abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12171172
blergh top 10's o_O

Aphex Twin - Selected Ambient Works, Come to Daddy, I Care...
Biosphere - Shenzou
Plaid - Restproof Clockwork, Not For Three's
Ovuca - Wasted Sunday
Speedy J - A Shocking Hobby
Various Artists - Fire This Time
Vangelis - Bladerunner OST
Reload - A Collection of short stories
Panacea - Twisted Designz
Dabrye - One/Three
Jim O'Rourke - I'm Happy, And i'm singing and a 1,2,3,4
Burger Ink - Las Vegas
Aim - Means of Production
We - Decentertainment
John Oswald - Plunderphonics 69/96
Autechre - Tri Repetae++

Aankomende favorieten:
Jonas Bering - BienFait
Johannes Heil - 20,000 Leagues under the skin
MRI - Rhythmogenesis
Akufen - My Way
en nog een boel waar ik niet op kan komen omdat die alleen op mp3cds staan.

Autechre staat er toch maar wel op omdat ze behoorlijk veel nummers hebben gemaakt die ik erg mooi vind, maar niet echt een album dat ik over het geheel net zo goed vind.

Dit zou zo ongeveer het grootste gedeelte zijn van albums waaruit ik men top 10 zou moeten kiezen, maar dat ga ik niet doen.
Dit is wel alleen men IDM en related lijstje, alhoewel dit lijstje ook in absolute zin mijn favoriete albums bevat.

vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:05:25 #27
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12171484
Hmmm ... Biosphere Shenzou ... die moet ik ook maar eens gaan checken denk ik als je 'm zo hoog hebt staan ... heb wel de oudere CD's van hem, maar na de CD Polar Sequences (in samenwerking met Higher Intelligence Agency) had ik het enigszins opgegeven ... terwijl ik zijn eerdere CD's, met name Microgravity behoorlijk briljant vond
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:07:03 #28
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12171511
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:12 schreef HAL9000S het volgende:
Je hebt z'n Ceramics is the bomb al neem ik aan..??
Jawel die heb ik al wel. Die vond ik de eerste keren wat tegenvallen, maar inmiddels ben ik daar toch ook behoorlijk aan verslingerd geraakt. Vooral dat eerste nummer daarop is zo dof qua geluid dat ik eerst dacht dat er iets mis was met de CD.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_12181176
Ga maar ns achter Haujobb aan, Freeze Frame Reality of Homes and Gardens. Hoort wellicht ook nog net bij IDM.
Monolith, labyrinth is ook wel een tof plaatje (en belgs )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_12182314
Ik vind Squarepusher erg goed

Squarepusher - Go! Spastic

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_12182546
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:23 schreef HAL9000S het volgende:
Als je nog aanvullingen hebt, be my guest...
Moet ik dan n stukje derover schrijven ofzo o_O
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:50:49 #32
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12185097
Mijn top 10, ook willekeurig en erg veranderlijk...

Aphex Twin - Selected Ambient Works
Autechre - Amber
Autechre - Tri repetae
Autechre - Incunabula
Plastikman - consumed
Oval - 94 Diskont
Sweet Exorcist - C.C.C.D.
Polygon Window - Surfing On Sine Waves
F.U.S.E. - Dimension Intrusion
Jamie Lidell - Muddlin gear

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12186538
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:50 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn top 10, ook willekeurig en erg veranderlijk...

Aphex Twin - Selected Ambient Works
Autechre - Amber
Autechre - Tri repetae
Autechre - Incunabula
Plastikman - consumed
Oval - 94 Diskont
Sweet Exorcist - C.C.C.D.
Polygon Window - Surfing On Sine Waves
F.U.S.E. - Dimension Intrusion
Jamie Lidell - Muddlin gear

Je IDM-toptien wel te verstaan! Of is dit sowieso je absolute toptien?

FSOL is dat eigenlijk oer-IDM?

Mijn favoriete typische IDM-platen zijn, aphex twin/ classics, haujobb/ homes and gardens, Autechre/ tri-repeat, Download/ effector, dryft/ cell (alhoewel dat misschien ook twijfelen is), halo-gen/ halo_gen (aanradertje!!), panacea/ twisted designz, gridlock/ further (twijfeltwijfel)
Verder is er veel overlap tussen IDM en industrial/ noize e.d. dan komen er uiteraard nog wat heftige bands bij!

zaterdag 2 augustus 2003 @ 19:33:58 #34
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12186596
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:29 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Je IDM-toptien wel te verstaan! Of is dit sowieso je absolute toptien?

IDM toptien, maar veel van deze platen staan ook in mijn absolute toptien.
quote:
FSOL is dat eigenlijk oer-IDM?
Future Sound of London... vroegah maakten ze ook Jungle achtige nummers als 'the lighter' , maar over het algemeen zie ik FSOL meer als experimentele ambient-achtige muziek eigenlijk...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12186689
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:33 schreef HAL9000S het volgende:

Future Sound of London... vroegah maakten ze ook Jungle achtige nummers als 'the lighter' , maar over het algemeen zie ik FSOL meer als experimentele ambient-achtige muziek eigenlijk...

Ik ken een cd (met hun "hit" zeg maar) van zo'n 10 jaar terug, die best richting IDM ging. Beslist geen DnB!
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 19:46:31 #36
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12186775
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:39 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik ken een cd (met hun "hit" zeg maar) van zo'n 10 jaar terug, die best richting IDM ging. Beslist geen DnB!

Het is altijd wel verschillend met FSOL. Hun cd The Isness vind ik bijvoorbeeld wel richting de IDM gaan, terwijl accelerator weer richting techno gaat en hun papua new guinea weer meer acid jazz/breakbeat achtig is. Of wat d8 je van de bekende Stakker Humanoid uit 1992... ik zou ze niet in een IDM hokje willen stoppen daar zijn ze te veelzijdig voor.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12186894
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:46 schreef HAL9000S het volgende:
Stakker Humanoid uit 1992... ik zou ze niet in een IDM hokje willen stoppen daar zijn ze te veelzijdig voor.
Stakker Humanoid is al van 1988 FSOL roeleert... alleen snap ik The Isness niet helemaal, ik hoop dat ze nog terugkomen met een full-on ambient techno album

Dead Cities is eeeeerg goed bijv.

pi_12186925
kamagurka: die industrial shit van jou kan ik nooit downloaden van soulseek :/

En FSOL mag wel in 'n IDM lijstje hoor, als we strikt gaan zijn over de definitie is geeneen album echt IDM. Dead Cities en Lifeforms varieren teveel om tussen de ambient ofzo te staan.

Aanrader: DJ Trace - 23 degrees from vertical
'Gewone' DnB, maar wel van die lekkere donkere, met diepe hooverende basslines, mix album.

[Dit bericht is gewijzigd door Born_2B_Scorned op 02-08-2003 19:58]

zaterdag 2 augustus 2003 @ 19:57:02 #39
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12186930
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:54 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Stakker Humanoid is al van 1988

idd, toen stond ie hier al op!!
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12187026
kzou wel eens mp3cd's van alle turn up the basses willen

ECC downloads: http://evolution-control.com/sounds.html
En ze zijn ook net in juni in NL geweest :/

Stuur je email adres naar : press@freespeechforsale.com voor een gratis reclame cut-up cd in de stijl negativland, ECC. Hij's behoorlijk leuk, er staat zelfs een track op in het nederlands over McDonalds, samplemadness!

[Dit bericht is gewijzigd door Born_2B_Scorned op 02-08-2003 21:30]

pi_12192510
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:57 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

[afbeelding]

Haha Rob Base & DJ EZ Rock, vet

die ceedees lijken me wel grappig (vast moeilijl aan te komen ?:)

zondag 3 augustus 2003 @ 13:33:47 #42
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12195874
Ik heb hier nog Turn Up The Bass 7 & 8 liggen ... dat waren mijn allereerste CD's die ik kocht toen ik overstapte van vinyl naar de kleine glimmende schijfjes ...
  zondag 3 augustus 2003 @ 13:53:06 #43
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12196116
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 20:03 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
kzou wel eens mp3cd's van alle turn up the basses willen

ECC downloads: http://evolution-control.com/sounds.html
En ze zijn ook net in juni in NL geweest :/

Stuur je email adres naar : press@freespeechforsale.com voor een gratis reclame cut-up cd in de stijl negativland, ECC. Hij's behoorlijk leuk, er staat zelfs een track op in het nederlands over McDonalds, samplemadness!

Kweenie of dit dezelfde CD is, want ik ben 'm nog aan het binnenhalen (740MB), maar via http://www.freespeechforsale.com/download.html kun je de freespeechforsale CD ook .. ehmm ... downloaden dus ... pff, die zinsconstructie liep weer lekker ...
pi_12201974
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 13:53 schreef Weakling het volgende:

[..]

Kweenie of dit dezelfde CD is, want ik ben 'm nog aan het binnenhalen (740MB), maar via http://www.freespeechforsale.com/download.html kun je de freespeechforsale CD ook .. ehmm ... downloaden dus ... pff, die zinsconstructie liep weer lekker ...

Ja die is het
  zondag 3 augustus 2003 @ 20:43:34 #45
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12202138
zow ik heb net wat van FUSE binnengekregen, en godverdomme wat klinkt dat afgrijselijk cool zeg
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12202251

20/10/2003 !

http://stream.loopzorbital.com:8002/listen.pls Nu nieuwe plaid tracks van spokes, en mensen op soulseek hebben hem ook al, ff kijken of het echt plaid is of course

[Dit bericht is gewijzigd door Born_2B_Scorned op 03-08-2003 21:10]

zondag 3 augustus 2003 @ 20:53:23 #47
62862 Jinchi
positief bevooroordeeld
pi_12202316
quote:
Op maandag 28 juli 2003 01:11 schreef bogus het volgende:
Na Incunabula (okay, misschien Amber) verdween de melodie langzaam uit AE's geluid.
Volgens mij vergeet je nu de absolute schoonheid van Chiastic Slide, met name de vierde track: Cichli. Dat hele album klinkt qua structuur net als Key Nell van Gescom (nou schelen die releases ook maar een jaartje).

En aangezien niemand Black Lung noemt, zal ik het maar even doen.

Is een project van David Thrussel, komt uit Australië. Zijn muziek heeft zo nu en dan ook de nodige techno-elementen erin zitten, maar het heeft een zekere elegantie die het voor mij zonder meer IDM maakt.

Z'n albums zijn helaas niet zo heel makkelijk te krijgen, maar zijn meest recente release, the sound of meat kun je bij ant-zen bestellen. Voor de mensen zonder platenspeler (zoals ik), is er ook nog de meest recente cd-single, profound and sentimental journey, ook via eerder genoemde mailorder/label te bestellen.

[edit]
Vergeet ik toch zomaar een van m'n absolute favorieten te noemen: Twine. Als je 'm ergens kan vinden, koop dan Recorder.

[Dit bericht is gewijzigd door Jinchi op 03-08-2003 21:04]

Wie buiten zichzelf kijkt, droomt. Wie in zichzelf kijkt, ontwaakt.
Carl Gustav Jung
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:09:59 #48
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12205425
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 20:50 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
[afbeelding]

20/10/2003 !

http://stream.loopzorbital.com:8002/listen.pls Nu nieuwe plaid tracks van spokes, en mensen op soulseek hebben hem ook al, ff kijken of het echt plaid is of course

Ahh ... de plaat waar al maanden over gesproken wordt gaat er nu dus eindelijk echt komen ... benieuwd of ze de draad weer een beetje kunnen oppakken, want de laatste releases vond ik nogal saai (om over die remixplaat maar te zwijgen)
pi_12242452
vr 05 september Doornroosje, Nijmegen:
Luke Vibert + support !

The Bug:
September 16th Amsterdam Paradiso TBC
September 19th Rotterdam TBC (With Bong Ra/Christoph De Babalon)

zondag 21 september @ tivoli, Utrecht
THE RESIDENTS

Zo 19 oktober 2003, effenaar eindhoven
Jaga Jazzist (Ninja Tune) + Arovane

Hmm!

dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:08:50 #50
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12243658
Hmmm ... de support bij iemand als Luke Vibert intrigeert me wel ...

[edit] ff op de doornroosje site gekeken, maar die namen zeggen me niks, had ff op een suprise visit van RDJ of mu-Ziq of zo gehoopt [/edit]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')