ik doe dit nog wel eens , maar ik vraag me af of vrouwen/meisjes tegenwoordig niet liever een ruige misschien zelfs onbeschofte man willen
wat denken jullie er van? is hoffelijkheid achterhaald?
quote:Lijkt me wel, ik doe het altijd. Ook uit beleefdheid.
Op woensdag 23 juli 2003 21:48 schreef _The_General_ het volgende:
Ik vraag me af of het ouderwetse galant en hoffelijk tegen een vrouw zijn nog gewaardeerd word? Ik heb het dan over een deur openhouden, stoel aanschuiven, jas geven als het koud is etc etc.
Stoel aangeven enzo is nog niet echt voorgekomen maar ik denk dat als jij uit eten bent met een meisje en je haar jas aangeeft naderhand ze dat best kan waarderen....
Een man hoort bijv. als eerste een restaurant in te gaan of de trap op te lopen. Dus hier geldt het 'dames gaan voor' niet. En zo zijn er nog een aantal van die dingetjes die dan niet gewaardeerd worden tegenwoordig terwijl het wel zo hoort.
quote:Deze meid van 17 dus wel.
Op woensdag 23 juli 2003 21:53 schreef _The_General_ het volgende:
uit jullie reacties af te leiden is het dus nog niet echt achterhaald, maar kan een meid van 17 het ook waarderen? (mijn doelgroep)
Trouwens, achter een vrouw aan de trap oplopen vind ik ook helemaal niet netjes. Dan loopt ie de hele tijd tegen je kont aan te kijken... Neh, dan maar een keertje de man voor laten gaan.
quote:de man voorop op de trap is logisch aangezien al deze "gebruiken" uit de rokken tijd stammen.
Op woensdag 23 juli 2003 21:54 schreef lazlow het volgende:
Maar er zijn ook een paar regeltjes waardoor ze je wél vreemd aankijkenEen man hoort bijv. als eerste een restaurant in te gaan of de trap op te lopen. Dus hier geldt het 'dames gaan voor' niet. En zo zijn er nog een aantal van die dingetjes die dan niet gewaardeerd worden tegenwoordig terwijl het wel zo hoort.
quote:Dat hoort ook niet.
Op woensdag 23 juli 2003 21:55 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Trouwens, achter een vrouw aan de trap oplopen vind ik ook helemaal niet netjes.
quote:Ja precies, maar ik heb wel gemerkt dat veel meiden 't raar vinden. Want dames gaan immers toch altijd voor?
Op woensdag 23 juli 2003 21:55 schreef _The_General_ het volgende:[..]
de man voorop op de trap is logisch aangezien al deze "gebruiken" uit de rokken tijd stammen.
Ik heb niet voor niets een cursus etiquette gehad en dan verwacht ik van mijn partner ook dat hij weet hoe het hoort.
Een jas aangeven of iemand voor laten gaan door een deur is daarentegen altijd netjes.
quote:Bij iedere maaltijd de stoel aanschuiven gaat inderdaad een beetje ver, maar ik dacht meer aan een situatie in een wat duurder restaurant. niet bij de snackbar.
Op woensdag 23 juli 2003 21:57 schreef JeOma het volgende:
Voor de doelgroep vind ik een stoel aanschuiven van een vrouw/meisje not done. Net als (mocht je al een auto/rijbewijs hebben) helemaal om je auto heenlopen om de passagiersdeur open te doen voor je date. Dat is gewoon overdreven.
deel van etiquetten enzo. Als je beleefd doet, en laat zien dat je manieren hebt (dus netjes eten enzo), dat laat je zien dat je respect voor de ander hebt. Daarom wordt het (onbewust, maar wel om deze reden) ook vaak gewaardeerd.
quote:Dan vind ik het nog steeds wat overdreven, sorry.
Op woensdag 23 juli 2003 21:58 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Bij iedere maaltijd de stoel aanschuiven gaat inderdaad een beetje ver, maar ik dacht meer aan een situatie in een wat duurder restaurant. niet bij de snackbar.
...dat zal dan wel aan het meisje gelegen hebben denk ik...
quote:Dat heeft iid aan het meisje gelegen.
Op woensdag 23 juli 2003 22:01 schreef Eomer het volgende:
Ik heb zoiets wel eens gedaan...bijvoorbeeld de deur van de auto openhouden en dichtdoen voor een meisje als ze is gaan zitten, maar dan werd er een beetje schaapachtig gelachen......dat zal dan wel aan het meisje gelegen hebben denk ik...
Oh en trouwens in een echt goed restaurant schuift de bediening de stoel voor je aan
quote:Hangt er maar net van af hoor, als je in een sterren restaurant eet ofzo dan is 't voor veel mensen toch een erg speciale gelegenheid. Wie weet vinden die meiden van 17 't wel eens een keertje leuk om zo 'speciaal' behandeld te worden dan?
Op woensdag 23 juli 2003 22:00 schreef JeOma het volgende:[..]
Dan vind ik het nog steeds wat overdreven, sorry.
Het "past" gewoon niet. Als je een mannetje van 40+ bent en netjes in smoking bent kun je het doen, maar als je 17 bent is het not done. Maar misschien zijn de dames van jouw doelgroep 't hier niet mee eens?
Geen idee eigenlijk. Hangt natuurlijk ook erg van 't meisje in kwestie af.
quote:Het meisje in kwestie maakt wel degelijk uit ja...ik deed dat deur ding bij een meisje en er werd dom gegiegeld...bij een ander meisje was het keurig "dank je wel" en werd de toch arm-in-arm voortgezet zeg maar
Op woensdag 23 juli 2003 22:02 schreef lazlow het volgende:Geen idee eigenlijk. Hangt natuurlijk ook erg van 't meisje in kwestie af.
...verder probeer ik iig wel altijd een beetje op m'n manieren te letten als er dames bij zijn zeg maar...
[Dit bericht is gewijzigd door Eomer op 23-07-2003 22:06]
quote:dat ze geemancipeerd zijn wilt niet zeggen dat je ze niet met respect kunt behandelen toch?
Op woensdag 23 juli 2003 22:05 schreef TaoOfDarkness het volgende:
he ze willen emancipatie, dus doen ze de deur maar zelf open
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |