abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11974395
Je ziet ze vaak bij voetbal wedstrijden.
Ze uitten de mening van menig voetbalsupporter.
Maar ik had wat vragen over het maken van een spandoek.
1.welk materiaal gebruik je ervoor?
2.verf of stift?
3.Hoe bevestig je het in het stadion?
4.Is het legaal het op te hangen in een stadion??

BVD

[url]www.f-orum.tk[/url]
pi_11974495
ik zou maar uitkijken voor een gummiknuppel in je nek
-------------------------------------
  woensdag 23 juli 2003 @ 23:39:53 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_11974498
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 23:36 schreef rolfvp het volgende:
2.verf of stift?

BVD

1:
Oud hoeslaken

2:
Spuitbus

3:
Tie raps

4:
Nee, daarom hangen ze ook overal...

5:
Waarom je vragen?

Action is the enemy of thoughts
pi_11974525
Daar zijn niet zomaar standaard-antwoorden op te geven... De materialen varieren heel erg, bevestigen kan ook op meerdere manieren, en legaal is het eigenlijk wel in elk stadion, al mag het soms op de ene plaats wel, en op de andere niet
pi_11974592
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 23:39 schreef Reintje het volgende:

[..]

1:
Oud hoeslaken

2:
Spuitbus

3:
Tie raps

4:
Nee, daarom hangen ze ook overal...

5:
Waarom je vragen?

5. omdat ik van plan ben er 1 op te hangen in een stadion iig bedankt!!!
[url]www.f-orum.tk[/url]
  woensdag 23 juli 2003 @ 23:44:33 #6
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_11974614
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 23:36 schreef rolfvp het volgende:
2.verf of stift?

BVD

1. Oude lakens.
2. Verf (met stift ben je zo lang bezig met inkleuren)
3. Touwtje aan zijkanten
4. Soms word bij het binnen komen van het stadion de teksten gecontroleerd of het geen discrimineerende teksten zijn dan mag het niet . En als het je het ergens hebt opgehangen en iemand heeft er last van dan vragen ze je als je het er weer af wilt halen.
pi_11974843
okee thnx
[url]www.f-orum.tk[/url]
pi_11978162
Ligt eraan om wat voor doek het gaat. Als ik doeken maak die in principe voor elke wedstrijd zijn gebruik ik eerst potlood. Als het er goed op staat eroverheen met benzinestift en tenslotten verfen. Voor verf raad ik je Flexa Excellent Muurverf aan. Alleen is die alleen in zwart en wit te krijgen. Voor andere kleuren is het merk Amsterdam wel goed. In ieder geval altijd Acrylic verf gebruiken.

Gaat het om een eenmaling doek met ludieke leus gewoon een spuitbus gebruiken. Die hoeft immers niet mooit te zijn en alleen maar een duidelijke boodschap over brengen.

Een spandoek is over het algemeen legaal. Als je hem over een reclamebord hangt of als er toeschouwers (lees:jankers) zijn die erover klagen dan gaan de stewards enzo moeilijk doen. Als het gaat om een ludieke leus willen veel clubs hem nogal eens verbieden. Communicatie met de club is wel belangrijk. Wij kennen de veiligheidscoordinator van FCG persoonlijk en gaan redelijk goed met hem om. Dan is alles dus bespreekbaar en mag iets al een stuk sneller. Een ludiek spandoek een uitvak mee in krijgen is in Nederland echt een prestatie.

Als doek kan je een laken gebruiken maar het beste kan je naar de markt gaan en daar een rol stof kopen. Meestal niet zo duur en goed geschikt.

pi_11978998
bij Ajax hangen altijd zo een voorgedrukte dingen, die moeten toch wel wat duiten kosten volgens mij, zullen wel uit de grachtengordel komen denk ik
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:00:08 #10
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_11979862
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 08:55 schreef planethugo het volgende:
bij Ajax hangen altijd zo een voorgedrukte dingen, die moeten toch wel wat duiten kosten volgens mij, zullen wel uit de grachtengordel komen denk ik
die spandoeken zijn van zeil gemaakt, missen elke vorm van bezieling en kosten 180 euro, dan heb je een doek van 3 bij 0,80 meter in 1 kleur bedrukt, compleet met zeilringen.....
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 24 juli 2003 @ 11:01:49 #11
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_11980928
Zag hele tijd geleden een stuk over Lazio Roma.
Weken voor de derby tegen AS Roma gingen hun ultra's als gekken te keer om een spandoek te maken.
Echt een gigantisch groot ding die er ongelooflijk gaaf uit zag.
Was alleen voor die ene wedstrijd bedoelt, maar een kosten en een tijd dat die gasten er aan besteed hadden... Compleet vak hielp mee dat ding te ontrollen over elkaars hoofden heen.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_11981920
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 11:01 schreef sqlsmurft het volgende:
Weken voor de derby tegen AS Roma gingen hun ultra's als gekken te keer om een spandoek te maken.
Was alleen voor die ene wedstrijd bedoelt, maar een kosten en een tijd dat die gasten er aan besteed hadden... Compleet vak hielp mee dat ding te ontrollen over elkaars hoofden heen.
Meen je dat nou joh?
  donderdag 24 juli 2003 @ 12:05:55 #13
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_11982193
quote:
Was deel 2 of 3 van de Engelse docu over hooligans. In dit deel gingen ze op bezoek bij de ulta's van Lazio, de "Irrudicibili" Volgens mij is dat gewoon echt een complete organisatie op zich en is het voor de echt actieve mensen daarbinnen echt gewoon een baan. Kijkend naar al die merchandising en de tijd die er in gestoken wordt. Dat doek wat ze maakten was idd niet normaal. Supergroot en dat werd dan helemaal bewerkt in een loods. Echt enorm mooi.
  donderdag 24 juli 2003 @ 13:24:00 #14
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_11983912
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 12:05 schreef Bobu het volgende:
Was deel 2 of 3 van de Engelse docu over hooligans. In dit deel gingen ze op bezoek bij de ulta's van Lazio, de "Irrudicibili" Volgens mij is dat gewoon echt een complete organisatie op zich en is het voor de echt actieve mensen daarbinnen echt gewoon een baan. Kijkend naar al die merchandising en de tijd die er in gestoken wordt. Dat doek wat ze maakten was idd niet normaal. Supergroot en dat werd dan helemaal bewerkt in een loods. Echt enorm mooi.
Klopt ja! Zag het op de BBC en weekje later kwam het ook op de nederlandse buis.
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 11:52 schreef Cruoninga het volgende:
Meen je dat nou joh?

[Dit bericht is gewijzigd door sqlsmurft op 24-07-2003 13:33]

pi_11983941
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 23:43 schreef rolfvp het volgende:

5. omdat ik van plan ben er 1 op te hangen in een stadion iig bedankt!!!

Aha, dus niet in de UFO

FC Den Haag krijgt binnenkort de grootste van heel Nederland, the old times are coming back

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 24 juli 2003 @ 13:40:12 #16
497 Maja
Ja denk!?!
pi_11984342
Zie ook hier...
pi_11986197
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:24 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

Klopt ja! Zag het op de BBC en weekje later kwam het ook op de nederlandse buis.
[..]

Mijn eerste post had een licht synische ondertoon. Ik denk dat verreweg de meeste fokkers hier die docu's al wel meerdere keren gezien hebben. Lazio is trouwens echt niet de enige die met zulke vlaggen op de proppen komt. Waren wel mooie beelden idd.
  donderdag 24 juli 2003 @ 15:14:51 #18
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_11987103
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:42 schreef Cruoninga het volgende:
Mijn eerste post had een licht cynische ondertoon. Ik denk dat verreweg de meeste fokkers hier die docu's al wel meerdere keren gezien hebben. Lazio is trouwens echt niet de enige die met zulke vlaggen op de proppen komt. Waren wel mooie beelden idd.
Mwoah dat die docu niet onbekend is mag ik wel hopen.
Ik wist alleen niet meer dat ik het in die docu gezien had.
Overigens betwist ik dat er veel van dat soort vlaggen in de omloop zijn. Behalve dan enkele gesponsorde exemplaren.
  donderdag 24 juli 2003 @ 15:55:13 #19
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_11988399
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:40 schreef Maja het volgende:
Zie ook hier...
En met een voor mij zeer bevredigend resultaat !

Heb het alleen niet zelf gemaakt, maar laten maken. Ach....het ging om de tekst

Amsterdam + Boekel = werelds...
  donderdag 24 juli 2003 @ 16:05:51 #20
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_11988777
quote:
dat die Fabrizio (leider Irriducibili) ook zei: "ja jongens we zijn blij met het resultaat. het is een mooi fascistisch doek maar niet te!"
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_11988903
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:42 schreef Cruoninga het volgende:

Mijn eerste post had een licht synische ondertoon. Ik denk dat verreweg de meeste fokkers hier die docu's al wel meerdere keren gezien hebben. Lazio is trouwens echt niet de enige die met zulke vlaggen op de proppen komt. Waren wel mooie beelden idd.

Gaan de Groningen-supporters dat gesponsorde Beaufort-lakentje komend seizoen nog ontrollen??
pi_11997822
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Gaan de Groningen-supporters dat gesponsorde Beaufort-lakentje komend seizoen nog ontrollen??

Kut iemand heeft die sponsor erop gezien.

Om je vraag maar ff te beantwoorden: Als het aan mij ligt niet nee. Niet zolang er reclame op staat. Commerciele troep op je eigen vlaggen is natuurlijk nepper dan nep. Alleen op een groot wedstrijdshirt vind ik het in de vorm van de originele shirt sponsor nog wel kunnen, maar liever helemaal niet natuurlijk.

quote:
Overigens betwist ik dat er veel van dat soort vlaggen in de omloop zijn.

Met een beetje speurwerk op www.fototifo.it vind je er nog wel een paar.

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 24-07-2003 22:57]

pi_11998076

maandag 28 juli 2003 @ 13:23:56 #24
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_12065656
Lukt het al een beetje ?
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_12067642
Ja die Groningers zijn reuze handig met spandoeken.
Voor Heerenveen - Groningen moest een groningen speler vertellen dat hun grote spandoek ondersteboven hing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')