quote:me is back van parijs was leuk en ja ff ontopic het is idd waar om beter te presteren na tegenslagen dus wie weet dat Leipheimer, Beloki en die iidd sterker terugkomen dan verwacht.
Op maandag 28 juli 2003 12:58 schreef Leatherface het volgende:[..]
Dat is inderdaad een stelling die je vaak hoort, dat mensen tegenslagen nodig hebben om sterker dan ooit terug te komen.
Misschien is dat straks inderdaad wel het geval met Beloki, we'll see.
ten 2de vindt ik dat hij het soort renner is dat de tour minder aantrekkelijk maakt,
omdat hij:
- zich enkel op de tour richt
- een super hoog budget heeft om de beste renners te kopen -> ploegentijdritten, geen concurrentie,...
- hij vrijwel nooit risico's durft te nemen en eens in de aanval gaat(op 1 of 2rit(ten) na)
- steeds in het peloton zit
- hij de tour in het algemeen veel te tactisch benaderd
- zich als een filmster gedraagt
kortom, niet de onverwoestbare renner die gedurende het hele jaar alles wil proberen winnen..bv zoals een Merckx, of zoals in deze tour Vinokourov
quote:Volgens de testen die gedaan zijn op Armstrong zou eerder hij een natuur talent zijn dan Ullrich...
Op maandag 28 juli 2003 01:24 schreef Leatherface het volgende:[..]
Maar Ullrich zou nu juist het natuurtalent zijn, volgens insiders.
quote:Ik ben geen wielrenner, maar zal toch proberen enigszins wat wetenschappelijks aan te dragen voor deze discussie. Als ik onzin praat, spreek me vooral tegen.
Op dinsdag 29 juli 2003 09:39 schreef sassa_s het volgende:[..]
Volgens de testen die gedaan zijn op Armstrong zou eerder hij een natuur talent zijn dan Ullrich...
Ik zal wel eens even opzoeken waar hij zo'n talent in had, weet ik ff niet meer zo uit me hoofd...
Wat ik langzaam lijk te begrijpen is dat de motor van een wielrenner uitgedrukt kan worden in Watt. Enigszins vergelijkbaar met de pk's van een auto. Echter, het aantal Watt dat een wielrenner kan leveren geldt maar voor een beperkte periode. Een sprinter levert 1000 Watt gedurende 30 seconde, maar een uur lang kan hij maar 400 Watt volhouden.
Op het vlakke is de motor van een wielrenner uit te drukken in Watt.
Bergop echter is het aantal Watt in verhouding tot het gewicht van de renner (+fiets) van doorslaggevend belang. (Watt/kg)
Ik heb wat beklimmingen gevonden tot 2001:
http://www.members.aon.at/o.n/bergfahrer.html
Kijk is naar het vermogen van El Miguel. Begrijp je waarom hij zo'n groot tijdrijder is. (tuurlijk is dit een momentopname, maar toch)
Ter vergelijking. In de rit naar Luz Ardiden haalde Armstrong een vermogen van 510. Het aantal Watt/kg bedroeg 6,1. Zou dus op nummer twee komen
Wat beterft Ullrich heb ik wat gevonden:
"Genau genommen verhält sich Talent zu Mythos wie folgt: Ein austrainierter Jan Ullrich hat einen Ruhepuls von 30 bis 35, ein Lungenvolumen von knapp über 6 Litern und eine Herzgröße von 1200 Millilitern, was auch sportmedizinisch betrachtet ein kleines Wunder ist. Die vegetative Anpassung seines Körpers an das Herz ist nahezu optimal, die Zunahme des Blutvolumens und der Hämoglobinmasse derart perfekt, dass die Substrate Fett und Zucker zusammen mit dem vermehrt aufgenommenen Sauerstoff in höchstmögliche Energie umgewandelt werden. Kurzum: Jan Ullrich hat mehr Kleinkraftwerke in seinen Zellen, mehr verbrennende Öfen, mehr Enzyme des Zitratzyklus, mehr Enzyme der Glykolyse, mehr Enzyme der Beta-Oxidation, als von der Schöpfung vorgesehen. Ullrichs besondere Kapillarisierung, die erhebliche Zunahme der Kleinstgefäße, optimiert den Austausch von Sauerstoff und Kohlenmonoxid in der Muskelzelle. Ein größeres Herz heißt ein höheres Schlagvolumen, heißt mehr Blut pro Schlag, höhere Sauerstoffaufnahme, höherer Energieumsatz. 6,5 Watt pro Kilogramm, bei 73 Kilogramm und 1,83 Metern geschätzte 500 Watt maximale Leistung beim Stufentest (der Durchschnittsmensch: 210 Watt). Herz, Blut, Lunge, Muskulatur ergeben im Zusammenspiel das Bruttokriterium der Ausdauerleistungsfähigkeit. Das ist Ullrichs genetisches Privileg: Ullrichs Herz ist um 50 Prozent größer, sein Ruhepuls halb so hoch, und weil bei ihm alle Mosaiksteine ideal zusammenpassen, produziert er fast dreimal so viel Energie wie ein Normalmensch."
(bron: http://www.die-zeit.de/2003/24/Jan_Ullrich)
[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 29-07-2003 12:25]
Ik zie hem liever een andere kant op gaan.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:27 schreef mitt het volgende:
we schoppen hem omhoog..
Gaat ie winnen?quote:Op zondag 4 juli 2004 11:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik zie hem liever een andere kant op gaan.![]()
Ik hoop van niet.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:37 schreef mitt het volgende:
[..]
Gaat ie winnen?
Ik denk het niet, al vond ik het toch weer ijzersterk wat hij gister deed..
Zijn warmingup was heel geconcentreerd. En Sheryl zal 'm wel flink hebben gemotiveerd!quote:Op zondag 4 juli 2004 13:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor aanvang van de proloog verwachte ik een eindoverwinning van iemand anders dan Armstrong, maar wat hij gisteren liet zien was zeer indrukwekkend. Zijn kansen zijn wmb flink gestegen
Ook al wint Lance de Tour 7 keer dan nog zal hij niet boven Merckx staan... Ik gun het Lance wel...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:46 schreef Leatherface het volgende:
Lance zou er van mij 6 hebben mogen winnen als Merckx er 7 had.
De Texaan mag van mij niet boven de Belg komen staan.
Wat heb ik gemist?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:47 schreef Leatherface het volgende:
Voor mij is nu wel duidelijk geworden dat hij qua klasse nog niet eens de velgen mag schoonpoetsen van zijn 4 voorgangers.
Mayo viel vandaag op een kasseistrook en Lance liet zijn US Postals keihard op kop rijden (ook T- Mobile en Phonak werkten mee), en dus liep Mayo 4 minuten achterstand op.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist?
Oh het was dus tengevolge van een valpartij? Maar dus reden de mannen van Ullrich net zo hard mee, en de mannen van Hamilton... Toch wachtte Lance ook op Ullrich toen hij het ravijn in dook, Lance lijkt me niet echt onsportief.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mayo viel vandaag op een kasseistrook en Lance liet zijn US Postals keihard op kop rijden (ook T- Mobile en Phonak werkten mee), en dus liep Mayo 4 minuten achterstand op.
Vorig jaar wachtte men op Lance op luz Ardiden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |