abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2003 @ 21:26:55 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12036937
Zoiets horen zeggen tijdens een uitzending van 2Vandaag. De theorie is dat het gebruik van de pil (met het zwangerschapshormoon) tot meer kinderen met erfelijke afwijkingen leidt.

Eerst even gegoogeld:

De geur van een man legt zijn genen bloot
Lichaamgeuren zeggen meer dan dat iemand zich wel of niet gewassen heeft. Volgens recente theorieën vertellen feromonen veel over iemand genenpakket. Handig, want zo weet je als vrouw meteen wat voor vlees je in de kuip hebt, en of dit evolutionair gezien wel de beste persoon is om kinderen mee te krijgen. (Volgens de evolutieleer planten we ons immers het liefst voort met een exemplaar dat de meeste kans geeft op overleving van de soort.) Onderzoekers kwamen op dat idee toen ze ontdekten dat vrouwtjesmuizen liever mannetjes besnuffelen die genetisch anders in elkaar zitten dan zijzelf. Het gaat dan om de genen die te maken hebben met het immuunsysteem. In een ander onderzoek, de T-shirtproef van evolutiebioloog Claus Wedekind, werd iets soortgelijks ontdekt: ook vrouwen kunnen aan de hand van lichaamsgeuren bepalen welk type genen een man heeft. Sterker nog: hoe groter het verschil met de eigen immuunsysteemgenen, hoe aantrekkelijker de man. Logisch vond men, want gemeenschap met iemand met andere genen, zorgt ervoor dat je kinderen zo veel mogelijke verschillende ziekteverwekkers kunnen bestrijden.

In 2Vandaag sprak een onderzoeker over de vaak tegenvallende ervaringen als jongens en meisjes elkaar ontmoeten na hele hoopvolle webcam contacten. De theorie was dus dat het reukorgaan van de vrouw een veel belangrijkere rol speelt in haar partnerkeuze dan tot nu toe wordt aangenomen.

Wat doet de pil in dit verhaal. De genen van een man bepaalt zijn "beregeur". Een man met andere genen dan de vrouw heeft haar voorkeur. Is het vrouwtje echter zwanger dan zoekt ze meer geborgenheid en voelt ze zich meer aangetrokken tot mannen die haar die geborgenheid geven, haar familieleden dus (met dus genen die met haar eigen genen overeenkomen). De pil bevat dat zwangerschaps hormoon. Dat zou dus in houden dat vrouwen die de pil slikken juist contact zoeken met mannen met haar eigen genen waardoor er meer kans is op overlapping van zgn recessieve genen die bij bubbel voorkomen in het nageslacht leiden tot erfelijke afwijkingen.

(en als ze van de pil af is misschien tot echtscheidingen ?)

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 27-07-2003 11:06]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_12037148
interessant dus wie komt nu op het idee om mannen de pil te laten slikken? (om over 50 jaar een onderzoek te presenteren dat mannen op de verkeerde vrouwen vallen)
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_12037248
Huh? Dus als je zwanger bent wil je ineens van je man af en iemand die hetzelfde is als jij?
pi_12037277
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 21:38 schreef Skinkie het volgende:
interessant dus wie komt nu op het idee om mannen de pil te laten slikken? (om over 50 jaar een onderzoek te presenteren dat mannen op de verkeerde vrouwen vallen)
Ja dat maakt dus niks uit dan.
pi_12037353
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 21:43 schreef Toeps het volgende:
Huh? Dus als je zwanger bent wil je ineens van je man af en iemand die hetzelfde is als jij?
Het gaat er in deze denk ik meer om waar je in eerste instantie op valt; wanneer een relatie wat langer duurt (en de vrouw evt zwanger wordt) spelen er andere factoren, maw dan is geur niet van belang meer, of minder.
pi_12042576
Dus daarom vallen bijna alle vrouwen van het finno-oegrische ras om mij heen op mij, eenzame vertegenwoordiger van het indo-germaanse ras!
Rest mij nog een verklaring te vinden waarom ze nooit, maar dan ook nooit op de russen vallen die er hier rondlopen.

En ik neem aan dat alle marrokaanse vrouwen dus op echte nederlanders vallen.

zondag 27 juli 2003 @ 09:58:55 #7
60090 Akkersloot
pi_12042774
Misschien had ik deze topic beter ""Gebruik pil leidt tot meer erfelijke afwijkingen"" kunnen noemen. Mij lukt het niet om de titel te veranderen. Zeker niet na 24 uur.

Ook met het toestaan van huwelijken binnen de familie (neef en nicht) neemt men het niet zo nauw met het nageslacht.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_12042812
en vorige week is uit universitair onderzoek nog gebleken dat mensen helemaal niet meer feromoon gevoelig waren....
  zondag 27 juli 2003 @ 11:10:23 #9
60090 Akkersloot
pi_12043157
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:07 schreef street011 het volgende:
en vorige week is uit universitair onderzoek nog gebleken dat mensen helemaal niet meer feromoon gevoelig waren....
Ben benieuwd welk onderzoek.

En wat dan nog. Er worden nog steeds mensen geboren met een appevacht. Vrouwen die dan nog wel op feromonen reageren zouden dan volgens de zelfde wetenschappers bewijzen dat de mens van de aap af stamt.

zondag 27 juli 2003 @ 12:11:22 #10
60090 Akkersloot
pi_12043826
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:07 schreef street011 het volgende:
Voor de helft van de bevolking gaat dat volgens mij zeker op omdat ik schreef het effect van onze beregeur op het vrouwelijk reukorgaan

Evolutie technisch is er nog een ander facet op het eventuele effect van mannelijke feromonen op het reukorgaan van de vrouw betreffende haar partnerkeuze. Namelijk dat maatschappijen waar de partnerkeuze niet bepaald worden door de vrouw(elijk reukorgaan) deze genetisch zwakker zijn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')