Ik denk er ook aan op een radar detector te kopen maar ik rij regelmatig in Duitsland en daar mag je ze niet gebruiken
Nu wil ik dus het volgende doen :
De voeler / sensor voor in de bumper bouwen
Het kastje in mijn dashboard bouwen (zitten 2tal lege vakjes waar bij luxere versies knoppen voor airco etc zitten)
Een aan/uit knop voor het geheel ergens onder / buiten het zicht
Echter : het liefst wil ik 1 die mij tegelijker tijd beschermd tegen de laser gun
Is een dergelijk apparaat te koop ? En zoja : welke en wat kost ie
Verder, zijn er bedrijven die dergelijke inbouw acties kunnen doen of zal ik zelf handig moeten worden ?
Verder lijkt het mij wel handig als er ook een optie is om eventuele firmware via de pc/internet te kunnen updaten
quote:Bij de aankoop van een 975 zitten er standaard 2 laser detectoren bij. Zo aan te sluiten op de 975
Op zondag 27 juli 2003 00:50 schreef renkie het volgende:
Ff een vraagje over dit onderwerp :Ik denk er ook aan op een radar detector te kopen maar ik rij regelmatig in Duitsland en daar mag je ze niet gebruiken
Nu wil ik dus het volgende doen :
De voeler / sensor voor in de bumper bouwen
Het kastje in mijn dashboard bouwen (zitten 2tal lege vakjes waar bij luxere versies knoppen voor airco etc zitten)
Een aan/uit knop voor het geheel ergens onder / buiten het zichtEchter : het liefst wil ik 1 die mij tegelijker tijd beschermd tegen de laser gun
Is een dergelijk apparaat te koop ? En zoja : welke en wat kost ie
Verder, zijn er bedrijven die dergelijke inbouw acties kunnen doen of zal ik zelf handig moeten worden ?Verder lijkt het mij wel handig als er ook een optie is om eventuele firmware via de pc/internet te kunnen updaten
Kan ik nergens iets over vinden ....
quote:Niet, zijn verboden daar en als ze je pakken mag je contant betalen en vervolgens met je eigen auto over je detector rijden.
Op maandag 28 juli 2003 08:16 schreef errorken het volgende:
Weet iemand te zeggen in welke mate die 975 en 966 te gebruiken zijn in belgie ?Kan ik nergens iets over vinden ....
Maar het is niet dat er op mijn auto geschreven staat "detector inside".
Ben dus ook niet van plan dat ding in te bouwen, gewoon bij controle in men zak ofzo. Nog nooit meegemaakt dat de flikke onder mijn motorkap gaan liggen zoeken naar die antenne ofzo.
Ik zou gewoon graag weten of de apparatuur in belgie overeenkomt met die in nederland. Dus dat die detector ook in belgie zen werk doet.
wat is volgens jullie een goede prijs kwaliteit verhouding voor zo'n model? over hoeveel geld praten we?
op deze site vind je wat prijzen :
http://www.radarshop.nl/tuftufshop/
De inbouwdetectoren zijn: - Target 966R en Bel 975R
De raamplakkers zijn o.a.: Quint Z1, Z2 Target 220, 330, 550
Met oog op het mogelijke verbod (in NL) is het aan te raden om een inbouw model te nemen. Je kan ook een raamplakker kopen en die dan na 1 okt. inbouwen in je auto, maar daar moet je maar net zin in hebben.
Feit is overigens ook dat een raamplakker gewoonweg NIET zo goed is als een inbouwmodel. Een raamplakker kan op de 24GHz goed meekomen met een inbouw, maar bij de 34 GHz is het toch wel erg aan te raden om een inbouw te nemen. Een Quint bv pakt de 34 pas als je ernaast rijdt, en een 330 of 550 zo'n 100-150 meter ervoor. Een 966 of 975 pakt deze op toch al gauw 300 meter.
De 966 en de 975 zijn feitelijk dezelfde detectoren alleen is de 975 digitaal en instelbaar maar kent hij geen 13GHz freq. De 966 heeft deze wel maar is alleen wel strak afgesteld op de 24 en 36 GHz freq. België gebruikt voornamelijk de 34Ghz freq (Multanova) en in iets mindere mate de 24 GHz (Gatso).
De keuze tussen een 966 en een 975 hangt dus voornamelijk af van de prijs.
Een 975 kost rond de 400 euro als je em in de VS haalt.
Een 966 kost rond de 750 euro en die is in Nederland verkrijgbaar.
Nadeeltje van de 975 is dat je ook je garantie in de VS/Canada moet halen. Dus die keuze is aan jou.
Over de laserdetectie:
Bij de 975 krijg je standaard 2 lasersensoren, bij de 966 niet. Aan een lasersensor heb je echter weinig want hij signalleert wanneer je gelaserd wordt en op dat moment kan je natuurlijk niet zoveel meer...
Wat wel goed helpt is de LRC-100 van Target. Dit apparaat zorgt ervoor dat de laserende agent een foutmelding op zijn lasergun krijgt. (fout E-12 of E-11 oftewel: bewogen tijdens het schieten) Tegelijkertijd krijg jij als bestuurder een signaal dat ze je proberen te laseren. De LRC-100 werkt 7 sec, dus je hebt 7 sec de tijd om je snelheid terug te brengen. Daarna kan de agent je weer laseren en dan lijkt het net alsof er niets aan de hand is.
Een LRC-100 kan in combinatie met een 966.(zodat je 1 kastje hebt ipv 2) Of dit bij de 975 ook zo is weet ik niet.
Een LRC-100 kan ook gewoon los hoor, dus bijvoorbeeld naast een 550.
Wanneer je een 966 of 975 koopt icm een LRC-100 ben je goed beschermd, alleen niet tegen: lussenpalen en onopvallende politieauto's.
Even ter verduidelijking:
1. Quintezz Z1: ¤99,-
2. Quintezz Z2: ¤200,-
3. Target Euro 220: ¤ 190,-
4. Target Euro 330: ¤350,-
5. Target Euro 550: ¤500,-
6. Target Vector 966R: ¤750,-
7. Beltronics 975R: ¤400,-
8. Target Laser Echo LRC-100: ¤400,-
1, 2 en 3 werken redelijk/goed op Gatso, minder/niet op Multanova.
4 en 5 werken goed op Gatso en redelijk/goed op Multanova.
6 en 7 werken op beide perfect.
8. werkt perfect en valt niet op.
Je kan 4 of 5 kopen en dan in gaan bouwen maarja dan kanje net zo goed een 975 kopen.
je kan dus voor 800 euro klaar zijn wanneer je een 975 koopt icm een LRC-100.
Het nieuwe systeem van Quintezz (locator) en de Morpheus Roadpilot werken icm een radardetector. Een Quintezz werkt met een Z1 of Z2 en een Roadpilot met een 966. (975 niet zeker).
Deze systemen kan je dagelijks upgraden met de nieuwste flitskasten.
Ze bepalen aan de hand van GPS waar je bent en kunnen zo dus bepalen hoever je van een vaste paal afbent.
Voordeel: je wordt dus ook gewaarschuwd voor lussenpalen. Plus dat je valse meldingen afnemen (worden automatisch weggefilterd)
Nadeel: je wordt ook gewaarschuwd voor vaste palen waar niets inzit.
Een Roadpilot icm een 966 kost ¤1450,- De RP bestaat uit een touchscreen dus dat is gewoon te zien. Ik weet niet of ze ook kunnen zien of je er een 966 op hebt aangesloten.
Hopelijk ben je nu iets wijzer. De info kan je ook vinden op http://www.flitsservice.nl onder de kopjes: techniek en forum.
Want : in de grondwet staat dat wij bevoegd zijn elke frequentie die uitgezonden wordt, te mogen ontvangen.
En we decoderen niets in feite, dus zijn we niet strafbaar met het ontvangen van signalen die flitskasten produceren.
Dus ben je geflitst? Dan reed je harder dan verantwoord was.
Dus voor 199 euro best waar voor je geld.
En voor algemene informatie op Flitsservice.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |