abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juli 2003 @ 18:40:51 #101
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_12017706
Mag ik erop wijzen dat in de periode van de terschriftstelling van de koran oorlog voeren heel gewoon was? Dat dat toevallig in een boek terecht kwam, tja. Ook tegenwoordig wordt een oorlog door bijna niemand meer geschuwd, en dan bedoel ik een oorlog die je kan vermijden.ook al zijn de consequenties nu zoveel erger het slagveld onveranderd gruwelijk maar niettemin Wat in de koran staat slaat op de mens en die is tegelijk goed en slecht, wat al eeuwen is aangetoond.
pi_12017775
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:40 schreef zakjapannertje het volgende:
Mag ik erop wijzen dat in de periode van de terschriftstelling van de koran oorlog voeren heel gewoon was? Dat dat toevallig in een boek terecht kwam, tja. Ook tegenwoordig wordt een oorlog door bijna niemand meer geschuwd, en dan bedoel ik een oorlog die je kan vermijden.ook al zijn de consequenties nu zoveel erger het slagveld onveranderd gruwelijk maar niettemin Wat in de koran staat slaat op de mens en die is tegelijk goed en slecht, wat al eeuwen is aangetoond.
maar het gaat er toch juist om dat deze teksten door God (Allah) zijn ingegeven. Dat is toch het geloof ? Waarom staat een God niet boven al die feilbare mensjes.
fokschaap
  vrijdag 25 juli 2003 @ 18:44:58 #103
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12017791
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:31 schreef Viola_Holt het volgende:

mij gaat het er niet om of ik ook daadwerkelijk als brandstof gebruikt ga worden, zo ja kan ik er toch weinig aan doen

Ja wel en dat is door nu in Allah te gaan geloven. Want "hij is waarlijk erbarmlijk en vergevingsvol". Nu ga je natuurlijk niet in iets geloven van wege een dreigement waar je toch niet in gelooft. Maar dat was blijkbaar een wijsheid waar men zo'n 1400 jaar geleden van versteld stond.

Op een kind van 3 jaar zou zo'n dreigement wel werken. Maar ja die hoef je niet te dreigen want die geloven alles natuurlijk. Geen enkel kind dat bij het horen van het begrip "God" in het lachen uitbarst. (Misschien wel dat kind dat volgens de christelijke overlevering met alle wijsheid was geboren

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 18:50:23 #104
60090 Akkersloot
pi_12017886
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:44 schreef Viola_Holt het volgende:

[Op vrijdag 25 juli 2003 18:40 schreef zakjapannertje het volgende:
Mag ik erop wijzen dat in de periode van de terschriftstelling van de koran oorlog voeren heel gewoon was?]

maar het gaat er toch juist om dat deze teksten door God (Allah) zijn ingegeven. Dat is toch het geloof ? Waarom staat een God niet boven al die feilbare mensjes.

Precies. Vrijwel iedereen gaat er aan voorbij dat als de koran (en de bijbel) goddelijk zouden zijn, daarin goddelijke wijsheid staat. En elke wijsheid geldt voor alle tijden. Dus ook goddelijke wijsheid.

Het boek "Bartje" van Anne de Vries is dan ook goddelijker dan de bijbel en de koran.Want daar staat ten minste wijsheid in. Dus iets wat voor alle tijden geldt.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_12017896
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:40 schreef zakjapannertje het volgende:
Nou ja, als de koran een gewoon geschiedenisboek was dan zou niemand zich dan ook druk maken. Het probleem is juist dat het denken van die tijd die we nu 'minder ontwikkeld' noemen niet 'toevallig in een boek terechtkwam', maar aanspraak maakt op goddelijke afkomst en daardoor overgeheveld wordt op deze moderne tijd. Mensen die de koran aanhangen geloven juist niet dat het 'slaat op de mens'. Dáár gaat het om.
pi_12018022
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:22 schreef zakjapannertje het volgende:
Ik denk dat ondankbaren slaat op de teleurstelling van Mohammed dat joden en christenen niet tot zijn geloof toetraden massaal, maar hoe dan ook hij beschouwden hen als naasten en niet als vijand.
Niet als vijanden?? hahah, je moet de geschiedenis boeken maar beter bestuderen. De geschiedenis van de islam is niet echt vredelievend te noemen. Overal waar ze komen voeren ze de jihad oorlog.
Ongelovigen werden meestal onthoofd en dood gemarteld, wat moest volgens de koran.
-
pi_12018148
Jews in Spain
quote:
Under the ruling Caliph (the descendant of Mohammed--the prophet of G-d on earth), the Jews were able to preserve their rites and traditions. Peaceful coexistence led to their economic and social expansion. Their status was that of Dhimmis, non-Muslims living in a land governed by Muslims. The Jews had limited autonomy, but full rights to practice their religion, as well as full protection by their Muslim rulers; but this did not occur for free. There was a specific tax called the jizya that Dhimmis had to pay to receive these benefits. Having its origin in the Quran, it states Dhimmis who did not pay this tax, should either convert to Islam, or face the death penalty (Quran 9, 29). This tax, higher than the tax Muslims had to pay, was in several occasions one of the most important sources of income for the kingdom. The jizya was not only a tax, but also a symbolic expression of subordination (Lewis 14).
bron: http://www.sephardicstudies.org/islam.html
quote:
29. Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the Religion of Truth, from among the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.
quote:
29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
bron: http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/

Lijkt dan weer meer op een politieke organisatie met die belasting...

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 25-07-2003 19:10]

fokschaap
  vrijdag 25 juli 2003 @ 19:09:36 #108
60090 Akkersloot
pi_12018237
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:22 schreef zakjapannertje het volgende:
Ik denk dat ondankbaren slaat op de teleurstelling van Mohammed dat joden en christenen niet tot zijn geloof toetraden massaal, maar hoe dan ook hij beschouwden hen als naasten en niet als vijand.
Dank voor je vorige qutoe Viola want ik had hier helemaal over heen gelezen.

Waar "ondankbaren" wel op slaat is te lezen in Soera 2. vers 34 "de geschiedenis van adam"

34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen

Dus een engel die voor Allah staat wordt van de "ongelovigen".

pi_12018243
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 19:04 schreef Viola_Holt het volgende:
Jews in Spain
[..]
ze buiten de joden gewoon uit. Ze hadden meer aan een levende jood die belastingen betaald dan een dode jood die geen belasting kan betalen. daarom lieten ze hun leven.
-
pi_12018276
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 19:09 schreef concac het volgende:

[..]

ze buiten de joden gewoon uit. Ze hadden meer aan een levende jood die belastingen betaald dan een dode jood die geen belasting kan betalen. daarom lieten ze hun leven.

geheel volgens het boekje...het staat in de heilige koran
fokschaap
  vrijdag 25 juli 2003 @ 19:21:01 #111
60090 Akkersloot
pi_12018419
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 15:08 schreef Schorpioen het volgende:
Akkersloot, ik heb er nu genoeg van dat je mensen die een andere mening toegedaan zijn dan jij constant bestempelt als "domme idioten" of andere neerbuigende en weinig respectvolle termen. En Mein Kampf erbijhalen slaat ook nergens op. Kappen, of oprotten!
HELP. Deze waarschuwing gekregen in de topic "geloof, bijbel". Voor "domme idioten" heb ik me geexcuseerd (had ik overigens maar één keer gebruikt) maar natuurlijk niet voor de vergelijking met Mein Kampf.
Het leuke is dat ik van Schorpioen eerst heel de koran moet lezen om de "context te zien van verzen als "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt"" en een oordeel te mogen vormen. Maar over Mein Kampf heeft hij wel een oordeel. Terwijl hij die toch ook niet gelezen heeft .

Nee, als je onder google. "Mein Kampf koran" in typt krijg je zeker "combination of words not found" ha ha.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 25-07-2003 19:34]

vrijdag 25 juli 2003 @ 19:57:27 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_12019158
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 17:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
En weer een verrijking waar NL dankbaar voor mag zijn dankzij de islam en zijn aanhangers
[..]
Ho Ho Ho....

Wacht even voor je hierover gaat brullen vriend van me.......

Cijfers van autochtonen, 1 op de 4 heeft te maken of heeft te maken gehad met huizelijk geweld.

Cijfers allochtonen, zo goed als gelijk.....

Dat er meer allochtonen in blijf van mijn lijfhuizen zitten zegt alleen maar dat hun verstandiger zijn en dus oprotten bij zo'n eikel....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 20:01:37 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_12019244
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 19:09 schreef concac het volgende:

[..]

Pfffffffff wat een gelul weer, jodenhaat is iets waar europa een ster in is geweest altijd.....
Wij zijn het geweest die ze door de eeuwen heen vervolgd hebben en afgemaakt hebben waar we konden...

Jodenhaat in de islamitische wereld is een vrij nieuw fenomeen en hangt direct samen met israel....

Belasting, in een islamitische staat betalen moslims zakaat(dit is vrijwillig, maar wel gewoonte, niemand doet er niet aan), mensen die niet geloven of een ander geloof hebben betalen belasting.

Van dat geld word er voor de hulpbehoevende gezorgd(een soortgelijk systeem als wij hier hebben(hadden) ).

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 20:02:36 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_12019261
pfffffffff waaro zeg ik hier eigenlijk wat, mensen ga gerust door met de haatcampagne, zoek maar lekker door naar dingen waarop je kan kotsen, veel plezier ermee...........
pi_12019365
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:02 schreef erodome het volgende:
pfffffffff waaro zeg ik hier eigenlijk wat, mensen ga gerust door met de haatcampagne, zoek maar lekker door naar dingen waarop je kan kotsen, veel plezier ermee...........
geen haat, we geven alleen de feiten van de islam.
-
pi_12019428
quote:
het gaat overigens niet direkt om het kotsen op de mensen, zoals eerder gezegd hebben de meesten, net als bij het christendom, de klok wel horen luiden maar...etc...

het gaat om de boeken (koran, bijbel) waarop die geloven gebaseerd zijn. het moet toch mogelijk zijn om die mensen uit te laten leggen waarom men zich bezighoudt met een geloof dat als enige basis een boek heeft (en voor sommigen waarschijnlijk ook een onbestemd gevoel wat hieraan gekoppeld wordt).

fokschaap
pi_12019465
quote:
Ja jij ook he. Hou jezelf maar lekker vol dat het allemaal wel meevalt en vooral niet zelf die kloteboeken lezen.
Doei .
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 20:25:58 #118
60090 Akkersloot
pi_12019830
quote:
29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
quote:
Het staat er g.v.d. letterlijk. Nog wel in twee talen. Nou het gaat ons niet om ons plezier dat wij wel zo'n gevaarlijke doctrine willen bestrijden.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 20:37:56 #119
37769 erodome
Zweefteef
pi_12020128
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:12 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja jij ook he. Hou jezelf maar lekker vol dat het allemaal wel meevalt en vooral niet zelf die kloteboeken lezen.
Doei .

Ik heb alle boeken van zowel het christendom, het jodendom als de islam gelezen...
Misschien ben jij degene die wat beter moet lezen vriend.....

Van al het moois wat er in de islam staat pakken jullie de paar kleine dingen die niet zo aardig zijn en die notabene over het hiernamaals gaan!!!!!!

Wat nu gevaarlijk???????
Ik dacht dat atheisten niet in het hiernamaals geloofde, wat is er dan gevaarlijk aan, als je dood bent is er toch niets meer, mannnnnnnnnn waar maak je je druk om zeg...
Ik geloof wel in een hiernamaals en ik maak me er iig niet druk om.

Waar ik nogal misselijk van word is de toon hier, de koran vergelijken met mein kampf, gewoonweg grof en zonder enig greintje respect met een paar bij elkaar de islam afbekken....

Je kan ook over dit onderwerp discuseren zonder respectloos te zijn.
Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.

Het schijnt nogal moeilijk te zijn om te accepteren dat de islam(of vul in welk ander geloof) heel erg belangerijk is voor mensen en als die mensen dit hier lezen dat ze kwetst, maar dat maakt niet uit he........

Ik stop hiermee want hier word ik dus echt narrig van, jullie trekken de boel gigantisch uit de context en bv akkersloot blijft maar huilen om dat ene citaatje dat ongelovige zullen branden in de hel...

Dit is gewoon afzeiken, dit heeft niets met wat voor discussie dan ook te maken, vandaat haat campagne.......

29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Dit gaat over de laatste dagen, je weet wel, wanneer een uitverkoren groep jahova's naar de hemel gaat, de joden die ook uitverkoren zijn naar de hemel gaan, in ALLE geloven kom je de dag des oordeels tegen, die is in maar weinig(geen) geloven vreedzaam....
Dit gaat niet over NU, maar over de dag des oordeels...

Lezen vriend, helemaal, niet zinnetjes eruit pakken.....

Het was me een waar genoegen om jullie te spreken hier, doei...

pi_12020409
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Van al het moois wat er in de islam staat pakken jullie de paar kleine dingen die niet zo aardig zijn en die notabene over het hiernamaals gaan!!!!!!

Kan jij meer mooie dingen opnoemen van de islam dan dat ik de niet mooie dingen kan noemen?
-
pi_12020467
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ho Ho Ho....

Wacht even voor je hierover gaat brullen vriend van me.......

Cijfers van autochtonen, 1 op de 4 heeft te maken of heeft te maken gehad met huizelijk geweld.

Cijfers allochtonen, zo goed als gelijk.....

Dat er meer allochtonen in blijf van mijn lijfhuizen zitten zegt alleen maar dat hun verstandiger zijn en dus oprotten bij zo'n eikel....

Nee dat staat er niet.
Er staat dat 10% vd bevolking allochtoon is maar dat 60% vd vrouwen in opvangtehuizen allochtoon is.

Dat betekent dat ze minimaal 6 keer zo vaak het slachtoffer zijn, en zoals je kan lezen in het stukje, als je dat had gedaan that is, is dit nog maar het topje vd ijsberg omdat de meesten het verstikkende sociale milieu der islamieten niet durfen of kunnen ontvluchten.

quote:
In de vrouwenopvang zijn allochtone vrouwen veruit oververtegenwoordigd. Maar liefst 60% van de opgevangen vrouwen is van allochtone komaf, terwijl het aantal niet-westerse allochtonen in Nederland zo'n 10% bedraagt. Het is volgens TransAct zeker dat veel van hen worden bedreigd door een familielid, of soms door meerdere personen uit de gemeenschap, vanwege schending van de familie-eer.
Maar ontken maar lekker keiharde cijfers hoor, staat je best...
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 20:55:29 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_12020526
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:49 schreef concac het volgende:

[..]

Kan jij meer mooie dingen opnoemen van de islam dan dat ik de niet mooie dingen kan noemen?

Zeer zeker als ik daar zin in heb....

Zeker in de koran, mensen verwarren nog wel eens de koran met wat andere islamitische boeken(soerat, hadjit).....
Het verschil is dat de koran zelf het woord van god is(volgens de islam) en de soerat en de hadjit de overleveringen van de profeet zijn....
GEEN woord van god dus........

Ik heb er dus geen zin in, ga het dus niet doen.......

pi_12020575
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Zeer zeker als ik daar zin in heb....

Zeker in de koran, mensen verwarren nog wel eens de koran met wat andere islamitische boeken(soerat, hadjit).....
Het verschil is dat de koran zelf het woord van god is(volgens de islam) en de soerat en de hadjit de overleveringen van de profeet zijn....
GEEN woord van god dus........

Ik heb er dus geen zin in, ga het dus niet doen.......

Zolang de hadith nog door iedere moslim als bindend wordt beschouwd mogen die 2 op 1 lijn worden gesteld.

Lees vooral Muslim en Al Bukari eens

vrijdag 25 juli 2003 @ 21:01:41 #124
37769 erodome
Zweefteef
pi_12020686
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nee dat staat er niet.
Er staat dat 10% vd bevolking allochtoon is maar dat 60% vd vrouwen in opvangtehuizen allochtoon is.

Dat betekent dat ze minimaal 6 keer zo vaak het slachtoffer zijn, en zoals je kan lezen in het stukje, als je dat had gedaan that is, is dit nog maar het topje vd ijsberg omdat de meesten het verstikkende sociale milieu der islamieten niet durfen of kunnen ontvluchten.
[..]

Maar ontken maar lekker keiharde cijfers hoor, staat je best...

Wees maar lekker dom, alsof iedere vrouw die te maken heeft met huiselijk geweld ook in het blijf van mijn lijf huis komt......
Zeer zeker is het zo dat vele mishandelde nederlandse vrouwen NIET naar een blijf van mijn lijf huis gaan, nederlandse vrouwen gaan MINDER vaak weg bij hun man en vele andere gaan terug naar familie.......

Ik krijg elk kwartaal de krant over huiselijk geweld van het ministerie van justitie binnen, ik volg de ontwikkelingen rond huiselijk geweld.

Lieve schat van de cijfers liggen elkaar heeeeeeeeeeeeeeeeel erg na.....

Uit de onderzoeken blijkt dat allochtone vrouwen vaker weggaan bij hun man, da allochtone vrouwen vaker terugvechten....

Ga jij nu maar lekker dom af op wat er in de blijf van mijn lijf huizen zit, dan ga ik wel af op de onderzoeken die ik bijhou....

Topje van de ijsberg, dara heb je gelijk in, maar dat geld net zo goed voor autochtone als voor allochtone........

AAAARRRGGGGHHHH nu praat ik hier nog, het heeft geen zin, jullie willen toch alleen maar zien wat je wil zien...

vrijdag 25 juli 2003 @ 21:02:45 #125
37769 erodome
Zweefteef
pi_12020714
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:57 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Zolang de hadith nog door iedere moslim als bindend wordt beschouwd mogen die 2 op 1 lijn worden gesteld.

Lees vooral Muslim en Al Bukari eens

Maat het is NIET het woord van god, zoals hier veelvuldig als argument word gebruikt......
Het is het woord van een mens.........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')