Wij hebben in Saadani NP hele goede ervaringen met "tent with a view". Echt waanzinnig mooie locatie.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:29 schreef Hik het volgende:
Ok, de safari is geregeld!![]()
We gaan twee dagen naar Lake Manyara, een dag fietsen, een bushdinner (eten in het park onder een boom), een nachtelijke gamedrive en slapen in een tented lodge. En de volgende dag nog de hele dag game drive by day...![]()
[ afbeelding ]
Echt súperveel zin in!
Nu weet ik dat er niet veel Tanzania kenners zitten hier, maar je weet nooit (heb het ook al op de LP TT gezet): Iemand tips voor betaalbare hotelletjes in Dar en in Arusha? Zeker in Arusha lijkt de keuze te zijn tussen een superfancy hotel of een backpackershotel met gedeelde voorzieningen. Is er ook iets tussenin?
Ja, het zal er wel drukker zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:11 schreef ioko het volgende:
Mmm, ja, lijkt me ook logisch. Ik verwacht zowiezo dat het daar druk zal zijn.
Het prijsverschil tussen Tanzania en Kenia was me niet opgevallen. Je hoort inderdaad gewoon meer over Kenia dan over Tanzania. Op de Kili hebben de Tanzanianen gewoon veel borden neergezet dat je echt in Tanzania zit.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Hik het volgende:
Ik heb niet de indruk dat het nu duurder is. Dar es Salaam was éven duur een paar weken geleden toen Bush daar zat met z'n gevolg, maar dat was ook zo weer over...
Denk trouwens ook dat Kenya gewoon heel lang een veel betere PR heeft gehad. Tanzanianen klagen er nog steeds over dat veel toeristen denken dat de Kilimanjaro in Kenya ligt, gewoon omdat veel toeristeninstanties in Kenya dat jarenlang subtiel in de folders hebben verwerkt...
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:29 schreef Xith het volgende:
Foto's:
http://flickr.com/search/?s=int&q=ngorongoro&m=text
Al snap ik niet echt waarom dit specialer is voor je moeder dan bijv. de Serengeti of masai mara (kenya), een extra die je bij die laatste reservaten hebt is dat je de Gnoe migratie 2x per jaar kan zien (gnoe's en zebra's die een rivier willen oversteken en aangevallen worden door krokodillen en leeuwen van achteren (die de gnoe's het water in jagen) en leeuwen van voren (die de gnoe's opwachten)...
Die zijn nog in het bezit van andere familieleden, zal tzt wat foto's neerzettenquote:
Dat prijsverschil is er. Kenya is over het algemeen wat goedkoper omdat er meer toeristen-onderkomens zijn. Tanzania heeft er wat minder van. Ook begrijp ik dat de entree in de parken en Tanzania duurder is dan Kenya.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:46 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Het prijsverschil tussen Tanzania en Kenia was me niet opgevallen. Je hoort inderdaad gewoon meer over Kenia dan over Tanzania. Op de Kili hebben de Tanzanianen gewoon veel borden neergezet dat je echt in Tanzania zit.
[ afbeelding ]
Vond de krater erg tegenvallen na al die mooie wildparken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:19 schreef sanger het volgende:
Iemand weleens in Ngorogoro geweest?
Mijn moeder wil daar graag eens heen en heeft gevraagd of ik en mijn broer haar willen vergezelenBen wel benieuwd naar wat foto's en ervaringen
Ngorogoro is wel een vieze tegenvaller. Dan kan je ook eventueel naar de Beekse Bergen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:19 schreef sanger het volgende:
Iemand weleens in Ngorogoro geweest?
Mijn moeder wil daar graag eens heen en heeft gevraagd of ik en mijn broer haar willen vergezelenBen wel benieuwd naar wat foto's en ervaringen
Aangevuld my ass. Het komt idd wat kunstmatig over, maar het is op natuurlijke wijze gebeurd. Ik heb op de Serengeti meer jeeps bij een groepje leeuwen zien staan, dus het is allemaal relatief. De Ngorongoro is een machtig mooi gezicht.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:37 schreef Isiolo het volgende:
[..]
Ngorogoro is wel een vieze tegenvaller. Dan kan je ook eventueel naar de Beekse Bergen.
Het is een soort natuurpark dat af en toe wordt bijgevuld met nieuwe dieren.
Toen ik er was, was dat een flinke domper n.a.v. de andere parken.
Maargoed als je wat dieren hebt gemist kan je ze redelijk makkelijk vinden in dat park.
Ja idd je kontquote:Op dinsdag 1 april 2008 09:53 schreef ioko het volgende:
[..]
Aangevuld my ass. Het komt idd wat kunstmatig over, maar het is op natuurlijke wijze gebeurd. Ik heb op de Serengeti meer jeeps bij een groepje leeuwen zien staan, dus het is allemaal relatief. De Ngorongoro is een machtig mooi gezicht.
Dat gezeur altijd.....
Je kunt vanuit Nederland via organisaties ook reizen boeken waarbij de auto gedeeld is, dat moet niet zo lastig zijn volgens mij?quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:46 schreef Stpan het volgende:
*schop*
Even een vraag aan mensen die op Safari in Tanzania zijn geweest:
Ik hoor veel wisselende verhalen of je nu beter in Arusha of vanuit Nederland kunt boeken.
Wij gaan midden-Augustus, en hebben wat prijsopgaves via het internet gekregen van (volgens de LP en Rough Guide) gerenomeerde organisaties.
Het punt is dat wij graag de prijs willen drukken door met een groep iets af te spreken. Een ander stel dat aan het bagpacken is bijv. En vanuit Nederland krijg je alleen prive-tripjes aangeboden en willen ze je niet matchen.
Iemand met tips/suggesties of do's en don'ts? Thanks!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |