abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11907306
Ik ben nu verdomme 26 jaar en mijn ouders bemoeien zich nog steeds overal mee. Ze proberen altijd hun mening op te dringen en als ze het ergens niet mee eens zijn, lijkt het wel of ze me zelfs een standje willen geven. Dit is toch niet normaal! Even een paar voorbeeldjes. Toen het uitging met mijn vriendje, zijn ze zelfs zonder mij medeweten naar zijn huis gegaan om mijn spullen op te halen en hem uit te schelden. Ook heb ik een brief van een vriendin, waarmee ik destijds ruzie, had nooit ontvangen. Ik verdenk mijn ouders ervan dat ze hem gewoon voor mij hebben achtergehouden. Dit zijn maar een paar voorbeelden en ik kan hele pagina's met dit soort dingen volschrijven. Ik snap best dat ze mij willen beschermen en met mij meeleven, maar dit is toch echt teveel! Het ergste is dat ik soms niet eens tegen ze in durf te gaan, zodat ze mij nog steeds als een 16 jarige kunnen behandelen. Als ik er wel eens wat van durf te zeggen, zeggen ze dat ik het nodig heb en ze zijn bang dat andere mensen gebruik van me maken. Dit is natuurlijk niet zo, maar blijkbaar hebben zij dat in hun hoofd gehaald!
The sky is unlimited!
  maandag 21 juli 2003 @ 11:43:19 #2
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_11907345
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:41 schreef Skylar het volgende:
Het ergste is dat ik soms niet eens tegen ze in durf te gaan, zodat ze mij nog steeds als een 16 jarige kunnen behandelen.
Je geeft het probleem zelf al aan denk ik....

een paar keer op enter rammen was ook niet verkeerd geweest trouwens...

The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
pi_11907352
Grow up.
Wie?
  maandag 21 juli 2003 @ 11:44:25 #4
61334 howietje
Buitenkunst here I come!
pi_11907365
Zeg precies tegen ze wat je hier hebt neergezet

en dat je het ECHT ECHT ECHT strontziek bent

Overdrijven, zodat het lijkt, en misschien ook wel is, dat je zo niet normaal kan leven.

Helpt wel, netzoals een knallende ruzie veroorzaken, dat zet ze ook wel ff aan het denken dat ze eerst maar eens moeten leren overleggen

hmm..:O

hooked on stereophonics
pi_11907381
Mensen gaan zover als jij accepteert, je ouders dus ook.
Ben je vergeten je af te zetten tijdens je puberteit?

Ik weet niet of er met ze te praten valt, maar volgens mij is een goed gesprek over wat je hiervan vindt wel op z'n plaats.
Die navelstreng moet door, maar je moet ze zelf ook wel het idee geven dat je dingen alleen kan en je eigen beslissingen kunt nemen,
als jij je afhankelijk opstelt zullen zij je ook zo behandelen.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_11907439
gewoon kort en bondig zeggen waar het op staat en neem vooral geen blad voor de mond... ik heb ook zo'n ouders, en mij laten ze nou mooi met rust, terwijl ik nog een prima relatie met ze heb. is wel effe een weekje dikke stennis, maar daarna wordt het allemaal beter.
succes!
- Want die van een olifant is toch het langste
pi_11907455
Of anders gewoon lekker op jezelf gaan wonen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_11907458
quote:
Ik ben nu verdomme 26 jaar en mijn ouders bemoeien zich nog steeds overal mee. Ze proberen altijd hun mening op te dringen en als ze het ergens niet mee eens zijn, lijkt het wel of ze me zelfs een standje willen geven. Dit is toch niet normaal! Even een paar voorbeeldjes. Toen het uitging met mijn vriendje, zijn ze zelfs zonder mij medeweten naar zijn huis gegaan om mijn spullen op te halen en hem uit te schelden. Ook heb ik een brief van een vriendin, waarmee ik destijds ruzie, had nooit ontvangen. Ik verdenk mijn ouders ervan dat ze hem gewoon voor mij hebben achtergehouden. Dit zijn maar een paar voorbeelden en ik kan hele pagina's met dit soort dingen volschrijven. Ik snap best dat ze mij willen beschermen en met mij meeleven, maar dit is toch echt teveel! Het ergste is dat ik soms niet eens tegen ze in durf te gaan, zodat ze mij nog steeds als een 16 jarige kunnen behandelen. Als ik er wel eens wat van durf te zeggen, zeggen ze dat ik het nodig heb en ze zijn bang dat andere mensen gebruik van me maken. Dit is natuurlijk niet zo, maar blijkbaar hebben zij dat in hun hoofd gehaald!
ohh ja lekekr is dat zeg je gewoon oudjes doe eens normaal ben 26 jaar ben oud zat om zelf beslissingen te maken
dus fuckoff
MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_11907470
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:45 schreef shmoopy het volgende:
Mensen gaan zover als jij accepteert, je ouders dus ook.
Ben je vergeten je af te zetten tijdens je puberteit?
Ik heb genoeg in mijn pubertijd uitgevroten! En heb toen ook best vaak gezegd dat ze zich niet met mijn leven moesten bemoeien, maar dat maakte helaas niets uit.
The sky is unlimited!
pi_11907507
Woon je nog thuis?
  maandag 21 juli 2003 @ 11:53:33 #11
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_11907522
enigst kind toevallig?
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_11907526
ik zou zeggen... word es kwaad ofzo laat niet over je heenlopen zeg dat je het niet wilt hebben ..laat dit verhaal aan ze lezen!
-= nachtmerries over cola blikjes zijn niet grappig =-
pi_11907528
Op jezelf wonen dan en het liefst 200 km. van je ouders vandaan.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  maandag 21 juli 2003 @ 11:54:48 #14
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_11907551
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:49 schreef teknomist het volgende:
Of anders gewoon lekker op jezelf gaan wonen.
Ik woon gelukkig op mezelf, maar wel bij hun in de buurt. Ik zou naar een andere plaats kunnen verhuizen, maar dat wil ik liever niet, want ik woon best naar mijn zin.
The sky is unlimited!
pi_11907587
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:54 schreef Skylar het volgende:

[..]

Ik woon gelukkig op mezelf, maar wel bij hun in de buurt. Ik zou naar een andere plaats kunnen verhuizen, maar dat wil ik liever niet, want ik woon best naar mijn zin.

Dan gewoon het contact met je ouders dusdanig verminderen dat ze gewoon niet alles meer weten wat er in je leven zich afspeelt.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_11907610
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:44 schreef U-lerZzZ het volgende:
Grow up.
Dat moet je tegen die ouders zeggen, niet tegen de TS

Maak je ouders goed duidelijk dat je volwassen bent en dat je je eigen beslissingen neemt. Je bent geen klein kind meer.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 21-07-2003 11:59]

pi_11907622
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:56 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Dan gewoon het contact met je ouders dusdanig verminderen dat ze gewoon niet alles meer weten wat er in je leven zich afspeelt.

Ja, dat is wel een tip.

Maar nogmaals, volgens mij kunnen ze dit alleen zo doen omdat jij het min of meer toelaat.
Als zij weten dat er geheid stront aan de knikker is op het moment dat ze dergelijke dingen uithalen dan laten ze het wel lijkt me.

maandag 21 juli 2003 @ 11:59:00 #18
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_11907635
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:53 schreef Beurlap het volgende:
enigst kind toevallig?
Nee, ik heb ook nog een zus en die zit helemaal onder de plak! Zij heeft het gevoel dat ze alles tegen mijn ouders moet opbiechten. Dus als ik eens iets in vertrouwen tegen haar zeg, weten mijn ouders het de volgende dag. Ik vertel haar dus ook niet meer zoveel.
The sky is unlimited!
pi_11907645
quote:
Het ergste is dat ik soms niet eens tegen ze in durf te gaan, zodat ze mij nog steeds als een 16 jarige kunnen behandelen. Als ik er wel eens wat van durf te zeggen, zeggen ze dat ik het nodig heb en ze zijn bang dat andere mensen gebruik van me maken. Dit is natuurlijk niet zo, maar blijkbaar hebben zij dat in hun hoofd gehaald!
Ja hallo, 26 jaar en dan niks durven zeggen tegen je ouders?
Damn zal wel moeilijk zijn altijd dingen te moeten slikken...

Enneh "ze zijn bang dat andere mensen gebruik van me maken."
GELIJK HEBBEN ZE!!!!!
Want je laat je gewoon misbruiken door je pa en ma
Dus: grow up!

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  maandag 21 juli 2003 @ 12:05:24 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11907747
Gewoon doen wat jij wil en duidelijk zeggen tegen ze. Ik neem jullie mening mee. Maar IK BEN OUD EN WIJS GENOEG. En van fouten moet ik leren. Dus laat me gaan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 21 juli 2003 @ 12:06:01 #21
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_11907759
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:58 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Maar nogmaals, volgens mij kunnen ze dit alleen zo doen omdat jij het min of meer toelaat.
Als zij weten dat er geheid stront aan de knikker is op het moment dat ze dergelijke dingen uithalen dan laten ze het wel lijkt me.

Ja, daar heb je gelijk in. Het gaat trouwens wel een stuk beter en ik zeg er nu af en toe iets van, maar mijn ouders zijn nogal volhardend.
The sky is unlimited!
  maandag 21 juli 2003 @ 12:06:33 #22
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_11907771
Dat pak je zo aan :

*ouders willen weer grote bek opzetten*

EN NOU JE SMOEL HOUDEN!
Ik ben toch verdomde 26 en jullie behandelen me als een klein kind, snuffelen door mijn spullen, en houden dingen voor me achter, waar halen jullie het lef vandaan goor TUIG dat jullie zijn?
Ik wil NU excuses horen voor [insert hier alle rottige dingen] die jullie hebben geflikt en als dat er niet onmiddelijk uitkomt samen met [insert hier dingen die je mist] dan hoeven jullie NIET te verwachten dat ik ooit nog met jullie praat.

(voor optimaal effect daarna naar je eigen huis gaan en zeggen dat ze je nummer hebben)

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  maandag 21 juli 2003 @ 12:06:57 #23
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_11907784
Gewoon tegen je ouders zeggen dat dit gewoon echt niet kan en dat ze eens goed moeten nadenken of het wel normaal is om dit bij een 26 jarige nog zo te doen. Als dat niet werkt dan zou ik je ouders gewoon eens en spiegel voorhouden. Laat ze eens merken hoe irritant het is als ze zich de hele tijd overal mee bemoeien.

[Dit bericht is gewijzigd door Beurlap op 21-07-2003 12:08]

De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_11907803
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:06 schreef Piro het volgende:
Dat pak je zo aan :

EN NOU JE SMOEL HOUDEN!
Ik ben toch verdomde 26 en jullie behandelen me als een klein kind, snuffelen door mijn spullen, en houden dingen voor me achter, waar halen jullie het lef vandaan goor TUIG dat jullie zijn?
Ik wil NU excuses horen voor [insert hier alle rottige dingen] die jullie hebben geflikt en als dat er niet onmiddelijk uitkomt samen met [insert hier dingen die je mist] dan hoeven jullie NIET te verwachten dat ik ooit nog met jullie praat.

(voor optimaal effect daarna naar je eigen huis gaan en zeggen dat ze je nummer hebben)

Als je het wat subtieler en diplomatieker aanpakt... kun je misschien én los komen van je ouders én een goede relatie behouden
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 21 juli 2003 @ 12:10:47 #25
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_11907864
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je het wat subtieler en diplomatieker aanpakt... kun je misschien én los komen van je ouders én een goede relatie behouden

Met zulk tuig wil je helemaal geen goeie relatie meer hebben, of je moet masochist zijn.

Een wolf verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_11907907
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:10 schreef Piro het volgende:

[..]

Met zulk tuig wil je helemaal geen goeie relatie meer hebben, of je moet masochist zijn.

Een wolf verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

De truc is om te leren omgaan met mensen.
Dat betekent niet ze helemaal uitschelden en weglopen. Dan doe je hetzelfde als je ouders en word jijzelf ook zo

Omgaan met mensen betekent een relatie met ze kunnen onderhouden. Als TS zo graag met haar ouders wil breken, dan was dat allang boven tafel gekomen hoor, maar ze wil er kennelijk iets aan doen om het te verhelpen.

Jouw methode heeft geen zin om relaties te onderhouden!

maandag 21 juli 2003 @ 12:14:17 #27
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_11907934
quote:
Dat pak je zo aan :

EN NOU JE SMOEL HOUDEN!

Zoiets heb ik al een keer gedaan, maar dat iets genuanceerder. Mijn moeder begon toen te huilen en zei tegen me dat ik ontdankbaar was en dat ze me alleen maar wilde beschermen enz. enz. En dat ik hun altijd maar met de sores laat zitten en ze zich zorgen maken. Ik heb toen gezegd dat het MIJN leven is! Het is toen wel iets beter geworden, maar ze blijven nog steeds bemoeizuchtig!
The sky is unlimited!
  maandag 21 juli 2003 @ 12:16:14 #28
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_11907977
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:14 schreef Skylar het volgende:

[..]

Zoiets heb ik al een keer gedaan, maar dat iets genuanceerder. Mijn moeder begon toen te huilen en zei tegen me dat ik ontdankbaar was en dat ze me alleen maar wilde beschermen enz. enz. En dat ik hun altijd maar met de sores laat zitten en ze zich zorgen maken. Ik heb toen gezegd dat het MIJN leven is! Het is toen wel iets beter geworden, maar ze blijven nog steeds bemoeizuchtig!

* Iets mompelt over wolven, haren verliezen, en streken

Studeer bovenstaand gesprekje in en de volgende keer dat ze weer een keel opzetten eruit laten rollen.
Het beste is als je daarna gewoon heel kalm het huis verlaat.

pi_11908012
Ik heb hetzelfde probleem gehad, voornamelijk met mijn moeder. De manier waarop ik alles deed (ik woonde al op mezelf) was verkeerd. Ze bemoeide zich ook op zeer irritante wijze met mijn leven. Voor mijn verjaardag nodigde mijn moeder bijvoorbeeld zonder mij in te lichten allerlei familieleden uit waardoor er in eens twee keer zoveel mensen bij mij op de stoep stonden, en er dus niet genoeg gebak was. Waarover ik natuurlijk op m'n sodemieter kreeg omdat ik niet goed voor m'n gasten zorgde. Dit is slechts één voorbeeld maar kan er talloze opnoemen.

Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen en ging ik er zelf aan onderdoor. Ik heb het contact met m'n moeder verbroken en haar een half jaar niet/nauwelijks gesproken. Uiteindelijk heeft m'n moeder ingezien hoe vreselijk ze zich gedroeg en is het contact hersteld, nu gaat het goed. Ze bemoeit zich nergens meer mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Twiggy op 21-07-2003 12:18]

pi_11908021
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:14 schreef Skylar het volgende:

[..]

Tja het lijkt mij erop, dat je ouders je gewoon niet los kunnen laten. Dit lijkt me heel frustrerend, want al die bemoeienissen enzo...
Tja een kleine oplossing zou natuurlijk zijn, dat je het contact wat verminderd...
Na een tijdje kan dit de lucht misschien ophelderen en valt het kwartje misschien eindelijk eens bij hun (hen erop wijzen heeft kennelijk geen zin gezien je het al geprobeerd hebt).
  maandag 21 juli 2003 @ 12:23:57 #31
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_11908181
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:17 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Tja het lijkt mij erop, dat je ouders je gewoon niet los kunnen laten. Dit lijkt me heel frustrerend, want al die bemoeienissen enzo...
Tja een kleine oplossing zou natuurlijk zijn, dat je het contact wat verminderd...
Na een tijdje kan dit de lucht misschien ophelderen en valt het kwartje misschien eindelijk eens bij hun (hen erop wijzen heeft kennelijk geen zin gezien je het al geprobeerd hebt).

Je slaat de spijker op z'n kop! Ze kunnen mij inderdaad niet loslaten. Het contact is al minder dan vroeger, maar veel informatie krijgen ze via mijn zus binnen. Ik heb haar bijvoorbeeld van het weekend met mijn stomme kop iets toevertrouwd. Ze heeft het natuurlijk tegen mijn ouders gezegd. Nu is mijn moeder boos en wil ze met mij praten. Ik neem natuurlijk gewoon de telefoon niet op, want wat heeft zij er mee te maken! En ben nu ook boos op mijn zus, omdat ze weer eens niet haar mond kon houden.
The sky is unlimited!
pi_11908268
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:23 schreef Skylar het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op z'n kop! Ze kunnen mij inderdaad niet loslaten. Het contact is al minder dan vroeger, maar veel informatie krijgen ze via mijn zus binnen. Ik heb haar bijvoorbeeld van het weekend met mijn stomme kop iets toevertrouwd. Ze heeft het natuurlijk tegen mijn ouders gezegd. Nu is mijn moeder boos en wil ze met mij praten. Ik neem natuurlijk gewoon de telefoon niet op, want wat heeft zij er mee te maken! En ben nu ook boos op mijn zus, omdat ze weer eens niet haar mond kon houden.

Oei zo te zien heeft je zus ook een probleem...
Tja het is lastig als zowel mams als je zus niet echt meewerken....
Tja wat je zou kunnen doen is een keer rond de tafel zitten voor een goed gesprek en je hart luchten bij je familie...

Echter dit kan goed aflopen, en zowel fout aflopen
Sowieso zou dit zooooooooooo ontzettend opluchten bij je (voel je de schaamte al om het te vertellen?), je bent echt opeens 20kilo lichter na zo'n gesprek.
In zo'n gesprek (als je het al durft, want het is niet makkelijk), moet je gewoon duidelijke spelregels afspreken (zoiets als, als we onredelijk worden en we gaan schreeuwen, dan stoppen we gewoon en gaan we even afkoelen).

Geloof me, dit WERKT! De praktijk heeft het uitgewezen maar dit vereist wel een hoop lef.

iig succes!

maandag 21 juli 2003 @ 12:28:05 #33
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_11908284
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:17 schreef Twiggy het volgende:

Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen en ging ik er zelf aan onderdoor. Ik heb het contact met m'n moeder verbroken en haar een half jaar niet/nauwelijks gesproken. Uiteindelijk heeft m'n moeder ingezien hoe vreselijk ze zich gedroeg en is het contact hersteld, nu gaat het goed. Ze bemoeit zich nergens meer mee.

Fijn voor je dat het toch weer goed is gekomen. En wat goed van je moeder dat ze haar fouten nu inziet en zich niet meer met je bemoeit. Hopelijk gebeurt dat ook ooit eens bij mijn ouders, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik zou het contact met mijn ouders niet willen verbreken, want ze hebben ook hun goede dingen en het blijven toch mijn ouders...
The sky is unlimited!
  maandag 21 juli 2003 @ 12:28:28 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11908296
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:23 schreef Skylar het volgende:

[..]

Met alle respect maar een telefoon niet opnemen is niet de oplossing. Je moet opnemen en zeggen. Kap daar eens mee. Het is MIJN leven. Als ik je nodig heb dan bel ik je wel. Ik heb je niet nodig. Bemoei met je eigen leven. Als ik je hulp nodig heb zal ik je bellen. Maar als je dit zo blijft vol houden dan zal ik je nooit bellen. ik ben het huis uit. Ik ben vrij en alleen. Als je zo graag voor iets wil zorgen moet je een hond nemen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_11908337
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Met alle respect maar een telefoon niet opnemen is niet de oplossing. Je moet opnemen en zeggen. Kap daar eens mee. Het is MIJN leven. Als ik je nodig heb dan bel ik je wel. Ik heb je niet nodig. Bemoei met je eigen leven. Als ik je hulp nodig heb zal ik je bellen. Maar als je dit zo blijft vol houden dan zal ik je nooit bellen. ik ben het huis uit. Ik ben vrij en alleen. Als je zo graag voor iets wil zorgen moet je een hond nemen.

Heb je uberhaupt gePROBEERD je in te leven in topicstarter?
  maandag 21 juli 2003 @ 12:32:33 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11908392
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:30 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt gePROBEERD je in te leven in topicstarter?

Moet dat dan
pi_11908438
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:32 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Moet dat dan

Nee domweg wat posten, moet dat dan?
  maandag 21 juli 2003 @ 12:35:26 #38
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11908453
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:34 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Ja
pi_11908479
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:35 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ja

ja whatever.
Ts, leef je nog?
  maandag 21 juli 2003 @ 12:37:24 #40
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_11908498
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:34 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Even niet pseudopsychologisch willen zijn.
De harde aanpak kan vaak het wondermiddel zijn.
  maandag 21 juli 2003 @ 12:38:05 #41
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11908512
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:36 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

ja whatever.
Ts, leef je nog?

Maar ik reageerde op de laatste reactie van Skylar. alleen op dat is mijn reactie gericht.
  maandag 21 juli 2003 @ 12:38:44 #42
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_11908524
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik neem de telefoon niet op, omdat ik dat het toch geen nut heeft. Ik kan dan tegen haar zeggen "bemoei je met je eigen leven", maar dat helpt niet. Ze snapt niet dat ik de dingen zelf moet oplossen, want anders was ze me in de eerste plaats niet gaan bellen. Maar ik ga haar vanmiddag bellen en het nog een keer uitleggen... Word er alleen zo moe van...
The sky is unlimited!
pi_11908584
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:37 schreef Piro het volgende:

[..]

Even niet pseudopsychologisch willen zijn.
De harde aanpak kan vaak het wondermiddel zijn.

Ja kom, we schreeuwen het erin, en als dat niet lukt, dan slaan we het er wel in
Man, dat werkt toch niet...
  maandag 21 juli 2003 @ 12:42:12 #44
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11908601
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:38 schreef Skylar het volgende:

[..]

Ik neem de telefoon niet op, omdat ik dat het toch geen nut heeft. Ik kan dan tegen haar zeggen "bemoei je met je eigen leven", maar dat helpt niet. Ze snapt niet dat ik de dingen zelf moet oplossen, want anders was ze me in de eerste plaats niet gaan bellen. Maar ik ga haar vanmiddag bellen en het nog een keer uitleggen... Word er alleen zo moe van...

Of je moet gewoon eens goed door het lint gaan. Ze een klap in het gezicht geven. Zo van als je zo blijft dan lul ik niet meer tegen je. Gewoon negeren. Wie weet dat ze het dan pas in zien. Vervelend dat wel

wie niet luisteren wil moet maar voelen

pi_11908611
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]wie niet luisteren wil moet maar voelen

pi_11908912
quote:
Dat pak je zo aan :

EN NOU JE SMOEL HOUDEN!

Whoo, piro komt los

Maar in dit soort gevallen is dat waarschijnlijk het beste. Ze moeten gewoon eens flink op hun plaats gezet worden

pi_11908950
Als jouw moeder niets te moederen heeft, wat blijft er dan van haar eigen leven over? Misschien is dat het probleem - dat ze het moederen niet kan opgeven omdat ze anders niets te doen heeft, of ze in haar eigen beleving dan niets meer voorstelt.

Maar ondertussen ontzegt ze jou wel het recht om je eigen leven vorm te geven en je eigen fouten te maken. Heb je dat argument al eens van stal gehaald? Je hebt haar adviezen 26 jaar aangehoord, het wordt tijd dat ze je eindelijk in staat stelt ze zelf in de praktijk te brengen.

maandag 21 juli 2003 @ 12:57:10 #48
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11909019
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:42 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd ook. Kijk als het echt niet meer gaat is dat de enige oplossing. Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt. Wie weet dat ze dan zullen gaan in zien wat ze gedaan hebben. Is niet leuk om te doen. Maar soms kan je niet anders. Zo door blijven gaan schiet lekker op wil je zeggen
pi_11910635
quote:
Op maandag 21 juli 2003 12:28 schreef Skylar het volgende:

[..]

Fijn voor je dat het toch weer goed is gekomen. En wat goed van je moeder dat ze haar fouten nu inziet en zich niet meer met je bemoeit. Hopelijk gebeurt dat ook ooit eens bij mijn ouders, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik zou het contact met mijn ouders niet willen verbreken, want ze hebben ook hun goede dingen en het blijven toch mijn ouders...

Voor mij was dit het laatste redmiddel, of eigenlijk meer zelfbescherming. Elke keer als ik m'n moeder had gesproken was ik over de zeik en dat werd steeds erger. Met m'n vader heb ik wel gewoon contact gehouden en die kwam ook regelmatig bij me langs en had begrip voor mijn keuze. Hij is ook degene die m'n moeder heeft laten inzien dat ze haar gedrag moest veranderen als ze me niet helemaal kwijt wilde raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')