abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20710223
Van mijn kant ook heel veel respect voor Armstrong. Dit jaar mocht er van mij ook wel iemand anders winnen, maar dat lijkt inmiddels ijdele hoop. Armstrong is een groots sportman. Na zijn ziekte vijf maal de Tour winnen (en bij hoeveel zal de teller stoppen?) is echt een schitterende prestatie. Armstrong wordt al jaren 'geterroriseerd' door diverse groeperingen. Vooral de Franse media zitten hem op zn huid. Als je het mij vraagt niets anders dan afgunst en gebrek aan een goeie Franse renner die daadwerkelijk potten kan breken. Het klinkt cliché maar hij is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Net als alle andere renners overigens, want ook Armstrong staat niet boven de wet.

Zoals mijn krantje het gisteren doeltreffend omschreef: 'Tot nader orde: Vive Lance.' En daar sluit ik me graag bij aan.
Take me as I am.. or just fuck off!! -- www.therion.tk --
  maandag 19 juli 2004 @ 00:38:07 #202
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_20712640
Als Lance deze Tour niet wint moge het duidelijk zijn dat er wel degelijk een vloek rust op de 6e zege...
pi_20715838
Ik moet zeggen dat ik Armstrong ten opzichte van Basso wel sportief vind. Ik heb alleen maar complimenten van Lance gehoord en gelezen.
pi_20715871
Ik hoop maar dat Lance geen doping gebruikt
  maandag 19 juli 2004 @ 12:11:26 #205
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_20718656
quote:
Op maandag 19 juli 2004 09:13 schreef Leatherface het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Armstrong ten opzichte van Basso wel sportief vind. Ik heb alleen maar complimenten van Lance gehoord en gelezen.
Tuurlijk doet hij dat. Dat is spelen met de media en publiek (lees amerikaans).
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 19 juli 2004 @ 16:07:53 #206
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_20723506
Ik denk dat je niet vreemd moet opkijken als Armstrong het onsportief zou vinden als Basso zou aanvallen... hij had hem immers de ritzege op La Mongie gegund?
pi_20723633
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:07 schreef Perico het volgende:
Ik denk dat je niet vreemd moet opkijken als Armstrong het onsportief zou vinden als Basso zou aanvallen... hij had hem immers de ritzege op La Mongie gegund?
en de dag erna!?
  maandag 19 juli 2004 @ 16:26:34 #208
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_20723864
De dag erna reed basso in Armstrong's wiel en liet de Amerikaan keurig winnen... Basso rijdt voor zijn tweede plek.. als Mancebo aanvalt, zul je zien dat het niet Armstrong maar Basso zal zijn die hem gaat terugpakken (als er niet nog vijf US Postals op kop rijden), omdat die niet naar boven, maar naar beneden kijkt... en da's jammer.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:36:32 #209
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_20724096
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:11 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Hoezo? Je hoeft niet bij elk positief punt die je ziet van Armstrong argwanend te gaan doen... Hij heeft misschien wel zijn mindere kanten maar als je na 5x de Tour winnen nog steeds wordt beschuldigd van doping gebruik en mensen nog steeds geen respect tonen kan ik me voorstellen dat hij zichzelf anders gaat opstellen...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 17:20:27 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_20746723
Huppetee, Lance weer in het geel.

Al twee etappes op zak, toch knap.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 17:47:59 #211
46511 Linz
held der helden
pi_20747295
hij kan het ook voor de zevende en achtste keer winnen als hij gewoon doorgaat
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_20747730
Ach, als Lance nu zoveel gaf om de publieke opinie had hij zich wel eerder 'sympathiek' opgesteld. Het zal hem dus wel aan zijn achterwerk oxideren.
pi_20753354
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:11 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook een keer die plaat voor je kop weghalen en accepteren dat Lance de beste (Tour) renner op dit moment is. Al dat negatieve gedoe rond hem. Er is niets terechter dan dat hij het geel om zijn schouders heeft en er is niets terechter dan dat hij onderweg is naar zijn 6e tourzege. Daar valt niks op af te dingen.
pi_20753643
Behalve dan dat CSC nu wel erg opzichtig voor hem reed.
Als ze daar wat karakter hebben gaan ze voor winst, en niet voor een tweede plek.
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:17:08 #215
62182 Georges
That's the shit
pi_20771923
Ik vind het nogal vreemd dat CSC gister zo aan het jagen was. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om US Postal te laten rijden.
Dan had CSC gewoon kunnen meerijden en hadden de US Postals (terecht) het vuile werk moeten opknappen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:28:04 #216
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_20772095
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 19:17 schreef Georges het volgende:
Ik vind het nogal vreemd dat CSC gister zo aan het jagen was. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om US Postal te laten rijden.
Dan had CSC gewoon kunnen meerijden en hadden de US Postals (terecht) het vuile werk moeten opknappen.
De Postals hadden Ullrich waarschijnlijk laten gaan. CSC niet. CSC wilde gewoon de plaats twee van Basso veiligstellen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_20772455
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 19:28 schreef sooty het volgende:

[..]

De Postals hadden Ullrich waarschijnlijk laten gaan. CSC niet. CSC wilde gewoon de plaats twee van Basso veiligstellen.
Weet ik nog niet zo net. De US Postals waren namelijk wel op hun maximum aan het rijden om het verschil met Ullrich niet groter te laten worden. Landis deed de kop en kon niet harder bergop. Azevedo zat er nog achter. Wielrennen is eerst het bord van de tegenstander leegeten en dan aan dat van jezelf beginnen. Dus eerst USP laten werken en dan pas zelf. Het verschil met Ullrich was 1:10 en die zat zonder steun. Hij kwam niet (meer) snel dichterbij Virenque en Rasmussen. op het vlakke stuk tussen de col 1e en 2e categorie kon Armstrong Azevedo nog laten werken. Voigt zat voor, dus Basso had volgens ploegtactiek een goede reden gehad om niet te werken. Je rijdt immers niet achter een ploegmaat. Vervolgens raakt Armstrong (misschien) geīsoleerd en kun je vervolgens hem aanvallen, of hem zelf laten rijden en vervolgens aanvallen. Dan toon je ambitie om te winnen, in plaats van ambitie om te verliezen.
Als Basso ambitie had gehad, dan had hij Armstrong zelf moeten aanvallen en niet al meteen voor de 2e plaats gaan koersen. Als topsporter wil je toch winnen, niet tweede worden?
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:23:25 #218
18811 sooty
pi_20773175
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 19:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Weet ik nog niet zo net. De US Postals waren namelijk wel op hun maximum aan het rijden om het verschil met Ullrich niet groter te laten worden. Landis deed de kop en kon niet harder bergop. Azevedo zat er nog achter. Wielrennen is eerst het bord van de tegenstander leegeten en dan aan dat van jezelf beginnen. Dus eerst USP laten werken en dan pas zelf. Het verschil met Ullrich was 1:10 en die zat zonder steun. Hij kwam niet (meer) snel dichterbij Virenque en Rasmussen. op het vlakke stuk tussen de col 1e en 2e categorie kon Armstrong Azevedo nog laten werken. Voigt zat voor, dus Basso had volgens ploegtactiek een goede reden gehad om niet te werken. Je rijdt immers niet achter een ploegmaat. Vervolgens raakt Armstrong (misschien) geīsoleerd en kun je vervolgens hem aanvallen, of hem zelf laten rijden en vervolgens aanvallen. Dan toon je ambitie om te winnen, in plaats van ambitie om te verliezen.
Als Basso ambitie had gehad, dan had hij Armstrong zelf moeten aanvallen en niet al meteen voor de 2e plaats gaan koersen. Als topsporter wil je toch winnen, niet tweede worden?
De Postals zal het worst wezen wie om de plaatsen 2 en verder strijdt. Die hebben maar één doel: Armstrong-Parijs-geel.
CSC had wat betreft de tweede plaats van Basso veel meer te vrezen van Ullrich/Klöden. Dus sloot Riis een pact met Bruyneel, en werd Voigt ingezet om de Postal-karavaan te trekken.
pi_20773365
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:23 schreef sooty het volgende:

[..]

De Postals zal het worst wezen wie om de plaatsen 2 en verder strijdt. Die hebben maar één doel: Armstrong-Parijs-geel.
Jawel, maar Armstrong heeft in het verleden al vaak laten zien, dat hij Ullrich niet graag van zich weg laat rijden. Ook niet als die (zoals in de tour van 2002) al 7 minuten achterstand heeft en geen reeële kans meer heeft op winst.
Toen viel Ullrich namelijk elke dag weer aan (of probeerde dat tenminste), maar liet Armstrong 'm niet gaan.

Op het moment dat Riis Voigt liet rijden, was er nog geen aanleiding om hem te laten rijden, want de US Postals controleerden het gat nog uitstekend. Pas zodra Ullrich echt tijd ging pakken (meer dan 2 minuten), was het zaak voor CSC te gaan rijden. Zeker omdat Basso een aardig gat in het klassement had ten opzichte van Ullrich. Maar ik moet ook toegeven dat ik Basso erg tegen vond vallen vandaag, ik had niet verwacht dat hij meer dan 1 minuut zou verliezen.
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:45:36 #220
18811 sooty
pi_20773709
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jawel, maar Armstrong heeft in het verleden al vaak laten zien, dat hij Ullrich niet graag van zich weg laat rijden. Ook niet als die (zoals in de tour van 2002) al 7 minuten achterstand heeft en geen reeële kans meer heeft op winst.
Toen viel Ullrich namelijk elke dag weer aan (of probeerde dat tenminste), maar liet Armstrong 'm niet gaan.

Op het moment dat Riis Voigt liet rijden, was er nog geen aanleiding om hem te laten rijden, want de US Postals controleerden het gat nog uitstekend. Pas zodra Ullrich echt tijd ging pakken (meer dan 2 minuten), was het zaak voor CSC te gaan rijden. Zeker omdat Basso een aardig gat in het klassement had ten opzichte van Ullrich. Maar ik moet ook toegeven dat ik Basso erg tegen vond vallen vandaag, ik had niet verwacht dat hij meer dan 1 minuut zou verliezen.
Tsja. Wat Basso vandaag presteerde rechtvaardigt natuurlijk toch wel magistrale inzicht dat Riis gisteren liet zien.
pi_20773765
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:45 schreef sooty het volgende:
Tsja. Wat Basso vandaag presteerde rechtvaardigt natuurlijk toch wel magistrale inzicht dat Riis gisteren liet zien.
Zo kun je het idd ook zien. Alleen had Basso gisteren dan wel Klöden eraf moeten rijden, want 1:20 marge met de tijdrit nog te gaan, da's te weinig. En ook de 4 minuten met Ullrich (die zeker nog gaat aanvallen) is krapjes. Dus had 'ie het toch beter moeten spelen imo dan domweg Voigt op kop te laten rijden.
  woensdag 21 juli 2004 @ 21:15:42 #222
18811 sooty
pi_20774337
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zo kun je het idd ook zien. Alleen had Basso gisteren dan wel Klöden eraf moeten rijden, want 1:20 marge met de tijdrit nog te gaan, da's te weinig. En ook de 4 minuten met Ullrich (die zeker nog gaat aanvallen) is krapjes. Dus had 'ie het toch beter moeten spelen imo dan domweg Voigt op kop te laten rijden.
Maar wat was het alternatief geweest dan ? Als Voigt niet had gereden, maar alleen de 'blauwe trein' was wellicht Ullrich niet bijgehaald.
Dan had misschien wel Basso na vandaag op plaats vier gestaan in plaats van plaats twee. Als vierde na Lance, Klöden en Ullrich dus.
De Postals liggen daar geen dag wakker van. Die gaan alleen voor plek één.
pi_20774563
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 21:15 schreef sooty het volgende:
Maar wat was het alternatief geweest dan ? Als Voigt niet had gereden, maar alleen de 'blauwe trein' was wellicht Ullrich niet bijgehaald.
Dan had misschien wel Basso na vandaag op plaats vier gestaan in plaats van plaats twee. Als vierde na Lance, Klöden en Ullrich dus.
De Postals liggen daar geen dag wakker van. Die gaan alleen voor plek één.
Het alternatief was pas te beginnen met achtervolgen als het echt moest, dus als het verschil groter was geworden dan 2 minuten. Zolang Ullrich nog niet bij Virenque en Rasmussen was, werd het verschil niet groter. Nu ging CSC al op het colletje van 3e categorie rijden, terwijl USP daar de zaak nog onder controle had. Tot de voet van de volgende col was er nog meer dan genoeg ruimte om te zien of Ullrich nog verder uitliep. Bovendien bleek later ook dat die laatste col pas in de laatste 2 kilometer lastig werd. Oftewel: nog tijd genoeg om af te wachten wat USP deed.

Laat USP eerst maar rijden. Misschien rijden ze wel wat langer door, en haakt Landis af. Isoleer Armstrong en kijken wat er dan gebeurt. Wil je winnen, dan moet je op die manier koersen.

Bovendien heb je dan als voordeel dat Ullrich dieper in zijn reserves moet tasten. Hij moet immers op kop rijden, terwijl Basso in het wiel zit op het vlakke. Dan krijgt Ullrich het misschien moeilijker op de laatste klim, pak je wel tijd.

Maar als je tweede wil worden, tja ga dan Armstrong maar helpen.
En wat blijkt nu? Basso heeft te weinig marge op Klöden om zeker te zijn van de tweede plek, en ook Ullrich heeft nog een goede kans om Basso van het podium af te duwen. Dus wat houden ze dan over? Ook niets.

Basso had nog mazzel dat Klöden op het einde kop deed voor Ullrich, anders was de rest er niet eens afgereden. Dan had hij misschien niet eens bonificaties gepakt, en helemaal niets gewonnen.
  woensdag 21 juli 2004 @ 21:40:58 #224
18811 sooty
pi_20774951
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 21:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

....

Maar als je tweede wil worden, tja ga dan Armstrong maar helpen.
En wat blijkt nu? Basso heeft te weinig marge op Klöden om zeker te zijn van de tweede plek, en ook Ullrich heeft nog een goede kans om Basso van het podium af te duwen. Dus wat houden ze dan over? Ook niets.

Basso had nog mazzel dat Klöden op het einde kop deed voor Ullrich, anders was de rest er niet eens afgereden. Dan had hij misschien niet eens bonificaties gepakt, en helemaal niets gewonnen.
Desalniettemin leuk geprobreerd van Riss. Basso staat nu nog twee. Dat houdt-ie niet. Klöden gaat 'm zeker voorbij. Ik heb er een hard hoofd in dat ook Ullrich hem nog voorbijstreeft. We zullen zien. In dat geval was die CSC-actie van gisteren voor niets geweest. Uiteindelijk heeft dat (dan) alleen Lance in de kaart gespeeld.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:20:28 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_20791873
Sterker dan ooit.

Volgend jaar nog maar een keer Armstrong, de Fransen heten je vast weer van harte welkom.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')