quote:staalplaat heeft toch ook altijd wel wat Black Lung liggen dacht ik zo...
Op zondag 3 augustus 2003 20:53 schreef Jinchi het volgende:[..]
En aangezien niemand Black Lung noemt, zal ik het maar even doen.
Z'n albums zijn helaas niet zo heel makkelijk te krijgen, maar zijn meest recente release, the sound of meat kun je bij ant-zen bestellen. Voor de mensen zonder platenspeler (zoals ik), is er ook nog de meest recente cd-single, profound and sentimental journey, ook via eerder genoemde mailorder/label te bestellen.
quote:Waarom heeft niemand Arovane genoemd eigenlijk ?
Op dinsdag 5 augustus 2003 20:09 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Zo 19 oktober 2003, effenaar eindhoven
Jaga Jazzist (Ninja Tune) + Arovane
"Atol scrap" & "Icol distol" zijn best wel ok eigenlijk.
quote:"Cenik" is toch een ander alias van de broers Funcken met twee releases op Isophlux ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:28 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Nog eentje:
wo 10 september, effenaar eindhoven:
20:30
Shadowhuntaz + Cane + Cenik Dj's + dj Onanon
Vanavond in de Effenaar de live première van een aantal spannende nieuwe projecten
die de broers Don en Roel Funcken er naast Funckarma op na houden.
Shadowhuntaz mixt op een vernieuwende manier hiphop met moderne elektronica.
Het nummer Pakard van volgens mij de CD Artifakts swingt op z'n eigen vreemde manier.
Vroeger vooral intelligent techno of hele abstracte 'bliepjes en knorretjes'. Het laatste album vind ik te organisch en veeeel te muzikaal. Maar ben benieuwd wat ie live gaat doen.
Oja, en hoi! Ik meld mij maar in dit topic, als IDM-liefhebber (hoewel ik een schurfthekel aan de term IDM heb).
quote:Dat ziet er wel erg jammie uit voor een CD release! Ben zelf nogal verslaafd aan speciale uitgaven. Deze zou ik dan ook best wel in mijn verzameling willen hebben. Erg mooi!
Op maandag 25 augustus 2003 14:11 schreef Born_2B_Scorned het volgende: een paar fotoos
quote:Welkom, enne ik ken geen enkele IDM liefhebber die geen bloedhekel heeft aan die term ... maar ja ... Braindance vinnik ook niks en de muziek omschrijven is ook niet te doen ...
Op zondag 24 augustus 2003 15:42 schreef p_m het volgende:
Oja, en hoi! Ik meld mij maar in dit topic, als IDM-liefhebber (hoewel ik een schurfthekel aan de term IDM heb).
quote:weet je nou al zeker of je plunderphonics 69/96 hebt geluisterd ipv de origniele, want 69/96 heeft een stuk betere 'flow' enzo... Ik kan namelijk moeilijk geloven dat je'm niet zo vindt
Op maandag 25 augustus 2003 15:09 schreef Weakling het volgende:[..]
Dat ziet er wel erg jammie uit voor een CD release! Ben zelf nogal verslaafd aan speciale uitgaven. Deze zou ik dan ook best wel in mijn verzameling willen hebben. Erg mooi!
quote:Maar wel leuk
Op maandag 25 augustus 2003 15:10 schreef Weakling het volgende:
... en de muziek omschrijven is ook niet te doen ...
quote:Ik ga speciaal voor je nu mijn zielzoekertje starten om nog eens een bezoekje af te leggen bij onze vriend Oswald
Op maandag 25 augustus 2003 15:46 schreef Born_2B_Scorned het volgende:[..]
weet je nou al zeker of je plunderphonics 69/96 hebt geluisterd ipv de origniele, want 69/96 heeft een stuk betere 'flow' enzo... Ik kan namelijk moeilijk geloven dat je'm niet zo vindt
Machine Drum - Half the battle (Merck 011)
Blamstrain - Ensi (Merck 013)
Lackluster - Showcase (Merck 015)
Adam Johnson - Chigliak (Merck 016)
Stewart Walker - Live extracts (Persona 011)
Various Artists - Ischemic folks (SCH 011)
Maetrik - Quality exertion (Treibstoff 03)
Brothomstates - Qtio (WAP151CD)
Toch nog een lijstje
zoekt op
dune (brothomstates)
distance (lackluster)
md
xhale
ook relaxed vind ik thinnerism (thinner)
dr is veel te vinden daar
Erg goed dit!!!
quote:Als man van de vooroordelen spreekt de omschrijving "trance meets ..." mij niet aan
Op donderdag 28 augustus 2003 19:29 schreef kamagurka het volgende:
Jongens, de zoektocht is voorbij. De beste act die ik in jaren ben tegengekomen: This Morn' Omina
One eyed man, Aeon, Epoch, The weeping eye, the ninth key,.. slechts enkele juweeltjes uit het oeuvre van deze belgische mannen!
Trance meets industrial meets Tribal![]()
![]()
Erg goed dit!!!
Maar ik ben niet te lui om er toch ff wat tijd in te steken en er wat van te beluisteren ...
quote:Zal ik het totaal buiten het hokje plaaten en zeggen, onvergelijkbaar met wat dan ook...
Op donderdag 28 augustus 2003 19:36 schreef Weakling het volgende:[..]
Als man van de vooroordelen spreekt de omschrijving "trance meets ..." mij niet aan
Maar ik ben niet te lui om er toch ff wat tijd in te steken en er wat van te beluisteren ...
quote:Daarmee voorkom je wel alle ideeen die ik vooraf over een band krijg
Op donderdag 28 augustus 2003 20:43 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zal ik het totaal buiten het hokje plaaten en zeggen, onvergelijkbaar met wat dan ook...
Heb nu naar een paar nummers geluisterd en vind het erg lekker tot nu toe ... om maar weer een hokje erbij te pakken ... ik hoor links en rechts ook wat ouderwetse EBM invloeden af en toe
[edit]nog meer geluisterd ... laat dat af en toe uit de vorige opmerking maar weg[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 28-08-2003 22:54]
quote:EBM? Hmm, daar associeer ik toch eerder de klanken van een apoptygma berserk of covenant mee.. Ik vind This Morn' omina minder toegankelijk en "blij" eerlijk gezegd.
Op donderdag 28 augustus 2003 22:06 schreef Weakling het volgende:[..]
Daarmee voorkom je wel alle ideeen die ik vooraf over een band krijg
Heb nu naar een paar nummers geluisterd en vind het erg lekker tot nu toe ... om maar weer een hokje erbij te pakken ... ik hoor links en rechts ook wat ouderwetse EBM invloeden af en toe
[edit]nog meer geluisterd ... laat dat af en toe uit de vorige opmerking maar weg[/edit]
"Whiplash sonogram" van xorcist is wederom een beluisterbare t(r)ip
quote:Daarom noemde ik het ook ouderwetse EBM. Ik vind er heel veel gelijkenis in terug komen met oud Front 242 werk. Heb gezocht of één van hen er toevallig mee te maken had, maar dat kon ik niet achterhalen. De huidige EBM klinkt in mijn oren in ieder geval een stuk anders dan de EBM uit de jaren 80.
Op donderdag 28 augustus 2003 23:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
EBM? Hmm, daar associeer ik toch eerder de klanken van een apoptygma berserk of covenant mee.. Ik vind This Morn' omina minder toegankelijk en "blij" eerlijk gezegd.
Erg complex is het ook zeker niet, maar ik hou dan ook niet van TE complex, dan wordt het van die elitaire vpro-muziekbah! Moet wel een duidelijk te onderscheiden flow blijven houden.
"Whiplash sonogram" van xorcist is wederom een beluisterbare t(r)ip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |