quote:Ach zolang die kleine maar niet over je heen loopt toch?
Op maandag 21 juli 2003 22:51 schreef bridget_j het volgende:
Was vanavond op Stem van Nederland dat kinderen steeds meer te vertellen hebben in huis, zoals wat je eet, wat ze willen aantrekken etc.
Nu ik erover nadenk is dat een beetje wel zo, ongemerkt. als ik boodschappen doe kijk ik toch wel een beetje naar wat mijn kind lust. Terwijl ik vroeger gewoon moest eten wat de pot schafte.
quote:Bij mij wordt er gewoon gegeten wat IK lekker vind!
Op maandag 21 juli 2003 22:51 schreef bridget_j het volgende:
Was vanavond op Stem van Nederland dat kinderen steeds meer te vertellen hebben in huis, zoals wat je eet, wat ze willen aantrekken etc.
Nu ik erover nadenk is dat een beetje wel zo, ongemerkt. als ik boodschappen doe kijk ik toch wel een beetje naar wat mijn kind lust. Terwijl ik vroeger gewoon moest eten wat de pot schafte.
quote:Juist jah! Ik ben best streng wat opvoeding betreft denk ik, komt misschien omdat mijn vader best streng was.
Op maandag 21 juli 2003 22:52 schreef deschef het volgende:[..]
Ach zolang die kleine maar niet over je heen loopt toch?
quote:Ik ben blij met suggesties van de kinderen wat we moeten eten...vind het iedere dag weer bedenken een crime....
Op maandag 21 juli 2003 22:53 schreef RonaldV het volgende:[..]
Bij mij wordt er gewoon gegeten wat IK lekker vind!
(en daar horen dus geen aardappelen bij)
quote:Kijk het is beter dat ze iets eten wat ze lusten (mits gezond) dan dat je ze wat voorschoteld dat na twee tellen teruggeschoven word.
Op maandag 21 juli 2003 22:54 schreef bridget_j het volgende:[..]
Juist jah! Ik ben best streng wat opvoeding betreft denk ik, komt misschien omdat mijn vader best streng was.
quote:Sjonge sjonge daar zeg je me wat... inderdaad! Het hangt ook vanaf hoeveel zin je hebt om wel/niet uitgebreid te koken, dus probeer altijd redelijk gezonde dingen te verzinnen die gauw klaar zijn.
Op maandag 21 juli 2003 22:54 schreef pea4fun het volgende:[..]
Ik ben blij met suggesties van de kinderen wat we moeten eten...vind het iedere dag weer bedenken een crime....
quote:
Op maandag 21 juli 2003 22:56 schreef deschef het volgende:[..]
dubbel
[Dit bericht is gewijzigd door deschef op 21-07-2003 22:58]
quote:Als ze iets opnoemen wat me teveel werk is helpen ze maar mee....evil grin
Op maandag 21 juli 2003 22:56 schreef bridget_j het volgende:[..]
Sjonge sjonge daar zeg je me wat... inderdaad! Het hangt ook vanaf hoeveel zin je hebt om wel/niet uitgebreid te koken, dus probeer altijd redelijk gezonde dingen te verzinnen die gauw klaar zijn.
quote:Preciesssss. |oo die ouders van jouw lijken die van mij wel, inderdaad
Kijk het is beter dat ze iets eten wat ze lusten (mits gezond) dan dat je ze wat voorschoteld dat na twee tellen teruggeschoven word.
Mijn ouders hebben ooit een rabarber tik gehad.... vraten we wel een paar keer per week die zooi..... dat was echt niet te vreten..
quote:Ow, rabarber... yummm!
Kijk het is beter dat ze iets eten wat ze lusten (mits gezond) dan dat je ze wat voorschoteld dat na twee tellen teruggeschoven word.
Mijn ouders hebben ooit een rabarber tik gehad.... vraten we wel een paar keer per week die zooi..... dat was echt niet te vreten..
quote:hahaha, goeie tip voor als die van mij groot genoeg is
Op maandag 21 juli 2003 22:58 schreef pea4fun het volgende:[..]
Als ze iets opnoemen wat me teveel werk is helpen ze maar mee....evil grin
quote:Ze waren zelfs zo leip om er speciaal een vrieskist voor aan te schaffen... typisch seventies denk ik dan maar... ik zat ook op de rudolf steiner school..... allemaal van die krotenkokers man
Op maandag 21 juli 2003 22:58 schreef bridget_j het volgende:[..]
Preciesssss. |oo die ouders van jouw lijken die van mij wel, inderdaad
Mijn moeder vindt rabarber hartstikke lekker, is gewoon niet te (vr)eten
quote:Nog meer seventies: zelf brood bakken?
Op maandag 21 juli 2003 23:01 schreef deschef het volgende:[..]
Ze waren zelfs zo leip om er speciaal een vrieskist voor aan te schaffen... typisch seventies denk ik dan maar... ik zat ook op de rudolf steiner school..... allemaal van die krotenkokers man
![]()
quote:Dat heb ik als kind ook geprobeerd, dan aten we gewoon niets anders meer tot je het wel at, ... de honger van je eigen lichaam is op een gegeven moment gewoon sterker dan je principes
quote:*ril*
Op maandag 21 juli 2003 23:02 schreef RonaldV het volgende:[..]
Nog meer seventies: zelf brood bakken?
quote:oeh...dit brengt jeugdtrauma's naar boven....
Op maandag 21 juli 2003 23:03 schreef Shinadul het volgende:[..]
Dat heb ik als kind ook geprobeerd, dan aten we gewoon niets anders meer tot je het wel at, ... de honger van je eigen lichaam is op een gegeven moment gewoon sterker dan je principes
Eten was een verschrikking...ik luste niet veel, en kreeg altijd bergen opgeschept...en het bord moest leeg.
Niet opeten voor bedtijd was de volgende ochtend je kouwe prakkie als ontbijt.......
quote:ik zat dan op me kamer
Op maandag 21 juli 2003 23:03 schreef Shinadul het volgende:[..]
Dat heb ik als kind ook geprobeerd, dan aten we gewoon niets anders meer tot je het wel at, ... de honger van je eigen lichaam is op een gegeven moment gewoon sterker dan je principes
quote:ja dat waren tijden....
Op maandag 21 juli 2003 23:05 schreef pea4fun het volgende:[..]
oeh...dit brengt jeugdtrauma's naar boven....
Eten was een verschrikking...ik luste niet veel, en kreeg altijd bergen opgeschept...en het bord moest leeg.
Niet opeten voor bedtijd was de volgende ochtend je kouwe prakkie als ontbijt.......
quote:Ik had daar een trucje voor. Als ik niet meer wegmocht (grounded voor een week of zo), dan was ik dus ook echt thuis. In de huiskamer, op de bank, met een boek of zo. En ik dee helemaal niks, behalve zitten en lezen. En als me werd gevraagd of ik niet iets te doen had antwoordde ik poeslief: "maarruh.. ik MAG toch helemaal niet weg?"
Op maandag 21 juli 2003 23:06 schreef deschef het volgende:[..]
ik zat dan op me kamer
quote:Oeh inderdaad, die komt mij ook heel bekend voor
Op maandag 21 juli 2003 23:05 schreef pea4fun het volgende:[..]
oeh...dit brengt jeugdtrauma's naar boven....
quote:ik had me playmobil
Op maandag 21 juli 2003 23:09 schreef RonaldV het volgende:[..]
Ik had daar een trucje voor. Als ik niet meer wegmocht (grounded voor een week of zo), dan was ik dus ook echt thuis. In de huiskamer, op de bank, met een boek of zo. En ik dee helemaal niks, behalve zitten en lezen. En als me werd gevraagd of ik niet iets te doen had antwoordde ik poeslief: "maarruh.. ik MAG toch helemaal niet weg?"
Duurde nooit langer dan 24 uur
quote:En Lego!
Op maandag 21 juli 2003 23:11 schreef deschef het volgende:[..]
ik had me playmobil
quote:Is er nog een andere dan?
Op maandag 21 juli 2003 23:15 schreef RonaldV het volgende:[..]
En Lego!
de echte, met steentjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |