abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2003 @ 10:17:42 #1
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_11905650
Dus: wat is de beste schakelmethode om zo snel mogelijk op te trekken?
Moet ik dat doen rond het maximale koppel, of rond het punt waarop ik de meeste PK's ter beschikking heb, of op een ander punt?

En ben je sneller weg bij het stoplicht als je met spinnende banden wegtrekt, of juist niet omdat je minder grip krijgt?

Just curious

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

BTW, het gaat niet om een benzinemotor maar om een turbodiesel

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_11905679
Gewoon zoveel mogelijk boost hebben en dan pas schakelen.
Dus in ze 1 tot 30 a 40 etc.... neem aan dat je vanzelf wel merkt als je niet verder kan
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
barpppppppppppppppppp
pi_11905682
Niet met spinnende banden wegtrekken,
je moet zo snel wegtrekken dat je net niet slipt.
Dat gevoel moet je ff krijgen, daarna in elke versnelling
lang doortrekken tot je veel toeren draait en dan overschakelen.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_11905690
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:17 schreef thumper het volgende:
En ben je sneller weg bij het stoplicht als je met spinnende banden wegtrekt, of juist niet omdat je minder grip krijgt?
Wat denk je zelf
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 21 juli 2003 @ 10:21:01 #5
5673 heijx
Qui que boue
pi_11905692
1. Bandenspin is nooit snel, je moet zorgen dat je tegen de grenzen van je grip aan zit.
2. Doorhalen in principe tot toerental van maximaal vermogen, daarna voel je de acceleratie ook minder worden.
Vuistregel voor benzinemotoren is 5500~6000 toeren, uitzonderingen als VTEC motoren daargelaten en 4000 toeren voor diesels.
Als je een turbomotor hebt, wil het nog wel es helpen om de turbo van tevoren al op druk te brengen.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_11905705
quote:
Moet ik dat doen rond het maximale koppel, of rond het punt waarop ik de meeste PK's ter beschikking heb, of op een ander punt?

Just curious

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Turbodiesels zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Gewoon lekker in zijn toeren jagen en een beetje vlot schakelen.

............................................................
pi_11905720
ligt er wel een beetje aan of je een benzine motor hebt, of een diesel motor.
bij een diesel moet je altijd laag in toeren blijven, en dus sneller doorschakelen
  maandag 21 juli 2003 @ 10:24:01 #8
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_11905743
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:21 schreef heijx het volgende:
1. Bandenspin is nooit snel, je moet zorgen dat je tegen de grenzen van je grip aan zit.
2. Doorhalen in principe tot toerental van maximaal vermogen, daarna voel je de acceleratie ook minder worden.
Vuistregel voor benzinemotoren is 5500~6000 toeren, uitzonderingen als VTEC motoren daargelaten en 4000 toeren voor diesels.
Als je een turbomotor hebt, wil het nog wel es helpen om de turbo van tevoren al op druk te brengen.
heheh juist mijn civic vti vind het pas lekker bij 8000 toertjes. hehehehe
deze maand lichter vliegwiel dr op
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
+/- 20 pk xtra
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 21 juli 2003 @ 10:25:48 #9
17061 mvt
blame Canada
pi_11905771
quote:
Dat maakt het verhaal ietsjes anders dan met benzinemotoren. Een goede (moderne) dieselmotor heeft geen koppelkromme, maar een enorm plateau waar zo ongeveer al het koppel beschikbaar is. Als je zorgt dat je bij het opschakelen iig weer in de toerentallen valt waar het maximum koppel is zit je goed. Probeer daarnaast zo veel mogelijk toeren te draaien, dus als je een plateau hebt van 1800-4200 toeren, schakelen bij 4200 toeren.

Stel dat je een plateau hebt van 2500-3500 toeren, en bij het opschakelen val je terug tot 2000 toeren, schakel dan weer op bij zo ongeveer 4000 toeren zodat je weer vol koppel tot je beschikking hebt.

Dit is allemaal omdat je dan zeker weet dat je de turbo vol gebruikt.

We were to understand there would be pie and punch?
  maandag 21 juli 2003 @ 10:26:56 #10
31816 thumper
pi_11905788
Ok, maximaal vermogen dus.... Dat ligt voor mijn motortje rond de 4000 toeren
De turbo op druk brengen, hoe doe je dat? Voor zover ik weet schakelt mijn turbo pas in rond 3200 toeren (tis een diesel)

En wat betreft de spinnende banden, als ik de traction control inschakel, dan heb ik juist het gevoel dat ik vrij langzaam wegrij, tov het wegrijden zonder TC (waarbij ik dus m'n banden laat slijten op het asfalt)
Ligt dit aan een TC die wat zuinigjes is afgesteld, of moet ik de TC eigenlijk alleen aanhebben als het regent e.d.?

"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 21 juli 2003 @ 10:29:04 #11
31816 thumper
pi_11905817
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:25 schreef mvt het volgende:

[..]

Dat maakt het verhaal ietsjes anders dan met benzinemotoren. Een goede (moderne) dieselmotor heeft geen koppelkromme, maar een enorm plateau waar zo ongeveer al het koppel beschikbaar is. Als je zorgt dat je bij het opschakelen iig weer in de toerentallen valt waar het maximum koppel is zit je goed. Probeer daarnaast zo veel mogelijk toeren te draaien, dus als je een plateau hebt van 1800-4200 toeren, schakelen bij 4200 toeren.

Stel dat je een plateau hebt van 2500-3500 toeren, en bij het opschakelen val je terug tot 2000 toeren, schakel dan weer op bij zo ongeveer 4000 toeren zodat je weer vol koppel tot je beschikking hebt.

Dit is allemaal omdat je dan zeker weet dat je de turbo vol gebruikt.

Heldere uitleg! Bedankt!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 21 juli 2003 @ 10:32:28 #12
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_11905876
Hoe kun je nou, op een vraag als deze, antwoorden met een toerental of snelheid... Dat is immers bij elke auto weer anders, ongeacht de motor techniek...

De meest snelle manier is, zoals ook al geantwoord:
Optrekken met net-geen spinnende wielen.

Bij het schakelen moet je er voor zorgen dat wanneer je in de volgende versnelling terecht komt, precies in je maximale koppel zit.

Voorbeeld:
Ik had een Ibiza Cupra uit '97 (2 liter 16v 150 pk) Niet zo'n heel snelle, maar toch leuk.

Het maximale koppel lag tussen de 4000 en de 6700 toeren...
Als ik ervoor zorgde dat ik na het schakelen rond de 4000 toeren uitkwam, haalde ik het meest uit de 150 pk, tijdens een sprint.

(Het leuke van benzinemotoren t.o.v. dieselmotoren is het relatief hoge toerental. Lekker op 6500 toeren in zijn 3 een snelle bocht door... echt kicken !!!. Daarintegen is het rijden in een diesel maar saai. Maar ik moet toegeven dat de diesels wel lekker snel weg zijn tegenwoordig, met die vracht aan koppel op een laag toerental...)

mvg
Jereon

Ik besta, of dacht ik dat maar?
  maandag 21 juli 2003 @ 10:36:10 #13
31816 thumper
pi_11905949
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:32 schreef Jereon het volgende:
Hoe kun je nou, op een vraag als deze, antwoorden met een toerental of snelheid... Dat is immers bij elke auto weer anders, ongeacht de motor techniek...

De meest snelle manier is, zoals ook al geantwoord:
Optrekken met net-geen spinnende wielen.

Bij het schakelen moet je er voor zorgen dat wanneer je in de volgende versnelling terecht komt, precies in je maximale koppel zit.

Voorbeeld:
Ik had een Ibiza Cupra uit '97 (2 liter 16v 150 pk) Niet zo'n heel snelle, maar toch leuk.

Het maximale koppel lag tussen de 4000 en de 6700 toeren...
Als ik ervoor zorgde dat ik na het schakelen rond de 4000 toeren uitkwam, haalde ik het meest uit de 150 pk, tijdens een sprint.

(Het leuke van benzinemotoren t.o.v. dieselmotoren is het relatief hoge toerental. Lekker op 6500 toeren in zijn 3 een snelle bocht door... echt kicken !!!. Daarintegen is het rijden in een diesel maar saai. Maar ik moet toegeven dat de diesels wel lekker snel weg zijn tegenwoordig, met die vracht aan koppel op een laag toerental...)

mvg
Jereon

Ik vroeg ook niet echt om een toerental of snelheid, maar meer een techniek danwel vuistregel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dus als ik even resumeer: na het schakelen moet ik rond het toerental voor het maximale koppel terecht komen.
Klinkt ook wel logisch eigenlijk, want op dat punt breng je de meeste kracht over op de wielen....

maandag 21 juli 2003 @ 10:47:42 #14
31816 thumper
pi_11906186
Niemand die toevallig weet of een ingeschakelde traction control behulpzaam is bij het als een speer wegtrekken?
  maandag 21 juli 2003 @ 10:53:39 #15
5673 heijx
Qui que boue
pi_11906296
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:26 schreef thumper het volgende:
Ok, maximaal vermogen dus.... Dat ligt voor mijn motortje rond de 4000 toeren
De turbo op druk brengen, hoe doe je dat? Voor zover ik weet schakelt mijn turbo pas in rond 3200 toeren (tis een diesel)
Diesel turbines komen er veel eerder dan dat in. Meestal rond de 1500. Op druk brengen doe je door voor je wegtrekt even gas te geven in zijn vrij.
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:32 schreef Jereon het volgende:
Als je alleen op de herrie afgaat misschien.
En diesels saai? Dat was vroeger misschien. Nu kan je met een TDi de grootste lol beleven aan stoplichten en op Alpenpassen. Inhalen vanuit krappe hairpins is het meest spectaculair, als je met je TDi wel power in zijn twee hebt en je voorligger niet.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  maandag 21 juli 2003 @ 10:54:10 #16
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_11906305
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:47 schreef thumper het volgende:
Niemand die toevallig weet of een ingeschakelde traction control behulpzaam is bij het als een speer wegtrekken?
is heel goed ja, maar dan moet je em wel uitbreiden zodat ie een snellere controle doet
Imperare sibi maximum imperium est
  maandag 21 juli 2003 @ 11:12:44 #17
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_11906699
Je moet juist wel met een heel klein beetje spin wegtrekken... als je grip houdt, zakt het toerental weer, waardoor je minder vermogen hebt op dat moment. Met een klein beejte spin krijg je grip in het goede toerengebied.
Schakelen:
Op het maximum vermogen (als je een ideale bak verhouding hebt), zo niet: schakelen op het moment dat je in de volgende versnelling terug komt op het max. koppel.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 21 juli 2003 @ 11:14:16 #18
17061 mvt
blame Canada
pi_11906734
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:47 schreef thumper het volgende:
TC zorgt er alleen voor dat je wielen zodra ze doorspinnen minder power krijgen/afremmen zodat ze weer grip krijgen. Zonder TC wegrijden, maar dan met zo'n beleid dat je wielen net aan niet doorslippen is het snelste, maar moeilijk om te doen.
We were to understand there would be pie and punch?
  maandag 21 juli 2003 @ 11:51:23 #19
60646 Jereon
pi_11907483
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:36 schreef thumper het volgende:

[..]

Ik vroeg ook niet echt om een toerental of snelheid, maar meer een techniek danwel vuistregel

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

...

Dit was ook niet op jou gericht, maar op mensen die antwoorden met:
- in z'n 1 bij de 30 a 40 km
- bij 5000 toeren
- etc.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maandag 21 juli 2003 @ 11:57:23 #20
60646 Jereon
pi_11907600
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:53 schreef heijx het volgende:

....

Als je alleen op de herrie afgaat misschien.
En diesels saai? Dat was vroeger misschien. Nu kan je met een TDi de grootste lol beleven aan stoplichten en op Alpenpassen. Inhalen vanuit krappe hairpins is het meest spectaculair, als je met je TDi wel power in zijn twee hebt en je voorligger niet.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Neemt u mij niet kwalijk, ik dacht zelf al te zeggen dat de diesels tegenwoordig wel lekker rap zijn bij laag toerental...

Maar dat neemt niet weg dat bij het bochtenspel een constant koppel over een groot toerenbereik sensationeler is dan een variabel koppel op laag toerental...

Maar de discussie benzine versus diesel is hier een beetje off-topic en elders al tot betreurens toe aan de orde geweest, dus laten we het hierbij laten...

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maandag 21 juli 2003 @ 12:08:09 #21
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11907807
Zoals Xtreem zegt.

Vanuit stilstand:
Toeren brengen naar max. koppel,
Dan zo snel mogelijk, maar met zo weinig mogelijk wielspin (door middel van slippend maar redelijk snel laten opkomen van de koppeling en spelen met het gaspedaal... deze moeten in een soort balans zijn),
Doortrekken tot het rode gebied en schakelen.

Je kan oefenen met GranTurismo3 (hoe gek 't ook klinkt). Heel simpel: probeer het simpelste rijbewijs Goud te halen. Dan moet je wel anders optrekken.

Je kan ook oefenen door een Tesla G-Tech PRo te kopen (apparaatje dat d.m.v. G-krachten in de auto meet hoeveel PK (op de wielen), hoe snel (0-100 km/h en 0-400 meter), etc. etc.)
Dan kun je pas echt kijken wat voor jouw auto de snelste manier is. Ik kan iedereen die z'n auto tuned deze gadget aanraden... scheelt massa's geld qua rollerbank. Hier verkopen ze het (onder andere) www.totalcarconcept.com en hier vind je info: http://www.gtechpro.com

I'm not a minor, dumb-ass! Do you see a shovel in my hand?
pi_11910000
Hoe weet je waar je maximale koppel zit?

Ik heb ergens gelezen dat 20% wielspin het snelst is. (Beetje vaag ja)

Ben je ook wat sneller als je tijdens het schakelen gewoon je gaspedaal ingedrukt houdt, ipv deze loslaten en weer indrukken als ie in de volgende versnelling zit?

En als je echt wilt gaan sprinten tegen andere mensen enzo, lijkt het mij ook een goede tip om met een redelijk lege tank te rijden, scheelt je zo weer zo'n 40 kilo

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maandag 21 juli 2003 @ 13:57:44 #23
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_11910520
20% wielspin bij het vertrekken is ok omdat je dan je toerental op peil houdt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je 500 meter lang met die 20% blijft rijden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Beter is wat iemand anders ook al aangaf: toerental zodanig houden dat je met een minimum aan wielspin kan vertrekken en je toeren toch zo dicht mogelijk tegen het maximum aan liggen.

Voor mijn Tigra ligt het maximale koppel rond de 4000. Omdat ik over het algemeen ondanks snel schakelen toch snel 2000 toeren verlies trek ik dus tot de 6000 door om in de volgende versnelling onmiddellijk op het maximale koppel te zitten. Bij stoplichtsprintjes rev ik de motor naar 2000-2500 toeren (1500-2000 bij nat wegdek). In z'n 1 zit ik dan onmiddellijk aan de 4000 toeren (50-60 km/u).

Het spijtige is dat ik met de huidige motor net geen 100 kan aantikken in z'n 2

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het blijft een vrouwenautootje natuurlijk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(Tot de 2 liter er in ligt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)

maandag 21 juli 2003 @ 13:59:17 #24
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_11910552
Turbodruk kan je trouwens opbouwen door op voorhand al genoeg toeren te maken dat de turbo aanslaat. Met die turbodiesels tegenwoordig ben je zo weg
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Traction control is trouwens nadelig voor je spring omdat je vermogen beperkt wordt. Het is goed voor beginners en bij nat wegdek maar anders vertraagt het alleen maar. Tenzij je 350 PK of meer op de weg moet brengen

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_11910675
Kun je niet beantwoorden. Ligt aan auto.

Als je bv met een C20XE GSI echt vol weg wilt: 4000 rpm, koppeling los, driftend weg, zo snel mogelijk naar de 2, maar niet onder de 4000 rpm belanden, dus die marge houden voor je schakelt, en vol door in zijn 2 tot de 6000/6500 en 3. Simpelweg omdat je dat toerental moet hebben. Is maar voorbeeld. En zet bij een sprint de ETC maar uit, anders heb je er alleen maar last van alssie in het begin van je run gaat tegenwerken. VTECs bv idem. Zo snel mogelijk in zijn 2 belanden en zorgen dat je zo snel mogelijk op je toeren komt, laat

Met bv die TDItjes bv ligt max koppel veel lager, daarom wil je daarmee ook niet al te driftend weg. Dus ligt aan auto zelf in dit geval wat de ideale run is. In general: 8 klapperts zijn beter onderin, 16 klapperts moeten het van hun toeren hebben. Dus dat bepaald ook waar je schakelt.

Oh ja, afgedraaid vliegwiel, 20 pk extra, forget it mafkees. Wel sneller optrekken, en sneller afzakken, wordttie wat zenuwachtiger van. Fijn voor de stoplichten, wat minder fijn op de snelweg.

Maar je kunt vanuit de motor die er in de auto ligt bepalen waar die optimaal presteerd, en je kunt het vanuit de banden kijken en dan is het idd "net tegen driften aan".

Alleen de combinatie ligt tussenin. Ligt dus aan auto !

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_11910805
quote:
Op maandag 21 juli 2003 13:35 schreef smash789 het volgende:
Ben je ook wat sneller als je tijdens het schakelen gewoon je gaspedaal ingedrukt houdt, ipv deze loslaten en weer indrukken als ie in de volgende versnelling zit?
Ja dan ben je heel snel..... aan een nieuwe auto toe.
  maandag 21 juli 2003 @ 14:27:45 #27
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11911301
quote:
Op maandag 21 juli 2003 14:09 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja dan ben je heel snel..... aan een nieuwe auto toe.

Maar wel de snelste manier (als je heel snel kunt schakelen). Je bak moet dat wel aankunnen, ergo: een bak van een auto die gebouwd is op sportief rijden.
  maandag 21 juli 2003 @ 14:54:25 #28
44422 Inc_J
Vriendschap is een illusie..
pi_11912011
Driftend wegrijden? knap want als je in je (race) woordenboek kijkt betekent driften wegglijden over 4 wielen, bij voorkeur in een bocht.
Je bedoelt dus wielspin.
Met vol wielspin wegrijden werkt niet, omdat ie dan wel meer toeren maakt, maar geen snelheid, hij heeft vermogen maar kan dat niet omzetten in voorwaartse beweging, zodra de auto weer grip krijgt zak ie weer in toeren, probeer het maar eens uit
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als ie grip krijgt zit ie wel wat hoger in z'n toeren, maar de tijd die dat kost is gelijk aan de tijd dat je auto nodig heeft om een geleidelijke toerenopbouw te verzorgen.

Wat wel waar is, is om te zorgen dat je met schakelen terugvalt rond de toeren waarbij het meeste KOPPEL (=trekkracht in Newtonmeter) vrijkomt.
Ligt aan je motor+bakverhouding waar dit is.

Schakelen met je gas ingedrukt kan, maar schiet niet op, omdat je hem over z'n toeren jaagt, waardoor hij weer moet terugvallen tot z'n oorspronkelijk toerental en is ook nog eens slecht voor je auto.

Succes

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maandag 21 juli 2003 @ 15:01:20 #29
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11912176
quote:
Op maandag 21 juli 2003 14:54 schreef Inc_J het volgende:
knip

Schakelen met je gas ingedrukt kan, maar schiet niet op, omdat je hem over z'n toeren jaagt, waardoor hij weer moet terugvallen tot z'n oorspronkelijk toerental en is ook nog eens slecht voor je auto.

Succes

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Is de vraag hoe je zo snel mogelijk optrekt of hoe je optrekt dat 't goed is voor je auto? Ontopic dus: Als je het gaspedaal (niet helemaal) ingedrukt houdt tijdens het schakelen pakt je koppeling van hoog op dus bij het opkomen van de koppeling moet de auto versnellen om op het tempo van de koppelingsplaten te komen. Laat je je gas los gebeurd hetzelfde maar dan vertragend. Net zo min als je bij het schakelen je toerental helemaal laat terugvallen naar stationair moet je ook niet volgas schakelen... gewoon met beleid.

Nogmaals: koop een Tesla G-tech Pro en je weet alles. (http://www.gtechpro.com)

maandag 21 juli 2003 @ 15:06:04 #30
44422 Inc_J
Vriendschap is een illusie..
pi_11912296
Ok over dat laatste twijfelde ik nog, maar daar heb je idd wel gelijk, mits je het zoals je zegt met beleid doet en das vrij lastig denk ik
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

offtopic: je koppeling(splaten) gaan minder lang mee, maar das een keuze

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_11913604
vriend van mij is rallycoureur en heeft een tiental jaren ervaring op de kart, volgens hem is 20% wielspin het meest efficient, in zijn I, in de II gewoon zonder wielspin doorknallen. overigens heeft hij tractie controle op zijn auto, die hij altijd op die zelfde 20% wielspin toe laat bij vol weg trekken (altijd) en 25% op gravel (op de proef). 10% op droog (idem)
2825cc Single Turbo Beast
pi_11921855
quote:

Just curious

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het is de kunst om met zoveel mogelijk toeren, met zo weinig mogelijk wielspin weg te trekken. De toeren zijn bij een atmosferische auto nodig om in het gebied te komen waar de motor trekkracht genoeg heeft voor een snelle start en bij een Turbo motor iets minder, maar nog steeds om de turbo op gang te hebben.

Vervolgens trekt men door in toeren tot net voor het maximale aantal toeren, daar waar de meeste pk's zitten. Dan schakeld met zo snel mogelijk over en herhaald dit in iedere versnelling.

Vergeet niet op tijd te remmen

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maandag 21 juli 2003 @ 22:34:49 #33
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_11922786
quote:

Just curious

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het makkelijkste is imo met een shiftlight en bijbehorende torenteller. op die manier kun jij instellen bij welk toerental je moet schakelen. En kun je al je aandacht op de weg vestigen. Het toerental stel je in op het moment dat hij het grootste koppel heeft. en dat is bij elke auto verschillend.

Je moet dus niet met slippende banden wegtrekken want dan heb je idd geen grip. je moet er net iets voor zitten. en dat weet je alleen als je je auto door en door kent en precies weet wat hij doet.

succes

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_11930096
quote:
Op maandag 21 juli 2003 10:24 schreef _GdR_ het volgende:
heheh juist mijn civic vti vind het pas lekker bij 8000 toertjes. hehehehe
deze maand lichter vliegwiel dr op
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
+/- 20 pk xtra
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Leuke auto... maar wie heeft je dat sprookje van pk-winst met een lichter vliegwiel wijsgemaakt???

Een lichter vliegwiel lievert echt totaal 0.0pk vermogenswinst op. Het enige wat het doet is dat de motor sneller reageert op je gaspedaal omdat er niet meer zo'n zwaar vliegwiel op snelheid gebracht hoeft te worden, kortom een motor die nerveuzer wordt maar wel beter aan het gas hangt.

dinsdag 22 juli 2003 @ 14:00:30 #35
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_11934920
quote:
Op maandag 21 juli 2003 22:34 schreef jacco het volgende:

[..]

Het makkelijkste is imo met een shiftlight en bijbehorende torenteller. op die manier kun jij instellen bij welk toerental je moet schakelen. En kun je al je aandacht op de weg vestigen. Het toerental stel je in op het moment dat hij het grootste koppel heeft. en dat is bij elke auto verschillend.

Je moet dus niet met slippende banden wegtrekken want dan heb je idd geen grip. je moet er net iets voor zitten. en dat weet je alleen als je je auto door en door kent en precies weet wat hij doet.

succes

Je moet toch juist een klein beetje wielspin hebben om te zorgen dat als de koppeling aangrijpt je op het ideale toerental blijft, en niet heel ver terug zakt??
Thucydides
  dinsdag 22 juli 2003 @ 14:22:14 #36
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_11935515
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:00 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je moet toch juist een klein beetje wielspin hebben om te zorgen dat als de koppeling aangrijpt je op het ideale toerental blijft, en niet heel ver terug zakt??

Je moet er net iets voor zitten. Maar dus niet volledig in de spin zitten want dan verlies je.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 22 juli 2003 @ 14:24:56 #37
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_11935605
Plankgas geven en houden.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
  dinsdag 22 juli 2003 @ 14:29:14 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_11935744
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:22 schreef jacco het volgende:

[..]

Je moet er net iets voor zitten. Maar dus niet volledig in de spin zitten want dan verlies je.

ja, niet volledig spinnen, dat snap ik... maar hoe hou je de toeren optimaal dan?
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop