abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:09:44 #1
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_12004464
Hey mensen,

ik vroeg me af, zijn er hier op FOK! ook nog wat mensen die de sport schermen bedrijven? Zelf ben ik sinds begin dit jaar aan de weg aan het timmeren en het gaat niet altijd even goed zoals je zou willen, maarja, dat moet je proberen te overwinnen.

Wel een erg leuke sport, kan je veel van jezelf in kwijt, enzo. Overigens, ik dacht dat dit niet onder Vechtsporten thuishoort, hoewel sommigen het er misschien onder zouden indelen, maar dit is denk ik toch iets aparts.

pi_12004549
Suc6 met de sport, ik vind het een beetje een sport voor rijke lui.

Het lijkt me ook erg warm met dit weer

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:18:18 #3
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_12004585
Lijkt me een mooie sport om te doen..veel actie, dynamiek, tactiek en je moet flink wat conditie hebben.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:36:45 #4
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_12004875
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:15 schreef pro_jeex het volgende:
Suc6 met de sport, ik vind het een beetje een sport voor rijke lui.

Het lijkt me ook erg warm met dit weer


Hoe kom je bij die gedachte dan? De spullen zijn wel redelijk duur, maar ik zie geen reden waarom het een sport voor rijke mensen is. En inderdaad, de zomer is het minst geslaagde seizoen om te schermen
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:39:33 #5
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_12004920
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:18 schreef jpg97 het volgende:
Lijkt me een mooie sport om te doen..veel actie, dynamiek, tactiek en je moet flink wat conditie hebben.
Zeker, en het klinkt gek, hoe verder je komt, hoe moeilijker er wordt door de combinatie van alle dingen die je hebt geleerd, en het kijken wat je wanneer moet toepassen. Hoog reactievermogen, en als je egen conditie hebt krijg je nogal snel het zweet op je voorhoofd.

Zoals ik dus Ben het proberen een beetje te trainen, ook door conditietraining voor mezelf, maar het schiet nog niet zo op

Maareuh, wat houdt je tegen om het eens te proberen?

pi_12004990
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:36 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die gedachte dan? De spullen zijn wel redelijk duur, maar ik zie geen reden waarom het een sport voor rijke mensen is. En inderdaad, de zomer is het minst geslaagde seizoen om te schermen


Ik denk dat als een kind met een moeder in de bijstand, vraagt mam mag ik op schermen, dat het antwoord nee is omdat ze het niet kan betalen. Oke meer sporten kan dat kind niet doen,maar schermen is wat kakkerig, net als golf en polo of cricket. Maar het neemt niet weg dat ik schermen echt een mooie sport vind om naar te kijken.
Die degen zien er altijd wel heel slap uit
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 22:02:02 #7
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_12022000
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:43 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik denk dat als een kind met een moeder in de bijstand, vraagt mam mag ik op schermen, dat het antwoord nee is omdat ze het niet kan betalen. Oke meer sporten kan dat kind niet doen,maar schermen is wat kakkerig, net als golf en polo of cricket. Maar het neemt niet weg dat ik schermen echt een mooie sport vind om naar te kijken.
Die degen zien er altijd wel heel slap uit


Meestal heeft een vereniging voldoende materiaal, en kan je zonder eigenlijk basale inkopen (sportbroek, gymschoenen), wel even een tijdje voort. Bij onze studentenvereniging hebben ze een eis dat je na 1 jaar een handschoen moet hebben .

Wel is bij gewone verenigingen misschien het lidmaatschap duurder, maar daar heb ik niet zo'n zicht op. Kakkerig heb ik het nooit ervaren om eerlijk te zijn, trouwens.

Wapens breken ook wel eens, zeker als het ondeugdelijk materiaal is. Maar dat voel je altijd wel van tevoren aankomen, meestal komt zoiets langzamerhand. En over het algemeen zijn degens ondanks dat ze slap lijken toch best stevig

pi_12039251
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:15 schreef pro_jeex het volgende:
Suc6 met de sport, ik vind het een beetje een sport voor rijke lui.
Misschien wel, dat komt volgens mij omdat schermen niets opbrengt ivm met andere sporten, en je minstens even hard moet trainen.

Is het duur om te beoefenen?

  zondag 27 juli 2003 @ 08:08:22 #9
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_12042479
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 23:39 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Misschien wel, dat komt volgens mij omdat schermen niets opbrengt ivm met andere sporten, en je minstens even hard moet trainen.

Is het duur om te beoefenen?


Als je het echt professioneel gaat doen ben ik er zeker van dat het je wel iets opbrengt, hoewel ik nog nooit van mensen heb gehoord die ermee verdienen, maar dat komt denk ik ook door de omgeving waar ik zit

Niet echt vind ik. Ik weet niet hoe het bij niet-studentenverenigingen precies zit, maar ekene erop dat misschien het lidmaatschap hoger is, en dat verder het niet zo gek veel verschilt qua kosten.

Het hebben van kleding, wapens e.d. is in eerste instantie niet verplicht, maar pas na een tijdje, maar als je er echt goed tegenaan wil moet je wel zoveel mogelijk zelf kopen.

Lidmaatschap kost mij iets van 30 euro p/jaar geloof ik, inclusief lidmaatschap van de bond, maar als je internationaal wil gaan wordt het duurder en bij particuliere verenigingen zal dit over het algemeen duurder zijn.

Maar ik denk dat een keertje kijken absoluut weinig geld kost

pi_13643271
*schop*

Schermen is best cool geloof ik, je bouwt er je conditie en kracht, en reflexen mee op ik denk dat k maar ff bij een schermschool ga kijken

pi_13643430
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:43 schreef pro_jeex het volgende:

[..]
Die degen zien er altijd wel heel slap uit


probeer het maar eens, dan zie je aan de blauwe plekken op je lichaam vanzelf hoe "slap" zo'n degen is .

De floret is een erg flexibel wapen waar je niks van voelt, degen is al veel stugger en laat z'n plekjes achter als je echt recht "gestoken" wordt. De sabel valt ook wel mee, mits goed gehanteerd. Als je met de platte kant op je zij wordt geraakt zwiept die door naar de andere kant en die voel je echt wel. Kan je de volgende dag ook niet over het strand lopen omdat men dan denkt dat je een intensieve sm-sessie hebt gehad of zo door de rooie striemen.

  zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:19:06 #12
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_13643446
Ik heb schermen gekozen als sportoriëntatie in 5VWO, erg leuk om te doen !
pi_13643461
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Hey mensen,

ik vroeg me af, zijn er hier op FOK! ook nog wat mensen die de sport schermen bedrijven? Zelf ben ik sinds begin dit jaar aan de weg aan het timmeren en het gaat niet altijd even goed zoals je zou willen, maarja, dat moet je proberen te overwinnen.

Wel een erg leuke sport, kan je veel van jezelf in kwijt, enzo. Overigens, ik dacht dat dit niet onder Vechtsporten thuishoort, hoewel sommigen het er misschien onder zouden indelen, maar dit is denk ik toch iets aparts.


Jerommeke!!!!!!!!!! Beste vriend!!! Ik heb nog samen die eerste lessen met je genomen Wahaha, koel!! Hoe gaat het met schermen ??!
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:28:07 #14
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_13643611
Ik heb ook een jaar geschermd en vond het erg leuk. Helaas werd de club waar ik schermde opgeheven en een andere club was voor mij onmogelijk, omdat ik 's avonds niet meer naar huis kon ivm ondeugdelijk openbaar vervoer

Maar nu woon ik ergens anders en is het wel weer mogelijk, helaas heb ik nu tijdelijk geen baan, en dan ga ik ook geen geld uitgeven aan 'overbodige' zaken. Maar ik ga zeker weer schermen als ik weer een baantje heb

Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 5 oktober 2003 @ 08:53:19 #15
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13659277
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:10 schreef UnrealMarc het volgende:
*schop*

Schermen is best cool geloof ik, je bouwt er je conditie en kracht, en reflexen mee op ik denk dat k maar ff bij een schermschool ga kijken


Zeker, ik moet daar van mezelf al aan werken en daarom is dit voor mij ook een hele goeie sport om te beoefenen. Alleen ben ik geblesseerd door een ongelukje met bschonken fietsen
  zondag 5 oktober 2003 @ 08:55:49 #16
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13659287
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:18 schreef Ssand het volgende:

[..]

probeer het maar eens, dan zie je aan de blauwe plekken op je lichaam vanzelf hoe "slap" zo'n degen is .

De floret is een erg flexibel wapen waar je niks van voelt, degen is al veel stugger en laat z'n plekjes achter als je echt recht "gestoken" wordt. De sabel valt ook wel mee, mits goed gehanteerd. Als je met de platte kant op je zij wordt geraakt zwiept die door naar de andere kant en die voel je echt wel. Kan je de volgende dag ook niet over het strand lopen omdat men dan denkt dat je een intensieve sm-sessie hebt gehad of zo door de rooie striemen.


Voorbehouden dat je het floret natuurlijk goed hanteert. Het gebeurt wel eens dat je een slag krijgt, en dan voel je het dus duidelijk wel. Vooral met elektrische wapens.

Andere wapens heb ik helaas nog niet zo'n ervaring mee, eerst maar eens floret onder de knie zien te krijgen.

Rode striemen zijn voor stoere mannen en vrouwen

  zondag 5 oktober 2003 @ 08:57:02 #17
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13659290
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:19 schreef SpleeffY het volgende:
Ik heb schermen gekozen als sportoriëntatie in 5VWO, erg leuk om te doen !
kewl. verder trouwens nog iets meegedaan dan?ik meen me te herinneren dat er in almere ook wel een schermschool oid was.
  zondag 5 oktober 2003 @ 08:58:34 #18
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13659293
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:19 schreef frankthetank het volgende:

[..]

Jerommeke!!!!!!!!!! Beste vriend!!! Ik heb nog samen die eerste lessen met je genomen Wahaha, koel!! Hoe gaat het met schermen ??!


Hey Frank!

Da's wel vet inderdaad. Gata wel lekker, de laatste tijd niet echt (zie boven), maarja, we gaan er zo snel ethisch verantwoord weer tegenaan, enzo. Maareuh, nooit de ambitie gehad er toch iets mee te gaan doen?

  zondag 5 oktober 2003 @ 09:00:22 #19
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13659295
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb ook een jaar geschermd en vond het erg leuk. Helaas werd de club waar ik schermde opgeheven en een andere club was voor mij onmogelijk, omdat ik 's avonds niet meer naar huis kon ivm ondeugdelijk openbaar vervoer

Maar nu woon ik ergens anders en is het wel weer mogelijk, helaas heb ik nu tijdelijk geen baan, en dan ga ik ook geen geld uitgeven aan 'overbodige' zaken. Maar ik ga zeker weer schermen als ik weer een baantje heb


kewl, tsja, clubs zijn niet zo goed verspreid als bv. voetbalclubs... burgervereniging ook? ook al een beetje aan toernooien mee gedaan in dat jaar?
  zondag 5 oktober 2003 @ 09:07:21 #20
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_13659315
Ik zit er ook al een tijdje over te denken om op Schermen te gaan . Ik wil graag op een sport, en dit lijkt me echt iets volledig nieuws. Op de basisschool hebben we ook een periode gehad waarbij we alleen maar gingen schermen en dat was erg cool.

Misschien binnenkort wel naar zo'n introductiecursus .

  zondag 5 oktober 2003 @ 09:16:57 #21
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13659340
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 09:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zit er ook al een tijdje over te denken om op Schermen te gaan . Ik wil graag op een sport, en dit lijkt me echt iets volledig nieuws. Op de basisschool hebben we ook een periode gehad waarbij we alleen maar gingen schermen en dat was erg cool.

Misschien binnenkort wel naar zo'n introductiecursus .


Yep, ik weet niet echt of particuliere schermverenigingen dit soort dingen doen, veel studentenschermverenigingen doen wel zoiets in een of andere vorm.

Maareuh, het is echt een leuke sport, doen !

  zondag 5 oktober 2003 @ 09:39:41 #22
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_13659426
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 09:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yep, ik weet niet echt of particuliere schermverenigingen dit soort dingen doen, veel studentenschermverenigingen doen wel zoiets in een of andere vorm.

Maareuh, het is echt een leuke sport, doen !


Ik heb 't net uitgezocht hoor, anders had ik 't hier niet neergezet . Het kan hier dus. 30 euro voor 10 lessen (spullen inbegrepen).
  zondag 5 oktober 2003 @ 10:05:54 #23
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13659542
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 09:39 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik heb 't net uitgezocht hoor, anders had ik 't hier niet neergezet . Het kan hier dus. 30 euro voor 10 lessen (spullen inbegrepen).


Oh da's voor een introductie best netjes inderdaad. Afhnakelijk van de duur van de lessen natuurlijk...
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 12:52:04 #24
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_13711187
Ik weet niet waar je hier in de buurt ( Weert ) kunt schermen
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:51:22 #25
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13712867
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:52 schreef jpg97 het volgende:
Ik weet niet waar je hier in de buurt ( Weert ) kunt schermen
een van deze verenigingen?

http://www.knas.nl/clublijst.php?afdeling=4

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')