Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:15 |
![]() [Dit bericht is gewijzigd door Tonny op 22-07-2003 15:36] | |
ramses | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:16 |
Net een seat ibiza | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:16 |
quote: | |
Wile_E_Coyote | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:16 |
Leuk, een Nissan Almera met een VW-logo | |
DeStedebouwer | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:17 |
quote:My thoughts exactly! | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:17 |
quote: quote:Kunnen we ook normaal reageren? | |
Kreator | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:18 |
Ik herken er nog maar weinig in van de originele golf. Ik vind het niet mooi zo. ![]() | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:18 |
quote:Ik ben het wel met de andere posters eens... Het ziet er niet meer uit als een Golf, maar als een mix van een dozijn andere auto's waarvan zeker de Ibiza en de Almera een deel uitmaken. Geen Golf voor mij dit jaar | |
Wile_E_Coyote | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:18 |
quote:Hoezo? Ben je medwerker van VW of zo? Ik vind het een Almera met een VW logo. Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo? | |
Tjabbo | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:19 |
Waarom hebben ze alleen de voorkant veranderd? De achterkant is weinig nieuws. zoals ik het nu bekijk vindt ik het de beste golf die er is. Het is nog niet geweldig, maar beter dan deel 1 t/m 4. De golf, alles met mate... | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:19 |
quote:Klopt ![]() Vernieuwing is ver te zoeken bij volkswagen. 't is een keuze die je maakt, blijkbaar... | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:19 |
quote:Dan toch zeker de Almera Tino? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:20 |
quote:Mn kleine neefje roept ook dat alles op alles lijkt. Ik dacht dat volwassenen zoiets niet deden? | |
avdbree | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:20 |
quote:OOOOH! *t is net een Almera!* 't Had zo mooi kunnen zijn | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:21 |
quote:Kleine kinderen zijn juist nogal snel onder de indruk. Maar volwassenen zijn minder snel te belazeren ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:21 |
quote:Wat is daar abnormaal aan dan? Oei! een mening. maar dat mag niet! | |
Kreator | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:21 |
quote:Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen. | |
DeStedebouwer | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:21 |
quote:Wat is dit nou voor waardeloze opmerking. | |
Kreator | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:21 |
Ehm. Laten we dan ieg wel ontopic blijven en laat het modereren dan maar aan mij en giz. over. ![]() | |
Wile_E_Coyote | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:22 |
quote:Ik denk dat dat wel meevalt. Ze houden hun degelijkheid waarschijnlijk en blijven dus een gewild lease-object. | |
Poogie | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:22 |
ik vind hem er niet uitzien, de hele sportieve look is weg ![]() | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:23 |
Vreemd, maar zelfs de nieuwe Astra spreekt mij VEEL MEER aan ![]() | |
mrSolid | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:23 |
Wat zijn die wallen onder zijn ogen? Knipperlichten zeker? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:23 |
quote:Ik denk het ook. Ik denk dat de design afdeling van volkswagen OF in slaap is gesukkelt, of een verkeerde strategie volgt. Na de polo en touran bevestigd voor mij deze golf dat vermoeden. | |
Ultimora | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:23 |
moet zeggen dat ik hem echt niet vind tegenvallen.. maar echt super super super mooi istie natuurlijk ook niet... maar ik vind hem zeker wel iets hebben! | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:24 |
quote:Je zult iig niet je nek verrekken als die auto toevallig langsrijdt ![]() | |
Mannekino | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:26 |
quote:Wat loop je nou te jammeren dan, als iemand deze kar op een Seat Ibiza vind lijken is dat toch zijn goed recht, *sigh*. | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:26 |
Ik kan geen vernieuwende lijn ontdekken. Volkswagen krijgt voor mij qua design tov renault of bmw steeds minder respect. Het 'ik-heb-het-allemaal-al-eens-gezien' idee komt sterk bij me op bij het zien van deze 'vernieuwende' golf. | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:27 |
quote:Kleuters en ouwe oma's roepen ook zulke dingen. Onderbouw dan in iedergeval nog wat je roept. | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:28 |
-edit- genoeg zo. Ontopic verder. [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 22-07-2003 15:29] | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:28 |
Overigens, kan zijn dat de foto's snel zullen verdwijnen....er zit een embargo op tot 23 juli. | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:29 |
-edit- ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 22-07-2003 15:31] | |
matthijn99 | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:30 |
Mwaah redelijk, maar hoe groot moeten koplampen tegenwoordig worden zeg.... ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:31 |
-edit- ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 22-07-2003 15:31] | |
Wile_E_Coyote | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:31 |
Dat ie op de Ibiza lijkt is niet zo vreemd, gezien het feit dat Seat en VW tot hetzelfde concern behoren. Ik blijf erbij dat zowel de lijnen als de optische zaken zoals de koplampen 1:1 van een Almera afkomen. Dat hoeft niks af te doen aan de auto, dat is gewoon mijn mening, een onderbuikgevoel (om maar eens een populaire jeukterm uit POL te gebruiken). | |
Ketama | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:34 |
Goh, verbaast me steeds meer dat duitse fabrikanten de peugeot look in hun auto's proppen. Deze lijkt weer op de 307 en de nieuwe bmw 6 serie heeft de kont van een 406 coupe. Zouden ze dan toch door hebben dat peugeot het merk is van deze tijd? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:34 |
quote:Iemand riep een keer bij het uitkomen van de nieuwe saab 9-3 dat deze heel erg op de nieuwe vectra leek. Later bleek dat gebasseerd op het feit dat diegene had gelezen dat het onderstel van de vectra gedeelt wordt met de saab 9-3. Feit dat seat en volkswagen onder 1 concern vallen, wil nog niks zeggen over een zelfde design strategie / overnemen van design elementen. Verdiep je je eens in design en de zaken omtrent design en designprojecten voor je loze kreten gaat roepen. | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:35 |
OK, op verzoek van Kreator ontopic dan: ik vind ze anders verrekte veel op elkaar lijken.. Nog even de Tino toegevoegd... [Dit bericht is gewijzigd door Spotmatic op 22-07-2003 15:45] | |
Kreator | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:36 |
quote:Je lokt het uit. Hou daar eens mee op. Ik ga hier niet voor jan lul allerlei offtopic reacties editten. | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:43 |
quote:Ik heb het plaatje van m'n server verwijderd....ter info ![]() Overigens, om te reageren op jouw post, ik vind die golf net zoveel op een ibiza lijken als m;n buurmeisje op een oom van me lijkt. Toeval dus | |
wunderbaum | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:45 |
Saai, saaier, saaist? ![]() | |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:45 |
quote:Effe gefikst ![]() | |
general-lee | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:47 |
Wanneer is de nieuwe V te koop ? | |
Xtreem | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:47 |
Lelijk? nee..... mooi? hmm... spannend? NEE. Mijn visie:
| |
Spotmatic | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:50 |
quote:Is het niet zo dat Mazda daar bijna aan onderdoor ging? Het bedrijf dat eind jaren '80 en begin jaren '90 zo vernieuwend was, ging plotseling op de conservatieve toer en verloor in rap tempo marktaandeel. Waarom zou dit bij VW anders zijn? Zoals ik het zie moet je bij VW teveel geld betalen voor een conservatieve uitstraling. Dan heeft Mazda het nu beter begrepen. De Mazda 3 ziet er niet verkeerd uit, vind ik... | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:53 |
quote:BMW had op tijd door dat het snel iets aan z'n design strategie moest doen, net als mercedes. Zo ook renault, ford en zelfs opel. Volkswagen blijft achter. Ongetwijfeld een bewuste keuze, ik noem het arrogantie. | |
Nijmegenaar | dinsdag 22 juli 2003 @ 15:55 |
Sorry hoor, maar wat een lelijk gedrocht! Helaas zul je ze over een tijd wel weer op elke straathoek tegenkomen. | |
henkyfox | dinsdag 22 juli 2003 @ 16:04 |
Wat ik mis in al jullie reacties is dat het er niet alleen om draait hoe een auto er aan de buitenkant uitziet. Prijs, uitrusting en rijeigenschappen wegen mijn inziens een stuk zwaarder. Ik vind de V niet echt bijzonder, maar welke huidige volkswagen is dat wel? En toch worden er nog steeds veel VW's verkocht. Rara.... Niet iedereen wil in een opvallende auto rijden | |
Weurst | dinsdag 22 juli 2003 @ 16:16 |
quote:Voor prijs en uitrusting moet je tot nu toe ook niet bij VW zijn, ook daar zijn fransosen e.d. beter in imho. Lijkt me sterk dat dat opeens in deze golf gaat veranderen. Hij doet me helemaal niks maar er zullen vast wel genoeg mensen zijn die niet willen opvallen en kiezen voor de "degelijkheid" van VW. De huidige is saai omdat er zoveel van rondrijden, de nieuwe Golf is in mijn ogen al saai voordat er een op de weg is als dit hem nu is. Nu maar hopen voor VW dat hun waardevastigheid zo goed blijft als nu anders is er in ieder geval voor mij helemaal geen reden meer voor een Golf te kopen. | |
edjekroketje | dinsdag 22 juli 2003 @ 16:25 |
quote:Quotje van de autovisie site dan maar? quote:Dit dus over het design, als je geen evolutionair model als deze of (in iets mindere mate de Astra) wilt rijden, dan moet je bij de Renault dealer gaan sjoppen IMHO. Wat ik belangrijker vindt: gaat-ie beter rijden? en wat gaat dit me kosten? Mijn Golf uit 99 zal over niet al te lange tijd vervangen moeten worden en ik wil wel zo'n Golf V! ![]() ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 22 juli 2003 @ 16:55 |
supergave bak die golf V ![]() ik zal wel weer een van de weinige zijn, maar ik vinnet weer een mooi staaltje ontwerp.....heel strak. VW: chapeau! ![]() | |
jozef444 | dinsdag 22 juli 2003 @ 16:58 |
quote:idd je bent 1 van de weinige die m mooi vindt ![]() ![]() | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:00 |
quote:Precies, ben je conservatief ingesteld, koop je een golf V. Niks mis mee. Echter, volkswagen pionierde door een golf 1 te introduceren. Voor die tijd nieuw en trendsettend. De golf modellen die daarop volgden waren stuk voor stuk voortborduursellen op die ene trendsetter. Kijk naar bmw, en trek de conclusie uit het feit dat de nieuwe bmw's met hun nieuwe design nog steeds alszijnde bmw's te herkennen zijn, dat evolutie niet zonder revolutie hoeft te gaan. | |
kluivie | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:04 |
Waar is dat nieuwe? ik vind het net een golf IV maar dan iets modernere lampies erop ![]() ![]() Grtz Mario Let's Go For Pumping | |
ddZ | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:04 |
quote:Overigens: | |
Ketama | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:05 |
Ach, ik kan ze een ding toegeven. Het zijn wel perfecte leasebakken, dus waarom iets gigantisch veranderen als het model goed in de leasehandel ligt? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:06 |
quote:Ze staan allebei op een weg? Wat bedoel je? Zelfde kleur? | |
jozef444 | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:06 |
quote:omdat renault en peugeot de laatste 2 jaar op zijn geklommen naar de 1e 2 plekken van de leasemarkt waar eerst vw stond ![]() | |
wijnand01 | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:08 |
Ik vindt het een mooie auto ! Wijntje | |
MaxiTitan | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:12 |
Ziet er goed uit... Die Golf V is niet echt revolutionair anders imo maar wel mooi... | |
ddZ | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:14 |
quote:Waarom denk je dat ik een bericht gequote heb icm. die plaatjes ? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:17 |
quote:Om aan te geven dat al die auto's op een weg staan? Leg het anders eens even uit, en wees specifiek ![]() | |
mdeen | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:19 |
quote:Cool, 175 pk diesel, maar waarom moet die zo laat komen, is dat niet de huidige V6? Enne: die 69 pk 2.0 diesel. Dat snap ik niet. Ik neem aan dat dat zonder turbo is. Je kunt dan beter de 1.4TDI pakken, die heeft nu al 75 pk en kan in potentie tot de 100 pk gaan (als je ziet wat ze met de 1.9TDI presteren). Voordeel van een TDI: het duidelijk hogere koppel bij een lager brandstofverbruik. Vergelijk ook de 1.9SDI en 1.4TDI in de polo. | |
ddZ | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:20 |
quote:Zucht ![]() Hint: uiterlijk | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:21 |
quote:Ja? Ze hebben beide 4 zwarte wielen, ruiten aan de zijkant en vooruit, een atenne op dak. Inderdaad zeg!! | |
ddZ | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:24 |
quote:Ik vind de nieuwe Golf V iig. wel wat weg hebben van de Corolla, niet mijn probleem als jij dat niet vind, dus even normaal reageren mag ook wel de volgende keer ![]() | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:26 |
quote:Ja, ik zei ook, wees eens specifiek. Wat vind je nou dat die corolla zoveel op de golf doet lijken of andersom? Welke details? Want eerlijk gezegd, ik vind elke auto wel wat van elke auto hebben. | |
jozef444 | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:29 |
quote:k dan zal ik s aan jou vragen om wat specifiekers, leg uit wat je tzelfde vindt aan een nieuwe megane en de nieuwe golf (jij zeiken ik zeiken ![]() maar idd de duitse merken zijn zekers niet meer zo innovatief en vooruitstrevend qua uiterlijk wat ze jaren waren, tbegint er nu toch echt op telijken dat renault en peugeot de markt gaan controleren (waarvoor hulde | |
ddZ | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:30 |
quote:Dan mag jij zelf ook wel iets specifieker zijn de volgende keer, maar goed. Om je vraag te beantwoorden: als je alleen al naar de zijkant kijkt van beide auto's dan vind ik ze erg op elkaar lijken: neem de vorm van de A- B- & C-stijl; de deuren, de taille-lijn. Zelfs de neus doet me qua vorm aan de Corolla denken.. | |
FunnyMuffin | dinsdag 22 juli 2003 @ 18:53 |
best wel lollig hoe hij volgens de 'kritieken' srpekend op zo'n beetje elke andere wagen lijkt ![]() Ik moet er effe aan wennen, vind de achterlichten wel mooi. Je zag aan de spypics uit de desert die 2 ronde gaten zitten, dus dat ze er zo uit kwamen te zitten was wel duidelijk. Ik vind hem wel mooier dan de Astra: | |
LordLynx | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:00 |
Nou, vind er, net als de voorgaande 2 generaties, weer bijzonder weinig aan. En als je dan ziet wat je ervoor moet neertellen weet ik alvast dat je mij hierin niet zal zien rondrijden. | |
Thermo | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:08 |
Wat een lelijke auto ![]() Stukje Seat ibiza, stukje corsa , vleugje 307 + vleugje uit de rest van nieuwe beestjes en zie hier, na de astra nog een lelijke nieuwe burgermanswagen. | |
Mass | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:20 |
Prima autootje! ![]() Zoals voor de Golf gebruikelijk is niet zo gewaagd als bv een Megane, maar vergeet niet dat 80% van autorijdend Nederland helemaal geen gewaagde auto wil! Had m anderhalf jaar terug al gezien toen ik bij VW werkte, inmiddels zijn er wel wat modellen op de markt die wat gelijkenis vertonen, maar denk toch dat de Golf zich nog prima kan onderscheiden van de anderen... | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:31 |
quote:Correct!! Er zit altijd een soort van 'strijd' gevoel tussen de consumenten. Alsof de plaats in autoverkopen altijd vertaald moet naar ruzie/strijd tussen de autofabrikanten, wat men dan weer oppikt door te vermoeden dat men van elkaar details 'jat'. Denk je een beetje door hoe de verhoudingen tussen autofabrikanten liggen, dan kom je tot de conclusie dat het roepen van dergelijke kreten als 'het lijkt op een seat' nergens op gebasseerd zijn. | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:32 |
quote: quote:Nooit gehoord van sarcasme? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:34 |
quote:80%? Natte duim? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:50 |
Grotere pics. Voor je dingen snel roept als 'het lijkt op m'n oma', denk dan even na over het feit dat een auto in het echt altijd anders aandoet ![]() | |
Xilantof | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:51 |
jak zag de foto van voor... nee niet echt mooi of moet ik zeggen " echt niet mooi" ? | |
PeuRac | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:52 |
quote:Als je daar meteen al vanuit moet gaan kun je net zo goed geen foto's posten | |
Konijn | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:53 |
Mooie auto! ![]() ![]() Zijn er ook foto's van het dashboard | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:53 |
quote:Is het posten van foto's altijd een vrijbrief om te gaan roepen dat het op iets lijkt dan? | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 19:54 |
quote:Nog niet, verwacht een niet spannende evolutie van het ouwe ![]() | |
ddZ | dinsdag 22 juli 2003 @ 20:36 |
quote:Dus als ik hem op een andere vind lijken, dan is dat dus meteen een vorm van laag niveau ![]() ![]() | |
Tonny | dinsdag 22 juli 2003 @ 20:38 |
quote:In feite wel. | |
edjekroketje | dinsdag 22 juli 2003 @ 21:03 |
Ik geef 't je te doen hoor. Volgens mij zag de opdracht voor de ontwerpers van VW er als volgt uit: ontwerp een auto die de opvolger is voor een absoluut succesnummer. Hij moet in alle opzichten beter zijn en de vaste kopersgroep niet afschrikken. Hij moet beter presteren, op de weg liggen en ergonomisch beter in elkaar zitten. O ja hij moet natuurlijk ook ruimer, en veiliger worden en niet te vergeten sneller. ![]() Met al die wensen in gedachten is het de vraag of de ontwerpers in hun opdracht geslaagd zijn. Laat ik hier eens een leuke uitspraak doen: Ik ben binnekort toe aan vervanging voor mijn golf IV. Daarbij heb ik een aantal auto's in mijn gedachten. Het laatste dat ik zou willen is een MPV, en het voorlaatste iets dat daar in de verte op lijkt. Voor mij hoeft dat niet. Een "gewone" Megane vind ik spuug en spuug lelijk!!!! Hier spreekt dus iemand die geen modieus vormgegeven auto hoeft, maar wel een waar ik met plezier in kan rijden. Zullen we nu eens met z'n allen gaan zitten duimen dat de nieuwe Golf net zo goed rijdt als de Focus (de maatstaf in z'n klasse)? Sorry, ik vind Golfjes leuke autoos. En nee, ik ben niet zo'n jochie meer geloof ik... | |
Loudje | dinsdag 22 juli 2003 @ 21:11 |
Kvindt het niet op een een golf lijken. Leuke auto, maar ze hadden het niet de naam golf moeten geven. | |
2050 | dinsdag 22 juli 2003 @ 22:44 |
Leuke poging van vw, wordt vast weer een hit. Met een beetje stijlvolle tuning wel een leuke auto van te maken ![]() | |
Argento | dinsdag 22 juli 2003 @ 22:46 |
De Golf V is een logisch vervolg op de Golf IV, zoals de Golf IV een logisch vervolg was op de Golf III, de Golf III op de Golf II en de Golf II op de Golf 1. Niks mis mee dus. | |
Eric82 | dinsdag 22 juli 2003 @ 22:51 |
Weer zo'n saai, behoudend, 13-in-een-dozijn, conservatief VAG product. | |
Jalu | dinsdag 22 juli 2003 @ 23:02 |
quote:Goh, ben ik de enige die een behoorlijke dosis 307 in deze Golf ziet, m.n. de achterkant? Anyway er komt ook een HELE mooie Megane CC, misschien is dat wat voor jou? ![]() | |
wienietknapismoetgeilzijn | dinsdag 22 juli 2003 @ 23:43 |
Mwaah, in het blauw valt ie nog mee... Toch maar een III of zo, een IV kon er al net door, maar deze... De nieuwe Astra vond ik al niet echt geslaagd, maar als ik deze VW zie vind ik die Astra nog 10 keer mooier. Ik ben zelf VW rijder, zeer tevreden van (ondanks mijn VW een erg slome bak is). Als mijn motor het begeeft het moment dat deze golf een goeie occasie is zou ik toch eerder opteren voor een nieuwe motor in mijn oud ding, dan deze te kopen. Te gewaagd voor iemand die er niet van houdt, en niet gewaagd genoeg voor iemand die liever iets gewaagds wilt... Hopelijk komt er vlug een facelift (of eigenlijk beter een facedrop, want wat zijn dit grote lichten...) van deze. | |
astra | woensdag 23 juli 2003 @ 07:34 |
Nou.. wat moet ik hier van zeggen... ![]() Helaas VW, maar ook dit keer geen Golf voor mij... | |
edjekroketje | woensdag 23 juli 2003 @ 09:10 |
quote:Dan ga ik maar weer even quoten van Autovisie: quote:Dus misschien is dat niet zo vreemd. ,ik zie het ook wel, al vind ik de achterlichjten van beiden weer totaal verschillend. Ik vond de 307 op zijn beurt wel wat trekjes hebben van de Golf IV. Maar al die auto's lijken veel op elkaar. Logisch, ze worden in hetzelfde marktsegment verkocht. Stel voor in de klasse van de mercedes S klasse en BMW 7 serie een hatchbackmodelletje uitbrenegn met frivole styling, dat verkoopt ook niet beregoed. Nog afgezien van het feit dat er geen BMW propellor of een ster achterop staan. Kijk nu naar de Kia Opirius (?), die lijkt ook op al het andere in de klasse. Is dat fout?? Als je er een paar auto's meer door verkoopt is IMHO je missie als fabrikant geslaagd. Overigens: Autovisie O ja: ik vind die Megane CC heel mooi om te zien, maar ik ben bang dat ik die niet mag leasen.. | |
Faithz | woensdag 23 juli 2003 @ 09:13 |
Het is geen Golf meer ![]() | |
GrymReaper | woensdag 23 juli 2003 @ 09:17 |
Wel een leuke bak vind ik eigenlijk... kijken hoe lang het duurt voor de Golf V bij ieder bedrijf op de parkeerplaats de meerderheid vormt..... ![]() | |
Dropslurf | woensdag 23 juli 2003 @ 09:19 |
quote:my thought exactly! ![]() ben geen opel fan maar waar gaat het heen met de wereld???? Deze golf is imho lelijk en de nieuwe astra is idd errug goed | |
matthijn99 | woensdag 23 juli 2003 @ 09:21 |
Ik vind er ook wel wat Peugeot 307 inzitten, vooral het gedeelte onder de taillelijn: Zie de wielkuipen, de lijn onder de portieren door en zelfs de velgen lijken van Peugeot 'gejat'. | |
Kreator | woensdag 23 juli 2003 @ 09:24 |
Idd, de lijn is bijna hetzelfde. Ook met die schuinoplopende raamlijn...Maar ik denk dat als je em in het echt ziet, dattie er dan minder op lijkt, dan nu op de foto zo... | |
Wile_E_Coyote | woensdag 23 juli 2003 @ 09:31 |
Dat ie op een 307 lijkt is niet zo vreemd, omdat de ontwerper van deze Golf hiervoor bij Peugeot werkte, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwerpen van de 307. | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 09:34 |
quote:Zegt helemaal niks hoor. Vind jij de xm ook op de countach lijken? Of de Daewoo nubia op een ferarri? Of een nieuwe audi a3 op een alfa 147? Feit dat dezelfde designer achter een design zit, wil nog helemaal niks zeggen over het uiteindelijke product. Meestal is een hoofddesigner een projectleider, die de hoofdlijnen van het te volgen designstrategie uitstippeld, en z;n designteam het verdere design werk laat doen. Overigens, ik zie die hele vergelijking tussen de golf en de 307 niet. ALS ik dan toch moet vergelijken, kijk dan eens naar de mazda 3 / astra / 307. | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 09:36 |
quote: ![]() Die schuinoplopende raamlijn? Moet ik alle auto's posten hier? Elke auto heeft dat. Er is een verschil tussen overeenkomsten zien, en overeenkomsten zoeken. | |
Kreator | woensdag 23 juli 2003 @ 09:46 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Xtreem | woensdag 23 juli 2003 @ 09:49 |
quote:Jouw mening is hiet niet toegestaan ![]() Ik vind, dat het ding niet/nauwelijks op de 307 lijkt. | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 09:57 |
quote:Ow, is fok een display van meningen, of een discussie medium? Als je het eerste vind, ga dan gewoon lekker naar B&H en post om het kwartier je foto wil je... | |
Kreator | woensdag 23 juli 2003 @ 09:59 |
quote:Ja. Ja. Alleen begrijp jij het principe van eigen meningen niet helemaal. Klik even op mijn naam en kijk even hoevaak ik mijn mening in PTA geef en daar normale discussies over voer. Dankje. | |
ddZ | woensdag 23 juli 2003 @ 10:02 |
quote:Inderdaad; voor hem telt kennerlijk maar 1 mening ![]() | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:06 |
quote:En dat is? | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:08 |
quote:Ik begrijp dat principe wel, alleen dacht ik hier op een discussie forum te zijn. Dus feit dat het jouw mening is, betekent toch nog niet dat daar op in mag worden gegaan? | |
Kreator | woensdag 23 juli 2003 @ 10:09 |
quote:Jouw mening. Zodra iemand wat anders zegt kom jij aandrieten met 'feiten' om dat te weerleggen en om even aan te geven dat die persoon dan toch wel erg newbie is. Dat is niet zo, want het is een mening. Dat is irritant. | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:13 |
quote:Nee, irritant is dat mensen bij het zien van een nieuw model meteen dingen gaan roepen, zonder een beetje te gaan nadenken. Het zijn geen observaties, het zijn insinuaties. | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:17 |
Kijk voor de gein eens in De nieuwe Opel Astra en tel het aantal users wat de astra met de 307 vergelijkt. Astra lijkt op 307? golf lijkt op 307? golf lijkt op astra? Denk alsjeblieft eens na | |
Wile_E_Coyote | woensdag 23 juli 2003 @ 10:18 |
quote:Ook VW maakt zich wel eens schuldig aan het aloude 'Beter goed gejat dan slecht bedacht' net als alle autofabrikanten.. Het blind adorerend achter VW aanlopen en alle andere meningen afschieten omdat die niet met jouw mening overeen komen is niet de manier om je te gedragen, zelfs (en zeker) niet op een discussieforum. (Discussieforum: Het uitwisselen van ideeën over meningen van mensen) | |
kroegtijger | woensdag 23 juli 2003 @ 10:18 |
wat is van bovenstaand verhaal relevant voor het topic Golf V???? gaan we het hier nou over die bak hebben of over meningen en feiten op het forum??? ![]() anyways, ik blijf het gewoon weer een mooie auto vinden.... misschien niet zo gewaagd als van andere merken, maar toch heeftie wel wat...vooral de achterkant vinnik super....met die achterlichten als uit de polo en de passat. Voorkant vinnik ietsjes minder geworden, maar nog steeds oogt t wel. (vonnik trouwens ook bij de nieuwe polo t.o.v. de laatste facelift van de oude polo. maar ook dat was gewoon wennen. Ondertussen vinnik ze bijna even mooi...) VW heeft gewoon weer een heel strakke bak neergezet die het ongetwijfeld weer goed gaat doen in de lease...vooral die diesel-motoren vinnik geniaal.....175PK TDI ![]() ![]() | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:20 |
quote:Precies!!! Je slaat de spijker op de kop!!! ![]() En juist door te zeggen dat een model op een ander model lijkt, geef je aan dat je NIET adorerend achter VW aanloopt. Dus je 'mening' is gebasseerd op een soort van afkeer. Erg goed dat je dat aanbrengt. Overigens, voor de goede orde, ik ben totaal niet onder de indruk van de nieuwe golf. Wat volkswagen noemt 'behoudende evolutie' noem ik 'op safe spelende arrogantie' | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:21 |
quote:Precies, en het reageren op meningen....wat hier blijkbaar niet echt wordt gewaardeerd...want iemand geeft een mening, iemand anders spreekt diegene erop aan, en dat mag ineens niet?? | |
kroegtijger | woensdag 23 juli 2003 @ 10:24 |
quote:op safe spelende arrogantie??? mwoch, da's net zoiets als zeggen dat schumacher niet mag zeggen van zichzelf dat hij verreweg de beste coureur is van iedereen, terwijl iedereen weet dat het wel zo is.... behoudende evolutie vinnik trouwens wel een mooie term | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:28 |
quote: ![]() Kijk, volkswagen was jarenlang koploper, ook wat imago betreft. Opgebouwd in de jaren 90. Ook dankzij het geleverde kwaliteit wordt volkswagen erg gewaardeerd. Het design sprak mensen gewoon jarenlang aan. Echter, op kwaliteit gebied lopen andere merken sterk in, of zitten al op een evenwaardige level. Design technisch bieden aandere merken steeds meer (kijk naar peugeot). Volkswagen leeft wat betreft in het verleden, en teert op het imago opgebouwd in de (voor hun) gouden jaren: de jaren 90. Kijk naar de polo, touran, T5 en de nieuwe golf, en trek je conclusie dat volkswagen arrogant is te denken dat ze hetzelfde trucje uit die jaren 90 doorkan trekken naar nu. Kijk naar bmw met z'n nieuwe designlijn, en zie dat evolutie (het herkenbare) ook samen kan gaan met revolutie (designlijn van bmw is totaal anders dan het vorige). | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:29 |
Maar kreator en wildecoyote, hebben jullie gekeken in dat astra topicje en het aantal post waar '307' instaat geteld? Frapant, niet? | |
kroegtijger | woensdag 23 juli 2003 @ 10:34 |
quote:valt wat voor te zeggen, aan de andere kant zijn er genoeg mensen (zoals ik dus) die de meeste nieuwe modellen spuuglelijk vinden (neem nou renault ![]() ![]() | |
Dropslurf | woensdag 23 juli 2003 @ 10:39 |
@tonny: ben je de hele dag vrij? dan blijf ik dit topic nog ff volgen ![]() | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:43 |
quote:Maar, de stap die bmw maakt met hun nieuwe design biedt meer perspectief voor de toekomst. Daar gaat het om, en het lijkt mij voor een fabrikant 'gezonder' jezelf een doel te stellen te willen blijven ontwikkelen op technisch, veiligheid, EN designvlakken. In dat opzicht krijgt volkswagen erg weinig respect van mij: behoudende evolutie? ik zeg: ze spelen op safe en durven een nieuw design niet aan. En waarom? Om te verkopen. En wat betekent dat? Beslissingen worden gemaakt op manager niveau. Wat betekent dat op de lange baan? Weinig voortuigang >> is achteruitgang. Volkswagen komt er nu nog mee weg, puur dankzij hun opgebouwde imago (zie jaren 90). Ze moeten oppassen dat het niet tegen ze gaat werken. Bmw werkt actief aan z'n toekomst, en durft risico's te nemen. De polo zeg je? Was hij 5 jaar geleden uitgebracht, was hij nog niet vernieuwend geweest. | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:44 |
quote:Ik ben lekker 'aan het werk' ![]() Wat is jouw mening? Hoe denk jij erover? | |
Tomaz | woensdag 23 juli 2003 @ 10:45 |
ZO! Zeker wel even wennen zeg. | |
NiGeLaToR | woensdag 23 juli 2003 @ 10:46 |
Gestreken Golf 4 als je het mij vraagt. | |
Dropslurf | woensdag 23 juli 2003 @ 10:48 |
quote:Wel heel het topic lezen dan, hè? ![]() | |
kroegtijger | woensdag 23 juli 2003 @ 10:49 |
quote:dus alles qua nemen van risico is dus goed volgens jou??? ik denk dat je af en toe toch beter op safe kunt spelen.... en daarbij, why change a winning team??? de verkoopcijfers van VW zijn zo verschrikkelijk goed, waarom zou je dan het concept gaan veranderen? dat zou niet logisch zijn...Alleen moet het concept met zn tijd mee gaan....en dat doen ze met de nieuwe polo, de golf V, de touareg, en de phaeton... stuk voor stuk modellen die nog steeds de oude vetrouwde look hebben, maar toch in een modern jasje.... ik zou niet weten waarom ze die look moeten aanpassen; alleen om risico te nemen??? met als gevolg dat ze misschien een flop op de markt zetten waarna het merk een vrije val in aanzien gaat maken?? /lijkt me geen heel slim plan | |
Xtreem | woensdag 23 juli 2003 @ 10:56 |
quote:never change a winning team... mee eens, ware het niet dat VW nu de strijd aan het verliezen is. Zowel Golf, Polo Passat verliezen terrein. 2 mogelijkheden: OF je houdt vast aan je concept of, zoals renault, je neemt wat risico's met design. Standaard regel: hoe meer risico, hoe groter de winst als het goed gaat, en hoe groter het verlies als het fout gaat. Maw: Petje af voor renault/ bmw (en een paar jaar geleden: ford) VW zal met dit ding niet in een vrij val komen, maar distantieerd zich behoorlijk van het toekomstig publiek. | |
audi80 | woensdag 23 juli 2003 @ 10:58 |
Ik vind hem persoonlijk mooier dan de golf 4, maar de golf 1 en 2 blijft in mijn ogen toch DE GOLF. ![]() Ik ben overigens ook wel benieuwd naar de opvolger van de bora. Een VAG liefhebber. [Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 23-07-2003 10:59] | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 10:58 |
quote:Vooral in de auto branche is het jezelf blijven ontwikkelen erg belangrijk om je continuiteit te waarborgen. Je ziet het op alle vlakken van het product. Techniek, veiligheid, concept, design....alles wordt steeds verbeterd of aangepast aan de hand van marktwensen / trend. Vanzelfsprekend mag je op safe spelen, alleen ben ik van mening dat je dat je kop gaat kosten. Kijk naar mercedes die z'n design heeft omgegooid (ingaand met de vorige E-klasse), kijk naar ford met z'n new edge, kijk naar bmw, renault, peugeot, citroen, alfa, seat, en zelfs nu audi. Overigens, dit alles staat buiten de mening of je het design mooi vindt of niet mooi vindt, dat is in context van mijn prozaa niet aan de orde | |
Dropslurf | woensdag 23 juli 2003 @ 10:59 |
quote:idd, deze golf moet het van de klanten hebben die nu ook golf rijden. Ik verwacht niet dat mensen die een ander merk rijden nu naar golf switchen omdat ze de golf v zien | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 11:01 |
quote:Correct!! Het is een bewuste keuze, echter in mijn ogen (ik val in de herhaling ![]() ![]() | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 11:02 |
quote:Onderschat dat niet! Natuurlijk zal het percentage wat een dergelijk besluit maakt gebasseerd op dit model te verwaarlozen zijn, maar tel alles op, kijk naar de lange baan, en trek je conclusie. | |
FunnyMuffin | woensdag 23 juli 2003 @ 12:12 |
Even een vergelijking met het huidige model: Ik vind hem echt veel mooier geworden, duidelijk! Vooral de motorkap, die twee heuvels staan hem goed. De Mk5 oogt een stik minder 'boxig' en 'bulky', maar nog steeds subtiel en zakelijk zonder poespas (zoals ik vind bij de Astra). Duidelijk een andere, frissere Golf, maar gelukkig toch steeds herkenbaar | |
daNpy | woensdag 23 juli 2003 @ 12:15 |
Ik vind het meer een polo lijken... | |
FunnyMuffin | woensdag 23 juli 2003 @ 12:20 |
quote:Heeft-ie op bepaalde vlakken best wel wat van weg idd, maar elk merk heeft een familiebeeld hè... Zo is de 307 een uit de klauwen gegroeide 206 in mijn ogen, en de aankomende Clio krijgt ook veel van de Megane mee (kont). | |
daNpy | woensdag 23 juli 2003 @ 12:22 |
quote:Klopt als een bus. Al die auto's lijken tegenwoordig op elkaar. De megane van nu is net een clio met een koffer erachter ![]() | |
stienus5gtturbo | woensdag 23 juli 2003 @ 12:48 |
Ik vind m echt wel vet! En ook nog redelijk bijzonder volgens mij, er zijn niet zoveel middenklassers met een 3.2 v6 en een 2.5 v6 diesel! | |
stienus5gtturbo | woensdag 23 juli 2003 @ 12:53 |
quote: ![]() ondankt veel overeen komsten vind ik het een heel andere auto! de overeen komsten zitten overigens alleen in de voorkant, grille e.d. [edit] oei, beetje offtopic | |
SiNz | woensdag 23 juli 2003 @ 12:54 |
quote:Inderdaad....dat vind ik juist de charme van oude(re) auto's. Die lijken tenminste niet allemaal op elkaar. En deze Golf....bah, vin ik dus echt geen moer aan. De IV was nog wel aardig. Dit is zeker geen vooruitgang. | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 13:41 |
quote:Die opmerking zegt mij meer over jou dan over die auto's. ![]() | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 13:50 |
quote:Klopt in feite niet. Auto's van weleer uit dezelfde klasse leken (lijken) net zoveel niet op elkaar dan de auto's van nu niet op elkaar lijken. Verschil in huisstijl komen en kwamen tot uitdrukking door front / achterzijde. Voorbeeld opel en ford: Beide modellen komen uit omstreeks 1960. Voorbeeld peugeot en volvo: | |
rishi120 | woensdag 23 juli 2003 @ 14:04 |
![]() Iemand? wel lekker kontje trouwens [Dit bericht is gewijzigd door rishi120 op 23-07-2003 14:11] | |
Xtreem | woensdag 23 juli 2003 @ 16:58 |
quote:Dat verwacht ik niet... die zullen, als ze de Golf verlaten heel VW verlaten, omdat ook de polo eigenlijk schandalig duur is. | |
kroegtijger | woensdag 23 juli 2003 @ 17:03 |
quote:Valt op zich wel mee...zo schandalig duur issie niet. Zeker niet in de lease...T is een hoop geld, maar dat maakt t nog niet duur | |
Xtreem | woensdag 23 juli 2003 @ 17:09 |
quote:Tov van een 206 & een clio? nou, laat ik het zo zeggen: in de lease dankt hij de 'lage' prijs aan de achterlijk hoge restwaarde... maar huidige Golfrijders zullen niet zo snel een klasse kleiner kopen verwacht ik..... | |
rishi120 | woensdag 23 juli 2003 @ 17:12 |
quote:huidige Golfrijders zijn: 80% lease denk ik??? | |
Mass | woensdag 23 juli 2003 @ 19:01 |
quote:Volkswagen heeft de laatste paar jaar juist geinvesteerd in nieuwe techniek...kijk naar de Phaeton en de Touareg, met allerlei nieuwe snufjes...2 auto's die het aanzien van VW wel hebben laten groeien denk ik...Ook het prototype van de L1 heeft laten zien dat VW wel degelijk met de toekomst bezig is en voldoende blijft ontwikkelen om prima mee te kunnen... Daarnaast is het zo dat VW zo rond de introductie van de Polo haar prijsbeleid heeft aangepast...momenteel wordt de prijs wat hoger gehouden...zo worden er weliswaar wat minder auto's verkocht, maar de winst zou moeten groeien...een en ander geheel in lijn met de wens van VW om zich als iets luxer in de markt te positioneren (inclusief luxe Phaeton) en Skoda als goedkoop maar goed merk daaronder. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2003 @ 19:09 |
quote:*voor de zekerheid* Oooh! Anyway ik vind het best een leuke wagen. Valt niet mee om iets te maken dat "anders" is, of het worden meteen van die foeilelijke kotsbakken zoals Renault nou probeert | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2003 @ 19:10 |
quote:Heet dat niet al 30 jaar "wigvorm"? En idd, elke auto heeft dat ![]() ![]() | |
Tonny | woensdag 23 juli 2003 @ 19:29 |
quote:Vertel dat tegen die moderator | |
Groove | donderdag 24 juli 2003 @ 13:58 |
Ik vind het helemaal niks.nee, zou ik toch (als ik het geld had) gaan voor de nieuwe a3. Ben wel erg benieuwd naar het interieur trouwens. | |
Steve-O | donderdag 24 juli 2003 @ 13:59 |
Ken hier alleen maar ![]() vind het weer een saaie typische VW | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 15:03 |
quote:tov een 206 of een clio issie inderdaad een stuk duurder...je krijgt er dan ook een stuk meer auto voor. Een 206 of een clio rammelt zo hier en daar nog wel eens, heeft tov een polo veel onderhoud etc. Dattie een heel hoge restwaarde heeft klopt...maar dat hebben vrijwel alle VW's, dus da's niets nieuws. enige nadeel is, is dat de standaard polo erg kaal is, je zit dus al snel aan een sportline of highline-pakketje, wat em weer duurder maakt. voor lease issie in ieder geval heel aantrekkelijk. Dat golf-rijders niet zo snel een polo nemen is logisch. Die hebben toen niet voor niets voor de golf gekozen, en hebben kennelijk die ruimte nodig. Ikzelf niet. 9 van de 10 keer zit ik alleen in de auto, en dan heb ik liever een kleinere luxe auto dan een grote kale auto. | |
Visie | donderdag 24 juli 2003 @ 16:24 |
Als VW nou nog onderstellen leert maken dan wordt het helemaal leuk! | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 16:33 |
quote:heb met mn sportonderstelletje nooit problemen gehad...heb nog nooit een auto gereden die zo geweldig op de weg ligt als deze. Chapeau ![]() t wordt pas leuk als ze eens een keer iets aan hun electronische huishouding gingen doen..... | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 16:46 |
quote:Lees gebruikersreviews er eens op na, en ontdek dat wat je in je post vertelt gebasseerd is op droombeelden. Volkswagen Renault Peugeot Je kan niet meer simpelweg stellen dat de kale uitrusting van een volkswagen 'het enige nadeel' is. Net zogoed dat er iets mis kan zijn met een clio of 206, kan er ook vanalles mis zijn met een polo. Volkswagen is niet meer alleenheerser over het kwaliteits aspect. Wie anders beweert, kent de realiteit niet. | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 16:53 |
quote:klopt, ik leef volledig in een droomwereld, en al die keren dat ik met een mn vorige auto's (206, clio, saxo) bij de dealer heb gestaan omdat er weer eens wat stuk was, omdat er weer eens wat rammelde, omdat het handvat van de deur er bijna afviel waarna beweert werd dat dit bij dit model gewoon zo is en dat er niets mis mee is (kan ik nog steeds niet geloven) heb ik allemaal me maar verbeeld..... Dat ik met mn VW nog nooit ook maar 1 probleem heb gehad (afgezien van de radio, maar dat probleem zat bij sony, niet bij VW) is ook niet waar..... ![]() Dat er in een VW hoogwaardigere materialen worden gebruikt is ook onzin natuurlijk. En dat een VW een stuk duurder is omdat er betere materialen worden gebruikt, is dus ook volledig onzin. Ze hebben de auto gewoon zo duur gemaakt omdat het de verkoopcijfers stimuleert ![]() lijkt me niet heh??? Als je weet hoeveel problemen ik met andere (voornamelijk franse bagger)merken problemen heb gehad, en hoe veel beter dat bij VW is geregeld, had je bovenstaande niet geschreven | |
DGS | donderdag 24 juli 2003 @ 17:00 |
Ik zal hier nu geen vrienden maken, maar moet ff iets kwijt: VW Golf.....mag ik ff braken Er zijn 2 soorten Golf-rijders: of je bent een account manager die denkt dat ie het gemaakt heeft en probeert iedereen van de weg te drukken door zijn bumperklevergedrag. of je rijdt rond met je veel te grote sportvelgen, je nike petje op, trainingsjasje aan en hebt er een stereo -installatie inliggen die duurder is als de auto. En jongens, zouden de achterlichten van deze generatie nu wel eens een keer goed werken?? Toyota RULES | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 17:07 |
quote:Goed, ik kan 2 dingen doen. Ik kan uitgaan van jouw verhaal, en jouw verhaal alleen, of ik kan die 3 linkjes lezen, en concluderen uit meerdere verhalen van meerdere gebruikerservaringen dat er aan alle 3 genoemder merken (vw, renault, peugeot) wel iets kan schelen. Ik vind het heel mooi voor je dat je erg tevreden bent met je volkswagen, maar blijf wel realistisch ![]() | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 18:09 |
quote:volgens mij behoor je tot groep 2 dus gezien je av..... het is overigens duurder DAN | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 18:17 |
quote:ik heb ook niet gezegd dat er aan VW niets kan schelen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat er minder problemen mee zijn dan met menig ander merk... Elk merk heeft wel eens ergens problemen mee. Da's ook helemaal niet erg. Het is pas erg als het structureel is. En over je drie linkjes...ik kan je wel 20 linkjes geven over gebruikerservaringen waarvan VW beter uit de bus komt dan renault en peugeot.... dus dat zegt me helemaal niets. ![]() Maar tot nu toe heb ik nog steeds geen argumenten gehoord van jou kant waaruit blijkt dat VW veel te duur is voor de geleverde waar. T lijkt me erg lastig voor je om te kunnen ontkennen dat de materialen die in een VW gebruikt worden nu eenmaal van een hoogwaardigere kwaliteit zijn dan de materialen in andere merken uit hetzelfde segment. Mijn mening is dat dan ook de reden waarom de prijs van een VW hoger ligt dan de prijs van peugeot, renault etc.... De productiekosten zijn simpelweg hoger. en of je nu t model wel of niet mooi vindt dat doet er verder niet toe..... maar goed, volgens mij is deze discussie niet helemaal op zn plaats hier, en moet dat maar worden voortgezet in een ander topic. T ging hier om de nieuwe Golf IV en wat we daarvan vinden......t lijkt me overbodig om te zeggen dat ik em erg mooi vind | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 18:39 |
quote:Ik snap je niet. Eerst post je dat je het hebt over eigen ervaringen met volkswagen, en nu post je dat volkswagen minder problemen (????) heeft dan andere merken. Dat volkswagens duur zijn, ik zou bij god niet weten waarom, en ik zie aan de verkoopcijfers dat er velen met mij zich afvragen waar volkswagen het lef vandaan haalt om zoveek te vragen voor een product. Nogmaals, ik wens je echt heel veel plezier met volkswagen, als het iets voor je doet, ben ik de laatste om te zeggen dat je iets anders moet proberen ![]() En oja! post die 20 linkjes eens? | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 18:41 |
quote:Huh? Jij begon over kwaliteit? Golf IV? En inderdaad, erg overbodig...moet je er niet een keer aan denken een vw logo als usericoon te nemen? Pas meteen je naam ook effe aan in 'ik-roep-maar-wat' ![]() | |
FunnyMuffin | donderdag 24 juli 2003 @ 18:50 |
quote:sjees kom op zeg, hij is gewoon tevreden met VW, alsof dat een crime is. VW is een geen slecht merk, de Golf is een goede wagen, van deel 1 t/m 4 (niemand kan mij wijs maken dat die wagen onterecht een verkooptopper is wereldwijd, al meer dan 25 jaar) en er is geen enkele reden om aan te nemen dat de Golf 5 geen goede auto zal worden (het gaat hier over de Golf 5). | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 18:54 |
quote:Ja dus? Zeg ik wat anders dan? Ik spreek hem alleen tegen dat volkswagen qua kwaliteit beter is dan peugeot of renault. Vroeger was dat zo, nu is dat anders. Lees anders voor de gein ook even de andere posts ook door voor je gaat reageren wil je lieverd? | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 19:00 |
quote:bedoel natuurlijk Golf V verder ben je een volledige waste of space, en ik ga dus ook maar geen discussie meer met je aan | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 19:03 |
quote:Jammer, want op wat geroep na heb ik nog niks geen onderbouwing van wat je zegt gezien. Ook die 20 linkjes waar je het over had post je niet? | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 19:06 |
quote: ![]() | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 19:10 |
quote:Ja hoezo? Jij roept iets vanuit eigen ervaringen. Je leest op diverse reviews van meerdere gebruikers dat wat jij zegt niet waar is. Plus dat verkoopcijfers ook heel iets anders zeggen dat wat jij zegt niet waar is. Dus waar blijven die 20 linkjes van je, want ik wil ze echt lezen, en dat meen ik ![]() | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 19:15 |
quote:aangezien er met jou toch geen zinnige discussie te voeren valt (ik heb ook nog geen steekhoudende argumenten van jou kant mogen aanhoren) denk ik niet dat ik je nog maar enige reactie zal geven behalve deze... | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 19:20 |
quote:Wacht, jij mag wel zeggen dat gebasseerd op jouw ervaringen volkswagens in het algemeen minder vaak kapot gaan dan een 206 of een clio, maar als ik met linken van gebruikers reviews aan kom zetten, en erbij zeg dat ik afgaande van die reviews de conclusie trek dat wat jij zegt niet staaft met de realiteit, dan is het ineens een niet zinnige discussie? Nee jij bent een mooie! | |
kroegtijger | donderdag 24 juli 2003 @ 19:21 |
quote:naar wij dachten ![]() | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 19:29 |
quote: ![]() Heeft iemand al foto's van het interieur gezien? | |
Mass | donderdag 24 juli 2003 @ 19:35 |
quote:Afwerking van het dashboard e.d. is erkend beter bij VW dan bij andere (bv Franse) merken... Hetzelfde geldt voor het aansluiten van plaatdelen op elkaar...de naden qua constantheid in de lengterichting en de aansluiting loodrecht op het vlak... | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 19:41 |
quote:Erkend bedoel je als in de opvatting? De laatste modellen megane en 307 doen in hun dashboards niet onder voor die van de golf. Franse bladen met tests wijzen dat uit. Je punt over plaatdelen, ik ga er eens in verdiepen. Zal maar zo kunnen dat volkswagen dat beter onder de knie heeft ![]() | |
wijnand01 | donderdag 24 juli 2003 @ 20:13 |
Beste Tonny, In wat voor merk auto rij eigenlijk ?? Wijntje | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 20:15 |
Een '98 bmw 318. En jij rijdt? | |
MegA | donderdag 24 juli 2003 @ 20:17 |
quote:jaja.. een vriend van me had een Golf IV van 1 maand oud (130 pk TDI ) die iedere keer spontaan uitviel..eerste keer was in Duitsland op de linkerbaan met 200.. als ie 1 seconde later had gerageerd was ie dood geweest.. en dat is meerdere malen gebeurt.. alleen heeft ie de keren erna wat rustiger gereden en extra afstand gehouden voor de zekerheid dat noem ik niet betrouwbaar..ik denk dat ie liever had dat zijn deurklink loskwam oid dan dit...De auto is trouwens teruggenomen door VW omdat ie te duur was om te maken.. voor de rest .. Fransen zijn nog altijd even betrouwbaar als VW's.. dat jij ff pech ermee hebt gehad is gewoon toeval.. jij hebt het over dingen in het verleden en voor degelijkheid en betrouwbaarheid moet je een japanner pakken.. (check de TUV testen van duitsland) ..focus scoort trouwens ook heel goed..
voor de rest.. ik vind de nieuwe Golf IV wel aardig. maar niet gedurft en weer veel van hetzelfde.. vind hem wel vooruit gegaan tov de Golf IV, hij komt wat dynamischer over.. [Dit bericht is gewijzigd door MegA op 24-07-2003 20:19] | |
Martijn23 | donderdag 24 juli 2003 @ 20:18 |
quote:ja inderdaad, maar wel ok om zo te zien | |
wijnand01 | donderdag 24 juli 2003 @ 20:20 |
quote:Daar rij je in, gefeliciteerd !!! Van Pappie gekregen hoi hoi hoi joepie de poepie, sapperdeflap
| |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 20:22 |
quote: ![]() Was er net een aflevering van Bassie & Adriaan op? | |
wijnand01 | donderdag 24 juli 2003 @ 20:35 |
quote:weet je wat me opvalt......... je ontkent niet !!! met die achterlijke antwoorden van je eigen topics komen dit soort | |
Tonny | donderdag 24 juli 2003 @ 20:36 |
quote:Huh?? Ontkennen? Waar heb jij last van dan? | |
FunnyMuffin | vrijdag 25 juli 2003 @ 01:27 |
quote:Ugh, ![]() Ik vind dit gewoon triest, onnodig en kinderachtig: quote:Verder ga ik er niet meer op in, zonde van de thread. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juli 2003 @ 04:21 |
Sow... ff topic doorgelezen... op tonny moet je gewoon niet reageren ben ik al achter. Vind het een strakke auto, logisch vervolg (was al gezegt dacht ik) op de MK4. zoals ie daar op de foto staat is ie gewoon strak zonder poespas en straalt ie vooral degelijkheid uit (waar ik van hou), toch houdt een beetje sprotiefe look. Als de tuning bedrijfen er straks mee aan de gang gaan, komen de mooie booskijkertjes, dikkere bumpers en dat soort dingen wel weer. ik denk (ondanks dat er door iemand anders beweert werd) dat ie zeer geschikt is voor optische tuning. Nohja... ik kan me wel helemaal weer gaan uitleven op anderen die op dit topic gereageerd hebben ( VW = Saai uitspraken...
| |
astra | vrijdag 25 juli 2003 @ 08:19 |
quote:Tja.. Ik denk dat bijna iedereen wel ervaring in of met een VW heeft, en daarbij dus ook een mening heeft klaar staan. Iets dat bijvoorbeeld een stuk minder is dan als Kia een nieuwe Shuma introduceerd. En wat betreft mijn mening over Volkswagen, hij is niet negatief, de Golf die ik gehad heb heeft me op wat kleinig heden (een rammelend dashboard!) nooit in de steek gelaten.Maar hij was ook niet zo goed (uiterlijk, weggedrag etc) dat die wagen een onvergetelijke herinnering achter zal laten bij mij. Nee, het klinkt meteen natuurlijk bevooroordeeld, en daar heb ik oko al wagonladingen kritiek op gehad in dit forum O ja, en als laatste puntje, als VW het toppunt van betrouwbaarheid zou zijn, waarom hebben ze dan nog niet de eerste plaats van de Duitse TüV keuringen gehaald, maar continu Ford of Toyota voor moeten laten? Ik bedoel maar... Opel staat er ook niet, maar je zal mij ook niet horen zeggen dat Opel de allerbeste auto's maakt. Toevallig voor mij wel, qua Astra dan.. Maar ja wie ben ik? | |
Tonny | vrijdag 25 juli 2003 @ 09:27 |
quote:Ja wat ik dus niet begrijp, hij zegt dus dat gebasseerd op zijn ervaringen volkswagen als algemeen een betere kwaliteit heeft dan een renault of peugeot. Hij stelt dat dus in deze discussieforum. Vervolgens beweer ik dat ze niet beter zijn, ondersteund (tegenover zijn persoonlijke ervaringen die hij betrekt op het hele merk in het algemeen) door 3 linkjes met meerdere gebruikerservaringen, en dat mag opeens niet? En als die ander dan als reactie gaat posten dat ik een 'waste of space' ben, dan moet je niet met mij een discussie aangaan? Als je dingen roept, gebasseerd op je eigen ervaringen, dan moet je dat niet betrekken op iets in het algemeen. | |
D-FENS | vrijdag 25 juli 2003 @ 09:31 |
quote:Great minds think alike. Precies mijn eerste reactie | |
Mass | zaterdag 26 juli 2003 @ 22:43 |
Op de site van Autoweek blijkt de nieuwe Golf in ieder geval toch beter te vallen dan de nieuwe Astra! ![]() quote: | |
kroegtijger | zondag 27 juli 2003 @ 17:34 |
quote:Gelukkig deelt de meerderheid van de mensen bij de site van autoweek dus mijn mening ![]() | |
Tonny | zondag 27 juli 2003 @ 18:34 |
quote:Of je daar nou blij mee moet zijn? ![]() | |
jogie | zondag 27 juli 2003 @ 19:49 |
quote:Sommige mensen wel.....en anders gooien we er een pol tegenaan, toch??? Maar goed....ik heb mijzelf als VW freak een beetje afzijdig gehouden in dit hele steekspel van wel / niet mooi....wel / niet betrouwbaar blablabla.... Ik heb me met Astraboy ook al een keer in een discussie geworpen en heb er helemaal geen zin in. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening en die van mij is: Golf V is echt wel VET.....kijk eens naar de achterkant van de nieuwe astra en je begrijpt het waarschijnlijk wel....die auto is een bij elkaar geraapt lijnenzooitje van heb ik jou daar! Golf V daarentegen...is gewoon strak en dat is helemaal mijn straatje! Overigens is het belangrijkste nog ff achterwege gelaten....het interieur!!!!!!! Lijkt me NOG ff iets belangrijker dan uiterlijk (in mijn mening). | |
astra | maandag 28 juli 2003 @ 09:24 |
quote:Ik heb nog geen officieele foto's gezien van het interieur, ben ook wel erg benieuwd ja. Want dat is natuurlijk hetgeen je dagelijks zal zien. Al verwacht ik voor de Golf geen speciale dingen, ook dat zal wel een doorontwikkeling zijn van het huidige. De scoopfoto's van het nieuwe Astra dashboard verraden wel dat ook dat compleet vernieuwd is... Ik ben benieuwd! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 juli 2003 @ 09:26 |
hij is wel mooi hoor. Tenminste vind ik. Ik zie er naar uit dat ik hem kan testen in de showroom (nee niet echt in de showroom) | |
jogie | maandag 28 juli 2003 @ 20:07 |
quote:Tsja, het is net als met het uiterlijk he....kijk, ik zie het zo....Renault is nu lekker vernieuwend bezig, maar de nieuwe Megane slaat niet echt aan! Mocht VW in de toekomst aan het vernieuwen slaan, dan zal dat niet eerder gebeuren dan dat ze echt aantallen gaan verliezen (wereldwijd gezien)!!! En op dit moment is dat nog lang niet aan de orde! Dus VW denkt...doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, op dit moment altans. En VW voert nog steeds de lijst aan qua aantallen Europees gezien, dus ze doen blijkbaar toch iets goed!?!?! | |
Tonny | maandag 28 juli 2003 @ 20:09 |
quote:Renault staat op plaats 1 van de europese verkopen | |
jogie | maandag 28 juli 2003 @ 20:23 |
quote:Euuhhhmmmm, I dont think so......lees de telegraaf van vorige week nog maar eens door | |
Tonny | maandag 28 juli 2003 @ 20:23 |
quote:Je hebt het toch wel over volkswagen alleen he? Niet samen met audi en de rest? | |
Tonny | maandag 28 juli 2003 @ 20:29 |
http://www.autorai.nl/called/nieuws/default.asp?nieuwsItemID=2824 Dat was begin dit jaar. Wie heeft een linkje van recente europese verkoopcijfers? | |
jogie | maandag 28 juli 2003 @ 20:38 |
quote:Net als opel bij gm wordt gerekend en sommige andere merken bij ford.....jah en renault bij....renault....en peugeot bij PSA en Chrysler bij DaimlerChrysler.... Dus waarschijnlijk bedoelen we allerbij iets anders | |
Tonny | maandag 28 juli 2003 @ 20:39 |
Renault zit niet bij PSA hoor ![]() Als je alle merken afzonderlijk bekijkt qua verkopen, dan is Renault europees gezien marktleider ![]() | |
Modus | maandag 28 juli 2003 @ 20:41 |
quote:Waarom deze niet gebruiken bij de volgende Photoshop-auto ronde? ![]() | |
Visie | donderdag 31 juli 2003 @ 20:08 |
quote:tis maar wat je gewend bent: Audi 80 tdi 90pk VW Golf VR6 (nieuw, sportondersel, verlaagd) VW Passat 110pk (nieuw) Audi A3 110pk chipped met sportonderstel (nieuw) Audi A4 2001 2.0 (sportonderstel) Audi A4 2002 1.9 tdi 130pk chipped (sportonderstel) Audi A6 1996 2.4 (2dehands) VW passat 2000 130pk tdi (sportonderstel) Deze auto`s heb ik allemaal ooit gekocht... maar een VW/audi met goed onderstel heb ik nog niet gevonden heb zelfs ook nog met quattro`s 2,7 biturbo`s, 4.2 proefgereden maar allemaal niks, op gewone weg/nordschleife getest maar vond het allemaal niet veel qua bochten werk | |
Chillmeister | donderdag 31 juli 2003 @ 20:49 |
vindt de hptoshop modellen van de toekomsitge 1 series (en de prototype CS!) veel mooier dan de VW | |
Xtreem | donderdag 31 juli 2003 @ 20:52 |
quote:maar dat zijn prototypes/ photoshops. plus bmw concepten kun je ook niet echt vergelijken met VW volume modellen.. | |
Chillmeister | donderdag 31 juli 2003 @ 20:59 |
de 1 serie photoshop modellen zagen er heel goed uit. zag ze een keer op supercars.net forums staan. probeer ze te zoeken maar kan ze momenteel niet vinden | |
Xtreem | donderdag 31 juli 2003 @ 21:01 |
quote:2 dingen: 1) mijd supercars.net -> richard owen is een eikel (heb er zelf 2 jaar gezeten) 2) ze zagen er goed uit, maar onmogelijk te vergelijken. Een niche concept vergelijken met een volume productiemodel is niet eerlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 31 juli 2003 @ 21:07 |
zijn er misschien ook al 3deurs foto's? ik vind 5 deurs auto;s niet altijd leuk. Ik vind de nieuwe golf overigens wel weer een topper hoor! en al die mensen die meteen beginnen te schreeuwen dat ze het niets vinden? Ik moet daarom lachen... Alles wat populair of bekend is moet afgekraakt worden. En de golf kun je toch bijna niet meer afkraken...want ze zijn zo populair!!! Er rijden niet voor de grap zoveel van deze auto's rond, dat is overinges ook zijn enigste nadeel.... | |
Chillmeister | donderdag 31 juli 2003 @ 21:13 |
vindt de nieuwe golf er niet slecht uitzien, maar ja hij lijkt wel erug veel op de 307 en dat vindt ik wel heel jammer | |
audi80 | donderdag 31 juli 2003 @ 21:17 |
quote:Ik ben met de foto waar die met de achterkant op staat aan oefenen ![]() Maar dat zal wel niks worden ![]() | |
Gunner | vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:57 |
Ik vind het een mooie bak hoor! Alleen jammer dat er nog geen plaatjes van het interieur zijn, want die neon blauwe dashbord vind ik echt een van de mooiste dingen aan een Golf (IV) | |
FunnyMuffin | vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:53 |
quote:Ik heb gelezen dat dat neon blauwe in het interieur blijft, krijgt de Golf V dus ook ![]() Hier filmpje van de Golf V trouwens, klik (3,9MB, 30sec, divx) | |
Roy | zondag 10 augustus 2003 @ 23:04 |
Ik heb vandaag de Golf V in het echt gezien! Ziet er best wel leuk uit moet ik zeggen. Maar is niet opvallend, maar zeker wel geslaagd ! Ik had namelijk familiedag en we waren aan het fietsen in de buurt van Laren / Holten (Twente), en opeens was er een wegafzetting en stond er een auto midden op de weg. We mochten er wel langsheen fietsen, en toen ik in de buurt kwam zag ik dat het de nieuwe Golf was, ze waren bezig foto's en video's te maken, volgens mij van Volkswagen zelf. Er ging een grote arm achter de auto met een camera en veel cameramannen in de buurt. En even verderop stond nog een vrachtwagen met nog 3 andere Golf V (andere kleuren). Ik baalde wel dat ik m'n digicam niet bij me had, ik heb dat ding normaal altijd bij me...... | |
Cyberdogg | maandag 11 augustus 2003 @ 02:01 |
Ik vind het een dikke bak. Hoewel hij aan de voorkant wel lelijke knipperlichten heeft. Lijkt ook wel een beetje op de Polo 9N.
| |
FunnyMuffin | maandag 25 augustus 2003 @ 17:18 |
quote:Heb jij mazzel ![]() Wat meer nieuwe plaatjes die vandaag uit zijn gekomen: 3-deurs.... 5-deurs | |
OldJeller | maandag 25 augustus 2003 @ 17:19 |
Ziet er een beetje smal uit.. lijkt een beetje op de lupo. Die achterlichten zijn ugly.. van de seat overgenomen.. Golf IV vind ik dan toch mooier.. ![]() At EZ | |
bier2k3 | maandag 25 augustus 2003 @ 17:36 |
![]() Mooie sportieve bak die 3 deurs!!!! Ik neem em in tdi als leasebak zo aan!!!!! en eigenlijk ben ik meer een bmw/mercedes man | |
FunnyMuffin | maandag 25 augustus 2003 @ 17:58 |
quote:*mee eens is* ![]() maar dan wel een ander kleurtje, voorkeur aan (donker)grijs of zwart | |
Oom_Agent | maandag 25 augustus 2003 @ 18:04 |
quote:Dat gaan ze zowiezo.........de europese politieorganisaties hebben VW afgestoten. Elke afgeschreven VW bij de politie wordt vervangen door een ander merk. Ze zijn hun afspraken niet nagekomen. ( Dit geldt voor de gehele EU) Dus ze balen wel denk ik........ | |
FunnyMuffin | maandag 25 augustus 2003 @ 18:16 |
Marktaandeel verliezen door tuners die nu hun heil ergens anders zoeken, geloof ik niet zo in. Die doelgroep koopt waarschijnlijk geen nieuwe (dure) Golf, maar grijpt naar een gebruikte Mk3 of Mk4. Voor nieuwe Golf 5's maakt dat volgens mij zeer weinig uit. | |
MaxiTitan | maandag 25 augustus 2003 @ 21:10 |
Ik vinnum mooi, mijn voorkeur gaat toch uit naar de 5-deurs versie (met handbakkie)... Dat dashboard is luxe ingericht zeg. ![]() | |
Cyberdogg | maandag 25 augustus 2003 @ 21:18 |
Ik vind het echt een waardig opvolger van de IV. Vooral de 5 deurs is mooi. Het dashboard vind ik ook erg geslaagd. Volkswagen: ![]() | |
sky2k | maandag 25 augustus 2003 @ 23:19 |
Een link voor nog meer fotonieuws van Volkswagen; o.a. meer Golf 5 en natuurlijk ook de cabrio http://www.xs4all.nl/~netcom1/golfV/ | |
joostingh | dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:30 |
quote:Ik ben het helemaal met je eens, een mooie auto die dan niet zo opvallend is als de Renault Megana maar wel degelijk een hele mooie. | |
lord_of_tuning | dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:22 |
Ik vind het werkelijk een mooie auto (maar ja, ik vind alles mooi van de VAG groep) Zal weer een veel gebruikt tuningobject gaan worden | |
Oosthoek | dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:33 |
Die middenconsole lijkt erg veel op de console van de Touran. Heb ik een paar dagen in rondgereden. Wel logisch en gemakkelijk gebruik, maar mooi is anders ![]() | |
FunnyMuffin | dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:57 |
Sportieve 3-deurs iemand? | |
MaxiTitan | dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:57 |
Zijn er al prijzen bekend over hoeveel die gaat kosten? | |
FunnyMuffin | dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:02 |
quote:De prijzen van de nieuwe Golf beginnen bij ¤ 18.275 voor de tweedeurs 1.4 55kW/75 pk in de Trendline uitvoering. [...] Die Golf Trendline is direct leverbaar in twee- en vierdeurs uitvoering net als de 1.6 16v FSI (¤ 20.780), de 1.9 TDI (¤ 24.105) en de 2.0 TDI (¤ 26.850). Kort na de introductie volgen twee FSI-benzinemotoren (de 1.4 met 66 kW/90 pk en de 2.0 met 110kW/150 pk), een gewone 1.6 met 75 kW/102 pk en de 2.0 SDI diesel met 55 kW/75 pk). Later volgen de sportieve motoren. De rest staat hier: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1769 | |
Cyberdogg | dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:38 |
En nog maar een paar pics van de seats. Ik vind die plastic kappen naast de stoelen echt om te | |
pascalheister | maandag 13 oktober 2003 @ 14:00 |
Ik was laatst nog in Autostadt Wolfsburg nog wat pics van de nieuwe Golf gemaakt. | |
errorken | maandag 13 oktober 2003 @ 16:42 |
Jaja, heb zonet 2 nederlandse trailers op de E314 gezien stuffed met golfjjes (V) !!! Nu ik ze in het echt gezien heb; Ik vind 'm standaard allesinds mooier dan de golf4. En ik denk met de nodige restyling dat het best een mooie wagen wordt ! btw: Waarom rijden ze die nou ons land uit ???!!! | |
knillis | maandag 13 oktober 2003 @ 16:46 |
quote:Omdat deze golf in brussel bij VW aldaar wordt gebouwd, dus duitse degelijkheid uit belgie ![]() | |
errorken | maandag 13 oktober 2003 @ 16:52 |
Ja inderdaad.. Trouwens, op de nl site van vw staan ook al prijzen ed. terwijl je op de be site er nog zogoed als niets over terug vind ! -edit- quote:Wat maakt dat nu uit. De fabriek/installaties/bouw normen zijn volgens mij compleet volgens de Duitse vw standaard. Dat het nou een Duitse arbeider is die een vijs vastdraaid of een Belgische, zal niet veel uitmaken he ![]() | |
jogie | maandag 13 oktober 2003 @ 18:05 |
quote:Idd en overigens, er zijn wel meer fabrieken waar de golfjes gemaakt worden hoor....ik noem Wolfsburg, Belgie, Hongarije (V6 4-motion) en Zuid Afrika. Maar goed, ik heb er toch liever een uit Wolfsbrug, klinkt dom maar het is nou eenmaal DE VW Fabriek! | |
westrtp | maandag 13 oktober 2003 @ 18:06 |
Leuk wagentje toch...voorkant lampen beetje Almera achtig..en achterkant vorige Ibiza..Maar t ziet er goed uit! | |
ddZ | maandag 13 oktober 2003 @ 18:40 |
In de nieuwste Autovisie testen ze de Golf V uitgebreid. Hun conclusie; deze generatie zal niet zo lang meegaan als type IV .... | |
001 | maandag 13 oktober 2003 @ 19:27 |
Ja wat moet ik er van zeggen, het ziet er wel aardig uit. Maar d'r rijden er straks veel te veel van. | |
HerrFlick | zondag 23 november 2003 @ 01:18 |
Ik krijg er volgende week 1, maar ik weet nog niet of ik moet lachen of huilen. ![]() Nu ja, alles beter dan die golf 4 station die ik nu heb, zullen we maar zeggen. Groetjes, Kreator. | |
FunnyMuffin | zondag 23 november 2003 @ 10:42 |
quote:SDI zal het niet worden, momenteel heb je alleen nog een 1.9TDI (105pk) en een 2.0 TDI (140pk). Zalmtint ook niet, wel een soort vies groen (Sagegreen) die ik er niet uit vond zien. | |
Goodluck | maandag 24 november 2003 @ 22:14 |
Het model is mooi, de uitrusting (traditioneel) weer karig. Volkswagen zal toch echt iets aan die standaarduitrusting moeten doen of het model exclusiever maken om de "overgelopen" Peugeot klanten terug te winnen: - Zwarte stootlijsten en deurknoppen. Allemaal zaken die wat mij betreft niet thuis horen bij een auto uit zo'n hoge prijsklasse. Voor de prijs van een standaard Golf kun je vele leukere auto's krijgen, zoals een mooi aangeklede Citroen C5, Peugeot 406, Seat Toledo (eigen stal), Skoda octavia (eigen stal) Toyota avensis en ga nog maar even door. Volkswagen mag blij zijn dat ze zo'n goede band heeft met de leasemaatschappijen [Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 24-11-2003 22:28] | |
GiSH | woensdag 3 december 2003 @ 07:10 |
Ik heb er van de week mee wezen rijden... ik kan niet zeggen dat ze een perfecte wagen hebben gemaakt. Maar dat is ook wel een beetje een probleem bij vw de golf 4 was opzich al goed. (tuurlijk zullen hier wel mensen zijn die hier anders over denken) Ik denk dat ze bij vw als geen ander merk te lijden hebben gehad door dat er in zo vroeg stadium al gezegd werd door pers en andere dat de golf 5 er aankomt. Hierdoor is het laatste jaar de verkoop van de golf 4 aardig gedaald. Waarschijnlijk zal het met deze net zo gaan. (voor wie het nog wist de golf 6 komt er aan) Want voor mij had nog niet gehoeven want ik vind de golf 4 er nog steeds gelikt uit zien en had nog zeker 2 jaar mee kunnen gaan. Ik ben wel benieuwd naar de Golf+ die op stapel staat, en hoe de cabrio versie er uit komt te zien. Ze zeggen dat het een stalen vouwdakie wordt, maar dat gaat wel ten koste van zitruimte. (heb je wel eens achterin gezeten in 307cc of een megane cc. De Beetle Cabrio | |
audi80 | zaterdag 6 december 2003 @ 22:31 |
In zuid afrika kun je de golf 1 nog steeds kopen ![]() ![]() Dashboard ![]() ![]() Meer pic's | |
PNG | zondag 7 december 2003 @ 03:17 |
Je zou gewoon eens als gat in de markt idd een export/import vanuit Z-A op moeten zetten. C.20LET's standaard Da's blok waar hier 8000 gulden + inbouw voor wordt betaald bij bv mathijssen ofzo. Pak je die en de Golf Itjes. Golf Itjes vind je gewoon knoerthard bij verhuurbedrijven idd als kleinere auto. Gewoon in pakket. Mijn ex is net terug uit Z-A, en die hadden een I idd als huurauto. Mad leuk. Maar volgens mij zou je HEEL snel rijk kunnen worden met dat idee als je die 2 pakt. Je moet trouwens eens Nigeria bekijken ofzo en veel andere Afrikaanse landen. Daar worden echt veel franse modellen uit 1970 werkelijk nog als nieuw gefabriceerd. Verdwijnen trouwens ook al onze oudere Toyota's, Audi 80s, en Hyundais naartoe via de boot. Kameroen e.d. Ook wel grappig om te weten. Veel VW en Vectra A's e.d. belanden weer in het oostblok, en bv onze stadsbussen eindigen van Cuba tot Moskva/Moskou Sheremetyevo international airport. Nieuwere zooi eindigt vaak op schroothoop ivm electronica, dus dat is vaak ongewild mbt export. | |
Goodluck | maandag 8 december 2003 @ 21:23 |
quote:Grappig. Dat is het dashboard uit de Polo ![]() | |
jogie | maandag 8 december 2003 @ 23:11 |
quote:Eerder dat van een Skoda Fabia, en dan nog kaler... | |
GiSH | dinsdag 9 december 2003 @ 09:02 |
quote:Idd maar is ook wel een VW dashboard.. ze stoppen hem ook in de GOL volgens mij wordt die in mexico gemaakt ![]() | |
jogie | dinsdag 9 december 2003 @ 14:04 |
quote:De Gol is overigens in China een hele populaire auto, net als de verlengde Passat (hetzelfde als de Superb van Skoda). De nieuwe kleine versie van de Gol (ik heb geen idee hoe die heet) wordt de opvolger van de Lupo, groter, maar vooral goedkoper!!! Jaja, je leest het goed, eindelijk weer eens een echte VolksWagen! | |
yup | dinsdag 9 december 2003 @ 14:15 |
quote:Beetje offtopic, maar ok. Nu je dit zegt, in Turkije worden er ook nog steeds (of ze zijn kort geleden gestopt, weet ik niet meer) franse auto's van de jaren '70 geproduceerd, erg grappige wagens, ik zou er wel een willen hebben, gewoon om af te raggen BTW hier is een plaatje ervan: Renault 12 "toros" | |
GiSH | dinsdag 9 december 2003 @ 14:35 |
quote:das waarschijnlijk deze ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door GiSH op 09-12-2003 14:36] | |
FunnyMuffin | dinsdag 9 december 2003 @ 14:47 |
quote:das de VW Fox en die gaat idd de Lupo vervangen, maar ook in west-europa komt-ie gewoon | |
G.U.R.U | dinsdag 9 december 2003 @ 14:49 |
Hoewel ik nog steeds errug moet wennen aan de behouden uitstraling, ga ik toch maar even een proefritje maken vanmiddag ![]() [Dit bericht is gewijzigd door G.U.R.U op 09-12-2003 14:50] | |
Goodluck | donderdag 11 december 2003 @ 13:19 |
quote:Die moet wat mij betreft verplicht op het fietspad blijven. | |
jogie | donderdag 11 december 2003 @ 13:41 |
quote:Weet ik, want de Lupo wordt nergens anders geleverd (bij mijn weten). Wel een vet kicken bakkie! | |
FunnyMuffin | maandag 26 januari 2004 @ 17:56 |
Caractere bodykit | |
yup | maandag 26 januari 2004 @ 17:57 |
*dicht* |