abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11946850
Van het ANP:
quote:
Brian Wilson, de zanger van The Beach Boys, komt volgend jaar naar Nederland voor een bijzonder concert. Dat maakte concertorganisator Mojo dinsdag bekend.

Tijdens het optreden op zaterdag 13 maart in de Pepsi Stage in Amsterdam zal Wilson voor het eerst nummers spelen van Smile, het mythische nooit uitgebrachte Beach Boys album.

The Beach Boys waren vooral in de jaren '60 succesvol met een groot aantal hits. Liedjes als I Get Around, Good Vibrations, Sloop John B. en I Can Hear Music werden over de hele wereld grote hits. Zanger, pianist en basgitarist Brian Wilson was de spil van het succes. Hij geldt sindsdien als een geniale liedjesschrijver en producer. Vele artiesten hebben in de afgelopen decennia erkend dat ze schatplichtig zijn aan The Beach Boys.

Het album Smile moest de ambitieuze opvolger worden van het in 1966 uitgebrachte Pet Sounds, dat algemeen wordt beschouwd als een van de beste albums uit de geschiedenis van de popmuziek. De single Good Vibrations, een van de liedjes van Smile, werd nog een grote hit. Het album haalde de schappen van de platenwinkels echter niet, omdat Wilson er niet in slaagde het te voltooien.

De Smile-tournee begint eind 2003 in de Verenigde Staten. Tijdens de concerten speelt Brian Wilson voor de pauze liedjes van het nooit uitgebrachte album. Na de pauze volgt een reeks Beach Boys-klassiekers. In februari 2004 vertrekt de zanger naar Europa voor optredens in achtereenvolgens Groot-Brittannië, Duitsland, België en Nederland. Hij speelt in relatief kleine concertzalen. Voor het optreden in Amsterdam zijn 1600 kaarten beschikbaar.

Hmm.. benieuwd wat dat word. Zag 'm vorig jaar tijdens het concert in de tuin van de Engelse Koningin, en hij kon zichzelf nog maar net staande houden leek het.
Straalde ook niet zoveel plezier uit...

Maar goed, Beach Boys fans! Doe er je voordeel mee, reken er maar op dat de vvk a.s. zaterdag start en ik denk dat die snel gaat....

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 22-07-2003 22:09]

pi_11947027
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 21:47 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
Maar goed, Beach Boys fans! Doe er je voordeel mee
Ja mensen, wees er snel bij voordat Brian Wilson definitief in een kasplant is veranderd. Vraag me af wie er besloten heeft dat er materiaal van Smile uitgevoerd gaat worden, Wilson zelf, die jarenlang niets van de plaat heeft willen weten, of zijn managers.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11947163
Even nog wat lovende woorden en het tourschema van de officiele site www.brianwilson.com
quote:
Brian Wilson to Appear at London's Royal Festival Hall Performing his Lost Masterpiece "SMiLE" Live for the First Time

2004 Concert Tour To Include Performances in the U.K. And Europe

Los Angeles, CA -- Brian Wilson, co-founder of the Beach Boys, will return to LondonŐs Royal Festival Hall in February 2004. For the first time in his 40-year career, Wilson will perform his mythical unreleased masterpiece, "SMiLE." In addition, the concert will include classic Beach Boys and Brian Wilson favourites as well as selections from his new solo album (details forthcoming).

The concert tour announcement comes on the heels of the 2003 Ivor Novello Awards at which Brian was presented with the Special International Award. Following the Awards ceremony Brian was honoured at a reception hosted by his publishers Rondor Music, celebrating his achievements on the occasion of the Beach BoysŐ 40th Anniversary.

In 2002, Brian Wilson performed sold out concerts to stellar reviews at Festival Hall in January and June. The four January 2002 concerts sold out immediately and when Wilson returned to London later that year to perform at the QueenŐs Jubilee Concert, he sold out another two nights. Among those who attended BrianŐs Festival Hall performances were Eric Clapton, Roger Daltrey, Elvis Costello, Richard Ashcroft, and others. The gigs were cited as the concerts of the year by most UK critics. Brian Wilson and the Royal Festival Hall were honoured with the prestigious 'Live Event of the Year Award' by Time Out Magazine."

"Blame Brian Wilson. Eleven months to go and we already know the gig of the year." - TIME OUT 6 February 2002

"Éthere could only be one Gig Of The Year. No one knew what to expect from former Beach Boy Brian WilsonŐs first-ever dates in Britain, but to see this iconÉas spectacularly as any of those other sixties heroes here and alive and in the flesh was astounding." - THE EXPRESS

"Best Gig: Brian Wilson, Royal Festival Hall, London, January 27. The greatest songs in the history of pop music, exquisitely performed before an emotional, involved audience. What else do you want from a gig?" - THE GUARDIAN

.
2004 U.K. and Europe Dates:

Date Venue Location Tickets
2/20/04 Royal Festival Hall London
2/21/04 Royal Festival Hall London
2/22/04 Royal Festival Hall London
2/24/04 Royal Festival Hall London
2/26/04 Royal Festival Hall London
2/27/04 Royal Festival Hall London
3/1/04 The Pavilion Bournemouth
3/2/04 Colston Hall Bristol
3/4/04 Clyde Auditorium Glasgow
3/6/04 City Hall Newcastle
3/7/04 Empire Theatre Liverpool
3/8/04 Symphony Hall Birmingham
3/10/04 Alter Oper Frankfurt
3/11/04 Queen Elizabeth Hall Antwerp
3/13/04 Pepsi Stage Amsterdam

Kaarten in o.a. Newcastle en Bristol kosten 50 pond, rond de 80 euro....
pi_11947492
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 21:52 schreef Zander het volgende:

[..]

Ja mensen, wees er snel bij voordat Brian Wilson definitief in een kasplant is veranderd.

De pauze duurt vast langer dan het concert.
pi_11947907
quote:
Tijdens het optreden op zaterdag 13 maart in de Pepsi Stage in Amsterdam zal Wilson voor het eerst nummers spelen van Smile, het mythische nooit uitgebrachte Beach Boys album.
Good Vibrations moest ook op Smile komen, dus 't is helemaal niet voor het eerst dat ie nummers daarvan speelt

Lijkt me wel mooi om te zien - vorig jaar bij jubileum van Queen Elizabeth klonk echt geweldig. Het zag er natuurlijk niet uit, maar het klonk wel super. Jammer dat ie ook solo-werk doet - ik ken alleen maar de hits van de Beach Boys.... Zal ook wel weer gruwelijk duur worden....

Nee.
pi_11954386
Inmiddels staat het concert ook aangekondigd op de Mojo site. Kaarten kosten "maar" 55 of 45 euro en gaan a.s. zaterdag in de vvk
pi_11986447
Hey mensen, niet zo zeuren op Brian Wilson he.

Ozzie Osbourne is ook niet meer helemaal 100%, maar is toch nog aardig in staat om te zingen (meestal dan ). Dat geldt voor Brian Wilson ook. Ik heb hier een recente live-cd van hem en dat klinkt nog bijzonder aardig. Hoge noten haalt hij nog vrijwel allemaal, en zo niet dan klinkt het juist nét wat rauwer, wat ook niet onaardig is.

Ik zit er in ieder wel aan te denken om heen te gaan. Ik heb hier ooit een Smile outtake tape gehad en daar zaten best aardige dingen tussen en ook op Smiley Smile staan zowaar wel wat interessante dingen.

En Heroes and Villains wil ik sowieso wel live meemaken (ook een nummer dat uitendelijk dus gewoon is uitgebracht, alleen niet in de 100% vorm, en dat geldt wel voor meer nummers als ik het me goed herinner).

Hmmzz....
pi_11986849
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:50 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb hier een recente live-cd van hem en dat klinkt nog bijzonder aardig. Hoge noten haalt hij nog vrijwel allemaal, en zo niet dan klinkt het juist nét wat rauwer, wat ook niet onaardig is.

Ik heb bovenstaande albums en die zijn inderdaad fantastisch. Z'n stem is nog prima aan te horen en hij heeft een fantastische begeleidingsband. Dat hij niet helemaal helder is hoor je wel in de aankondigingen, die hebben een soort naiviteit in zich en zijn daardoor (onbedoeld) heel grappig.
Misschien ga ik ook wel proberen kaartjes te halen....

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_11987049
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 15:05 schreef MuadDib het volgende:
Dat hij niet helemaal helder is hoor je wel in de aankondigingen, die hebben een soort naiviteit in zich en zijn daardoor (onbedoeld) heel grappig.
Dat 'whooohooo, whoooohoooo' van Brian Wilson op Live at the Roxy Theatre tijdens een van de nummers is altijd erg grappig en vreemd om te horen. Verder hemelt hij schaamteloos zijn eigen werk op, maar door de onbeholpen manier waarop dat gebeurt wordt het inderdaad eeder grappig dan arrogant.
Hmmzz....
pi_11987203
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 15:12 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Dat 'whooohooo, whoooohoooo' van Brian Wilson op Live at the Roxy Theatre tijdens een van de nummers is altijd erg grappig en vreemd om te horen. Verder hemelt hij schaamteloos zijn eigen werk op, maar door de onbeholpen manier waarop dat gebeurt wordt het inderdaad eeder grappig dan arrogant.

"This is an instrumental with no vocals..."
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_12006553
Ga ook kaartjes halen morgen.
Het is eigenlijk best wel zielig dat zo'n man nog op tournee gaat.
Hij heeft zijn schaapjes al lang op het droge.
You only live once
pi_12009153
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 12:00 schreef kezmania het volgende:
Ga ook kaartjes halen morgen.
Het is eigenlijk best wel zielig dat zo'n man nog op tournee gaat.
Hij heeft zijn schaapjes al lang op het droge.
Mwah, volgens mij heeft hij ook echt het plezier hervonden in het livespelen. Geld zal ongetwijfeld een rol spelen, maar zeker niet de enige gezien zijn geestelijke problemen van de afgelopen 30 jaar. Ik vind het een hele prestatie dat hij zich weer zodaning hervonden heeft dat hij weer echt tot touren in staat is.
Hmmzz....
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:30:20 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17690320
Ok, vanavond dus en ik ga er heen. Ik ben benieuwd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:40:56 #14
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17690509
Veel plezier dan maar

In het maart - nummer van Aloha staat touwens een interview met Brian Wilson en Van Dyke Parks over Smile.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_17690864
Ja, veel plezier. Ik zie dat ik hierboven een beetje een lompe post heb neergezet over de heer Wilson, maar het zal vast wel mooi worden.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:17:25 #16
1986 Jane
pi_17691168
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 18:00 schreef Zander het volgende:
Ja, veel plezier. Ik zie dat ik hierboven een beetje een lompe post heb neergezet over de heer Wilson, maar het zal vast wel mooi worden.
Oh, verontschuldig je niet hoor.

Ik zie wel wat het wordt, maar sowieso denk ik wel dat ik plezier zal hebben. En ik verheug me er ook op om één van de vrienden waar ik mee ga te bekijiken tijdens het concert. Brian Wilson is zijn grote muziekheld en dit wordt de eerste keer dat hij hem live ziet. Moet een beetje zijn als toen ik McCartney voor het eerst live zag, maar dan na nog een jaar of 20 langer wachten, dus dat is dan wel bijzonder.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:33:00 #17
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17693011
Natuurlijk kwam ik er weer te laat achter. Uitverkocht!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 14 maart 2004 @ 22:05:07 #18
1986 Jane
pi_17718020
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 19:33 schreef Price het volgende:
Natuurlijk kwam ik er weer te laat achter. Uitverkocht!
Jij was toch niet diegene die voor de deur iedereen liep te smeken of ze een kaartje over hadden he?
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 22:08 schreef Seborik het volgende:
De pauze duurt vast langer dan het concert.
Nou, dat viel dus reuze mee, al was het wel apart om een concert met een echte pauze mee te maken.

Ik moet zeggen dat heel erg genoten heb gisteravond! Wist eigenlijk niet goed wat ik moest verwachten en had me er daarom vantevoren maar niet al te veel van voorgesteld, maar het heeft de verwachtingen die ik al had meer dan overtroffen.

Het begon met een korte acoustische set, gevolgd door een set met de volledige band, en in dat eerste gedeelte werden een aantal bekende en (voor mij!) onbekendere nummers gespeeld. Nu moet ik ook zeggen dat ik niet op de hoogte ben van het volledige Beach Boys en BW repertoire, dus dat ik het niet ken wil niet zeggen dat het echt onbekend is. De acoustische set was mooi, maar de eerste kippevel kwam toen ze daarna met de hele band Sloop John B. inzetten. Erg mooi! En in dat eerste gedeelte kwam ook nog God Only Knows voorbij, waarbij ik bij enkele heren in ons gezelschap spontaan de tranen in de ogen zag verschijnen.

Toen was het pauze en daarna volgde de uitvoering van 'Smile'. Ik was daar erg van onder de indruk. Heroes and Villains en Good Vibrations kende ik natuurlijk wel, maar de rest niet. Ik weet niet hoe ik de muziek het beste kan beschrijven.... Psychedelisch, af en toe een beetje vreemd, sprookjesachtig soms... ja, ik houd er wel van. Het zal niet iedereen's cup of tea zijn, maar ik vond het prachtig!

Daarna kwamen nog de toegiften (of eigenlijk meer het 3e gedeelte) waarin allerlei BB-klassiekers aan bod kwamen, zoals I get around, Barbara Ann, Do it again, California Girls, Help me Rhonda en Surfin' USA.

Het was een erg goed concert met een echt geweldige band. Ik heb zelf niet geteld, maar iemand anders zei dat het 19 man waren. Echte strijkers en blazers en natuurlijk geweldige samenzang. Het enige is dat ik soms het gevoel had dat het bij sommige nummers niet veel had uitgemaakt als Brian Wilson er zelf niet bij was geweest, als je begrijpt wat ik bedoel. Ja, natuurlijk mis je zijn karakteristieke stem dan wel, dus het klopt niet helemaal wat ik zeg, maar toch. En we vroegen ons ook af of het keyboard waar hij achter zit van karton is, want hij speelde er dus helemaal niet op!
Brian Wilson een kasplantje? Nee, dat niet, en hij had ook zichtbaar plezier in het concert. Maar een klapje van de molen heeft de man natuurlijk wel gehad.

Wisten jullie trouwens dat Brian Wilson en Paul McCartney maar 2 dagen schelen in leeftijd? Beiden geboren in 1942, Paul op 18 juni en Brian op de 20ste. Goeie paar dagen voor de ontwikkeling van de popmuziek.

Het enige is dat Paul tegenwoordig nog ietsje fitter overkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 14-03-2004 22:17:32 ]
pi_17718174
Klinkt goed Jane! Kan me voorstellen dat "God Only Knows" bij echte fans een traan brengt

19 man is wel een erg uitgebreide band!
  zondag 14 maart 2004 @ 22:15:02 #20
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_17718327
HA ! Ik heb een clip van 'm gedownload en Cynix en ik waren al aan het ruzie-en of hij dood was of niet. Ik dacht dat hij allang gestrekt en stijf in een doosje lag.

Ik heb "God only knows" wat hij samen met de "Corrs" zingt in Londen. Wat een saaie zoutzak is het zeg. Hij beweegt nog net zijn 2 handen.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 14 maart 2004 @ 22:28:20 #21
1986 Jane
pi_17718678
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:15 schreef Furby het volgende:
HA ! Ik heb een clip van 'm gedownload en Cynix en ik waren al aan het ruzie-en of hij dood was of niet. Ik dacht dat hij allang gestrekt en stijf in een doosje lag.
Nee, hij heeft, misschien wel tegen alle verwachtingen in, zijn beide broers overleefd. Binnenkort ga ik zijn autobiografie weer eens lezen (Wouldn't it be nice, voor de geinteresseerden). Heb al gevraagd of ik hem nog eens mag lenen. Misschien wel het meest indrukwekkende boek over een muzikant dat ik ooit heb gelezen. Na het lezen daarvan verbaas je je pas echt dat de man nog in leven is.

Ach ja, helemaal 100 procent is hij natuurlijk niet, als ik het zo mag zeggen. En of dat nou veroorzaakt is door de mishandelingen van zijn vader in zijn jeugd, drugsgebruik of toch aan waanzin grenzende (muzikale) genialiteit, of een combinatie van die dingen, ik weet het niet. Maar misschien moet je dat ook allemaal niet willen analyseren.

Voor de mensen die er dieper in willen duiken:

A Freudian Interpretation of Brian Wilson's Life
  zondag 14 maart 2004 @ 22:39:04 #22
1986 Jane
pi_17719002
Btw, iedereen die er heen wilde en geen kaarten kon krijgen, mag daarvan de enorme hoeveelheid Britten in de zaal misschien wel de schuld geven. Echt heel opvallend. We hoorden sowieso meerdere mensen zeggen dat ze ook al naar het concert in Londen waren geweest. Dat zijn de echte die-hard fans!

En de merchandising was trouwens ook weer belachelijk duur! Ik weet niet hoor, maar 30 Euro voor een t-shirt en 60 Euro voor een tas... ik blijf het absurd vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 14-03-2004 23:07:12 ]
pi_17719124
Wat een briljant concert!
19 man op het podium, allemaal topmuzikanten, geweldig geluid, en een perfecte combinatie van hits en minder bekende Beach Boys nummers en natuurlijk de nooit meer verwachte en zeer indrukwekkende uitvoering van Smile.
In Engeland heeft Brain Wilson echt de status van levende legende; opvallend inderdaad dat er nog zoveel Britten waren, als je nagaat dat hij net 12 concerten in Engeland heeft gegeven. Ik zat in de hoek waar veel van die Engelsen zaten en ik sprak een vrouw, die naar ALLE 12 concerten in Engeland geweest was...
pi_17719258
De reden dat er veel Nederlanders naar de concerten in Engeland zijn geweest is dat er eerst alleen concerten in Engeland aangekondigd waren. Aangezien de echte fans niet het riscio wilde lopen om de uitvoering van Smile te missen hebben ze toen besloten naar Engeland te gaan.
En een maand later werd het concert in Amsterdam aangekondigd...

Ben zelf vorige week bij het concert in Liverpool geweest.
  zondag 14 maart 2004 @ 23:00:32 #25
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17719569
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:05 schreef Jane het volgende:

[..]

Jij was toch niet diegene die voor de deur iedereen liep te smeken of ze een kaartje over hadden he?
[..]
Nee, maar zo te horen was het de moeite waard geweest.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')