Tuurlijk doet hij dat. Dat is spelen met de media en publiek (lees amerikaans).quote:Op maandag 19 juli 2004 09:13 schreef Leatherface het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Armstrong ten opzichte van Basso wel sportief vind. Ik heb alleen maar complimenten van Lance gehoord en gelezen.
en de dag erna!?quote:Op maandag 19 juli 2004 16:07 schreef Perico het volgende:
Ik denk dat je niet vreemd moet opkijken als Armstrong het onsportief zou vinden als Basso zou aanvallen... hij had hem immers de ritzege op La Mongie gegund?
Hoezo? Je hoeft niet bij elk positief punt die je ziet van Armstrong argwanend te gaan doen... Hij heeft misschien wel zijn mindere kanten maar als je na 5x de Tour winnen nog steeds wordt beschuldigd van doping gebruik en mensen nog steeds geen respect tonen kan ik me voorstellen dat hij zichzelf anders gaat opstellen...quote:Op maandag 19 juli 2004 12:11 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Tuurlijk doet hij dat. Dat is spelen met de media en publiek (lees amerikaans).
Je kan natuurlijk ook een keer die plaat voor je kop weghalen en accepteren dat Lance de beste (Tour) renner op dit moment is. Al dat negatieve gedoe rond hem. Er is niets terechter dan dat hij het geel om zijn schouders heeft en er is niets terechter dan dat hij onderweg is naar zijn 6e tourzege. Daar valt niks op af te dingen.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:11 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Tuurlijk doet hij dat. Dat is spelen met de media en publiek (lees amerikaans).
De Postals hadden Ullrich waarschijnlijk laten gaan. CSC niet. CSC wilde gewoon de plaats twee van Basso veiligstellen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 19:17 schreef Georges het volgende:
Ik vind het nogal vreemd dat CSC gister zo aan het jagen was. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om US Postal te laten rijden.
Dan had CSC gewoon kunnen meerijden en hadden de US Postals (terecht) het vuile werk moeten opknappen.
Weet ik nog niet zo net. De US Postals waren namelijk wel op hun maximum aan het rijden om het verschil met Ullrich niet groter te laten worden. Landis deed de kop en kon niet harder bergop. Azevedo zat er nog achter. Wielrennen is eerst het bord van de tegenstander leegeten en dan aan dat van jezelf beginnen. Dus eerst USP laten werken en dan pas zelf. Het verschil met Ullrich was 1:10 en die zat zonder steun. Hij kwam niet (meer) snel dichterbij Virenque en Rasmussen. op het vlakke stuk tussen de col 1e en 2e categorie kon Armstrong Azevedo nog laten werken. Voigt zat voor, dus Basso had volgens ploegtactiek een goede reden gehad om niet te werken. Je rijdt immers niet achter een ploegmaat. Vervolgens raakt Armstrong (misschien) geīsoleerd en kun je vervolgens hem aanvallen, of hem zelf laten rijden en vervolgens aanvallen. Dan toon je ambitie om te winnen, in plaats van ambitie om te verliezen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 19:28 schreef sooty het volgende:
[..]
De Postals hadden Ullrich waarschijnlijk laten gaan. CSC niet. CSC wilde gewoon de plaats twee van Basso veiligstellen.
De Postals zal het worst wezen wie om de plaatsen 2 en verder strijdt. Die hebben maar één doel: Armstrong-Parijs-geel.quote:Op woensdag 21 juli 2004 19:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Weet ik nog niet zo net. De US Postals waren namelijk wel op hun maximum aan het rijden om het verschil met Ullrich niet groter te laten worden. Landis deed de kop en kon niet harder bergop. Azevedo zat er nog achter. Wielrennen is eerst het bord van de tegenstander leegeten en dan aan dat van jezelf beginnen. Dus eerst USP laten werken en dan pas zelf. Het verschil met Ullrich was 1:10 en die zat zonder steun. Hij kwam niet (meer) snel dichterbij Virenque en Rasmussen. op het vlakke stuk tussen de col 1e en 2e categorie kon Armstrong Azevedo nog laten werken. Voigt zat voor, dus Basso had volgens ploegtactiek een goede reden gehad om niet te werken. Je rijdt immers niet achter een ploegmaat. Vervolgens raakt Armstrong (misschien) geīsoleerd en kun je vervolgens hem aanvallen, of hem zelf laten rijden en vervolgens aanvallen. Dan toon je ambitie om te winnen, in plaats van ambitie om te verliezen.
Als Basso ambitie had gehad, dan had hij Armstrong zelf moeten aanvallen en niet al meteen voor de 2e plaats gaan koersen. Als topsporter wil je toch winnen, niet tweede worden?
Jawel, maar Armstrong heeft in het verleden al vaak laten zien, dat hij Ullrich niet graag van zich weg laat rijden. Ook niet als die (zoals in de tour van 2002) al 7 minuten achterstand heeft en geen reeële kans meer heeft op winst.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:23 schreef sooty het volgende:
[..]
De Postals zal het worst wezen wie om de plaatsen 2 en verder strijdt. Die hebben maar één doel: Armstrong-Parijs-geel.
Tsja. Wat Basso vandaag presteerde rechtvaardigt natuurlijk toch wel magistrale inzicht dat Riis gisteren liet zien.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel, maar Armstrong heeft in het verleden al vaak laten zien, dat hij Ullrich niet graag van zich weg laat rijden. Ook niet als die (zoals in de tour van 2002) al 7 minuten achterstand heeft en geen reeële kans meer heeft op winst.
Toen viel Ullrich namelijk elke dag weer aan (of probeerde dat tenminste), maar liet Armstrong 'm niet gaan.
Op het moment dat Riis Voigt liet rijden, was er nog geen aanleiding om hem te laten rijden, want de US Postals controleerden het gat nog uitstekend. Pas zodra Ullrich echt tijd ging pakken (meer dan 2 minuten), was het zaak voor CSC te gaan rijden. Zeker omdat Basso een aardig gat in het klassement had ten opzichte van Ullrich. Maar ik moet ook toegeven dat ik Basso erg tegen vond vallen vandaag, ik had niet verwacht dat hij meer dan 1 minuut zou verliezen.
Zo kun je het idd ook zien. Alleen had Basso gisteren dan wel Klöden eraf moeten rijden, want 1:20 marge met de tijdrit nog te gaan, da's te weinig. En ook de 4 minuten met Ullrich (die zeker nog gaat aanvallen) is krapjes. Dus had 'ie het toch beter moeten spelen imo dan domweg Voigt op kop te laten rijden.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:45 schreef sooty het volgende:
Tsja. Wat Basso vandaag presteerde rechtvaardigt natuurlijk toch wel magistrale inzicht dat Riis gisteren liet zien.
Maar wat was het alternatief geweest dan ? Als Voigt niet had gereden, maar alleen de 'blauwe trein' was wellicht Ullrich niet bijgehaald.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo kun je het idd ook zien. Alleen had Basso gisteren dan wel Klöden eraf moeten rijden, want 1:20 marge met de tijdrit nog te gaan, da's te weinig. En ook de 4 minuten met Ullrich (die zeker nog gaat aanvallen) is krapjes. Dus had 'ie het toch beter moeten spelen imo dan domweg Voigt op kop te laten rijden.
Het alternatief was pas te beginnen met achtervolgen als het echt moest, dus als het verschil groter was geworden dan 2 minuten. Zolang Ullrich nog niet bij Virenque en Rasmussen was, werd het verschil niet groter. Nu ging CSC al op het colletje van 3e categorie rijden, terwijl USP daar de zaak nog onder controle had. Tot de voet van de volgende col was er nog meer dan genoeg ruimte om te zien of Ullrich nog verder uitliep. Bovendien bleek later ook dat die laatste col pas in de laatste 2 kilometer lastig werd. Oftewel: nog tijd genoeg om af te wachten wat USP deed.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:15 schreef sooty het volgende:
Maar wat was het alternatief geweest dan ? Als Voigt niet had gereden, maar alleen de 'blauwe trein' was wellicht Ullrich niet bijgehaald.
Dan had misschien wel Basso na vandaag op plaats vier gestaan in plaats van plaats twee. Als vierde na Lance, Klöden en Ullrich dus.
De Postals liggen daar geen dag wakker van. Die gaan alleen voor plek één.
Desalniettemin leuk geprobreerd van Riss. Basso staat nu nog twee. Dat houdt-ie niet. Klöden gaat 'm zeker voorbij. Ik heb er een hard hoofd in dat ook Ullrich hem nog voorbijstreeft. We zullen zien. In dat geval was die CSC-actie van gisteren voor niets geweest. Uiteindelijk heeft dat (dan) alleen Lance in de kaart gespeeld.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
....
Maar als je tweede wil worden, tja ga dan Armstrong maar helpen.
En wat blijkt nu? Basso heeft te weinig marge op Klöden om zeker te zijn van de tweede plek, en ook Ullrich heeft nog een goede kans om Basso van het podium af te duwen. Dus wat houden ze dan over? Ook niets.
Basso had nog mazzel dat Klöden op het einde kop deed voor Ullrich, anders was de rest er niet eens afgereden. Dan had hij misschien niet eens bonificaties gepakt, en helemaal niets gewonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |