DrukVout | maandag 21 juli 2003 @ 00:25 |
Sinds een tijdje ben ik eigenlijk aangeslagen door straatraces en eigenlijk alles daarom heen. Dus je automodden ![]() Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat voor een auto's er best goed geschikt voor zijn en nog betaalbaar ook. Auto's die mij wel wat leken: Alleen de Eclipse is nog te betalen als hij 2de hands is. Mijn achterbuur jongen (Vietnamees) heeft een Opel Astra helemaal verbouwd. Ziet er erg mooi uit. Dus daardoor ben ik ook wel aangeslagen. | |
pookiebear | maandag 21 juli 2003 @ 00:28 |
quote:Betaalbaar zeg je, en die eclipse is dan nog niet echt snel, kun je beter voor dat geld een klein autotje kopen en die verbouwen, dan ben je sneller als je 2ehandse eclipse | |
DrukVout | maandag 21 juli 2003 @ 00:29 |
Naja mijn vriendin heeft nu een Nissna Micra uit 87 een 1,0 Goed begin toch ![]() | |
Vampz | maandag 21 juli 2003 @ 00:35 |
www.carcept.com www.carpartstuning.nl Verder zou ik ook ff naar een tijdschriften winkel gaan, want ik heb daar laatst nml ook een heel goed boek gehlaad over tunen, er staat van alles in, van adressen tot dingen waar je op moet letten bij tunen. Het gaat om dit boek: | |
SuPerTje | maandag 21 juli 2003 @ 00:44 |
golfjes sciroco's manta's corsa's and my alltime personal favorite : Ford Capri | |
YoGi_Berra | maandag 21 juli 2003 @ 00:46 |
Jij hebt Fast and the Furious / 2 fast 2 furious gezien ![]() ![]() | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 00:56 |
mjah ik heb ook nog een ombouprojectje staan... voor over ongeveer anderhalf jaar... dan mag ik namelijk de Citroen Saxo VTS 1,4 van mn moeder overnemen... en dan gaat er een ander motorblok in ![]() ![]() ![]() besides een maat van me heeft een eendje... een eendje.... citroen 2cv6 special V8 twin turbo | |
-mainframe- | maandag 21 juli 2003 @ 01:00 |
is het mogelijk dat we wat fotows krijgen te zien van de 2cv .. would be great | |
DrukVout | maandag 21 juli 2003 @ 01:02 |
quote:Beetje Maar meer door gewoon op Noordwijk aan de boulevard te zitten en kijken. Dan zie je al veel leuks rondrijden. Was vrijdag op de sloop en stond een auto van een straatracer in puin. Voorkant in puin. Was opzich een erg mooi auto. Maarja er naast stond een Porsche Bokster S. Die was wel iets mooier. En minder in puin. | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 01:15 |
quote:sorry... ik heb geen fotos..... wel een geluidssample ![]() ![]() ![]() | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 01:20 |
ok hier issie dan de geluidssample van DE 2cv6 V8 twin turbo special!!!! ![]() ff een hint... zet de volumeknop vol open en de loudness aan.... en je jaagt alle kleine kinderen uit de buurt weg ![]() http://members.home.nl/youpclaessen/2cv6%20v8%20-%20duck%20sound.mp3 | |
Blackula | maandag 21 juli 2003 @ 02:34 |
check www.totalcarconcept.com | |
Plaguebearer | maandag 21 juli 2003 @ 07:50 |
Probeer eens een toyota als je een betaalbare en solide basis wilt hebben. Er is erg veel op de markt op tuninggebied voor oa. Corolla's en Celica's . Een supra is helemaal top, maar weer niet te betalen, of je moet een MkIII kopen. Die heb je al voor zo'n 3000-5000 euro. Sites: | |
DrukVout | maandag 21 juli 2003 @ 07:59 |
quote:Hier heb ik wat aan!! Alleen een MK III kan ik niet vinden. [Dit bericht is gewijzigd door DrukVout op 21-07-2003 08:06] | |
Ultimora | maandag 21 juli 2003 @ 17:46 |
quote:succes op FOK jongen, maar met lulverhalen kom je er niet (ik ben het levende bewijs) (je verhaal stikt van de dingewn die technisch en budgetair onmogelijk zijn) ontopic, kijken wat je mooi vind kan je op www.speedoptions.com edit - soort van flame verwijderd [Dit bericht is gewijzigd door Ultimora op 21-07-2003 17:52] | |
lazlow | maandag 21 juli 2003 @ 18:24 |
Vanavond opent een kennis van me www.tuningfanatics.com tot dan te bekijken op http://tuningfanatics.skanshells.com/ edit de .com werkt al | |
PeuRac | maandag 21 juli 2003 @ 18:41 |
quote:Nu alleen hopen dat ie oude topic's doorleest. Vooral de laatste paar daarover. ![]() | |
STF-Neo | maandag 21 juli 2003 @ 19:10 |
als eerste dis mijn eerste post, dus aloha allemaal ten tweede klopt dat verhaal over die super eend van geen kanten. Het is allemaal klink klare onzin wat je loopt te blaten man. maja verder voor een sportiefe, snelle en betaalbare auto kan je ook eens kijken voor een BMW 325/330 oid, dat zijn hele degelijke en ook zeker geen langzame auto`s, als je echt geld teveel heb kan je ook kijken naar een wat oudere M3 ( 99/00 ) Verder zou een Supra wel onwijs gaaf zijn | |
Grayburn | maandag 21 juli 2003 @ 19:14 |
quote:Dit word mijn volgende ![]() ![]() | |
DrukVout | maandag 21 juli 2003 @ 19:45 |
Nou ik heb laatst een Supra heel snel voorbijzien komen. Ik zat samen met mijn vriendin in der autotje bovenop de brug te wachten. Toen er eentje voorbijschoot. Was een donkergroene met 2 van die Viper strepen en een mekano achterspoiler. Zag er opzich erg mooi uit behalve de strepen en de spoiler. | |
DrukVout | maandag 21 juli 2003 @ 19:48 |
Die Ford Capri kan ik niet 2de hands vinden ofzo op autotrader/autoweek. En een betaalbare BMW 325/330 ook niet. Ben student en over 2 jaar heb ik dan net 1 jaartje een fulltime baan. Later word het een supra. | |
DrukVout | maandag 21 juli 2003 @ 19:51 |
quote:Dit is dus een Capri: ![]() Die dingen zijn nog ouder als dat ik ben!! | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:00 |
quote: Vertel mij eens waarom dat niet mogelijk is??? die eend he die ziet er alleen nog maar uit als een eend... het is geen eend meer... het is meer een kap van een eend alles er onder is verandert... en als jij jaloers bent op iemand die dat WEL kan betalen is dat JOU probleem niet het mijne.... en mag het toevallig ook een vriend van mij zijn... kijk eens op www.dubsport.com daar leggen ze 2 VR6 motorblokken in 1 golfje... met 2 versnellingsbakken enz. enz. dat kan ook waarom kan je dan geen eend ombouwen en er een V8 in leggen??? met een haakse slijper en een lasapparaat en heel veel staal bereik je veel... mag je me dat eens uitleggen.... knappe jonge als je me kan uitleggen waarom het NIET gaat... | |
matthijn99 | maandag 21 juli 2003 @ 23:01 |
http://www.auto-extreme.com | |
Tjabbo | maandag 21 juli 2003 @ 23:02 |
Youp jongetje, zeker nog nooit van stijfheid, carrosserie, remmen, vering, en dat soort dingen gehoort. Ultimora wannabe | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:03 |
btw dat motorblok was niet nieuw en hij kent de juiste personen om hem te helpen en aan spul te komen dus het is goed te redden binen de 48.000 gulden als je dat bedoelde... hij heeft er een jaar aan gewerkt en hij staat trouwens ook nog te koop... | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:05 |
quote:zeker heb ik daar wel van gehoord ik doe btw niet voor niets een opleiding motorvoertuigen..... en NOGMAALS hij heeft dat hele ding omgebouwd!!! van de buitenkant lijkt het een eend.. onder zn huidje is het een hitech racemonster... zijn gewicht is van 500 kilo naar 1050 gegaan en NIET alleen door het motorblok.... | |
Tjabbo | maandag 21 juli 2003 @ 23:08 |
link en foto's graag ![]() | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:08 |
ik heb geen foto's maar hierboven heb ik wel een geluidssample gezet... van DIE eend... dat mag je me geloven... | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:09 |
jullie hebben natuurlijk ook nog nooit die mini met V8 gezien he?? die bestaat namelijk ook.... in engeland rijdt ie rond en hij is best bekend... ik zal daar wel es wat van zoeken... | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:12 |
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html kijk daar maar eens een MINI met een V8 er in en dit is niet die bekende wat ik bedoelde... er zijn er dus nog wel meer... en in een eend is VEEEL meer plaats als in een MINI.... | |
Tjabbo | maandag 21 juli 2003 @ 23:16 |
die mini kan iedereen vinden. jij lult over die eend en die willen we zien. we hebben hier genoeg crap gehad @pta. bewijs nu eerst maar es wat anders kom je niet bepaald geloofwaardig over mijn waarde. | |
jacco | maandag 21 juli 2003 @ 23:19 |
quote:Dat was een Mitsubishi Eclipse, maar dan zijn groene vriend waar zo snel ff geen foto van kon vinden. Want naar mijn weten rijd er hier in Nederland geen groene Supra rond | |
uppie83 | maandag 21 juli 2003 @ 23:20 |
Wat denken jullie van een Fiat Bravo GT ??? | |
Tjabbo | maandag 21 juli 2003 @ 23:23 |
quote:of hij heeft die groene getunede del sol van de slh gezien ![]() Ik zou het zo ook niet weten over die groene suup, en dan nog, wie gaat zijn/haar supra nu dan verminken met viper striping | |
Tjabbo | maandag 21 juli 2003 @ 23:23 |
quote:Dat het altijd een fiat blijft wat je er ook aan verspijkerd. helaas voor je mijn enige echte eerlijke, uit de grond van mijn hart komende mening | |
NiGeLaToR | maandag 21 juli 2003 @ 23:25 |
quote:Ik woonde in een dorpje. Zo een met veel te weinig mensen en veel te veel farmer-joe's ![]() Een daarvan had een porsche en een eend. En daarna alleen de eend nog. De porsche was niet dood, maar zat in de eend. Ooit een eend van 0 tot 100 in 5s zien gaan? Nope, ik ook niet. Brede banden eronder, verder redelijk standaard ![]() Die bedoel je? | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:27 |
quote: je kan me op mn woord geloven... ok dat doe jij dus niet maar ik heb ook een hekel aan mensen die onzin lullen... ik zit dagelijks op het 50cc forum en daar komen ze ook genoeg!! als ik me ergens aan erger is het wel aan die mensen.... maar goed ik heb geen foto's voor je tenminste geen foto waar je op kan zien wat er in ligt... ik HAD wel een foto waar je zn turbodruk meter op zag en de kilometerteller die op 320 stond ongeveer... maar goed intusse is mijn computer een keer gecrashed >> alles kwijt... natuurlijk dit kan iedereen zeggen dat weet ik maar ik lul geen onzin uit mn nek... serieus niet.... als enig echt bewijs heb ik die geluidssample voor jullie.. ok ik zal een foto uploaden maar aan die foto zie je niet wat er onder de motorkap ligt.... het is gewoon en foto van de neus.... d8 ik... ik ga m nu ff uploaden n post m zo wel... | |
uppie83 | maandag 21 juli 2003 @ 23:34 |
quote:Dat wil zeggen dat .... tja ik ben nog redelijke auton00b, maar ik zag deze van de week rijden (ongeveer) en vond em wel mooi, dus nog ff wat info verzameld. | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:37 |
quote:nee... in deze ligt een 4 liter Chevy V8.... | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:44 |
![]() op de eerste foto kan je zijn turbodrukmeter zien zitten... dat ronde grijze ding onder de achteruitkijkspiegel...... maar goed... dat zijn natuurlijk nog geen harde bewijzen.... ik heb verder nog 2 foto's waar je ook geen fuck aan hebt... een stapel banden van het ding en een foto van zn sportuitlaat.... t achterste gedeelte alleen...... maar goed voor de mensen die het willen geloven | |
Youp | maandag 21 juli 2003 @ 23:46 |
quote:deze duikt daar nog onder met 600 pk bij 1050 kilo..... | |
pr0f | maandag 21 juli 2003 @ 23:50 |
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/ *kuch kuch* Hij heeft geen 2 turbo's en intercoolers, maar een beetje aandikken mag wel ![]() | |
Youp | dinsdag 22 juli 2003 @ 00:29 |
quote: ja hij heeft een BIturbo oftewel dubbele turbo... en daar horen ook 2 intercoolers bij en 2 wastegates simpel he :S | |
Youp | dinsdag 22 juli 2003 @ 00:30 |
btw het is NIET die eend van die site... | |
Youp | dinsdag 22 juli 2003 @ 00:34 |
het gaat ook 'slechts' om een 4 liter die zwaar getuned is..... ik zal ff opnoemen wat ik weet wat hij er in heeft liggen... 4liter Chevy V8 meer weet ik niet meer uit mn hoofd maar hij zal er vast nog wel het een en ander meer aan hebben gedaan... dit alles resulteert in een slordige 600pk... en een verbruik van SLURP | |
Tjabbo | dinsdag 22 juli 2003 @ 08:37 |
en waar laat hij de benzinetank? Lijkt me dat het vooronder redelijk vol zit en de standaardtank niet meer voldoet. Helaas voor je haal ik de turbodruk meter er zo niet uit bij die foto, en heb ik nog steeds geen v8 gezien. oh ja, en ik heb mijn twijfels of het geheel wel past. * Tjabbo sceptic? | |
Youp | dinsdag 22 juli 2003 @ 17:36 |
die turbo's zijn custom... niet standaart daarom heeft hij ook zoveel pk's dat slijt als de neten... en idd hij heeft geen standaart tank meer.... die heeft ie ergens achterin gelegd... en hij heeft alleen het achterstuk van sebring die de rest van de uitlaatlijn weet ik niet ![]() | |
DrukVout | donderdag 24 juli 2003 @ 22:30 |
Blablabla wat een gelul over een eend. Ik wil een zwaan en geen rode eend die zijn veren verliest als hij uit het water opstijgt. Back 2 the order off this topic please. Wat voor Eclipse serie is dat precies? Het had ook een eclipse kunnen wezen die groene op de brug. Maar hij ging een beetje te snel voorbij om het goed te zien. En dan lult mijn vriendin ook nog tegen me en dan is het zo lullig om te zeggen "houd je smoel". Enige wat ik uitkraamde was "Die wil ik ook!!!" [Dit bericht is gewijzigd door DrukVout op 24-07-2003 22:53] | |
jacco | donderdag 24 juli 2003 @ 22:46 |
quote:Die Eclipse vam de foto is van 95 tot 99 geproduceerd. Hij is in 1990 op de markt gebracht en die is tot 94 onveranderd gebleven. Nu heb je dus de 2000 versie en die loopt nog steeds.............
| |
Tom | donderdag 24 juli 2003 @ 22:58 |
Besteed je geld liever in een auto die standaard al snel is... S2000, Porsche, Elise, M3, Impreza of Lancer Evo, dat soort auto's. Ik denk dat je je geld op die manier nuttiger besteed dan een standaard minder snelle auto aan te passen. Want als je wat aanpast, moet je gelijk goede remmerij eronder gooien, carrosorie verstevigen etc. Dat zal best leuk zijn, maar een auto die flink onderhanden genomen is verkoopt een stuk moeilijker (of je moet geluk hebben dat ie binnen een autoclub te verkopen is, maar die kans is een stuk kleiner). Zeg niet dat tunen gelijk klote is, maar het kost veel geld en je ziet er in veel gevallen weinig van terug. Bovendien is een standaard snelle auto vaak volledig in balans, en de vraag is of je dat zelf wel voor elkaar krijgt. Zeker als de auto wat ouder is, dan wil men em het liefst zo orgineel mogelijk hebben. Ikzelf tenminste ook, een volledig verbouwde Impreza vertrouw ik niet (of het moet van iemand die je kent binnen 'je autoclub' zijn). (Als jij graag een auto wilt tunen, dan vind ik dat prima, het is alleen maar een tip, standaard auto + geld wat in je tuning zit = vaak gelijk een snelle auto, kun je beter wat langer doorsparen en er na verkoop meer voor terugkrijgen denk ik dan Ohja, om toch even iets aan je topictoe te voegne (links), ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan bij autoclubs van dat automerk/type. Meestal hebben die ook wel een forum, met een los subforum voor tuning/mods. | |
DrukVout | donderdag 24 juli 2003 @ 23:06 |
Hmm zocht net ook even op chevrolet Corvette. Ook wel erg leuke auto's klein 10.000 euro kan je er eentje kopen. Alleen allemaal 5,7L bakken. Als ik dan even boodschappen ga doen moet ik meteen opnieuw tanken... Wel erg coole auto's Tom thanx. | |
Googolplexian | donderdag 24 juli 2003 @ 23:15 |
Wil je een snelle auto? Koop dan de lichtste met de sterkste motor (verkrijgbaar. Dus een Swift 1.3 kan later altijd nog een GTTi blok in (heet die zo?)). Gewicht-tunen is lastig en zonde van je inerieur maar wel dat waar je auto het snelst door gaat. Voorbeeld: Opel Speedster, Lotus Elise, etc. Alles wat je dan aan je auto doet heeft ook meteen veel effect. | |
Ultimora | vrijdag 25 juli 2003 @ 01:10 |
quote:ff voor de duidelijkheid.. heb je ooit (behalve op die 2 ferrari's en lingenfelter corvettes) een auto gezien met de ruimte voor 2 turbo's??? EN de bijbehorende intercooler(s)????? ik iig niet, en neem maar ff voor het gemak aan i know cars... zelfs in de tuing branche is dat ZEER erxtreem, dan heb je vaker een enkele turbo.... voor 2 is dr vaak bijna nooit ruimte voor... ohja waar volg je je opleiding? apeldoorn? | |
jacco | vrijdag 25 juli 2003 @ 11:49 |
quote:He je vergeet de supra en de skyline ![]() | |
kroegtijger | vrijdag 25 juli 2003 @ 12:50 |
dit is wel stoer. Heeft mn ouwe buurjongen ook omgebouwd...supergaaf bakkie van gemaakt. Helemaal gestript, bak bekleed met traanplaat, spatborden uitgeklopt, kuipstoeltjes, sportstuur en goede audio-installatie erin, paar flinke sloffen eronder, en ook motorisch nog enige aanpassingen gedaan. In metallic-groen gespoten, en die bak vinnik echt heel blitz geworden. Misschien ookw el t overwegen waard. Aanschafsprijs is niet veel, maar t ombouwen gaat je wel stuivers kosten![]() | |
Ultimora | vrijdag 25 juli 2003 @ 14:32 |
quote:fok vergeten te vermelden dat het alleen over V8's ging... 6 cylinders bedoelde ik absoluut nie... | |
jacco | vrijdag 25 juli 2003 @ 14:54 |
quote:Oh oke ![]() | |
kroegtijger | vrijdag 25 juli 2003 @ 15:23 |
quote:daar moet je gewoon ruimte voor maken.....ok, misschien dattie niet meer op de weg mag daarna vanwege uitstekende objecten (je zult de motorkap even moeten oprekken e.d. maar t zal erin gaan passen...desnoods met gepast geweld ![]() | |
DrukVout | vrijdag 25 juli 2003 @ 16:26 |
![]() Zo iets vind ik wel wat om mee te beginnen. | |
jacco | vrijdag 25 juli 2003 @ 18:05 |
quote:Succes dan maar ![]() | |
DrukVout | vrijdag 25 juli 2003 @ 20:58 |
quote:Hoezo? | |
jacco | zaterdag 26 juli 2003 @ 13:12 |
quote:Gewoon zoals ik het zeg. Als je daar mee wilt beginnen zou ik mijn portemenee alvast lostrekken. En dan wens ik je veel succes | |
Googolplexian | zaterdag 26 juli 2003 @ 14:18 |
quote:1: ESi (nogmaals) geen DOHC, maar SOHC dus... (en trommelremmen achter) en ombouwen naar VTi is een te dure optie. 2: Import... waarschijnlijk afgeragd door een Duitser. Beter geen import kopen | |
DrukVout | zondag 27 juli 2003 @ 12:49 |
quote:Kost 8500 Naja nogaltijd goedkoper als een elise ofzo dat boven word aangeraden | |
Googolplexian | zondag 27 juli 2003 @ 14:24 |
quote:Ja... maar een Elise is wel een vet stuk sneller. Heb zelf 38000 florijnen betaald voor die VTi. Dan ga je standaard nog maar in 8 sec naar de 100. Die ESi doet daar langer over. Elise doet 't in 6 seconden, geloof ik. | |
DrukVout | maandag 28 juli 2003 @ 08:21 |
quote:Ja hallo, Hoe kan ik dat betalen als ik 1 jaar van school ben en net een baan heb. Niet dus. Die ESi moet wel lukken na een jaartje sparen. Maar die Elise lukt echt niet. | |
bier2k3 | maandag 28 juli 2003 @ 19:36 |
quote:dat gaat zeker wel.. ik weet dat er minimaal al 2 in nederland zijn (fotoos van gezien) | |
Googolplexian | maandag 28 juli 2003 @ 21:23 |
quote:Advies: Ga dan voor een 1990+ CRX (model ED9) VTEC. (Vorige model)... WEL met leer van binnen en nog sneller dan de Del Sol ook. Weet ook wel iemand die er een paar heeft staan. | |
StefanP | maandag 28 juli 2003 @ 21:24 |
Hier een site over zo'n V8 eendje: http://www.2cv.nl/publicaties/v8/ Allemaal leuk en aardig hoor, maar het rijdt natuurlijk voor geen ene meter, en ik zou er niet boven de 120 in willen zitten. | |
jacco | maandag 28 juli 2003 @ 21:53 |
quote:Watvoor een start kapitaal heb jij dan? want als je al over een elise begint als eerste auto vind ik dat toch best knap. | |
DrukVout | maandag 28 juli 2003 @ 22:12 |
quote:2de hands he. Dan zijn ze aardig te betalen. | |
AsconaB-16V | dinsdag 29 juli 2003 @ 13:24 |
Mischien een beetje extreem, ,maar wel gaaf : das geweld............... | |
knillis | dinsdag 29 juli 2003 @ 13:39 |
quote:21K euro te betalen en dat is de goedkoopste die ik ben tegengekomen... | |
Googolplexian | dinsdag 29 juli 2003 @ 14:13 |
quote:effe doorsparen... 35k¤ heb je 'n NSX | |
knillis | dinsdag 29 juli 2003 @ 14:38 |
quote:ik heb ze al gezien voor 25k hierro klik |