quote:Ben het met je eens. Daarnaast zou het ook mooi zijn dat een liefhebber van het werk van Queen; Robbie Williams dus, die rol zou waarnemen. Hoewel die nog wel wat beter z'n best moet doen op de lyrics. Mensen die twijfelen aan zijn te hoge 'pop' gehalte moeten eens naar een nummer als Berliner Star of de covers zoals Song 2 of Ant Music luisteren
Op maandag 25 augustus 2003 17:44 schreef FC_Bavaria het volgende:
Door een maat van me werd ik gewezen op het FOK forum ... Toen hier wat rondbladerde viel mijn oog op het vrij grote aantal Queen topics.Ook al jaren fan van Queen.
In een andere topic las ik veel negatieve commentaren op een eventueel concert van Queen met Robbie Williams als lead-zanger.
Zelf vraag ik me af of dat inderdaad zo slecht zou zijn. Freddy kan hij natuurlijk nooit vervangen. Maar Robbie williams is net zo'n showman, en hij kan behoorlijk 'rocken' (denk aan let me entertain you). Daarnaast vind ik de combinatie Williams, May en Taylor in We Are the Champions (titelsong A Knights Tale) helemaal niet slecht klinken.
Zoals Freddy zelf al zei THE SHOW MUST GO ON ! waarom krijgt Robbie Williams niet 1 kans.
Overigens lijkt een permanente samenwerking mij niet echt wat. Daarmee zou die z'n eigen band ook te kort doen. Echter een eenmalig optreden onder het mom van een tribute, zoals z'n Swing dingetje, zou ik zeker wel waarderen
de nieuwe dvd-audio's zijn daarentegen wél goed
Die oude nummers hebben ook wel airplay op al die stations hoor....
quote:Ja dat is bekend, maar wat wil dat verder zeggen. Iedereen heeft wel een mening gebaseerd al dan niet gebaseerd op argumenten, maar de mensen die het uiteindelijk bepalen blijven toch degenen die het uit moeten voeren
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:22 schreef mandark2000 het volgende:
Weet je dat heel veel Queen fans een hekel hebben aan Robbie Williams? Moet je maar eens rondstruinen op het forum van Queenzone.com...
Wat me opvalt is dat iedereen het altijd heeft over een vervanger van Freddie. Waarom mag het niet gewoon anders zijn vraag ik me dan af. Net of iedereen in het verleden wil blijven leven... Daarnaast kan je ook gewoon afhaken als de progressie je echt niet ligt, het oude materiaal blijft echt wel bestaan
Het We Are the Champions van Queen en Robbie Williams vind ik bijzonder goed klinken. Waarom niet wat meer nummers laten opnemen.
De Opbrengst kun je aan het Freddy Mercury Phoenix fonds geven.
Ik snap trouwens niet waarom zoveel Queen-fans een hekel aan Williams hebben. Je hebt toch geen hekel aan mede Queen-fans.
Ik ben 'slechts' 18 jaar en heb Queen dus nooit van dichtbij mee mogen maken. Daarom zou ik het geweldig vinden om Brian, Roger en een zanger live te kunnen zien.
Williams kan ook de aandacht naar Queen toetrekken, waardoor ook weer jonge mensen gecharmeerd raken van Queen. The legend will continue.
Kijk maar eens naar de DVD van Live at Wembley, zomaar ineens is Queen weer helemaal hot. Door zulke acties blijft de Queen-spirit in leven. Daarmee bewijst Queen net als Elvis tijdloze muziek te maken. Iets wat ik persoonlijk niet vind van bijvoorbeeld The Beatles.
[Dit bericht is gewijzigd door FC_Bavaria op 27-08-2003 12:18]
quote:Ik zou het juist gruwelijk jammer vinden als ze met een gastzanger aan de gang gaan. Ze kunnen zelf goed zat zingen vind ik - en aangezien ze op de diverse Queen albums ook ieder tracks zongen, vonden Freddie & John dit blijkbaar ook....
Op woensdag 27 augustus 2003 12:17 schreef FC_Bavaria het volgende:
Ik ben 'slechts' 18 jaar en heb Queen dus nooit van dichtbij mee mogen maken. Daarom zou ik het geweldig vinden om Brian, Roger en een zanger live te kunnen zien.
Overigens vind ik WATC met Robbie ook een erg goede versie. Het haalt het natuurlijk niet bij Freddie's zang, maar ik vind het zeker geen slechte cover/re-take.
quote:Vind ik ook. Maar als ze gaan touren zal het waarschijnlijk net zo zijn als op de laatste paar optredens. Brian en Roger die zingen, en dan een gastzanger op een paar nummers. Brian en Roger kunnen het makkelijk zelf zingen. Hebben ze vaak genoeg bewezen. We are the Champions gezongen door Brian klonk erg goed en het laatste stuk van het couplet (I've had my share of sand kicked in my face..) zingt Brian beter dan Freddie het live deed.
Op woensdag 27 augustus 2003 12:34 schreef PimD het volgende:[..]
Ik zou het juist gruwelijk jammer vinden als ze met een gastzanger aan de gang gaan. Ze kunnen zelf goed zat zingen vind ik -
Maar heb jij bevoorbeeld het optreden van 2 maanden geleden van Pavarotti en Friends gezien?
quote:Dat je A'dam amateuristisch zou noemen, kan ik me voorstellen. Voor Modena hebben ze voor zover ik weet wel geoefend, en vind ik persoonlijk het enige optreden van Brian en Roger in de laatste paar jaar dat echt goed is. Het optreden bij de Songwriters Hall of Fame, een paar weken na Modena, is helaas weer van magere kwaliteit IMO
Op vrijdag 29 augustus 2003 14:58 schreef parterrepact het volgende:
gezien heb ik het niet, wel gehoord. Was wel leuk hoor, maar ik vind het gewoon amateuristisch klinken
quote:het klinkt wel ok ja, maar hoe B+R er bij staan/zitten.... 't lijken wel een stelletje bejaarden (en nee, dat zijn ze (nog) niet
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:49 schreef BrianMay het volgende:
SHOF klonk goed vond ik. het was alleen een verkeerd publiek. allemaal millionairs enzo
Modena was zeker erg goed. Hele mooie vertolking van TMLWKY ondanks de zenuwen van Brian.
Het meerendeel van de mensen kwam ook daadwerkelijk voor hun. Maar ja, waar hebben ze geen aanhangers?? ![]()
Versie van Robbie WATC was erg goed, maar laten ze gewoon lekker met zijn 2en spelen, en begeleidende band natuurlijk. Spike is van harte welkom ![]()
Roger is gewoon een goeie zanger, heeft niet voor niks 6 solo albums gemaakt. Brian is geen super zanger, weet dat ook en dat maakt het weer ok om aan te horen.
Niemand anders hoeeft Queen materiaal te zingen. Bri en Rog? Ok, het zijn tenslotte ook hun eigen "kindjes"en voor de rest moet iedereen anders ervan af blijven.
There Can Be Only One
quote:Net als bij dat optreden in NY voor de Rock 'n Roll Hall of fame. ook zo'n kut publiek. Is ook moeilijk om multimillionairs uit hun stoel te krijgen om te headbangen op Tie your Mother Down
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:31 schreef PimD het volgende:[..]
het klinkt wel ok ja, maar hoe B+R er bij staan/zitten.... 't lijken wel een stelletje bejaarden (en nee, dat zijn ze (nog) niet
) Vooral Brian staat er echt bij van "wat doe ik hier in godsnaam?"....
quote:7 ja, 3 met The Cross en 4 echt solo.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:20 schreef tass het volgende:
Het laaste nieuws is dat ze nu bezig zijn met de dvd van Greatest Video Hits 2. Bri en Rog zijn allebei in de studio bezig met inspelen en namixen en er erg enthousaist over.Roger is gewoon een goeie zanger, heeft niet voor niks 6 solo albums gemaakt. Brian is geen super zanger, weet dat ook en dat maakt het weer ok om aan te horen.
Brian heeft zijn commentaar inmiddels opgenomen (dus hij heeft niets ingespeeld) voor de commentaar-track op GVH2 dvd. Roger gaat dit z.s.m doen. De 5.1 mixen zijn geloof ik vrijwel klaar, er moet alleen nog beslist worden wat er wel en niet gebruikt gaat worden.
Het is een boek ( nou ja, niet al te dik ) met felicitaties aan Queen n.a.v. hun 20-jarig jubileum. Iemand enig idee wat de oplage ervan is en voor wie dit eigenlijk bedoeld was ( ik neem aan dat het niet gewoon gereleased is ) ?

Op de onderste foto zie je o.a. het voorwoord door Baldrick ( uit de Blackadder serie ).
Is het toevallig het "II" boekje? Dat was een officieel promo-magazine voor de (ik geloof) pers ten tijde van de release van GH2.... Maar ik kan me niet herinneren dat dat boek er zo uitziet (heb het een paar keer doorgebladerd op FC dagen enzo)
Op de achterkant staat :
Produced, Designed & Printed by
Parlophone ( logo )
Icon Communications
Scott Riseman Lipsey Meade PR
Sonic Plates
Howards Printers Limited
EMI Music Publishing Limited
De kaft is donkerblauw met een relief erin.
Het valt me nu pas op dat onderaan het voorwoord heel klein " 2 November 1991 " staat.
Wat betreft het "niet nette ontwerp" ... dat kan gedeeltelijk ook aan de kwaliteit ( or lack of it ) van mijn digicam liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |