quote:Hmm.. benieuwd wat dat word. Zag 'm vorig jaar tijdens het concert in de tuin van de Engelse Koningin, en hij kon zichzelf nog maar net staande houden leek het.
Brian Wilson, de zanger van The Beach Boys, komt volgend jaar naar Nederland voor een bijzonder concert. Dat maakte concertorganisator Mojo dinsdag bekend.Tijdens het optreden op zaterdag 13 maart in de Pepsi Stage in Amsterdam zal Wilson voor het eerst nummers spelen van Smile, het mythische nooit uitgebrachte Beach Boys album.
The Beach Boys waren vooral in de jaren '60 succesvol met een groot aantal hits. Liedjes als I Get Around, Good Vibrations, Sloop John B. en I Can Hear Music werden over de hele wereld grote hits. Zanger, pianist en basgitarist Brian Wilson was de spil van het succes. Hij geldt sindsdien als een geniale liedjesschrijver en producer. Vele artiesten hebben in de afgelopen decennia erkend dat ze schatplichtig zijn aan The Beach Boys.
Het album Smile moest de ambitieuze opvolger worden van het in 1966 uitgebrachte Pet Sounds, dat algemeen wordt beschouwd als een van de beste albums uit de geschiedenis van de popmuziek. De single Good Vibrations, een van de liedjes van Smile, werd nog een grote hit. Het album haalde de schappen van de platenwinkels echter niet, omdat Wilson er niet in slaagde het te voltooien.
De Smile-tournee begint eind 2003 in de Verenigde Staten. Tijdens de concerten speelt Brian Wilson voor de pauze liedjes van het nooit uitgebrachte album. Na de pauze volgt een reeks Beach Boys-klassiekers. In februari 2004 vertrekt de zanger naar Europa voor optredens in achtereenvolgens Groot-Brittannië, Duitsland, België en Nederland. Hij speelt in relatief kleine concertzalen. Voor het optreden in Amsterdam zijn 1600 kaarten beschikbaar.
Maar goed, Beach Boys fans! Doe er je voordeel mee, reken er maar op dat de vvk a.s. zaterdag start en ik denk dat die snel gaat....
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 22-07-2003 22:09]
quote:Ja mensen, wees er snel bij voordat Brian Wilson definitief in een kasplant is veranderd. Vraag me af wie er besloten heeft dat er materiaal van Smile uitgevoerd gaat worden, Wilson zelf, die jarenlang niets van de plaat heeft willen weten, of zijn managers.
Op dinsdag 22 juli 2003 21:47 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
Maar goed, Beach Boys fans! Doe er je voordeel mee
quote:Kaarten in o.a. Newcastle en Bristol kosten 50 pond, rond de 80 euro....
Brian Wilson to Appear at London's Royal Festival Hall Performing his Lost Masterpiece "SMiLE" Live for the First Time2004 Concert Tour To Include Performances in the U.K. And Europe
Los Angeles, CA -- Brian Wilson, co-founder of the Beach Boys, will return to LondonŐs Royal Festival Hall in February 2004. For the first time in his 40-year career, Wilson will perform his mythical unreleased masterpiece, "SMiLE." In addition, the concert will include classic Beach Boys and Brian Wilson favourites as well as selections from his new solo album (details forthcoming).
The concert tour announcement comes on the heels of the 2003 Ivor Novello Awards at which Brian was presented with the Special International Award. Following the Awards ceremony Brian was honoured at a reception hosted by his publishers Rondor Music, celebrating his achievements on the occasion of the Beach BoysŐ 40th Anniversary.
In 2002, Brian Wilson performed sold out concerts to stellar reviews at Festival Hall in January and June. The four January 2002 concerts sold out immediately and when Wilson returned to London later that year to perform at the QueenŐs Jubilee Concert, he sold out another two nights. Among those who attended BrianŐs Festival Hall performances were Eric Clapton, Roger Daltrey, Elvis Costello, Richard Ashcroft, and others. The gigs were cited as the concerts of the year by most UK critics. Brian Wilson and the Royal Festival Hall were honoured with the prestigious 'Live Event of the Year Award' by Time Out Magazine."
"Blame Brian Wilson. Eleven months to go and we already know the gig of the year." - TIME OUT 6 February 2002
"Éthere could only be one Gig Of The Year. No one knew what to expect from former Beach Boy Brian WilsonŐs first-ever dates in Britain, but to see this iconÉas spectacularly as any of those other sixties heroes here and alive and in the flesh was astounding." - THE EXPRESS
"Best Gig: Brian Wilson, Royal Festival Hall, London, January 27. The greatest songs in the history of pop music, exquisitely performed before an emotional, involved audience. What else do you want from a gig?" - THE GUARDIAN
.
2004 U.K. and Europe Dates:
Date Venue Location Tickets
2/20/04 Royal Festival Hall London
2/21/04 Royal Festival Hall London
2/22/04 Royal Festival Hall London
2/24/04 Royal Festival Hall London
2/26/04 Royal Festival Hall London
2/27/04 Royal Festival Hall London
3/1/04 The Pavilion Bournemouth
3/2/04 Colston Hall Bristol
3/4/04 Clyde Auditorium Glasgow
3/6/04 City Hall Newcastle
3/7/04 Empire Theatre Liverpool
3/8/04 Symphony Hall Birmingham
3/10/04 Alter Oper Frankfurt
3/11/04 Queen Elizabeth Hall Antwerp
3/13/04 Pepsi Stage Amsterdam
quote:De pauze duurt vast langer dan het concert.
Op dinsdag 22 juli 2003 21:52 schreef Zander het volgende:[..]
Ja mensen, wees er snel bij voordat Brian Wilson definitief in een kasplant is veranderd.
quote:Good Vibrations moest ook op Smile komen, dus 't is helemaal niet voor het eerst dat ie nummers daarvan speelt
Tijdens het optreden op zaterdag 13 maart in de Pepsi Stage in Amsterdam zal Wilson voor het eerst nummers spelen van Smile, het mythische nooit uitgebrachte Beach Boys album.
Lijkt me wel mooi om te zien - vorig jaar bij jubileum van Queen Elizabeth klonk echt geweldig. Het zag er natuurlijk niet uit, maar het klonk wel super. Jammer dat ie ook solo-werk doet - ik ken alleen maar de hits van de Beach Boys.... Zal ook wel weer gruwelijk duur worden....
Ozzie Osbourne is ook niet meer helemaal 100%, maar is toch nog aardig in staat om te zingen (meestal dan ). Dat geldt voor Brian Wilson ook. Ik heb hier een recente live-cd van hem en dat klinkt nog bijzonder aardig. Hoge noten haalt hij nog vrijwel allemaal, en zo niet dan klinkt het juist nét wat rauwer, wat ook niet onaardig is.
Ik zit er in ieder wel aan te denken om heen te gaan. Ik heb hier ooit een Smile outtake tape gehad en daar zaten best aardige dingen tussen en ook op Smiley Smile staan zowaar wel wat interessante dingen.
En Heroes and Villains wil ik sowieso wel live meemaken (ook een nummer dat uitendelijk dus gewoon is uitgebracht, alleen niet in de 100% vorm, en dat geldt wel voor meer nummers als ik het me goed herinner).
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:50 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb hier een recente live-cd van hem en dat klinkt nog bijzonder aardig. Hoge noten haalt hij nog vrijwel allemaal, en zo niet dan klinkt het juist nét wat rauwer, wat ook niet onaardig is.
Ik heb bovenstaande albums en die zijn inderdaad fantastisch. Z'n stem is nog prima aan te horen en hij heeft een fantastische begeleidingsband. Dat hij niet helemaal helder is hoor je wel in de aankondigingen, die hebben een soort naiviteit in zich en zijn daardoor (onbedoeld) heel grappig.
Misschien ga ik ook wel proberen kaartjes te halen....
quote:Dat 'whooohooo, whoooohoooo' van Brian Wilson op Live at the Roxy Theatre tijdens een van de nummers is altijd erg grappig en vreemd om te horen. Verder hemelt hij schaamteloos zijn eigen werk op, maar door de onbeholpen manier waarop dat gebeurt wordt het inderdaad eeder grappig dan arrogant.
Op donderdag 24 juli 2003 15:05 schreef MuadDib het volgende:
Dat hij niet helemaal helder is hoor je wel in de aankondigingen, die hebben een soort naiviteit in zich en zijn daardoor (onbedoeld) heel grappig.
quote:"This is an instrumental with no vocals..."
Op donderdag 24 juli 2003 15:12 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Dat 'whooohooo, whoooohoooo' van Brian Wilson op Live at the Roxy Theatre tijdens een van de nummers is altijd erg grappig en vreemd om te horen. Verder hemelt hij schaamteloos zijn eigen werk op, maar door de onbeholpen manier waarop dat gebeurt wordt het inderdaad eeder grappig dan arrogant.
quote:Mwah, volgens mij heeft hij ook echt het plezier hervonden in het livespelen. Geld zal ongetwijfeld een rol spelen, maar zeker niet de enige gezien zijn geestelijke problemen van de afgelopen 30 jaar. Ik vind het een hele prestatie dat hij zich weer zodaning hervonden heeft dat hij weer echt tot touren in staat is.
Op vrijdag 25 juli 2003 12:00 schreef kezmania het volgende:
Ga ook kaartjes halen morgen.
Het is eigenlijk best wel zielig dat zo'n man nog op tournee gaat.
Hij heeft zijn schaapjes al lang op het droge.
Oh, verontschuldig je niet hoor.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:00 schreef Zander het volgende:
Ja, veel plezier. Ik zie dat ik hierboven een beetje een lompe post heb neergezet over de heer Wilson, maar het zal vast wel mooi worden.
Jij was toch niet diegene die voor de deur iedereen liep te smeken of ze een kaartje over hadden he?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:33 schreef Price het volgende:
Natuurlijk kwam ik er weer te laat achter. Uitverkocht!
Nou, dat viel dus reuze mee, al was het wel apart om een concert met een echte pauze mee te maken.quote:Op dinsdag 22 juli 2003 22:08 schreef Seborik het volgende:
De pauze duurt vast langer dan het concert.
Nee, hij heeft, misschien wel tegen alle verwachtingen in, zijn beide broers overleefd. Binnenkort ga ik zijn autobiografie weer eens lezen (Wouldn't it be nice, voor de geinteresseerden). Heb al gevraagd of ik hem nog eens mag lenen. Misschien wel het meest indrukwekkende boek over een muzikant dat ik ooit heb gelezen. Na het lezen daarvan verbaas je je pas echt dat de man nog in leven is.quote:Op zondag 14 maart 2004 22:15 schreef Furby het volgende:
HA ! Ik heb een clip van 'm gedownload en Cynix en ik waren al aan het ruzie-en of hij dood was of niet. Ik dacht dat hij allang gestrekt en stijf in een doosje lag.
Nee, maar zo te horen was het de moeite waard geweest.quote:Op zondag 14 maart 2004 22:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Jij was toch niet diegene die voor de deur iedereen liep te smeken of ze een kaartje over hadden he?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |