Aangezien m'n handremlampje wel uitgaat als ik start en wegrijdt neem ik aan dat het weinig met m'n handrem te maken heeft maar meer een dubbele functie vervult als waarschuwingslampje voor....? Soms gaat 'ie helemaal niet aan, soms maar even, en soms een hele tijd. Ook lijkt het dat 'ie na een aardig stuk rijden wel uitblijft maar hier ben ik niet 100% zeker van, aangezien het het lampje nog maar net brandt en ik er nog maar 1 keer een redelijk lang stuk mee heb gereden.
Weet iemand wat er aan de hand is?
quote:Een toyota starlet uit '88
Op donderdag 24 juli 2003 16:31 schreef blackie007 het volgende:
Wat voor merk auto is het?
quote:echt??
Op donderdag 24 juli 2003 16:32 schreef Roellio het volgende:[..]
Een toyota starlet uit '88
[Dit bericht is gewijzigd door Nadientje op 24-07-2003 16:33]
Meestal is het handrem erop en/of peil te laag
Beiden niet het gevalt, misschien is 1 vd sensoren beetje gammel?
quote:ik denk eerder dat er een beetje stof ofzo tussen zit waardoor het knopje niet terugveert als je de rem er af haalt.
Op donderdag 24 juli 2003 16:34 schreef Constant het volgende:
Je handrem druk als het goed is een knopje in als je deze omleg doet.
Misschien is het knopje wat dat lichte aan en uit doet een beetje versleten en werkt daardoor niet helemaal goed meer.
quote:Ik heb onder het rijden al het knopje een paar keer ingedrukt en de handrem wat op&neer bewogen. Dit hielp niet.
Op donderdag 24 juli 2003 16:34 schreef Constant het volgende:
Je handrem druk als het goed is een knopje in als je deze omleg doet.
Misschien is het knopje wat dat lichte aan en uit doet een beetje versleten en werkt daardoor niet helemaal goed meer.
En wil er toch even zeker van zijn dat ik niet binnenkort ineens door m'n rem heentrap als ik moet remmen met een auto voor me.
quote:En je heb niet het gevoel dat de auto zich inhoud tijdens het rijden? Of een eventuele verbrandingslucht of iets dergelijks? Of plank gas 70 km per uur
Op donderdag 24 juli 2003 16:36 schreef Roellio het volgende:[..]
Ik heb onder het rijden al het knopje een paar keer ingedrukt en de handrem wat op&neer bewogen. Dit hielp niet.
quote:Ja, handrem werkt met kabel dusse heeft niks met je gewone remmen te maken!
Op donderdag 24 juli 2003 16:38 schreef Kriello het volgende:
Ik dacht dat de handrem rechtstreeks met 2 kabeltjes werkte, niet met vloeistof, zoals de normale rem, maar ik kan ernaast zitten ??
quote:Geen verbrandingslucht, auto houdt zich niet in en mijn racemonster haalt nog moeiteloos 130.
Op donderdag 24 juli 2003 16:38 schreef blackie007 het volgende:[..]
En je heb niet het gevoel dat de auto zich inhoud tijdens het rijden? Of een eventuele verbrandingslucht of iets dergelijks? Of plank gas 70 km per uur
quote:Reservoir zit helemaal vol.
Op donderdag 24 juli 2003 16:39 schreef extreme het volgende:
99 van de 100 keer staat dat voor remvloeistof bijvullen
Zou het niet kunnen zijn dat m'n remschijven dusdanig versleten zijn dat 'ie dit aangeeft?
Al lijkt het me stug dat mijn auto zo geavanceerd is dat 'ie dat zelf kan detecteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 24-07-2003 16:41]
quote:idd Heb hetzelfde probleem gehad, handrem was gewoon goed naar beneden, bleek dus dat mijn remvloeistof moest worden bijgevuld.
Op donderdag 24 juli 2003 16:39 schreef extreme het volgende:
99 van de 100 keer staat dat voor remvloeistof bijvullen
quote:Dan gok ik het dat het schakelaartje van je lampje een beetje lam is. Of dat hij niet helemaal goed contact maakt.
Op donderdag 24 juli 2003 16:40 schreef Roellio het volgende:[..]
Geen verbrandingslucht, auto houdt zich niet in en mijn racemonster haalt nog moeiteloos 130.
Kzou er even mee langs een Toyota garage gaan als ik jouw was
quote:Over 4,5 week gaat 'ie weg.
Op donderdag 24 juli 2003 16:43 schreef Loudje het volgende:
Ik had hetzelfde met mijn oude auto, een Opel Vectra uit 1990. Ik dacht eerst dat het niks was omdat het af en toe aan ging. Maar toen het constant bleef branden ging ik me toch wel afvragen wat het nou was. Het bleek dat mijn remmen helemaal afgeslten waren en dat ik ijzer op ijzer remdeKzou er even mee langs een Toyota garage gaan als ik jouw was
Zou ik er tot die tijd mee door kunnen rijden? Ik rij elke dag een klein stukje naar m'n werk, meer eigenlijk niet.
Waarschijnlijk is ergens een sensor vuil geworden
quote:ik heb een remschijfslijtage-indicator in m'n auto
Op donderdag 24 juli 2003 16:40 schreef Roellio het volgende:[..]
Reservoir zit helemaal vol.
Zou het niet kunnen zijn dat m'n remschijven dusdanig versleten zijn dat 'ie dit aangeeft?
Al lijkt het me stug dat mijn auto zo geavanceerd is dat 'ie dat zelf kan detecteren.
dus dat kan wel, zit er ergens een sensor achter het veertje van de remblokjes, de handleiding van de auto zou uitsluitsel kunnen geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |