abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11999388
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 22:12 schreef Jalu het volgende:

De ingebouwde firewall van XP goed noemen is net zoiets als een kartonnen deur een goede inbraakpreventie te noemen.

Noem eens een exploit voor de ingebouwde firewall dan?
quote:
Maar goed ik zie totaal geen reden om XP (oftewel een betaald servicepack op Windows 2000) te draaien. Win2K is in veel zaken gewoon een stuk volwassener. Dat XP beter geschikt is voor games is helemaal waar, maar ach, ik draai toch geen games op mijn PC.
Um...een 2 jaar ouder OS op de vorige codebase is volgens jou volwassener...ok dan
  vrijdag 25 juli 2003 @ 16:22:31 #77
23620 Delta2
64Bit SMP Enabled
pi_12014559
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Um...een 2 jaar ouder OS op de vorige codebase is volgens jou volwassener...ok dan
Zeker weten dat de 2000 kernel / HAL een stuk verder ontwikkeld is dan dat die van XP.

Daarnaast komt er nog een keer bij dat de driversupport van 2000 een stuk hoger ligt dan die van XP, vooral als naar de professionele hardware gekeken wordt.
Netwerken begin ik geeneens over met XP.

Maar even alles ter zijde, geen idee waarom mensen meteen gaan lopen te flamen over welk OS beter is:
XP = thuisgebruiker OS, dus iets meer userfriendly dan 2K
2K = OS voor wide range ( desktop, workstation of server ), eigenlijk speciaal ontwikkeld voor professionele- en netwerkomgevingen.

Vanwege de verbeterde userinterface is XP dus inderdaad beter voor standaard gebruikers, maar mensen, kom in hemelsnaam niet aanlopen ze zeuren dat XP beter is dan 2000, of een waardige opvolger is, want NT 5.1 ( hmm, oneven nummer, laat me denken aan een eigenschap van de linux kernel voor de kenners onder ons ) is echt geen waardige opvolger, evenmin als 2003 ( NT 5.2 ), want die komt ook niet echt in de buurt.

En over dat gamen onder 2000, alles wat onder XP draait doet het ook onder 2000, misschien met enkele FPS minder, maar dat doet er niet toe, merk je toch niets van ( zoniet, dan doe je ergens iets flink fout ).

Maarjah, ik denk dat we de discussie verder maar gewoon beter met rust kunnen laten

Voor de topicstarter: Veel plezier met windows XP, het is zeker een goed OS

DRIVER_IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')