We zijn hier nog steeds aan het afbouwen. Vanaf gisteren geef ik alleen nog de laatste en eerste voeding borstvoeding (ik had vanacht toch plofborsten!). Alleen het flesje drinken gaat niet echt geweldig. Zeker niet als ik hem geef. Af en toe ben ik echt in staat om hem dan maar gewoon aan de borst te leggen, dat gaat tenminste wel goed. Maarja dan denk ik weer aan alle frustraties van het elke keer weer op peil brengen van de voeding na 2 dagen werken, dat ik hem zeker elke 2 uur aan de borst heb. Op het kinderdagverblijf zeiden ze dat hij de flesjes met borstvoeding veel makkelijker dronk dan de flesvoeding. Het is nog steeds een dubbel gevoel.
Ik moet ook zeggen dat ik het helemaal geen lekker gevoel vind dat ik nu ongeveer weet wat hij drinkt. Als hij aan de borst snel klaar was, nouja ook goed, het zal wel. Maar als ik nu zie dat hij maar 60 cc gedronken heeft ga ik toch veel meer proberen om dat flesje er toch in te krijgen met alle frustraties van dien.
Maargoed ik weet dat ik een goede keuze heb gemaakt rationeel. Emotioneel vind ik het nog steeds erg moeilijk om er afstand van te doen.
Hoe is het met alle andere borstvoeders?
Cas krijgt het ook, nou ik wist niet wat spuitluiers waren, René was ook een flessenkind, maar nu weet ik het wel
Omneo is wel een stuk duurder, ongeveer 3 a 4 euro
Ik ben vanmorgen meteen op zoek gegaan naar een winkel die open was en het verkocht. En het was drinken zonder huilen ![]()
Hij viel ook tijdens het drinken in slaap, net als aan de borst. Het lijkt wel een stukje dikker want hij heeft heel hard gedronken en niet zoveel binnen gekregen. Ik zal zo meteen de spenen een maatje groter, die ik gelukkig al heb liggen uitkoken.
Piet wisselt gelukkig wel vrij makkelijk tussen fles & borst, hij drinkt uit allebei even gulzig. maar de borstvoeding kost hem duidelijk wel veel meer moeite, dus ben ik wel wat bezorgd dat hij dat nu sneller op gaat geven. het was vanaf 't begin al zo dat hij niet vaak genoeg slikte; hij moet wel 5x zuigen voor er een 'slikje' komt. daardoor is hij gauw moe, neemt veel pauzes tussendoor. dus duurt 't voeden erg lang en twijfel ik toch of ik wel genoeg heb en of dit nou wel haalbaar is: het advies is om 'm om de twee uur aan te leggen. dat betekent bij een voeding die vaak wel een uur duurt (2x aan elke kant) dat er telkens maar 1 uur tussen zit om aan de 'gewone' dingen toe te komen. dat is echt weinig! bovendien is 't erg vermoeiend, dat continu voeden. Piet wordt er volgens mij af en toe ook chagrijnig van.
nou, ik koppel mezelf maar weer es aan dat machientje.
berta47.
Bij mij ging het voeden en groeien direct heel goed, dus da's onvergelijkbaar, maar ik heb de eerste 6 weken ook wel ongeveer permanent met Isa aan mijn borst gezeten. Heb me daar op een gegeven moment gewoon bij neergelegd. Dus stapel boeken naast me, stapel dvd's gehuurd en gewoon maar nog even genieten van de rust en de tijd met Isa.
quote:Ondertussen ben ik al naar de avonden geweest, er kwam gelukkig nog een plekje vrij in september.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:45 schreef Grijs het volgende:
Ik heb me vandaag aangemeld voor de minicursus borstvoeding van Borstvoeding Natuurlijk. Ik heb het aanmelden alleen veel te lang uitgesteld: september zit al vol en oktober wordt wel erg krap (ik ben 29 okt. uitgerekend). Maar misschien kan ik op de wachtlijst voor sept. In okt. kan ik sowieso terecht, maar dat is op een woensdagavond en dan heb ik eigenlijk andere verplichtingen. Ik hoop dus echt dat ik in sept. terecht kan.
quote:Ik had gistermiddag de presentatie van de videofilm "Goede zorg werkt" de voorlichtingsvideo over certificering van het borstvoedingsbeleid. Dit was in het Mesos in Utrecht. Na de binnenkomst met koffie, het openingspraatje kwam er een toespraak van een half uur over de gezondheidseffecten en kostenbesparing bij het geven van BV. Daarna ging een kinderarts een praatje houden over de transmurale aanpak van borstvoedingsbeleid in de regio Utrecht. En toen eindelijk werd de film vertoont, en ja hoor, in flits kwam ik voorbij, ik sta er op
Op donderdag 4 september 2003 11:54 schreef melonovy het volgende:
Een maand of 2 geleden heb ik samen met Chiara mee gewerkt aan een voorlichtingsfilmpje over borstvoeding. In een groep met allemaal voedende moeders staan we op de film als een groep voedende moeders die een bijeenkomst van VBN bijwonen.![]()
We zijn uitgenodigd om eind deze maand het resultaat, de film van een kwartier, te bekijken. Vermoedelijk staan we er in een flits op, misschien wel helemaal niet, maar goed, het is wel leuk.... ik heb er wel zin in...
Helaas geen beeldmateriaal om hier te plaatsen, ik heb zelfs niet eens een exemplaar meegekregen, maar ik zal er binnenkort wel 1 krijgen...
Misschien dat ik wat kan regelen met een screenshotje ofzo...
quote:Hehe Isa staat bovenaan hoor
Op woensdag 1 oktober 2003 19:28 schreef phileine het volgende:
Het voedingscentrum en ikvader.nl organiseren samen een fotowedstrijd over borstvoeding. Het gaat om foto's die op welke manier dan ook gerelateerd zijn aan bv, er hoeft dus niet per se een borst op te staan. Er zijn best leuke prijzen te winnen (digitale camera, weekendje weg). Misschien leuk idee? En kunnen jullie anders even op Isa stemmen (foto "die verre blik"), want ik heb net ingestuurd en sta nu zo sneu nog niet geklasseerd.
quote:Tuurlijk!
Op donderdag 2 oktober 2003 01:03 schreef CarOnline het volgende:[..]
Hehe Isa staat bovenaan hoor
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 02-10-2003 10:15]
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 10:13 schreef moussy het volgende:
Ik heb gestemd hoorVoor het gemiddelde heb ik de rest allemaal een 1 gegeven
ik heb Isa een 10 gegeven en de rest nix... of is dat niet netjes?
Het was al laat en ik wilde naar bed
quote:Ik heb ook een foto ingezonden en gestemd, gewoon mooie foto's kregen een mooi cijfer.
Op woensdag 1 oktober 2003 19:28 schreef phileine het volgende:
Het voedingscentrum en ikvader.nl organiseren samen een fotowedstrijd over borstvoeding. Het gaat om foto's die op welke manier dan ook gerelateerd zijn aan bv, er hoeft dus niet per se een borst op te staan. Er zijn best leuke prijzen te winnen (digitale camera, weekendje weg). Misschien leuk idee? En kunnen jullie anders even op Isa stemmen (foto "die verre blik"), want ik heb net ingestuurd en sta nu zo sneu nog niet geklasseerd.
quote:Zo heb ik het idd ook gedaan. Wel gewoon eerlijk. Maar Isa kreeg van mij een 10!
Op donderdag 2 oktober 2003 11:20 schreef melonovy het volgende:[..]
Ik heb ook een foto ingezonden en gestemd, gewoon mooie foto's kregen een mooi cijfer.
quote:ik ga nog wel even een rondje stemmen
Op donderdag 2 oktober 2003 21:25 schreef phileine het volgende:
Nou niet iedereen stemt zo blijkbaar, want ik heb nu maar een 3,1. En er staan veel minder mooie foto's boven me. Naja, heb toch al een digicam, maar t ging om de waardering.
-edit-
8,3
Dinus hoe is het bij jou met de borstvoeding? Al helemaal gestopt?
Bram krijgt nu alleen nog 's nachts en 's ochtends. Vind het nog te makkelijk. Om dan helemaal naar beneden te moeten om een flesje te maken is zoveel meer werk als hem bij me in bed leggen, shirt omhoog en weer verder pitten. Bram vind nu heel goed zelf de borst, daar hoef ik niet meer voor wakker te blijven. Nouja zolang er nog uitkomt is het lekker makkelijk.
leuke foto's hoor, ik heb ook gestemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |