abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12040259
Ff een vraagje over dit onderwerp :

Ik denk er ook aan op een radar detector te kopen maar ik rij regelmatig in Duitsland en daar mag je ze niet gebruiken

Nu wil ik dus het volgende doen :

De voeler / sensor voor in de bumper bouwen
Het kastje in mijn dashboard bouwen (zitten 2tal lege vakjes waar bij luxere versies knoppen voor airco etc zitten)
Een aan/uit knop voor het geheel ergens onder / buiten het zicht

Echter : het liefst wil ik 1 die mij tegelijker tijd beschermd tegen de laser gun

Is een dergelijk apparaat te koop ? En zoja : welke en wat kost ie
Verder, zijn er bedrijven die dergelijke inbouw acties kunnen doen of zal ik zelf handig moeten worden ?

Verder lijkt het mij wel handig als er ook een optie is om eventuele firmware via de pc/internet te kunnen updaten

zondag 27 juli 2003 @ 01:17:10 #27
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12040534
Over laserjammers zijn ze nog aan het bekvechten of het wel/niet mag. Hetgeen jij wilt is in ieder geval een dure oplossing.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 27 juli 2003 @ 22:26:41 #28
61397 Ketama
Newbie? In je broek!
pi_12054810
quote:
Op zondag 27 juli 2003 00:50 schreef renkie het volgende:
Ff een vraagje over dit onderwerp :

Ik denk er ook aan op een radar detector te kopen maar ik rij regelmatig in Duitsland en daar mag je ze niet gebruiken

Nu wil ik dus het volgende doen :

De voeler / sensor voor in de bumper bouwen
Het kastje in mijn dashboard bouwen (zitten 2tal lege vakjes waar bij luxere versies knoppen voor airco etc zitten)
Een aan/uit knop voor het geheel ergens onder / buiten het zicht

Echter : het liefst wil ik 1 die mij tegelijker tijd beschermd tegen de laser gun

Is een dergelijk apparaat te koop ? En zoja : welke en wat kost ie
Verder, zijn er bedrijven die dergelijke inbouw acties kunnen doen of zal ik zelf handig moeten worden ?

Verder lijkt het mij wel handig als er ook een optie is om eventuele firmware via de pc/internet te kunnen updaten

Bij de aankoop van een 975 zitten er standaard 2 laser detectoren bij. Zo aan te sluiten op de 975
[url=http://www.terra.es/personal8/mistersp/fokhasj.jpg]FOK!Hasj[/url]
pi_12060484
Weet iemand te zeggen in welke mate die 975 en 966 te gebruiken zijn in belgie ?

Kan ik nergens iets over vinden ....

maandag 28 juli 2003 @ 12:32:09 #30
61397 Ketama
Newbie? In je broek!
pi_12064532
quote:
Op maandag 28 juli 2003 08:16 schreef errorken het volgende:
Weet iemand te zeggen in welke mate die 975 en 966 te gebruiken zijn in belgie ?

Kan ik nergens iets over vinden ....

Niet, zijn verboden daar en als ze je pakken mag je contant betalen en vervolgens met je eigen auto over je detector rijden.
pi_12071969
Jah dat weet ik.

Maar het is niet dat er op mijn auto geschreven staat "detector inside".
Ben dus ook niet van plan dat ding in te bouwen, gewoon bij controle in men zak ofzo. Nog nooit meegemaakt dat de flikke onder mijn motorkap gaan liggen zoeken naar die antenne ofzo.

Ik zou gewoon graag weten of de apparatuur in belgie overeenkomt met die in nederland. Dus dat die detector ook in belgie zen werk doet.

woensdag 30 juli 2003 @ 01:13:18 #32
61397 Ketama
Newbie? In je broek!
pi_12105342
Zover ik weet wel. De 975 kan je instellen, maar dat gaat niet zo makkelijk met de 966
  donderdag 31 juli 2003 @ 12:27:33 #33
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_12137646
aangezien ik een hollander ben,, wat mot het kosten???

wat is volgens jullie een goede prijs kwaliteit verhouding voor zo'n model? over hoeveel geld praten we?

pi_12139571
Ik heb een Target Euro 550 in m'n auto zitten, dat is er een met spraak en beeld, voor in heel europa... En hij heeft een uitstekend bereik!

op deze site vind je wat prijzen :
http://www.radarshop.nl/tuftufshop/

pi_12140354
Er zijn 2 typen detectoren: de inbouw en de raamplakkers.

De inbouwdetectoren zijn: - Target 966R en Bel 975R

De raamplakkers zijn o.a.: Quint Z1, Z2 Target 220, 330, 550

Met oog op het mogelijke verbod (in NL) is het aan te raden om een inbouw model te nemen. Je kan ook een raamplakker kopen en die dan na 1 okt. inbouwen in je auto, maar daar moet je maar net zin in hebben.

Feit is overigens ook dat een raamplakker gewoonweg NIET zo goed is als een inbouwmodel. Een raamplakker kan op de 24GHz goed meekomen met een inbouw, maar bij de 34 GHz is het toch wel erg aan te raden om een inbouw te nemen. Een Quint bv pakt de 34 pas als je ernaast rijdt, en een 330 of 550 zo'n 100-150 meter ervoor. Een 966 of 975 pakt deze op toch al gauw 300 meter.

De 966 en de 975 zijn feitelijk dezelfde detectoren alleen is de 975 digitaal en instelbaar maar kent hij geen 13GHz freq. De 966 heeft deze wel maar is alleen wel strak afgesteld op de 24 en 36 GHz freq. België gebruikt voornamelijk de 34Ghz freq (Multanova) en in iets mindere mate de 24 GHz (Gatso).
De keuze tussen een 966 en een 975 hangt dus voornamelijk af van de prijs.

Een 975 kost rond de 400 euro als je em in de VS haalt.
Een 966 kost rond de 750 euro en die is in Nederland verkrijgbaar.

Nadeeltje van de 975 is dat je ook je garantie in de VS/Canada moet halen. Dus die keuze is aan jou.

Over de laserdetectie:

Bij de 975 krijg je standaard 2 lasersensoren, bij de 966 niet. Aan een lasersensor heb je echter weinig want hij signalleert wanneer je gelaserd wordt en op dat moment kan je natuurlijk niet zoveel meer...

Wat wel goed helpt is de LRC-100 van Target. Dit apparaat zorgt ervoor dat de laserende agent een foutmelding op zijn lasergun krijgt. (fout E-12 of E-11 oftewel: bewogen tijdens het schieten) Tegelijkertijd krijg jij als bestuurder een signaal dat ze je proberen te laseren. De LRC-100 werkt 7 sec, dus je hebt 7 sec de tijd om je snelheid terug te brengen. Daarna kan de agent je weer laseren en dan lijkt het net alsof er niets aan de hand is.

Een LRC-100 kan in combinatie met een 966.(zodat je 1 kastje hebt ipv 2) Of dit bij de 975 ook zo is weet ik niet.

Een LRC-100 kan ook gewoon los hoor, dus bijvoorbeeld naast een 550.

Wanneer je een 966 of 975 koopt icm een LRC-100 ben je goed beschermd, alleen niet tegen: lussenpalen en onopvallende politieauto's.

Even ter verduidelijking:

1. Quintezz Z1: ¤99,-
2. Quintezz Z2: ¤200,-
3. Target Euro 220: ¤ 190,-
4. Target Euro 330: ¤350,-
5. Target Euro 550: ¤500,-
6. Target Vector 966R: ¤750,-
7. Beltronics 975R: ¤400,-
8. Target Laser Echo LRC-100: ¤400,-

1, 2 en 3 werken redelijk/goed op Gatso, minder/niet op Multanova.
4 en 5 werken goed op Gatso en redelijk/goed op Multanova.
6 en 7 werken op beide perfect.
8. werkt perfect en valt niet op.

Je kan 4 of 5 kopen en dan in gaan bouwen maarja dan kanje net zo goed een 975 kopen.

je kan dus voor 800 euro klaar zijn wanneer je een 975 koopt icm een LRC-100.

Het nieuwe systeem van Quintezz (locator) en de Morpheus Roadpilot werken icm een radardetector. Een Quintezz werkt met een Z1 of Z2 en een Roadpilot met een 966. (975 niet zeker).
Deze systemen kan je dagelijks upgraden met de nieuwste flitskasten.
Ze bepalen aan de hand van GPS waar je bent en kunnen zo dus bepalen hoever je van een vaste paal afbent.

Voordeel: je wordt dus ook gewaarschuwd voor lussenpalen. Plus dat je valse meldingen afnemen (worden automatisch weggefilterd)
Nadeel: je wordt ook gewaarschuwd voor vaste palen waar niets inzit.

Een Roadpilot icm een 966 kost ¤1450,- De RP bestaat uit een touchscreen dus dat is gewoon te zien. Ik weet niet of ze ook kunnen zien of je er een 966 op hebt aangesloten.

Hopelijk ben je nu iets wijzer. De info kan je ook vinden op http://www.flitsservice.nl onder de kopjes: techniek en forum.

pi_12140489
Ze gaan het niet verbieden.

Want : in de grondwet staat dat wij bevoegd zijn elke frequentie die uitgezonden wordt, te mogen ontvangen.

En we decoderen niets in feite, dus zijn we niet strafbaar met het ontvangen van signalen die flitskasten produceren.

pi_12142800
Ik detecteer snelheidscontroles altijd met mijn ogen. Ik ga uit van de regel dat als ik mijn snelheid niet tijdig terug kan brengen voor een controle, dat ik dat ook niet kan voor een onverwachte verkeerssituatie. Daarbij geldt ook dat hoe drukker het is, hoe minder tijd ik heb om langs de weg tekijken naar flitspalen, zodat ik automatisch mijn snelheid aanpas aan de drukte.

Dus ben je geflitst? Dan reed je harder dan verantwoord was.

Slaapt winter
en zomer
  maandag 18 augustus 2003 @ 17:04:45 #38
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_12527633
je kan met je ogen veel zien, maar je kan er niet mee om een hoekje kijken. en ze staan soms zo geniepig opgesteld.
daarnaast ben je ook niet de hele tijd aan het berm scannen, je moet ook op de rest van het verkeer letten. en dan is zo'n kast heel handig. ben zelf over de 975 aan het denken omdat ik de 966 toch echt te duur vindt.
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_12530983
Op dit moment heb ik de Quintezz Z2, werkt redelijk/goed op Gatso, Multinova heb ik pas enkele keren gehad, daar ook goede respons! Beter dan ik verwacht had in ieder geval.

Dus voor 199 euro best waar voor je geld.

pi_12780149
maar het is toch niet meer Verboden ofzow ?>:) duzze een Guintezz z2 van 199 is niet een slechte koop of raden jullie me wat anders aan ?
pi_12782092
Kijk voor detectors eens op de Flitsservice Detector Shop

En voor algemene informatie op Flitsservice.nl

Been there, done that, got the t-shirt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')