Hoe staan andere ouders hier tegenover? Geven jullie je kind koffie?
Mijn 10-jarige smurfje vraagt de laatste dagen steeds vaker om koffie ![]()
Ik heb iig met hem afgesproken dat hij 's avonds absoluut geen koffie mag,
maar ik weet verder eigenlijk helemaal niet hoe of wat met koffie en kinderen
Zoeken op koffie in het Ouder(s) forum leverde me ruim 12000 resultaten op, dus
mocht er hier al een topic over zijn excuses, maar ik ga geen 12000 berichten napluizen ![]()
* Ben nu even een bakje koffie aan het zetten voor meneer
Volgens mij is het gewoon sowieso niet aan te raden. 10 jaar vind ik iig wel vroeg hoor. Koffie is gewoon zwaar verslavend!
spijt me dat ik het zeg : je bent niet goed bij je hoofd dat je je kind koffie geeft !!!!
een kind van 10 koffie geven . .. is in mijn ogen g'woon vergiftiging. . .
[Dit bericht is gewijzigd door Flierp op 22-07-2003 09:36]
quote:Een half-dode kamerplant kan er iig weer enorm van gaan groeien en herleven
Op dinsdag 22 juli 2003 09:31 schreef bbrother het volgende:
Mja wat is slecht, je tanden kunnen er geler van worden.
Er zit caffeine in, maar ik weet niet wat dat doet bij jonge kinderen.
quote:gewenning. . .
Ik heb bijna zeker koppijn als ik vergeet koffie te drinken.
als je een week .. (of 2). . rondloopt met koppijn. . maar geen koffie drinkt. . .gaat de koppijn vanzelf weg. . .
* Kanis is nu wel verslaafd aan koffie!
quote:Lees effe beter voordat je gaat gillen....de topicstarter zegt juist dat hij/zij geen koffie geeft!!!
Op dinsdag 22 juli 2003 09:35 schreef Flierp het volgende:
koffie is ROTZOOI .. ..spijt me dat ik het zeg : je bent niet goed bij je hoofd dat je je kind koffie geeft !!!!
een kind van 10 koffie geven . .. is in mijn ogen g'woon vergiftiging. . .
Overigens denk ik dat een kind van 10 nog helemaal geen koffie lust! Koffie is nogal bitter, en kinderen proever bittere smaken altijd beter dan volwassenen (denk maar aan spruitjes: kinderen lusten ze ab-so-luut niet, terwijl je als volwassene daar wat makkelijker in wordt).
Misschien helpt een keertje laten proeven wel om hem/haar af te schrikken - voorlopig dan? Verder zou ik mijn kind nog wel een jaartje of vijf laten wachten met echt regelmatig koffiedrinken...
Overigens wil ik hieribj wel opmerken dat ik zelf nog geen kinderen heb.
[Dit bericht is gewijzigd door ivanveen op 22-07-2003 09:45]
quote:Als je moet afkicken word het ook wel een verslaving genoemd
Op dinsdag 22 juli 2003 09:40 schreef Flierp het volgende:[..]
gewenning. . .
als je een week .. (of 2). . rondloopt met koppijn. . maar geen koffie drinkt. . .gaat de koppijn vanzelf weg. . .
En ja: ik weet dat koffie niet goed voor ze is. Maar er zijn zoveel dingen niet goed voor ze (snoep bijvoorbeeld, of pindakaas) en dat krijgen kinderen over de hele wereld ook. Zoals voor alles geldt: vindt een balans tussen wat lekker is en wat goed. Je moet wel een beetje kunnen genieten/zondigen af en toe.
quote:volgens mij wordt koffie helemaal niet zo smerig gevonden door kinderen. Ik kan me nog herinneren dat mn zusje als klein kind al het laatste beetje koffie van mn ouders op dronk.
Op dinsdag 22 juli 2003 09:44 schreef ivanveen het volgende:
Misschien helpt een keertje laten proeven wel om hem/haar af te schrikken - voorlopig dan? Verder zou ik mijn kind nog wel een jaartje of vijf laten wachten met echt regelmatig koffiedrinken...
Ik dronk altijd het laatste restje uit mijn opa's koffiekopje. En dat deed ik al sinds ik mijn vierde ofzo.... Maar een normale bak koffie, dat kwam toch pas op latere leeftijd, richting de 16 jaar ofzo.
quote:Ook als je wel goed leest, mag je het gillen achterwege laten hoor
Op dinsdag 22 juli 2003 09:44 schreef ivanveen het volgende:
Lees effe beter voordat je gaat gillen....de topicstarter zegt juist dat hij/zij geen koffie geeft!!!......
Ik geef hem dus wel af en toe een kopje koffie, maar helaas aan sommige tips heb ik niets.
Hij vindt het namelijk heerlijk ![]()
Tot nu toe vroeg hij 1 keer in de maand ofzo eens en besteedde ik er niet teveel aandacht aan.
Maar nu de laatste dagen valt het me op dat hij het steeds vaker vraagt, vandaar dit topic.
Nou zit ik niet echt te wachten op teksten als dat ik niet goed bij mij hoofd ben,
maar lees ik liever ervaringen van andere ouders en/of wetenschappelijke feiten!!
btw ik ben een zij
knip plak
Onderzoeken hebben evenwel uitgewezen dat kinderen ongevoeliger op cafeïne reageren dan volwassenen. Het vermoeden dat cafeïne één van de oorzaken is voor hyperactiviteit bij kinderen, kon eveneens weerlegd worden. In feite lijken de werkingen van cafeïne eerder bevorderlijk te zijn voor jongeren. Volgens wetenschappelijke testen bevorderde cafeïne het prestatievermogen en de concentratie van jongeren, ze praatten vlotter en maakten minder fouten in hun taken.
zie http://www.koffiebureaucafe.be/html/gezondheid.main.13.dhtml
quote:dat is wel weer een heel apart stukje dat ineens een heel ander beeld geeft
Op dinsdag 22 juli 2003 09:52 schreef lily het volgende:
zie http://www.koffiebureaucafe.be/html/gezondheid.main.13.dhtml
quote:het is natuurlijk wel een stukje wat op een "koffiesite" staat
Op dinsdag 22 juli 2003 09:58 schreef Faat het volgende:[..]
dat is wel weer een heel apart stukje dat ineens een heel ander beeld geeft [afbeelding]
Maar ik zou 't niet aanraden om op vroege leeftijd te beginnen met koffie drinken, voornamelijk vanwege de ontregeling in je slaap/gedrag/etc-ritme. Koffie verandert je wel degelijk...
p.s.: kijk uit dat je ook geen koffie-junkie wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |