Topic starter begint natuurlijk weer:
Vul maar aan .
*wel pijn in mn nek nou*
dus ik kan me niet voorstellen dat dat zo bijzonder is....
quote:Wíe heeft dát uitgeprobeerd?
Op vrijdag 25 juli 2003 19:11 schreef UndergroundWorldWide het volgende:Wist je dat...
- .. als je niest, en je houdt je ogen open, dat ze er met een snelheid van 32 kilometer per uur uitvliegen?
quote:WAUW, FILMPJE!
Op vrijdag 25 juli 2003 19:13 schreef Anjadepanja het volgende:
ik kan m'n elleboog likken*wel pijn in mn nek nou*
dus ik kan me niet voorstellen dat dat zo bijzonder is....
Ik dacht dat het alleen mogelijk was als je je schouder uit de kom duwde.
quote:nah...gewoon als het pijn doet iets doorduwen....niet zo charmant (dus geen filmpje
Op vrijdag 25 juli 2003 19:13 schreef Piro het volgende:[..]
WAUW, FILMPJE!
(doet trouwens geen pijn)
quote:of een erg lange tong hebt
Op vrijdag 25 juli 2003 19:13 schreef Piro het volgende:[..]
WAUW, FILMPJE!
quote:mmm, geprobeerd en gefaald...
Op vrijdag 25 juli 2003 19:11 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Mjah dat leek me wel geinig.
.. er maar een paar honderd mensen zijn op deze wereld die hun elleboog kunnen likken?
quote:nou nummer 1 dan
Op vrijdag 25 juli 2003 19:16 schreef HAL9000S het volgende:[..]
mmm, geprobeerd en gefaald...
quote:volgens mij heeft degen die dat heeft geprobeerd teveel gesnuifd
Op vrijdag 25 juli 2003 19:13 schreef UncleFunk het volgende:[..]
Wíe heeft dát uitgeprobeerd?
quote:Of gesnoven
Op vrijdag 25 juli 2003 19:18 schreef ASSpirine het volgende:[..]
volgens mij heeft degen die dat heeft geprobeerd teveel gesnuifd
[Dit bericht is gewijzigd door UndergroundWorldWide op 25-07-2003 19:19]
quote:ok.... NU!!!
Op vrijdag 25 juli 2003 19:19 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Wist je dat, ik op commando kan niezen.
quote:* probeert
Op vrijdag 25 juli 2003 19:11 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Mjah dat leek me wel geinig.
.. als je supersnel met je ogen van links naar rechts kijkt, dat je tong automatisch in je mond heen en weer gaat? [/list]
quote:Wist je dat dat na 3 dagen weer bij nul is omdat het na 3 dagen automatisch weer afbreekt
Op vrijdag 25 juli 2003 19:17 schreef dJ-Zcore het volgende:Wist je dat als je je sperma langer ophoudt er dan ook meer uitkomt.....
quote:Muts
Op vrijdag 25 juli 2003 19:22 schreef DuchessX het volgende:[..]
* probeert
![]()
quote:
Dronken met een rietjeHoe komt het dat je sneller dronken wordt als je bier met een rietje drinkt?
Als je bier met een rietje drinkt, komt al het bier langs het gehemelte van de mond. Het gehemelte is sterk doorbloed en heeft een dunne huid. Daardoor kan de alcohol sneller in de bloedbaan worden opgenomen. Theoretisch is het zelfs mogelijk dronken te worden zonder het bier daadwerkelijk te drinken. Bij de gebruikelijke wijze van bier drinken komt het gerstenat minder in aanraking met het gehemelte.
Niall van Krimpen, levensmiddelentechnoloog
Het is heel goed mogelijk dat mensen die bier met een rietje drinken al dronken zijn. Maar er zijn ook fysiologische oorzaken. Bij het drinken met een rietje ontstaan in de mond meer alcoholdampen. Die dampen worden geïnhaleerd in de longen, en worden daar direct in het bloed opgenomen.
De alcoholdampen ontstaan door het vacuümzuigen van het rietje, waardoor het kookpunt van alcohol (normaal 79 graden Celsius) wordt verlaagd. Er verdampt daardoor meer alcohol. Bovendien komt het bier in dunne straaltjes in de mond, waardoor het een groter oppervlak heeft dan een grote slok. Ook daardoor verdampt er meer alcohol. Daarnaast zorgt de grotere oppervlakte ervoor dat de koolzuurbelletjes in het bier gemakkelijker vrijkomen. De koolzuurbelletjes kunnen daarbij ook alcoholdamp meenemen uit de vloeistof.
Ook kan het harde zuigen aan een rietje duizelingen veroorzaken, en daarmee een gevoel van dronkenschap.Koen Alexander, chemicus, Amsterdam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |