abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2003 @ 00:03:53 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12057127
quote:
Op zondag 27 juli 2003 23:57 schreef Leatherface het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het zo makkelijk te zeggen is dat Lance te veel last van de hitte en problemen had met zijn fiets etc.

Dat zal echt niet de enige reden zijn dat het zo moeizaam ging dit jaar. De concurrentie was gewoon sterker dan in voorgaande Tours.

Nee, Lance was niet zo goed voorbereid dit jaar en kwam ziek naar de tour, maar is nog steeds de sterkste en kan volgend jaar, na goede voorbereiding, geschiedenis schrijven en zelfs De Kanibaal voorbij streven ongeacht de concurrentie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_12057131
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:00 schreef Olmo het volgende:
Ik weet niet hoor... maar Armstrong was ook dit jaar weer de sterkste... en het is onzin om te zeggen dat ie niet sterk was, want hij wint de tour. Dat is gewoon hét bewijs. De rest is beter geworden, maar Lance is de beste! Hij doet het wat minder dan vorige jaren, maar so what?! Ik heb alleen maar lof voor iemand die 5 keer achter elkaar de tour wint. Ik snap niet waarom ik grijntjes jaloezie uit mensen moet oppikken. Ullrich was gewoon minder sterk dan Armstrong, anders had hij wel de tour gewonnen, klaar.
Maar Lance en consorten zeiden dat de andere niet beter waren dan daarvoor, en dat is dus niet waar.

Dat Ullrich en co dus niet sterk genoeg waren om Armstrong uit het geel te rijden is dus wel een feit.

pi_12057172
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, Lance was niet zo goed voorbereid dit jaar en kwam ziek naar de tour, maar is nog steeds de sterkste en kan volgend jaar, na goede voorbereiding, geschiedenis schrijven en zelfs De Kanibaal voorbij streven ongeacht de concurrentie.

Ik geloof al die prietpraat van mindere voorbereiding etc. dus gewoon niet.

Ja natuurlijk was hij dit jaar weer de beste, maar anderen gaan ook vooruit.

Edit - en wat nou ongeacht de concurrentie? Dus als er iemand volgend jaar beter rijd dat Lance hangt dat van Lance zijn mindere rijden af? Ik vind dat altijd zo'n bullshit om een waardeoordeel van prestaties van anderen af te laten hangen van die van Armstrong. Dan zou zo lang Armstrong fietst nooit niemand de beste zijn, als je zo redeneert.

pi_12057480
Eigenlijk zou dan iedere klassementsrenner nu acuut moeten stoppen.

Je kan immers toch nooit afgetekend de Tour de France winnen zolang meneer Armstrong in het peloton rijd.

Mocht je volgend jaar de Tour de France winnen telt dat niet, want Armstrong was dan niet op zijn best als gevolg van een mindere voorbereiding of materiaalpech en jij hebt niet gewonnen omdat je over 3 weken de beste was.

Vreemde sport dan eigenlijk.

Trouwste user 2022 maandag 28 juli 2003 @ 00:22:19 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_12057511
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:20 schreef Leatherface het volgende:

Vreemde marginale sport eigenlijk.

Nee dan zwemmen. Als je daar bij de wereldtop behoort ben je een echte topper.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_12057544
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vreemde marginale sport eigenlijk.

Nee dan zwemmen. Als je daar bij de wereldtop behoort ben je een echte topper.

Even off topic:

Wat is nu jouw definitie van een wereldsport? Een sport die in bijna elk land op redelijk hoog niveau word beoefend, of een sport die wereldwijd veel media - aandacht krijgt?

maandag 28 juli 2003 @ 00:24:57 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12057557
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:20 schreef Leatherface het volgende:
Eigenlijk zou dan iedere klassementsrenner nu acuut moeten stoppen.

Je kan immers toch nooit afgetekend de Tour de France winnen zolang meneer Armstrong in het peloton rijd.

Mocht je volgend jaar de Tour de France winnen telt dat niet, want Armstrong was dan niet op zijn best als gevolg van een mindere voorbereiding of materiaalpech en jij hebt niet gewonnen omdat je over 3 weken de beste was.

Jouw anti-pathie tegen Lance is wel duidelijk genoeg nu.

Zou jij ook zo hebben gereageerd in het tijdperk Anquetil of Merkcx?

Of kan je daar wel sympathie voor opbrengen, ondanks dat ze ook destijds door afgunst van mindere goden al die verhalen over zich heen kregen?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 28 juli 2003 @ 00:26:06 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_12057577
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:24 schreef Leatherface het volgende:

Wat is nu jouw definitie van een wereldsport? Een sport die in bijna elk land op redelijk hoog niveau word beoefend

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 28 juli 2003 @ 00:28:04 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12057614
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:26 schreef tong80 het volgende:

Oké, Cricket dus.
Poef.....gone! ©golfer
pi_12057617
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Jouw anti-pathie tegen Lance is wel duidelijk genoeg nu.

Zou jij ook zo hebben gereageerd in het tijdperk Anquetil of Merkcx?

Of kan je daar wel sympathie voor opbrengen, ondanks dat ze ook destijds door afgunst van mindere goden al die verhalen over zich heen kregen?

Geen idee, ik heb die tijdperken nooit meegemaakt.

En ja, ik mag die man niet, maar dat komt dus door de houding van het US Postal - kamp. Geef ik toe.

Hij heeft het tot nu toe altijd waargemaakt, maar het is voor mij wat boud om te stellen dat hij wint ongeacht wat de concurrentie doet, want dat is altijd een factor van betekenis.

Trouwste user 2022 maandag 28 juli 2003 @ 00:29:32 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_12057645
Merkxs was de beste in zijn tijd. Er was nog geen Oost-blok concurrentie. Australiërs kenden ze niet en Amerikanen stapten op de fiets om de krant rond te brengen. Italianen reden amper in de tour.

De prestatie van Armstrong is waarschijnlijk indrukwekkender dan de overwinningen van Merkxs en consorten.

pi_12057681
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:29 schreef tong80 het volgende:
Merkxs was de beste in zijn tijd. Er was nog geen Oost-blok concurrentie. Australiërs kenden ze niet en Amerikanen stapten op de fiets om de krant rond te brengen. Italianen reden amper in de tour.

De prestatie van Armstrong is waarschijnlijk indrukwekkender dan de overwinningen van Merkxs en consorten.

Qua internationale bezetting van de sport wel ja.

Maar je kunt nooit weten of de Noord - Amerikanen, Oostblokkers en Australiers een vuist tegen Merckx hebben kunnen maken. Blijft altijd gissen.

Trouwste user 2022 maandag 28 juli 2003 @ 00:32:51 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_12057721
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar je kunt nooit weten of de Noord - Amerikanen, Oostblokkers en Australiers een vuist tegen Merckx hebben kunnen maken. Blijft altijd gissen.

Er rijden tegenwoordig bijna 200 honderd renners in de rondte.

Vroeger stopte het met 120.

Kwantitatief is het al een grotere prestatie.

maandag 28 juli 2003 @ 00:34:00 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12057740
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:31 schreef Leatherface het volgende:

Ook voor de Kanibaal geldt, dat als hij niet een paar keer pech was tegen gekomen, hij er makkelijk 7 had kunnen winnen, ongeacht de concurrentie destijds.

En over vroegah gesproken: destijds reden ze etappes van ca. 300 km. per dag.

Poef.....gone! ©golfer
pi_12057805
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Er rijden tegenwoordig bijna 200 honderd renners in de rondte.

Vroeger stopte het met 120.

Kwantitatief is het al een grotere prestatie.

Yep, dat zeker.

BTW: die Italianen werden in hun Giro meestal ook geklopt door Merckx.

En golfer: ik heb idd moeite met de houding van Armstrong, maar mag dat niet? Ik hoef toch niet elke topsporter sympathiek te vinden?

Tuurlijk is hij ook de beste in deze tijd, maar ik vind dat de concurrentie gewoon te kort word gedaan met uistraken als Armstrong gaat winnen, ongeacht wat de anderen gaan doen. Die uitspraak komt voor mij neer op: hun prestaties hangen samen met die van Armstrong.

Trouwste user 2022 maandag 28 juli 2003 @ 00:40:15 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_12057874
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:34 schreef golfer het volgende:

En gingen ze per trein naar de volgende startplaats.

En moesten ze zelf een lekke band repareren.

Terwijl ze de reserveband mee moesten torsen in de Alpen.

En de lucht die destijds in een band zat was zwaarder als de gehele fiets in het moderne tijdperk.

pi_12058072
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

En gingen ze per trein naar de volgende startplaats.

En moesten ze zelf een lekke band repareren.

Terwijl ze de reserveband mee moesten torsen in de Alpen.

En de lucht die destijds in een band zat was zwaarder als de gehele fiets in het moderne tijdperk.

Je vergeet dat ze vrijwel uitsluitend op onverharde wegen reden

Maar toch blijf ik er bij dat ik bv. Ullrich en Beloki heel wat beter vond fietsen dan in voorgaande jaren. Misschien was Lance wel niet helemaal fit, maar dan nog leek het mij dat met name Ullrich bergop een stuk makkelijker reed dan daarvoor.

pi_12058133
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Ook voor de Kanibaal geldt, dat als hij niet een paar keer pech was tegen gekomen, hij er makkelijk 7 had kunnen winnen, ongeacht de concurrentie destijds.

Golfer

Je komt niet aan eddie tong! Die had ze allemaal 3x stuk gereden!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_12058158
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Je vergeet dat ze vrijwel uitsluitend op onverharde wegen reden

Maar toch blijf ik er bij dat ik bv. Ullrich en Beloki heel wat beter vond fietsen dan in voorgaande jaren. Misschien was Lance wel niet helemaal fit, maar dan nog leek het mij dat met name Ullrich bergop een stuk makkelijker reed dan daarvoor.

Behalve toen Lance even ging aanzetten nadat oliedomme Jan hem tot 2x toe had opgewacht. Toen kon meneer "zijn tempo niet versnellen"
Sorry, maar als je je tempo niet kunt versnellen in de bergen, en geen tandje hoger kunt (of molentje meer zoals Lance) kun je niet verwachten een tour te gaan winnen meneer!!
  Trouwste user 2022 maandag 28 juli 2003 @ 00:55:13 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_12058178
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:51 schreef kamagurka het volgende:

Je komt niet aan eddie tong! Die had ze allemaal 3x stuk gereden!

Weet ik ook wel.

Die had gezegd :

'Lens ? Lens Armstrong ?'

'Let op mij, d'n Kannibaal is strong in zenne benen.'

pi_12058186
Die Kannibaal uit Tervuren had er misschien ook wel 6 gewonnen, als hij in 1973 de Tour reed ipv alles op de Vuelta te zetten.

Maar goed, dat blijft zijn eigen keus.

pi_12058211
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:54 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Behalve toen Lance even ging aanzetten nadat oliedomme Jan hem tot 2x toe had opgewacht. Toen kon meneer "zijn tempo niet versnellen"
Sorry, maar als je je tempo niet kunt versnellen in de bergen, en geen tandje hoger kunt (of molentje meer zoals Lance) kun je niet verwachten een tour te gaan winnen meneer!!

Maar op andere cols leek hij toch wel vrij soepel en ook voor zijn doen klein te rijden.

Daar op Luz Ardiden had hij het inderdaad wel fout gedaan, ja.

Trouwste user 2022 maandag 28 juli 2003 @ 00:57:30 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_12058225
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:55 schreef Leatherface het volgende:
Die Kannibaal uit Tervuren had er misschien ook wel 6 gewonnen, als hij in 1973 de Tour reed ipv alles op de Vuelta te zetten.

Maar goed, dat blijft zijn eigen keus.

Als Ocana in 72 niet was gevallen, had ie er ééntje minder op zenne palmares kunnen schrijven.

pi_12058241
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Als Ocana in 72 niet was gevallen, had ie er ééntje minder op zenne palmares kunnen schrijven.

Yep, dat klopt ook.
  maandag 28 juli 2003 @ 01:02:06 #100
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_12058320
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:56 schreef Leatherface het volgende:

Daar op Luz Ardiden had hij het inderdaad wel fout gedaan, ja.

En gelijk de tour uit handen gegeven.. begrijp me niet verkeerd, ik hoopte natuurlijk ook wel op een oorwassing voor de lance dit jaar. Maar zoals domme jan nu al tour op tour rijdt zie ik hem Armstrong nooit verslaan. Daarvoor ontbeert hij de intelligentie, de planning en de oerkracht van een winnaar.

Jammer voor je, maar ik wijt dit allemaal aan gebrek aan concurrentie en een (nog steeds) erg sterke Armstrong.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')