abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51866978
Dat soort figuren houd je helaas. Dat is van alle tijden. Gelukkig is het vaak een relatief kleine groep.

Ik ben een jaar of 10 geleden ook in de 2 kampen in Oświęcim geweest. Zeer indrukwekkend. Ik was toen nog vrij jong en ben niet overal geweest maar zou er graag nog eens terug willen komend jaar. Ik zat er aan te denken om met de auto te gaan en zat op anwb.nl eens te kijken naar een routebschrijving maar Oświęcim kent de routeplanner niet. Weet iemand wat ik dan het best kan pakken in de buurt? Misschien gewoon Krakau en dan vanuit daar erheen? Krakau ben ik toen ook eens geweest. Mooie stad.
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:36:36 #102
16701 scanman01
Today's a good day
pi_51872065
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:28 schreef WRDA6 het volgende:
Weet iemand wat ik dan het best kan pakken in de buurt? Misschien gewoon Krakau en dan vanuit daar erheen? Krakau ben ik toen ook eens geweest. Mooie stad.
Ga hier dan even heen:

http://maps.google.nl/maps?f=d&utm_campaign=nl&utm_source=nl-ha-emea-nl-google&utm_medium=ha&utm_term=route

Daar kun je gewoon je eigen stad als vertrekpunt invullen en dan 'auschwitz' als bestemming. Werkt goed
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_52003938
Bedankt scanman01!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 02:02:56 #104
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52090822
Ik heb vanavond 'Anne Frank: The whole Story' gezien en de drang om iets te bezoeken groeit nog steeds. Ik heb nu een aantal keuzes. Zijn er mensen die ervaring hebben met bezoekjes aan:

Bergen-Belsen
Westerbork
Anne Frank huis

En zo ja, hoe was het?

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 04-08-2007 11:31:03 ]
  Moderator zondag 5 augustus 2007 @ 14:10:37 #105
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52118092
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 02:02 schreef scanman01 het volgende:
Ik heb vanavond 'Anne Frank: The whole Story' gezien en de drang om iets te bezoeken groeit nog steeds. Ik heb nu een aantal keuzes. Zijn er mensen die ervaring hebben met bezoekjes aan:

Bergen-Belsen
Westerbork
Anne Frank huis

En zo ja, hoe was het?
Het ligt er denk ik een beetje aan wat je "zoekt".
Als je geconfronteerd wil worden met de aller zwartste kant van de mensheid, dan kom je denk ik niet om Auschwitz heen. Bergen-Belsen ken ik niet, en Westerbork is van een totaal andere orde dan Auschwitz natuurlijk.
Het achterhuis is iets heel anders dan een kamp. Als je net het dagboek of de film hebt gezien, is het wel interessant om er heen te gaan denk ik, maar meer ook niet.

In Aushwitz I is trouwens ook een Nederlandstalige tentoonstelling waarin het lot van de Nederlandse joden wordt weergegeven. Wat vooral "mooi" naar voren komt, is hoe er heel geleidelijk een situatie ontstond waarin het normaal werd gevonden dat bepaalde mensen met een ster moesten rondlopen en minder rechten hadden. Ieder voor zich.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_52118180
Westerbork is niet zoveel aan, er staat amper nog een paal overeind.

Maar het museum aldaar was wel de moeite waard als ik het me goed herinner.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:12:37 #107
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52368524
Vanmiddag met vrouw en kinderen naar Westerbork geweest. Ik had me juist van het museum iets meer voorgesteld. Het kamp zelf vond ik toch wel indrukwekkend, vooral de 102.000 stenen, het nationaal monument en strafbarak 67. Wel jammer dat het kamp na de oorlog nog voor andere doeleinden is gebruikt, waardoor er niets meer is overgebleven.

pi_52397104
Ik zou eigenlijk nog wel heel graag een keer willen gaan bekijken, lijkt mij heel erg indrukwekkend.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:30:34 #109
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_83802078
Ik vertrek morgenvroeg voor een bezoek aan Auschwitch zaterdag.
Ben er echt zeer benieuwd naar. Maar even aan degene die er geweest zijn: Ik zie op de site wel tourguides staan met hun prijzen, maar geen entree-geld? Kan dat kloppen?
En die prijs bij een gids is dat een totale prijs die hij/zij vraagt voor een rondleiding, ongeacht de grootte van de groep? Vind het wat dat aangaat redelijk onoverzichtelijk.
En als we willen kunnen we dus zo zelf rondlopen zonder gids? (niet aan te raden lijkt me?)
Ben benieuwd zaterdag..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_83803008
Volgens mij is er geen entree-geld omdat de gedachte erachter is dat het voor iedereen mogelijk moet zijn om het kamp te bezoeken en te zien welke wandaden hier plaats hebben gevonden.
  Moderator donderdag 8 juli 2010 @ 14:42:31 #111
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_83807442
Klopt, geen entreegeld,
En ook zonder gids is het goed te doen, want overal staan meertalige borden met veel informatie over waar je bent en wat daar gebeurde.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')