abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2003 @ 13:41:14 #51
56951 Najra
---------------
pi_11910139
quote:
Op maandag 21 juli 2003 13:34 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Dan zie je dat 550-plaatje als grote thumbnail ofzo. Die kan je laten linken naar de hele grote pic. Net als nu eigenlijk al gebeurt, maar dan met minder bandbreedte enzo...

Ok daar zit wel een nut in. Maar dat gaat niemand doen lijkt me. Veels te veel stappen voor nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 21-07-2003 13:47]

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_11915532
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:48 schreef TheMarco het volgende:

[..]

definieer "al deze bandbreedte" ?

Nou, De plaatjes moeten in grote vorm worden ge-upload ->Gigantisch bandbreedteverbruik down voor de TS.
En vervolgens worden ze in verkleinde versie teruggestuurd -> iets minder dan gigantisch bandbreedteverbruik up voor de TS.

'k weet niet hoe jouw provider denkt over zulke dingen, maar de meeste providers zijn er niet ècht blij mee.

sorry voor 't late antwoord, maar 'k was aan 't werk... moet ook gebeuren

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 21-07-2003 17:38]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_11915568
quote:
Op maandag 21 juli 2003 13:41 schreef Najra het volgende:

[..]

Ok daar zit wel een nut in. Maar dat gaat niemand doen lijkt me. Veels te veel stappen voor nodig.

Dat doen de mensen die weten waar ze mee bezig zijn...

Ik doe het zelf bijvoorbeeld altijd in topics als "show hier je desktop" enzo. Ik zit bij een gratis provider (lycos) en die wil ik graag gratis houden, dus probeer ik ze dmv tumbnailen zo min mogelijk te belasten.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 21 juli 2003 @ 18:09:34 #54
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11916715
quote:
Op maandag 21 juli 2003 17:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou, De plaatjes moeten in grote vorm worden ge-upload ->Gigantisch bandbreedteverbruik down voor de TS.
En vervolgens worden ze in verkleinde versie teruggestuurd -> iets minder dan gigantisch bandbreedteverbruik up voor de TS.

'k weet niet hoe jouw provider denkt over zulke dingen, maar de meeste providers zijn er niet ècht blij mee.

sorry voor 't late antwoord, maar 'k was aan 't werk... moet ook gebeuren

Ach kijk, ik zie wel of het uit de hand loopt of niet. Ik denk dat het wel meevalt omdat de meeste veel-megapixel-camera eigenaren wel snugger genoeg zijn om het zelf te resizen. Ik denk niet dat zo extreem veel mensen deze tool zullen gebruiken.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_11917688
quote:
Op maandag 21 juli 2003 18:09 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ach kijk, ik zie wel of het uit de hand loopt of niet. Ik denk dat het wel meevalt omdat de meeste veel-megapixel-camera eigenaren wel snugger genoeg zijn om het zelf te resizen. Ik denk niet dat zo extreem veel mensen deze tool zullen gebruiken.

'kee... maar het zou toch lullig zijn als je vanwege zo'n handig, gratis tooltje in de problemen zou komen.
pi_11918626
Goed zo! Erg irritant, al die enorme foto's.

Plaatjes die veel breder zijn of erg groot zouden wat mij betreft sowieso standaard door modjes verwijderd mogen worden. Niet iedereen heeft het nieuwste op computergebied.

pi_11918849
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:37 schreef k_man het volgende:

Plaatjes die veel breder zijn of erg groot zouden wat mij betreft sowieso standaard door modjes verwijderd mogen worden. Niet iedereen heeft het nieuwste op computergebied.

dan zetten die mensen maar de automatische resize uit, of gewoon alle plaatjes...

'k heb er geen zin in om alle grote plaatjes te verliezen, omdat jij op een tigtig jaar oud barrel bezig bent.

pi_11918910
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dan zetten die mensen maar de automatische resize uit, of gewoon alle plaatjes...

'k heb er geen zin in om alle grote plaatjes te verliezen, omdat jij op een tigtig jaar oud barrel bezig bent.

"linkje"
  maandag 21 juli 2003 @ 19:55:42 #59
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_11918991
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:37 schreef k_man het volgende:

Als mn eigen barrel nou zo snel zou zijn...

En nee ik ziet hier al helemaal niet voor de Hunks en ook niet voor de grote foto´s van Ferrari´s. Dit is niet Feedback, maar het fotografie forum. En dus ook niet B&H of PTA of F&F of wat dan ook.

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_11919000
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:51 schreef k_man het volgende:

[..]

"linkje"

de optie "automatische resize" vind je in de foruminstellingen (bovenaan), en is ook een optie in de wat nieuwere browsers.

dan moet je denken aan browsers als Mozilla Firebird. (die ik je sowieso kan aanraden als je met 'n oud bakkie aan het surfen bent)

Het uitschakelen van plaatjes is een optie in je browser.

En ik bedoelde uiteraard dat mensen met een trage bak de resize áán moeten zetten, ipv uit

pi_11919969
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
de optie "automatische resize" vind je in de foruminstellingen (bovenaan), en is ook een optie in de wat nieuwere browsers.
Nou dat staat er bij mij niet tussen hoor. En dat Fok afmetingen van plaatjes automatisch aanpast is alleen om ze in de layout te laten passen, maar verandert niks aan de bestandsgrootte.
quote:
Het uitschakelen van plaatjes is een optie in je browser.
Ja, hallo, dit is een fotografieforum. Natuurlijk wil ik wél plaatjes zien. Maar wat is het nut van het plaatsen van idioot grote afbeeldingen als de forumsoftware ze toch al automatisch aanpast naar een normaal formaat? Je kunt net zo goed dan al meteen het kleine plaatje plaatsen. Beter zelfs, want het scheelt een hoop aan bestandsgrootte.
  maandag 21 juli 2003 @ 20:46:33 #62
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11920131
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou dat staat er bij mij niet tussen hoor. En dat Fok afmetingen van plaatjes automatisch aanpast is alleen om ze in de layout te laten passen, maar verandert niks aan de bestandsgrootte.
[..]

Ja, hallo, dit is een fotografieforum. Natuurlijk wil ik wél plaatjes zien. Maar wat is het nut van het plaatsen van idioot grote afbeeldingen als de forumsoftware ze toch al automatisch aanpast naar een normaal formaat? Je kunt net zo goed dan al meteen het kleine plaatje plaatsen. Beter zelfs, want het scheelt een hoop aan bestandsgrootte.

Ik begin in te zien dat het echt vergeefse moeite is. Het wil er ECHT NIET in bij de kindertjes. Jammer. Ik denk dat ik die resizer ook maar weer offline gooi. Af en toe verbaas ik me echt ontzettend over hoe ongelofelijk dom sommige mensen kunnen zijn. Het is vechten tegen de bierkaai I'm afraid.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_11920231
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:46 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik begin in te zien dat het echt vergeefse moeite is. Het wil er ECHT NIET in bij de kindertjes. Jammer. Ik denk dat ik die resizer ook maar weer offline gooi. Af en toe verbaas ik me echt ontzettend over hoe ongelofelijk dom sommige mensen kunnen zijn. Het is vechten tegen de bierkaai I'm afraid.

Lekker ! Ik werk met irfanview. Maar wel gaaf gedaan alleen wat traag met grote pics uiteraard.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  maandag 21 juli 2003 @ 20:52:11 #64
3878 Vork
Manisch creatief
pi_11920272
Hey Marco, goeie oplossing, we zijn trots op je (nouja ik iig wel). Er komt binnenkort een mooi kopje over resizen met uiteraard de juiste link in de FAQ. help me herinneren dat ik dat bij deze dus heb beloofd!
pi_11920299
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:52 schreef Vork het volgende:
Hey Marco, goeie oplossing, we zijn trots op je (nouja ik iig wel). Er komt binnenkort een mooi kopje over resizen met uiteraard de juiste link in de FAQ. help me herinneren dat ik dat bij deze dus heb beloofd!
't was mijn idee

maandag 21 juli 2003 @ 20:54:17 #66
3878 Vork
Manisch creatief
pi_11920328
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:53 schreef Icicle het volgende:
't was mijn idee

Ah ik zie het, nou dan proppen we dat er toch ook gewoon bij?
  maandag 21 juli 2003 @ 20:57:26 #67
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_11920383
Lees de FAQ es wat vaker Vork
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  maandag 21 juli 2003 @ 20:58:20 #68
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_11920406
ik dacht dat 640 altijd wel een standaard was
  maandag 21 juli 2003 @ 20:59:58 #69
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11920445
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:54 schreef Vork het volgende:

[..]

Ah ik zie het, nou dan proppen we dat er toch ook gewoon bij?

Zet mij er dan ook effe bij, ik zeg het steeds tussendoor in de topics (met link naar de faq en al)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_11920450
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:58 schreef Flaman het volgende:
ik dacht dat 640 altijd wel een standaard was
Die zijn ook nog wel te laden..
  maandag 21 juli 2003 @ 21:01:24 #71
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11920479
quote:
Op maandag 21 juli 2003 21:00 schreef Icicle het volgende:

[..]

Die zijn ook nog wel te laden..

Maar worden lelijk geresized, hou die 550 maar aan, maar dat heeft (bijna) niks met de bandbreedte te maken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_11920495
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:59 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zet mij er dan ook effe bij, ik zeg het steeds tussendoor in de topics (met link naar de faq en al)

Open ook snel een topic! Met z'n allen krijgen we ze wel klein
  maandag 21 juli 2003 @ 21:04:56 #73
3878 Vork
Manisch creatief
pi_11920553
oh hij is al aangepast jongens, helaas
  maandag 21 juli 2003 @ 21:05:41 #74
3498 Barb
Graduated Fool
pi_11920562
Nou, TheMarco, ik vind het super! .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_11920774
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:39 schreef k_man het volgende:

[..]
bladiebla

Omdat het een keus is resize aan te zetten. Het hoeft dus niet, maar als jij een slome computer hebt, helpt het wel.

Het resizen van de topicstarter zorgt ervoor dat plaatjes mooi geresized worden tot een tumbnail. Het idee hierachter is besparing van bandbreedte.
Als jij bandbreedte nou eerder als argument had gebruikt, was er ook niets aan de hand geweest. Maar jij gebruikte de traagheid van je computer als argument, en ik wil niet beperkt worden door de traagheid van jouw brik.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')