abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:11:15 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_55929366
Heeft iemand nog goede tips voor een 2 (of 3) daagse safari, waarschijnlijk vanuit Arusha (of Dar, kan ook). Ik ben een beetje verwend, want vorig jaar een geweldige dagtrip gehad naar Arusha NP: geen andere toeristen, alleen in de 4WD (ok, met een gids ) en niet alleen gereden maar ook gewandeld en ge-kano-t bij de hippo's. Nu ga ik een weekje met m'n vriend en wil hem "hetzelfde" laten ervaren, maar liever dus niet naar hetzelfde park.

Ideeën?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:29:25 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56360927
Ok, de safari is geregeld!

We gaan twee dagen naar Lake Manyara, een dag fietsen, een bushdinner (eten in het park onder een boom), een nachtelijke gamedrive en slapen in een tented lodge. En de volgende dag nog de hele dag game drive by day...

Echt súperveel zin in!

Nu weet ik dat er niet veel Tanzania kenners zitten hier, maar je weet nooit (heb het ook al op de LP TT gezet): Iemand tips voor betaalbare hotelletjes in Dar en in Arusha? Zeker in Arusha lijkt de keuze te zijn tussen een superfancy hotel of een backpackershotel met gedeelde voorzieningen. Is er ook iets tussenin?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56954088
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:29 schreef Hik het volgende:
Ok, de safari is geregeld!

We gaan twee dagen naar Lake Manyara, een dag fietsen, een bushdinner (eten in het park onder een boom), een nachtelijke gamedrive en slapen in een tented lodge. En de volgende dag nog de hele dag game drive by day...
[ afbeelding ]

Echt súperveel zin in!

Nu weet ik dat er niet veel Tanzania kenners zitten hier, maar je weet nooit (heb het ook al op de LP TT gezet): Iemand tips voor betaalbare hotelletjes in Dar en in Arusha? Zeker in Arusha lijkt de keuze te zijn tussen een superfancy hotel of een backpackershotel met gedeelde voorzieningen. Is er ook iets tussenin?
Wij hebben in Saadani NP hele goede ervaringen met "tent with a view". Echt waanzinnig mooie locatie.
Zijn tenten op palen, erg wijd uit elkaar gezet. Aan het strand. Echt letterlijk waar "bush meets beach". Voor je de zee, en achter je de bushbush. Ook prachtig mooie wandelroutes de bush in.
Wil je aanraden om ook lopend een safari te doen. Je ziet zo veel meer dan in een jeep.
In Saadani hebben wij voor het eerst gezien hoeveel leven er ook op de grond is. Iedere meter wordt gebruikt door dieren.
Vond de Ngorongoro-krater wat tegenvallen. Was net een dierentuin. En veel touristen. De dieren zijn ook helemaal gewend aan touristen, ze lopen niet weg voor je jeep.

Night-drives hebben we ook gedaan, maar die vielen een beetje tegen omdat de jeep toch veel herrie maakt en je weinig ziet.

En verders bij selous hebben we gebruik gemaakt van "selous safari camp". Moest wel erg klimmen om bij je huisje te komen. Maar een ontzettend mooi uitzicht de volgende morgen.

Bij mij heeft de Serengeti en Saadani de meeste indruk gemaakt.
oh ja, voor ik het vergeet: De Serengeti is meer dan alleen het park. Er is ook een Serengeti II. Daar lopen dezelfde dieren rond, maar is veel minder touristisch.

Heel veel plezier met jullie reis. Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult hebben!!!
Make my day!
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:16:00 #54
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57173631
Dat lopen ken ik inderdaad, ik heb vorig jaar ook een hike gedaan in Arusha NP, wat erg gaaf was, maar het leukste daar was nog de kanotocht tussen de hippo's daar!

Hoe dan ook: deze trip was ook heel geweldig. Eerst 5 dagen Zanzibar (Jambiani, daar was ik vorige keer ook geweest, erg leuk). Helemaal niets gedaan, beetje boekjes gelezen, zon gehapt, genoten van de bizar blauwe zee. Laatste dag nog even naar Stonetown. Blijft mooi, maar deze keer veel te veel toeristen naar mijn zin. Daarna naar Arusha gevlogen en twee heerlijke dagen gehad in Lake Manyara. De safari-operator was echt subliem en we hebben genoten van een bike-tocht, lunch in het dorp, bushdinner, de tented lodge (letterlijk wakker worden van de vogels 's ochtends)... Nacht drive was erg gaaf, veel dingen gezien en de sfeer is echt heel anders dan overdag. Overdag ook erg mooi, heel veel dieren gezien en prachtige foto's gemaakt.

* zucht.
pi_57174141
Ik wil ook weer terug. Alleen dan dit keer niet gaan klimmen maar meer van het land zien.
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:44:03 #56
85962 ioko
I Appear Missing
pi_57197357
Ik ga over anderhalve week voor 8 dagen naar Tanzania voor een safari-reis. Serengeti en Ngorongoro-krater. Ben benieuwd.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:42:39 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57219467
Luek, veel plezier! Wordt vast prachtig al zijn die parken wel vrij druk op het moment.
Tanzania heeft enorm veel instroom nu: alle Kenya gangers zijn omgeboekt.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:11:38 #58
85962 ioko
I Appear Missing
pi_57221206
Mmm, ja, lijkt me ook logisch. Ik verwacht zowiezo dat het daar druk zal zijn .
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_57576227
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:11 schreef ioko het volgende:
Mmm, ja, lijkt me ook logisch. Ik verwacht zowiezo dat het daar druk zal zijn .
Ja, het zal er wel drukker zijn.
Dan te bedenken dat het toerisme in Tanzania tot nu toe een stuk minder was dan in Kenia.
Er zijn in Tanzania ook minder onderkomens voor toeristen dan in Kenia, waardoor Tanzania over het algemeen een duurdere reis is.
Door schaarste aan accomodatie zal het wellicht nu duurder zijn.
Make my day!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 11:29:40 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57596173
Ik heb niet de indruk dat het nu duurder is. Dar es Salaam was éven duur een paar weken geleden toen Bush daar zat met z'n gevolg, maar dat was ook zo weer over...
Denk trouwens ook dat Kenya gewoon heel lang een veel betere PR heeft gehad. Tanzanianen klagen er nog steeds over dat veel toeristen denken dat de Kilimanjaro in Kenya ligt, gewoon omdat veel toeristeninstanties in Kenya dat jarenlang subtiel in de folders hebben verwerkt...
pi_57596475
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Hik het volgende:
Ik heb niet de indruk dat het nu duurder is. Dar es Salaam was éven duur een paar weken geleden toen Bush daar zat met z'n gevolg, maar dat was ook zo weer over...
Denk trouwens ook dat Kenya gewoon heel lang een veel betere PR heeft gehad. Tanzanianen klagen er nog steeds over dat veel toeristen denken dat de Kilimanjaro in Kenya ligt, gewoon omdat veel toeristeninstanties in Kenya dat jarenlang subtiel in de folders hebben verwerkt...
Het prijsverschil tussen Tanzania en Kenia was me niet opgevallen. Je hoort inderdaad gewoon meer over Kenia dan over Tanzania. Op de Kili hebben de Tanzanianen gewoon veel borden neergezet dat je echt in Tanzania zit.

dinsdag 25 maart 2008 @ 12:19:01 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57597079
Iemand weleens in Ngorogoro geweest?

Mijn moeder wil daar graag eens heen en heeft gevraagd of ik en mijn broer haar willen vergezelen Ben wel benieuwd naar wat foto's en ervaringen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57597300
Foto's:

http://flickr.com/search/?s=int&q=ngorongoro&m=text

Al snap ik niet echt waarom dit specialer is voor je moeder dan bijv. de Serengeti of masai mara (kenya), een extra die je bij die laatste reservaten hebt is dat je de Gnoe migratie 2x per jaar kan zien (gnoe's en zebra's die een rivier willen oversteken en aangevallen worden door krokodillen en leeuwen van achteren (die de gnoe's het water in jagen) en leeuwen van voren (die de gnoe's opwachten)...
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:33:21 #64
65960 sanger
pi_57597381
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:29 schreef Xith het volgende:
Foto's:

http://flickr.com/search/?s=int&q=ngorongoro&m=text

Al snap ik niet echt waarom dit specialer is voor je moeder dan bijv. de Serengeti of masai mara (kenya), een extra die je bij die laatste reservaten hebt is dat je de Gnoe migratie 2x per jaar kan zien (gnoe's en zebra's die een rivier willen oversteken en aangevallen worden door krokodillen en leeuwen van achteren (die de gnoe's het water in jagen) en leeuwen van voren (die de gnoe's opwachten)...

Ik heb geen flauw idee Ze had het alleen maar over die krater eigenlijk, dat het daar zo mooi was (vorige keer).

Ik geloof dat de bedoeling is dat het een rondreisje wordt waarbij ook de Serengeti wordt bekeken en Nairobi wordt aangedaan.
  donderdag 27 maart 2008 @ 09:47:55 #65
85962 ioko
I Appear Missing
pi_57641898
Ik ben net terug en vond het erg mooi! Weer was wat regenachtig maar we hebben heel veel gezien op de Serengeti en in de Ngorongoro. Qua drukt viel het best mee, al rijden er altijd veel jeeps rond in zo'n park.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:15:05 #66
65960 sanger
pi_57643455
Foto's
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:15:56 #67
85962 ioko
I Appear Missing
pi_57643472
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:15 schreef sanger het volgende:
Foto's
Die zijn nog in het bezit van andere familieleden, zal tzt wat foto's neerzetten
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_57698066
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:46 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Het prijsverschil tussen Tanzania en Kenia was me niet opgevallen. Je hoort inderdaad gewoon meer over Kenia dan over Tanzania. Op de Kili hebben de Tanzanianen gewoon veel borden neergezet dat je echt in Tanzania zit.

[ afbeelding ]
Dat prijsverschil is er. Kenya is over het algemeen wat goedkoper omdat er meer toeristen-onderkomens zijn. Tanzania heeft er wat minder van. Ook begrijp ik dat de entree in de parken en Tanzania duurder is dan Kenya.
Let maar eens op in (goede) reisbrochures, Baobab of zo. Tanzania is een stuk duurder dan Kenya.

Maar goed, ik hoop dat Kenya er snel weer bovenop is met die onrusten de laatste maanden.
Zonde voor het land en zonde voor de mensen.
Make my day!
pi_57698092
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:19 schreef sanger het volgende:

Mijn moeder wil daar graag eens heen en heeft gevraagd of ik en mijn broer haar willen vergezelen Ben wel benieuwd naar wat foto's en ervaringen
Vond de krater erg tegenvallen na al die mooie wildparken.
De krater is net een soort dierentuin. En ook de vegetatie viel me tegen.
Wat me ook opviel is, omdat de krater maar beperkt van omvang is en redelijk kaal, is dat je er meer toeristen tegenkomt dan in een park.
Make my day!
  maandag 31 maart 2008 @ 19:37:08 #70
88758 Isiolo
Tek'ma'tek
pi_57743434
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:19 schreef sanger het volgende:

Ngorogoro is wel een vieze tegenvaller. Dan kan je ook eventueel naar de Beekse Bergen.
Het is een soort natuurpark dat af en toe wordt bijgevuld met nieuwe dieren.
Toen ik er was, was dat een flinke domper n.a.v. de andere parken.

Maargoed als je wat dieren hebt gemist kan je ze redelijk makkelijk vinden in dat park.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:53:06 #71
85962 ioko
I Appear Missing
pi_57755513
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:37 schreef Isiolo het volgende:

[..]

Ngorogoro is wel een vieze tegenvaller. Dan kan je ook eventueel naar de Beekse Bergen.
Het is een soort natuurpark dat af en toe wordt bijgevuld met nieuwe dieren.
Toen ik er was, was dat een flinke domper n.a.v. de andere parken.

Maargoed als je wat dieren hebt gemist kan je ze redelijk makkelijk vinden in dat park.
Aangevuld my ass. Het komt idd wat kunstmatig over, maar het is op natuurlijke wijze gebeurd. Ik heb op de Serengeti meer jeeps bij een groepje leeuwen zien staan, dus het is allemaal relatief. De Ngorongoro is een machtig mooi gezicht.
Dat gezeur altijd.....
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:24:25 #72
88758 Isiolo
Tek'ma'tek
pi_57766315
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:53 schreef ioko het volgende:

[..]

Aangevuld my ass. Het komt idd wat kunstmatig over, maar het is op natuurlijke wijze gebeurd. Ik heb op de Serengeti meer jeeps bij een groepje leeuwen zien staan, dus het is allemaal relatief. De Ngorongoro is een machtig mooi gezicht.
Dat gezeur altijd.....
Ja idd je kont

Zoals toendertijd het informatie centrum aangaf ('94) werden jaarlijks hoefdieren ingevoerd
om de Ngorongoro op peil te houden. Door de toenemende toeristen, kwamen er maar weinig
planten eters over de kam van de vulkaan heen. En ik ontken niet dat het niet mooi is, het is bijzonder om zoiets te zien. Maar iemand met een beetje safari ideeen weet ook wel dat Ngorongoro eigenlijk een opgezet park is voor de dikke rijke Amerikaan. Dan trek je liever de
Serengeti in of richting de vulkaan van Marsabit (Kenya)

Maarja je moet je safari indelen zoals je het zelf wilt.
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:46:08 #73
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_97614167
*schop*

Even een vraag aan mensen die op Safari in Tanzania zijn geweest:

Ik hoor veel wisselende verhalen of je nu beter in Arusha of vanuit Nederland kunt boeken.

Wij gaan midden-Augustus, en hebben wat prijsopgaves via het internet gekregen van (volgens de LP en Rough Guide) gerenomeerde organisaties.
Het punt is dat wij graag de prijs willen drukken door met een groep iets af te spreken. Een ander stel dat aan het bagpacken is bijv. En vanuit Nederland krijg je alleen prive-tripjes aangeboden en willen ze je niet matchen.

Iemand met tips/suggesties of do's en don'ts? Thanks!
pi_97614381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:46 schreef Stpan het volgende:
*schop*

Even een vraag aan mensen die op Safari in Tanzania zijn geweest:

Ik hoor veel wisselende verhalen of je nu beter in Arusha of vanuit Nederland kunt boeken.

Wij gaan midden-Augustus, en hebben wat prijsopgaves via het internet gekregen van (volgens de LP en Rough Guide) gerenomeerde organisaties.
Het punt is dat wij graag de prijs willen drukken door met een groep iets af te spreken. Een ander stel dat aan het bagpacken is bijv. En vanuit Nederland krijg je alleen prive-tripjes aangeboden en willen ze je niet matchen.

Iemand met tips/suggesties of do's en don'ts? Thanks!
Je kunt vanuit Nederland via organisaties ook reizen boeken waarbij de auto gedeeld is, dat moet niet zo lastig zijn volgens mij?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97621022
In Arusha kun je op iedere straathoek een safari boeken en via de LP is het niet moeilijk te achterhalen wat de betrouwbare aanbieders zijn.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')