper uit de hoek komen met volgend werk..
quote:µ!
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:14 schreef roer-ei het volgende:
op www.wfmu.org heeft donna summer woensdagen een radioshow vol leuke muziek
En a.s. vrijdag Luke Vibert @ Doornroosje
en hier ken je wat clipkes downen
klinkt erg donker, en dat me verlangen naar hele album. Zijn er mensen die het hele album al gehoord hebben ?
quote:Linear is echt zo goed gewoon =)
Op woensdag 3 september 2003 12:47 schreef Aschkael het volgende:
In oktober komt nieuw werk van Monolake uit. Momentum gaat de plaat heten.en hier ken je wat clipkes downen
klinkt erg donker, en dat me verlangen naar hele album. Zijn er mensen die het hele album al gehoord hebben ?
*piercing music werd geloof ik ook uitgebracht*
quote:Korte stukjes, maar klinkt wel lekker. Beetje te one-tempo voor mij. Ik weet niet of er nog veel variatie in de nummers zit verder..?
Op woensdag 3 september 2003 12:47 schreef Aschkael het volgende:
In oktober komt nieuw werk van Monolake uit. Momentum gaat de plaat heten.en hier ken je wat clipkes downen
En die nummers (linear, atomium, reminiscence) klinken erg fijntjes
[Dit bericht is gewijzigd door Born_2B_Scorned op 05-09-2003 16:51]
binnenkort maar es kaartjes voor funckarma regelen
quote:Waar haal je de link van Monolake met the Prodigy vandaan *)7 ???
Op woensdag 3 september 2003 16:30 schreef Aschkael het volgende:
de eerste 45 seconden van Linear klinkt als een mix tussen Autechre -TriRep era- en The Prodigy...ga maar eens op zoek naar het hele nummer...
Monolake komt uit de Basic Channel hoek dus de basis wordt gevormd door minimal techno/dubtech aangevuld met elementen uit ambient (check o.a. "Cyan" op Chain Reaction) en electronix (o.a. laatste EP met Atomium/Linear). Ik heb (gelukkig) in nog geen enkele Monolake track maar iets gehoord dat aan The Prodigy doet denken.
quote:Linear klinkt de eerste 38 seconden als een track die op Peel Sessions I van Autechre niet had misstaan, en op de 38ste seconde komt een smapletje naar voren dat wel verdacht veel lijkt op "smack my bitch up" Ken dus alleen de eerste (legale) 45 seconden en weet niet hoe nummer zich verder ontwikkelt.
Op dinsdag 9 september 2003 10:05 schreef Circuitbreaker het volgende:[..]
Waar haal je de link van Monolake met the Prodigy vandaan *)7 ???
Monolake komt uit de Basic Channel hoek dus de basis wordt gevormd door minimal techno/dubtech aangevuld met elementen uit ambient (check o.a. "Cyan" op Chain Reaction) en electronix (o.a. laatste EP met Atomium/Linear). Ik heb (gelukkig) in nog geen enkele Monolake track maar iets gehoord dat aan The Prodigy
doet denken.
Verder heeft het werk van Monolake inderdaad in de verste verte niets met The Prodigy te maken. Persoonlijk gaat mijn voorkeur eveneens uit naar Monolake, maar dat zegt verder niets over de kwaliteit van het werk van de Prodigy.
....als zodanig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |