abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12253261
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 20:53 schreef Jinchi het volgende:

[..]

En aangezien niemand Black Lung noemt, zal ik het maar even doen.

Z'n albums zijn helaas niet zo heel makkelijk te krijgen, maar zijn meest recente release, the sound of meat kun je bij ant-zen bestellen. Voor de mensen zonder platenspeler (zoals ik), is er ook nog de meest recente cd-single, profound and sentimental journey, ook via eerder genoemde mailorder/label te bestellen.

staalplaat heeft toch ook altijd wel wat Black Lung liggen dacht ik zo...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_12258405
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 20:09 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Zo 19 oktober 2003, effenaar eindhoven
Jaga Jazzist (Ninja Tune) + Arovane
Waarom heeft niemand Arovane genoemd eigenlijk ?

"Atol scrap" & "Icol distol" zijn best wel ok eigenlijk.

pi_12306433
Nog eentje:
wo 10 september, effenaar eindhoven:
20:30
Shadowhuntaz + Cane + Cenik Dj's + dj Onanon
Vanavond in de Effenaar de live première van een aantal spannende nieuwe projecten
die de broers Don en Roel Funcken er naast Funckarma op na houden.
Shadowhuntaz mixt op een vernieuwende manier hiphop met moderne elektronica.
pi_12324660
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:28 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Nog eentje:
wo 10 september, effenaar eindhoven:
20:30
Shadowhuntaz + Cane + Cenik Dj's + dj Onanon
Vanavond in de Effenaar de live première van een aantal spannende nieuwe projecten
die de broers Don en Roel Funcken er naast Funckarma op na houden.
Shadowhuntaz mixt op een vernieuwende manier hiphop met moderne elektronica.
"Cenik" is toch een ander alias van de broers Funcken met twee releases op Isophlux ?
pi_12324754
Volgens mij zijn die drie eerste namen allemaal "funkarma".
pi_12409857
...bored...

Doen we nog wat met die top10's ofzo? Al ken ik al die muziek al

pi_12505209
Dub tractor - More or less mono:
Chillout, opt eerste gezicht cross tussen Fennesz: Endless Summer - Basic Channel
pi_12552546
De nieuwe Metamatics CD "Mindmushinggit" ofzo, is wel vaag. Niet de clicks & cuts electronix die ik verwachtte maar meer de techno meets IDM zoals Metamatics die normaal onder z'n Norken alias uitbrengt
pi_12661301
meuh, verkeerde thread:(
soz
pi_12674715
HAL9000S, je hebt me verslaafd gemaakt aan Plastikman!

Het nummer Pakard van volgens mij de CD Artifakts swingt op z'n eigen vreemde manier.

Bigheadz R.I.P.
pi_12678168
In november komt Pole in Tivoli De Helling (Utrecht)!

Vroeger vooral intelligent techno of hele abstracte 'bliepjes en knorretjes'. Het laatste album vind ik te organisch en veeeel te muzikaal. Maar ben benieuwd wat ie live gaat doen.

Oja, en hoi! Ik meld mij maar in dit topic, als IDM-liefhebber (hoewel ik een schurfthekel aan de term IDM heb).

we are reasonable people
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:09:00 #63
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12702548
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:11 schreef Born_2B_Scorned het volgende: een paar fotoos
Dat ziet er wel erg jammie uit voor een CD release! Ben zelf nogal verslaafd aan speciale uitgaven. Deze zou ik dan ook best wel in mijn verzameling willen hebben. Erg mooi!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:10:47 #64
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12702594
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 15:42 schreef p_m het volgende:
Oja, en hoi! Ik meld mij maar in dit topic, als IDM-liefhebber (hoewel ik een schurfthekel aan de term IDM heb).
Welkom, enne ik ken geen enkele IDM liefhebber die geen bloedhekel heeft aan die term ... maar ja ... Braindance vinnik ook niks en de muziek omschrijven is ook niet te doen ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_12703625
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:09 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dat ziet er wel erg jammie uit voor een CD release! Ben zelf nogal verslaafd aan speciale uitgaven. Deze zou ik dan ook best wel in mijn verzameling willen hebben. Erg mooi!

weet je nou al zeker of je plunderphonics 69/96 hebt geluisterd ipv de origniele, want 69/96 heeft een stuk betere 'flow' enzo... Ik kan namelijk moeilijk geloven dat je'm niet zo vindt
pi_12704082
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:10 schreef Weakling het volgende:
... en de muziek omschrijven is ook niet te doen ...
Maar wel leuk
we are reasonable people
  maandag 25 augustus 2003 @ 19:23:36 #67
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12709192
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:46 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

weet je nou al zeker of je plunderphonics 69/96 hebt geluisterd ipv de origniele, want 69/96 heeft een stuk betere 'flow' enzo... Ik kan namelijk moeilijk geloven dat je'm niet zo vindt

Ik ga speciaal voor je nu mijn zielzoekertje starten om nog eens een bezoekje af te leggen bij onze vriend Oswald
pi_12760115
Recentelijk binnengekomen na bestelling bij Forced Exposure:

Machine Drum - Half the battle (Merck 011)
Blamstrain - Ensi (Merck 013)
Lackluster - Showcase (Merck 015)
Adam Johnson - Chigliak (Merck 016)
Stewart Walker - Live extracts (Persona 011)
Various Artists - Ischemic folks (SCH 011)
Maetrik - Quality exertion (Treibstoff 03)
Brothomstates - Qtio (WAP151CD)

Toch nog een lijstje

donderdag 28 augustus 2003 @ 16:33:24 #69
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_12785915
veel van die lieden van m3rck zijn/waren demosceners, en er is veel meer (ouwe) muziek van ze te vinden op ftp.scene.org (zoekfunctie op www.scene.org). Dr zijn ook genoeg demos met hun muziek.

zoekt op
dune (brothomstates)
distance (lackluster)
md
xhale

ook relaxed vind ik thinnerism (thinner)

dr is veel te vinden daar

.
pi_12790007
Jongens, de zoektocht is voorbij. De beste act die ik in jaren ben tegengekomen: This Morn' Omina
One eyed man, Aeon, Epoch, The weeping eye, the ninth key,.. slechts enkele juweeltjes uit het oeuvre van deze belgische mannen!
Trance meets industrial meets Tribal

Erg goed dit!!!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 28 augustus 2003 @ 19:36:11 #71
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12790180
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:29 schreef kamagurka het volgende:
Jongens, de zoektocht is voorbij. De beste act die ik in jaren ben tegengekomen: This Morn' Omina
One eyed man, Aeon, Epoch, The weeping eye, the ninth key,.. slechts enkele juweeltjes uit het oeuvre van deze belgische mannen!
Trance meets industrial meets Tribal

Erg goed dit!!!

Als man van de vooroordelen spreekt de omschrijving "trance meets ..." mij niet aan

Maar ik ben niet te lui om er toch ff wat tijd in te steken en er wat van te beluisteren ...

pi_12791717
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:36 schreef Weakling het volgende:

[..]

Als man van de vooroordelen spreekt de omschrijving "trance meets ..." mij niet aan

Maar ik ben niet te lui om er toch ff wat tijd in te steken en er wat van te beluisteren ...

Zal ik het totaal buiten het hokje plaaten en zeggen, onvergelijkbaar met wat dan ook...
  donderdag 28 augustus 2003 @ 22:06:06 #73
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12793840
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:43 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zal ik het totaal buiten het hokje plaaten en zeggen, onvergelijkbaar met wat dan ook...

Daarmee voorkom je wel alle ideeen die ik vooraf over een band krijg

Heb nu naar een paar nummers geluisterd en vind het erg lekker tot nu toe ... om maar weer een hokje erbij te pakken ... ik hoor links en rechts ook wat ouderwetse EBM invloeden af en toe

[edit]nog meer geluisterd ... laat dat af en toe uit de vorige opmerking maar weg[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 28-08-2003 22:54]

pi_12796410
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 22:06 schreef Weakling het volgende:

[..]

Daarmee voorkom je wel alle ideeen die ik vooraf over een band krijg

Heb nu naar een paar nummers geluisterd en vind het erg lekker tot nu toe ... om maar weer een hokje erbij te pakken ... ik hoor links en rechts ook wat ouderwetse EBM invloeden af en toe

[edit]nog meer geluisterd ... laat dat af en toe uit de vorige opmerking maar weg[/edit]

EBM? Hmm, daar associeer ik toch eerder de klanken van een apoptygma berserk of covenant mee.. Ik vind This Morn' omina minder toegankelijk en "blij" eerlijk gezegd.
Erg complex is het ook zeker niet, maar ik hou dan ook niet van TE complex, dan wordt het van die elitaire vpro-muziek bah! Moet wel een duidelijk te onderscheiden flow blijven houden.

"Whiplash sonogram" van xorcist is wederom een beluisterbare t(r)ip

vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:04:14 #75
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12801620
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 23:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

EBM? Hmm, daar associeer ik toch eerder de klanken van een apoptygma berserk of covenant mee.. Ik vind This Morn' omina minder toegankelijk en "blij" eerlijk gezegd.
Erg complex is het ook zeker niet, maar ik hou dan ook niet van TE complex, dan wordt het van die elitaire vpro-muziek bah! Moet wel een duidelijk te onderscheiden flow blijven houden.

"Whiplash sonogram" van xorcist is wederom een beluisterbare t(r)ip

Daarom noemde ik het ook ouderwetse EBM. Ik vind er heel veel gelijkenis in terug komen met oud Front 242 werk. Heb gezocht of één van hen er toevallig mee te maken had, maar dat kon ik niet achterhalen. De huidige EBM klinkt in mijn oren in ieder geval een stuk anders dan de EBM uit de jaren 80.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')