abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11922873
Over dat gordijnverhaal: wie kan bewijzen dat 'tijdgaten' NIET bestaan?

Ik heb wel eens een verhaal gelezen over een vrouw die oorlogsgeluiden hoorde midden in de nacht.
Keek ze uit het raam, zag ze een oorlogstafereel dat eruit zag alsof het rond 1800 speelde. Het duurde enige minuten, daarna 'verdween' het tafereel als sneeuw voor de zon..

maandag 21 juli 2003 @ 22:41:45 #27
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11922970
quote:
Op maandag 21 juli 2003 22:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Over dat gordijnverhaal: wie kan bewijzen dat 'tijdgaten' NIET bestaan?

Ik heb wel eens een verhaal gelezen over een vrouw die oorlogsgeluiden hoorde midden in de nacht.
Keek ze uit het raam, zag ze een oorlogstafereel dat eruit zag alsof het rond 1800 speelde. Het duurde enige minuten, daarna 'verdween' het tafereel als sneeuw voor de zon..

Daarom, ik bedoel alsof daar ECHT oorlog was buiten, maar daarom kan iemand het dus blijkbaar wel waarnemen. Hoef je geen wonder te noemen van mij, maar bijzonder is het wel. Maar ja... je moet verder kijken dan je neus lang is en die is voor de meeste Nederlanders niet erg lang
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  maandag 21 juli 2003 @ 22:43:02 #28
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11923001
quote:
Op maandag 21 juli 2003 22:32 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Jup net als het verhaal van Twiggy.
Ik denk niet dat het toeval is maar wat het dan wel is...beats me!

Tja dat is inderdaad lastig om te zeggen, ik weet het ook niet, maar ga daarom niet zomaar zeggen dat het onzin is en dat die mensen gek zijn. Maar ik val in herhaling
  maandag 21 juli 2003 @ 22:46:46 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11923107
Ik had dit programma al in het topic 'Wonderen' aangehaald.
De aflevering van vorige week was imo veel sterker. Nou ja, de verhalen waren gewoon sterker!
Hieronder een samenvatting van het mooiste verhaal (vond ik):

Wie heeft trowens gisteren ook gekeken naar dat nieuwe programma op ned.1 (van de KRO geloof ik). Gaat over mensen die iets onverklaarbaars hebben meegemaakt- een 'wonder'. Sommige verhalen waren zonder meer verbluffend.
Zoals het verhaal van 3 Nederlandse ingenieurs die in 1972 op werkbezoek waren in Saudi-Arabie. Ze reden in de woestijn toen ze een lekke band kregen. Geen probleem, dachten ze want ze hadden aan alles gedacht, reserveband, sleutels etc. Maar toen ze keken bleek er toch geen sleutel bij te zitten, dus ze konden die band niet verwisselen. Het was 50 graden, ze waren 100 kilometer verwijderd van de volgende oase en ze reden niet op een weg dus een voorbijganger was uitgesloten. Na een paar uur zonderde de leidiggevende van de groep zich even af om zich te bezinnen over wat er moest gebeuren. De rest van de groep was redelijk in paniek.

Terwijl hij nadacht, zag hij een zwart, glimmend steentje boven het zand uitsteken. Hij bukte zich, keek beter en zag dat het een moersleutel was! Hij rende naar de auto en hij bleek nog te passen ook.

Ik kreeg hier wel kippenvel van. What are the odds, dat er in een woestijn van duizenden kilometers groot een precies passende moersleutel ligt. Dat ding was verroest en moest er al tientallen jaren hebben gelegen. Het waait daar ook nogal, dus het was ook nog eens toeval dat het uiteinde net boven het zand uitstak. En ze waren echt midden in de woestenij. Het was geen autoweg! Echt bizar.

Kippenvel toch? En waarom doen mensen zo laatdunkend over dit programma. De insteek van dit programma is om te laten zien wat mensen in HUN beleving als wonder, als onverklaarbaar iets, hebben ervaren. Mooi toch, ik vind het prachtig zulke verhalen.

