BVD
quote:1:
Op woensdag 23 juli 2003 23:36 schreef rolfvp het volgende:
Je ziet ze vaak bij voetbal wedstrijden.
Ze uitten de mening van menig voetbalsupporter.
Maar ik had wat vragen over het maken van een spandoek.
1.welk materiaal gebruik je ervoor?
2.verf of stift?
3.Hoe bevestig je het in het stadion?
4.Is het legaal het op te hangen in een stadion??BVD
2:
Spuitbus
3:
Tie raps
4:
Nee, daarom hangen ze ook overal...
5:
Waarom je vragen?
quote:5. omdat ik van plan ben er 1 op te hangen in een stadion
Op woensdag 23 juli 2003 23:39 schreef Reintje het volgende:[..]
1:
Oud hoeslaken2:
Spuitbus3:
Tie raps4:
Nee, daarom hangen ze ook overal...5:
Waarom je vragen?
quote:1. Oude lakens.
Op woensdag 23 juli 2003 23:36 schreef rolfvp het volgende:
Je ziet ze vaak bij voetbal wedstrijden.
Ze uitten de mening van menig voetbalsupporter.
Maar ik had wat vragen over het maken van een spandoek.
1.welk materiaal gebruik je ervoor?
2.verf of stift?
3.Hoe bevestig je het in het stadion?
4.Is het legaal het op te hangen in een stadion??BVD
Gaat het om een eenmaling doek met ludieke leus gewoon een spuitbus gebruiken. Die hoeft immers niet mooit te zijn en alleen maar een duidelijke boodschap over brengen.
Een spandoek is over het algemeen legaal. Als je hem over een reclamebord hangt of als er toeschouwers (lees:jankers) zijn die erover klagen dan gaan de stewards enzo moeilijk doen. Als het gaat om een ludieke leus willen veel clubs hem nogal eens verbieden. Communicatie met de club is wel belangrijk. Wij kennen de veiligheidscoordinator van FCG persoonlijk en gaan redelijk goed met hem om. Dan is alles dus bespreekbaar en mag iets al een stuk sneller. Een ludiek spandoek een uitvak mee in krijgen is in Nederland echt een prestatie.
Als doek kan je een laken gebruiken maar het beste kan je naar de markt gaan en daar een rol stof kopen. Meestal niet zo duur en goed geschikt.
quote:die spandoeken zijn van zeil gemaakt, missen elke vorm van bezieling en kosten 180 euro, dan heb je een doek van 3 bij 0,80 meter in 1 kleur bedrukt, compleet met zeilringen.....
Op donderdag 24 juli 2003 08:55 schreef planethugo het volgende:
bij Ajax hangen altijd zo een voorgedrukte dingen, die moeten toch wel wat duiten kosten volgens mij, zullen wel uit de grachtengordel komen denk ik
quote:Meen je dat nou joh?
Op donderdag 24 juli 2003 11:01 schreef sqlsmurft het volgende:
Zag hele tijd geleden een stuk over Lazio Roma.
Weken voor de derby tegen AS Roma gingen hun ultra's als gekken te keer om een spandoek te maken.
Echt een gigantisch groot ding die er ongelooflijk gaaf uit zag.
Was alleen voor die ene wedstrijd bedoelt, maar een kosten en een tijd dat die gasten er aan besteed hadden... Compleet vak hielp mee dat ding te ontrollen over elkaars hoofden heen.
quote:Was deel 2 of 3 van de Engelse docu over hooligans. In dit deel gingen ze op bezoek bij de ulta's van Lazio, de "Irrudicibili" Volgens mij is dat gewoon echt een complete organisatie op zich en is het voor de echt actieve mensen daarbinnen echt gewoon een baan. Kijkend naar al die merchandising en de tijd die er in gestoken wordt. Dat doek wat ze maakten was idd niet normaal. Supergroot en dat werd dan helemaal bewerkt in een loods. Echt enorm mooi.
Weken voor de derby tegen AS Roma gingen hun ultra's als gekken te keer om een spandoek te maken.
Was alleen voor die ene wedstrijd bedoelt, maar een kosten en een tijd dat die gasten er aan besteed hadden... Compleet vak hielp mee dat ding te ontrollen over elkaars hoofden heen.
quote:Klopt ja! Zag het op de BBC en weekje later kwam het ook op de nederlandse buis.
Op donderdag 24 juli 2003 12:05 schreef Bobu het volgende:
Was deel 2 of 3 van de Engelse docu over hooligans. In dit deel gingen ze op bezoek bij de ulta's van Lazio, de "Irrudicibili" Volgens mij is dat gewoon echt een complete organisatie op zich en is het voor de echt actieve mensen daarbinnen echt gewoon een baan. Kijkend naar al die merchandising en de tijd die er in gestoken wordt. Dat doek wat ze maakten was idd niet normaal. Supergroot en dat werd dan helemaal bewerkt in een loods. Echt enorm mooi.
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 11:52 schreef Cruoninga het volgende:
Meen je dat nou joh?
[Dit bericht is gewijzigd door sqlsmurft op 24-07-2003 13:33]
quote:Aha, dus niet in de UFO
Op woensdag 23 juli 2003 23:43 schreef rolfvp het volgende:5. omdat ik van plan ben er 1 op te hangen in een stadion
iig bedankt!!!
FC Den Haag krijgt binnenkort de grootste van heel Nederland, the old times are coming back
quote:Mijn eerste post had een licht synische ondertoon. Ik denk dat verreweg de meeste fokkers hier die docu's al wel meerdere keren gezien hebben. Lazio is trouwens echt niet de enige die met zulke vlaggen op de proppen komt. Waren wel mooie beelden idd.
Op donderdag 24 juli 2003 13:24 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Klopt ja! Zag het op de BBC en weekje later kwam het ook op de nederlandse buis.
[..]
quote:Mwoah dat die docu niet onbekend is mag ik wel hopen.
Op donderdag 24 juli 2003 14:42 schreef Cruoninga het volgende:
Mijn eerste post had een licht cynische ondertoon. Ik denk dat verreweg de meeste fokkers hier die docu's al wel meerdere keren gezien hebben. Lazio is trouwens echt niet de enige die met zulke vlaggen op de proppen komt. Waren wel mooie beelden idd.
quote:En met een voor mij zeer bevredigend resultaat !
Op donderdag 24 juli 2003 13:40 schreef Maja het volgende:
Zie ook hier...
Heb het alleen niet zelf gemaakt, maar laten maken. Ach....het ging om de tekst
quote:dat die Fabrizio (leider Irriducibili) ook zei: "ja jongens we zijn blij met het resultaat. het is een mooi fascistisch doek maar niet te!"
quote:Gaan de Groningen-supporters dat gesponsorde Beaufort-lakentje komend seizoen nog ontrollen??
Op donderdag 24 juli 2003 14:42 schreef Cruoninga het volgende:Mijn eerste post had een licht synische ondertoon. Ik denk dat verreweg de meeste fokkers hier die docu's al wel meerdere keren gezien hebben. Lazio is trouwens echt niet de enige die met zulke vlaggen op de proppen komt. Waren wel mooie beelden idd.
quote:Kut iemand heeft die sponsor erop gezien.
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef MaxPower het volgende:[..]
Gaan de Groningen-supporters dat gesponsorde Beaufort-lakentje komend seizoen nog ontrollen??
Om je vraag maar ff te beantwoorden: Als het aan mij ligt niet nee. Niet zolang er reclame op staat. Commerciele troep op je eigen vlaggen is natuurlijk nepper dan nep. Alleen op een groot wedstrijdshirt vind ik het in de vorm van de originele shirt sponsor nog wel kunnen, maar liever helemaal niet natuurlijk.
quote:
Overigens betwist ik dat er veel van dat soort vlaggen in de omloop zijn.
Met een beetje speurwerk op www.fototifo.it vind je er nog wel een paar.
[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 24-07-2003 22:57]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |