abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11917893
Ik heb slakken (okee escargots) met kruidenboter gekocht omdat ik dat wel eens wilde proeven.

Was niet duur, 2,72 euro voor 12 slakken (110g).
Zien er mooi uit, mooie bruin/witte schelpjes, een slag groter dan hollandse huisjesslakken.

Heb er veel zin in, maar ik weet niet hoe ik ze moet eten.
Weet iemand hoe je het vlees uit die huisjes pulkt/hoort te pulken?

maandag 21 juli 2003 @ 19:04:10 #2
56701 PECR
Man bijt Hond
pi_11917925
met een slakkenvorkje eet smakelijk
Op bovenstaande reacties zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunnen wij op aanvraag per post verstrekken..
pi_11917927
Je hebt er speciale tangetjes voor om ze vast te houden en dan speciale, smalle vorkjes (2 tanden) om ze eruit te plukken. Heb je dat niet, moet je gewoon ff kloten.

Succes!

pi_11917939
Wel goed prikken anders schieten ze terug
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_11917963
kan je ze niet gewoon uit t huisje slurpen
  maandag 21 juli 2003 @ 19:06:51 #6
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_11917989
in een steelpannetje opzetten op laag vur, zo laag mogelijk dus en dan in de kruidenboter bereiden. stokbrood erbij en eten maar.
852002IWASTHERE
pi_11917992
lllllaaaaaaannnnggzaaaammmmmmm

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 juli 2003 @ 19:07:48 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11918018
Beetje pielen met een kleine vork, gebaksvorkje of zo, dan krijg je ze er wel uit Enne, eet smakelijk! Slakken zijn heerlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_11918378
Slakken zijn yummie

Gewoon met een slakkentang, of een beetje poeren met je vork

Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_11918462
Met de tang van de BBQ en een gebaksvorkje zijn ze makkelijk uit de huisjes te krijgen.

Let er bij het in de oven zetten even op, dat de opening van de schelpen naar boven wijst; anders loopt alle slakkenboter eruit en smaken ze nergens meer naar (slakken smaken heel neutraal van zichzelf, en ondanks wat veel mensen denken zijn ze niet slijmerig of zacht, maar vrij stevig van vlees (na bereiden))

Met de bijbehorende slakkenboter héél smakelijk!
* SadKingBilly gaat deze week ook maar weer eens slakken kopen..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_11918634
Mjam. Slakken! .

Je hebt er idd special tangetjes voor, en lange puntige vorkjes. Maar met een beetje gedoe en een gebaksvorkje moet het ook wel lukken.

Smakelijk!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11918667
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:37 schreef Jarno het volgende:
Mjam. Slakken! .

Je hebt er idd special tangetjes voor, en lange puntige vorkjes. Maar met een beetje gedoe en een gebaksvorkje moet het ook wel lukken.

Smakelijk!

Lekker als je daarna je vriendin gaat tongen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_11918709
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:40 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Lekker als je daarna je vriendin gaat tongen

Want?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_11918791
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Want?

k kan me voorstellen dat het heel ranzig is voor diegene die geen slak heeft gehad
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_11918839
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:46 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

k kan me voorstellen dat het heel ranzig is voor diegene die geen slak heeft gehad

Oh? Zoals gezegd zijn slakken erg neutraal van smaak, de kruidenboter geeft de meeste smaak eraan. Vele malen minder erg dan het gemiddelde broodje shoarma ofzo hoor.
pi_11918864
Als je het voor het eerst gaat proberen zou ik niet meteen van dat dure gereedschap aanschaffen.
Stel je voor dat je het niks vindt? Probeer bij iemand (Jarno bijvoorbeeld) eerst een setje te lenen.

Aanschaffen kan altijd nog.

pi_11918866
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:46 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Die proeft hoogstens de knoflookboter waar ze lekker in gebakken zijn.

En verder heb ik dit topic even opgeschoond van de onzinreacties.

Je zou ze ook met een heel smal vorkje eruit kunnen trekken btw, als je het juiste 'gereedschap' niet hebt.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_11918936
Als je het nou heel heel heeeel lekker vindt, dan kan je overwegen om de slakken in een blikje te kopen. Die zelf in de marinade leggen en ook de boter zelf maken. Slakkenhuisjes vullen, oven in, klaar!
Als je in Frankrijk bent; even een paar blikjes "mega-slakken" meenemen.
pi_11919026
vork erin proppen, trekken, snel slak in roomboter gooien, en kauwen maar...en dan vooral snel slikken...dan merk je er bijna niks van....
Strawberry Flavour..
  maandag 21 juli 2003 @ 20:11:24 #20
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_11919313
Iek!
Ging eens uit eten toen er een jongen naast me heel ranzig slakken aan het eten was... Hij was helemaal aan het slurpen, en na het zien van deze 'eetpartij' moet ik er niet aan denken een slak op te eten...

Wel heb ik goed kunnen zien hoe je de slakken eruit 'pulkt' met een speciaal slakkenbestek

Geluk is een richting, geen punt
pi_11919398
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:57 schreef -moi- het volgende:
vork erin proppen, trekken, snel slak in roomboter gooien, en kauwen maar...en dan vooral snel slikken...dan merk je er bijna niks van....
bestel dan gewoon 'n pannenkoek, drol
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_11920207
Ik heb maar een antwoord op die vraag eiglijk "NIET!"
Protected by Witchcraft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')