maandag 21 juli 2003 @ 23:00:51 #30
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_11923494
quote:
Op maandag 21 juli 2003 22:29 schreef Stefkuh het volgende:
[...]
Toe maar meneer verzint gewoon de wonderen!?? Heb dit niet gezien hoor gisteren!
Tsja, hier kan ik dus niet op reageren omdat ik het niet gezien heb
quote:
[...]
Medische blunder? Wie weet, maar als de apparatuur geen hartkloppingen meer waarneemt is iemand meestal dood, zeker in zo'n vroeg stadium van het leven!
Volgens mij hoeft dit ook weer niet zo te zijn, want met reanimatie kan je ook weer tot 'leven gewekt' worden.
quote:
[...]
Tuurlijk ze is in Parijs, krijgt een krant aangeboden waar ze een hekel aan heeft, ze wilde hem niet lezen, maar kreeg hem toch. Dan leest ze hem en staat daar een foto in van de zoon van haar vaders vriendin die ze maar niet kon vinden. Vergezocht!? Als dit feiten zijn is dit GEEN toeval
Nu gaaat het wel over Catherine Keyl, en die heeft toch wat nodig om haar in het slop geraakte carrière op te vijzelen
quote:
[...]
Aha meneer is alcoholist, verklaard het gehele stuk hierboven. Ga ik ook niet verder in op dit stuk.
Tsja, dit vind ik dan weer een beetje een raar argument. Het lijkt me niet dat je vaste columnist van Het Parool wordt als je een drankprobleem hebt.
quote:
Ohja meneer Lips er was nog een vierde wonder, maar dit was waarschijnlijk ook zo ver gezocht dat het niet eens genoemd wordt in je stukje.
Zoals ik al zei, is hij vaste columnist. Dat wil dus zeggen dat hij zich aan een vast aantal woorden moet houden, waardoor hij niet een compleet tv-programma kan overnemen in zijn stukje.
quote:
Wat een SUKKEL is die Han Lips zeg!
Juist
quote:
Ik neem aan dat jij, InTrePidIvity , de stukjes normaal leest, zodat je je lekker kan ergeren?
Eigenlijk lees ik deze stukjes gewoonlijk om mezelf te amuseren, wat ook vandaag weer het geval was. Ikzelf moet toch echt zoiets zelf meemaken voordat ik een dergelijke gebeurtenis zal geloven, en aangezien dat nog niet gebeurd is lees ik dit topic met enige scepsis (klopt dit woord?)...
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 21 juli 2003 @ 23:26:05 #31
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11924216
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ikzelf moet toch echt zoiets zelf meemaken voordat ik een dergelijke gebeurtenis zal geloven, en aangezien dat nog niet gebeurd is lees ik dit topic met enige scepsis (klopt dit woord?)...
Boeit niet... je doet maar
  maandag 21 juli 2003 @ 23:28:30 #32
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11924275
quote:
Op maandag 21 juli 2003 22:46 schreef Aventura het volgende:
Ik had dit programma al in het topic 'Wonderen' aangehaald.
De aflevering van vorige week was imo veel sterker. Nou ja, de verhalen waren gewoon sterker!
Hieronder een samenvatting van het mooiste verhaal (vond ik):

Wie heeft trowens gisteren ook gekeken naar dat nieuwe programma op ned.1 (van de KRO geloof ik). Gaat over mensen die iets onverklaarbaars hebben meegemaakt- een 'wonder'. Sommige verhalen waren zonder meer verbluffend.
Zoals het verhaal van 3 Nederlandse ingenieurs die in 1972 op werkbezoek waren in Saudi-Arabie. Ze reden in de woestijn toen ze een lekke band kregen. Geen probleem, dachten ze want ze hadden aan alles gedacht, reserveband, sleutels etc. Maar toen ze keken bleek er toch geen sleutel bij te zitten, dus ze konden die band niet verwisselen. Het was 50 graden, ze waren 100 kilometer verwijderd van de volgende oase en ze reden niet op een weg dus een voorbijganger was uitgesloten. Na een paar uur zonderde de leidiggevende van de groep zich even af om zich te bezinnen over wat er moest gebeuren. De rest van de groep was redelijk in paniek.

Terwijl hij nadacht, zag hij een zwart, glimmend steentje boven het zand uitsteken. Hij bukte zich, keek beter en zag dat het een moersleutel was! Hij rende naar de auto en hij bleek nog te passen ook.

Ik kreeg hier wel kippenvel van. What are the odds, dat er in een woestijn van duizenden kilometers groot een precies passende moersleutel ligt. Dat ding was verroest en moest er al tientallen jaren hebben gelegen. Het waait daar ook nogal, dus het was ook nog eens toeval dat het uiteinde net boven het zand uitstak. En ze waren echt midden in de woestenij. Het was geen autoweg! Echt bizar.

Kippenvel toch? En waarom doen mensen zo laatdunkend over dit programma. De insteek van dit programma is om te laten zien wat mensen in HUN beleving als wonder, als onverklaarbaar iets, hebben ervaren. Mooi toch, ik vind het prachtig zulke verhalen.

Pfff wat een onzin dat zijn vast mensen die aandacht willen hebben

zei hij met een cynische ondertoon

pi_11953318
mooie programma

ik denk dat de definitie van een wonder is :
superheelveel geluk hebben dat iets gebeurd die bijna onmogelijk is qua toeval

[url=http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm]Karel's kleine kindjes , kakten kleine kromme keuteltjes[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')