FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Cartuning Welke auto's en sites?
DrukVoutmaandag 21 juli 2003 @ 00:25
Sinds een tijdje ben ik eigenlijk aangeslagen door straatraces en eigenlijk alles daarom heen. Dus je automodden

Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat voor een auto's er best goed geschikt voor zijn en nog betaalbaar ook.
En websites waar onderdelen te koop zijn en waar andere mensen hun auto laten zien.

Auto's die mij wel wat leken:
Mitsubishi 3000GT
Mitsubishi Evo VII
Mitsubishi Eclipse
Toyota Supra

Alleen de Eclipse is nog te betalen als hij 2de hands is.

Mijn achterbuur jongen (Vietnamees) heeft een Opel Astra helemaal verbouwd. Ziet er erg mooi uit. Dus daardoor ben ik ook wel aangeslagen.

pookiebearmaandag 21 juli 2003 @ 00:28
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:25 schreef DrukVout het volgende:

Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat voor een auto's er best goed geschikt voor zijn en nog betaalbaar ook.
En websites waar onderdelen te koop zijn en waar andere mensen hun auto laten zien.

Auto's die mij wel wat leken:
Mitsubishi 3000GT
Mitsubishi Evo VII
Mitsubishi Eclipse
Toyota Supra

Alleen de Eclipse is nog te betalen als hij 2de hands is.

Mijn achterbuur jongen (Vietnamees) heeft een Opel Astra helemaal verbouwd. Ziet er erg mooi uit. Dus daardoor ben ik ook wel aangeslagen.


Betaalbaar zeg je, en die eclipse is dan nog niet echt snel, kun je beter voor dat geld een klein autotje kopen en die verbouwen, dan ben je sneller als je 2ehandse eclipse
DrukVoutmaandag 21 juli 2003 @ 00:29
Naja mijn vriendin heeft nu een Nissna Micra uit 87 een 1,0
Goed begin toch
Vampzmaandag 21 juli 2003 @ 00:35
www.carcept.com
www.carpartstuning.nl

Verder zou ik ook ff naar een tijdschriften winkel gaan, want ik heb daar laatst nml ook een heel goed boek gehlaad over tunen, er staat van alles in, van adressen tot dingen waar je op moet letten bij tunen. Het gaat om dit boek:
"Tuning & Styling ' 03"

SuPerTjemaandag 21 juli 2003 @ 00:44
golfjes
sciroco's
manta's
corsa's

and my alltime personal favorite :

Ford Capri
deze kan je voor 500 tot 1000 kopen en ze hebben een standaard v6 motor die dus (haast) niet kapot te krijgen valt

YoGi_Berramaandag 21 juli 2003 @ 00:46
Jij hebt Fast and the Furious / 2 fast 2 furious gezien

Maaruh, www.veilside.com
www.carzonespecials.com

www.supras.nl

Youpmaandag 21 juli 2003 @ 00:56
mjah ik heb ook nog een ombouprojectje staan... voor over ongeveer anderhalf jaar... dan mag ik namelijk de Citroen Saxo VTS 1,4 van mn moeder overnemen... en dan gaat er een ander motorblok in voor ongeveer 10.000 euro wil ik t dingetje ombouwen dus inclus motorblok en uiterlijk en intrieur... ik ken dan wel de juiste mensen me te helpen met het realisreren daar van als motorblok heb ik mn keuze nog niet helemaal gemaakt... ik ben aan het denken aan een 2,5 4 cilinder met dubbele turbo's of een 3 liter met dubbele turbo's ofzo... het nadeel is alleen dat een 3 liter zeg maar gerust altijd 6 cilinder is... en dat gaat niet passen 4 cilinder is nog goed passend te maken.... maarja dat zie ik dan wel weer...

besides een maat van me heeft een eendje... een eendje.... citroen 2cv6 special V8 twin turbo hij heeft idd een 4 liter V8 motor met 2 turbo's met wastegate's, intercoolers, luchtdrukcompressor op de inlaat en nog veel meer er in gelegd goed voor 600 pk hij heeft er een 6 bak in liggen en hij gaat op top 325.... dat heeft hij er ook al mee gereden en hij trekt met 100km/h nog een wheelspin.... en dat met een eendje hij heeft wel 500 kilo aan versteviging er in gejast natuurlijk!! anders rammelt ie uit elkaar... maar geen eclipse, supra, evo, of wat dan ook wat hem bijhoudt en het project heeft in totaal 48.000 gulden gekost...

-mainframe-maandag 21 juli 2003 @ 01:00
is het mogelijk dat we wat fotows krijgen te zien van de 2cv
.. would be great
DrukVoutmaandag 21 juli 2003 @ 01:02
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:46 schreef YoGi_Berra het volgende:
Jij hebt Fast and the Furious / 2 fast 2 furious gezien

Maaruh, www.veilside.com
www.carzonespecials.com

www.supras.nl


Beetje
Maar meer door gewoon op Noordwijk aan de boulevard te zitten en kijken.
Dan zie je al veel leuks rondrijden.
Was vrijdag op de sloop en stond een auto van een straatracer in puin. Voorkant in puin. Was opzich een erg mooi auto.
Maarja er naast stond een Porsche Bokster S. Die was wel iets mooier. En minder in puin.
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 01:15
quote:
is het mogelijk dat we wat fotows krijgen te zien van de 2cv
.. would be great
sorry... ik heb geen fotos..... wel een geluidssample :D en niet zomaar een als je hem ff flink hard zet wordt je er bang van ik zal hem zo even naar mijn dumpsite uploaden...
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 01:20
ok hier issie dan de geluidssample van DE 2cv6 V8 twin turbo special!!!!
ff een hint... zet de volumeknop vol open en de loudness aan.... en je jaagt alle kleine kinderen uit de buurt weg

http://members.home.nl/youpclaessen/2cv6%20v8%20-%20duck%20sound.mp3

Blackulamaandag 21 juli 2003 @ 02:34
check www.totalcarconcept.com
Plaguebearermaandag 21 juli 2003 @ 07:50
Probeer eens een toyota als je een betaalbare en solide basis wilt hebben. Er is erg veel op de markt op tuninggebied voor oa. Corolla's en Celica's . Een supra is helemaal top, maar weer niet te betalen, of je moet een MkIII kopen. Die heb je al voor zo'n 3000-5000 euro.

Sites:

http://www.toyoshop.nl
http://www.fensport.co.uk

DrukVoutmaandag 21 juli 2003 @ 07:59
quote:
Op maandag 21 juli 2003 07:50 schreef Plaguebearer het volgende:
Probeer eens een toyota als je een betaalbare en solide basis wilt hebben. Er is erg veel op de markt op tuninggebied voor oa. Corolla's en Celica's . Een supra is helemaal top, maar weer niet te betalen, of je moet een MkIII kopen. Die heb je al voor zo'n 3000-5000 euro.

Sites:

http://www.toyoshop.nl
http://www.fensport.co.uk


Hier heb ik wat aan!!

Alleen een MK III kan ik niet vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door DrukVout op 21-07-2003 08:06]

Ultimoramaandag 21 juli 2003 @ 17:46
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:56 schreef Youp het volgende:
mjah ik heb ook nog een ombouprojectje staan... voor over ongeveer anderhalf jaar... dan mag ik namelijk de Citroen Saxo VTS 1,4 van mn moeder overnemen... en dan gaat er een ander motorblok in voor ongeveer 10.000 euro wil ik t dingetje ombouwen dus inclus motorblok en uiterlijk en intrieur... ik ken dan wel de juiste mensen me te helpen met het realisreren daar van als motorblok heb ik mn keuze nog niet helemaal gemaakt... ik ben aan het denken aan een 2,5 4 cilinder met dubbele turbo's of een 3 liter met dubbele turbo's ofzo... het nadeel is alleen dat een 3 liter zeg maar gerust altijd 6 cilinder is... en dat gaat niet passen 4 cilinder is nog goed passend te maken.... maarja dat zie ik dan wel weer...

besides een maat van me heeft een eendje... een eendje.... citroen 2cv6 special V8 twin turbo hij heeft idd een 4 liter V8 motor met 2 turbo's met wastegate's, intercoolers, luchtdrukcompressor op de inlaat en nog veel meer er in gelegd goed voor 600 pk hij heeft er een 6 bak in liggen en hij gaat op top 325.... dat heeft hij er ook al mee gereden en hij trekt met 100km/h nog een wheelspin.... en dat met een eendje hij heeft wel 500 kilo aan versteviging er in gejast natuurlijk!! anders rammelt ie uit elkaar... maar geen eclipse, supra, evo, of wat dan ook wat hem bijhoudt en het project heeft in totaal 48.000 gulden gekost...


succes op FOK jongen, maar met lulverhalen kom je er niet (ik ben het levende bewijs)

(je verhaal stikt van de dingewn die technisch en budgetair onmogelijk zijn)

ontopic, kijken wat je mooi vind kan je op www.speedoptions.com

edit - soort van flame verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Ultimora op 21-07-2003 17:52]

lazlowmaandag 21 juli 2003 @ 18:24
Vanavond opent een kennis van me www.tuningfanatics.com tot dan te bekijken op http://tuningfanatics.skanshells.com/

edit

de .com werkt al

PeuRacmaandag 21 juli 2003 @ 18:41
quote:
Op maandag 21 juli 2003 17:46 schreef Ultimora het volgende:

[..]

succes op FOK jongen, maar met lulverhalen kom je er niet (ik ben het levende bewijs)

(je verhaal stikt van de dingewn die technisch en budgetair onmogelijk zijn)

ontopic, kijken wat je mooi vind kan je op www.speedoptions.com

edit - soort van flame verwijderd


Nu alleen hopen dat ie oude topic's doorleest. Vooral de laatste paar daarover.
STF-Neomaandag 21 juli 2003 @ 19:10
als eerste dis mijn eerste post, dus aloha allemaal

ten tweede klopt dat verhaal over die super eend van geen kanten. Het is allemaal klink klare onzin wat je loopt te blaten man.

maja verder voor een sportiefe, snelle en betaalbare auto kan je ook eens kijken voor een BMW 325/330 oid, dat zijn hele degelijke en ook zeker geen langzame auto`s, als je echt geld teveel heb kan je ook kijken naar een wat oudere M3 ( 99/00 ) Verder zou een Supra wel onwijs gaaf zijn stond er gister nog een paar 100m bij me vandaan in een straat, rode met zwitsers kenteken, echt gave bak!

Grayburnmaandag 21 juli 2003 @ 19:14
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:44 schreef SuPerTje het volgende:
Ford Capri
deze kan je voor 500 tot 1000 kopen en ze hebben een standaard v6 motor die dus (haast) niet kapot te krijgen valt
Dit word mijn volgende . Als je een beetje goed zoekt heb je echt een bom van een wagen, en met een beetje geluk zitten de Webers er al op .
DrukVoutmaandag 21 juli 2003 @ 19:45
Nou ik heb laatst een Supra heel snel voorbijzien komen.
Ik zat samen met mijn vriendin in der autotje bovenop de brug te wachten. Toen er eentje voorbijschoot.
Was een donkergroene met 2 van die Viper strepen en een mekano achterspoiler. Zag er opzich erg mooi uit behalve de strepen en de spoiler.
DrukVoutmaandag 21 juli 2003 @ 19:48
Die Ford Capri kan ik niet 2de hands vinden ofzo op autotrader/autoweek.

En een betaalbare BMW 325/330 ook niet.

Ben student en over 2 jaar heb ik dan net 1 jaartje een fulltime baan.
Dan zit een auto van zo een 30.000 er nog niet in.
Hoogstens 10.000.
Maar zoek liever iets van de 6.000 zodat ik er meteen aan kan gaan verbouwen.

Later word het een supra.

DrukVoutmaandag 21 juli 2003 @ 19:51
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:48 schreef DrukVout het volgende:
Die Ford Capri kan ik niet 2de hands vinden ofzo op autotrader/autoweek.

En een betaalbare BMW 325/330 ook niet.

Ben student en over 2 jaar heb ik dan net 1 jaartje een fulltime baan.
Dan zit een auto van zo een 30.000 er nog niet in.
Hoogstens 10.000.
Maar zoek liever iets van de 6.000 zodat ik er meteen aan kan gaan verbouwen.

Later word het een supra.


Dit is dus een Capri:

Die dingen zijn nog ouder als dat ik ben!!
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:00
quote:
succes op FOK jongen, maar met lulverhalen kom je er niet (ik ben het levende bewijs)
(je verhaal stikt van de dingewn die technisch en budgetair onmogelijk zijn)

Vertel mij eens waarom dat niet mogelijk is??? die eend he die ziet er alleen nog maar uit als een eend... het is geen eend meer... het is meer een kap van een eend alles er onder is verandert... en als jij jaloers bent op iemand die dat WEL kan betalen is dat JOU probleem niet het mijne.... en mag het toevallig ook een vriend van mij zijn... kijk eens op www.dubsport.com daar leggen ze 2 VR6 motorblokken in 1 golfje... met 2 versnellingsbakken enz. enz. dat kan ook waarom kan je dan geen eend ombouwen en er een V8 in leggen??? met een haakse slijper en een lasapparaat en heel veel staal bereik je veel... mag je me dat eens uitleggen.... knappe jonge als je me kan uitleggen waarom het NIET gaat...

matthijn99maandag 21 juli 2003 @ 23:01
http://www.auto-extreme.com
Tjabbomaandag 21 juli 2003 @ 23:02
Youp jongetje, zeker nog nooit van stijfheid, carrosserie, remmen, vering, en dat soort dingen gehoort.

Ultimora wannabe

Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:03
btw dat motorblok was niet nieuw en hij kent de juiste personen om hem te helpen en aan spul te komen dus het is goed te redden binen de 48.000 gulden als je dat bedoelde... hij heeft er een jaar aan gewerkt en hij staat trouwens ook nog te koop...
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:05
quote:
Youp jongetje, zeker nog nooit van stijfheid, carrosserie, remmen, vering, en dat soort dingen gehoort.
Ultimora wannabe
zeker heb ik daar wel van gehoord ik doe btw niet voor niets een opleiding motorvoertuigen.....

en NOGMAALS hij heeft dat hele ding omgebouwd!!! van de buitenkant lijkt het een eend.. onder zn huidje is het een hitech racemonster... zijn gewicht is van 500 kilo naar 1050 gegaan en NIET alleen door het motorblok....

Tjabbomaandag 21 juli 2003 @ 23:08
link en foto's graag
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:08
ik heb geen foto's maar hierboven heb ik wel een geluidssample gezet... van DIE eend... dat mag je me geloven...
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:09
jullie hebben natuurlijk ook nog nooit die mini met V8 gezien he?? die bestaat namelijk ook.... in engeland rijdt ie rond en hij is best bekend... ik zal daar wel es wat van zoeken...
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:12
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html

kijk daar maar eens een MINI met een V8 er in en dit is niet die bekende wat ik bedoelde... er zijn er dus nog wel meer... en in een eend is VEEEL meer plaats als in een MINI....

Tjabbomaandag 21 juli 2003 @ 23:16
die mini kan iedereen vinden.

jij lult over die eend en die willen we zien.
en geen mini.

we hebben hier genoeg crap gehad @pta.
Van boven bont, van onder stront.

bewijs nu eerst maar es wat anders kom je niet bepaald geloofwaardig over mijn waarde.

jaccomaandag 21 juli 2003 @ 23:19
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:45 schreef DrukVout het volgende:
Nou ik heb laatst een Supra heel snel voorbijzien komen.
Ik zat samen met mijn vriendin in der autotje bovenop de brug te wachten. Toen er eentje voorbijschoot.
Was een donkergroene met 2 van die Viper strepen en een mekano achterspoiler. Zag er opzich erg mooi uit behalve de strepen en de spoiler.
Dat was een Mitsubishi Eclipse, maar dan zijn groene vriend waar zo snel ff geen foto van kon vinden. Want naar mijn weten rijd er hier in Nederland geen groene Supra rond

uppie83maandag 21 juli 2003 @ 23:20
Wat denken jullie van een Fiat Bravo GT ???
Tjabbomaandag 21 juli 2003 @ 23:23
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:19 schreef jacco het volgende:

[..]

Dat was een Mitsubishi Eclipse, maar dan zijn groene vriend waar zo snel ff geen foto van kon vinden. Want naar mijn weten rijd er hier in Nederland geen groene Supra rond

[afbeelding]


of hij heeft die groene getunede del sol van de slh gezien

Ik zou het zo ook niet weten over die groene suup, en dan nog, wie gaat zijn/haar supra nu dan verminken met viper striping

Tjabbomaandag 21 juli 2003 @ 23:23
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:20 schreef uppie83 het volgende:
Wat denken jullie van een Fiat Bravo GT ???
Dat het altijd een fiat blijft wat je er ook aan verspijkerd.

helaas voor je mijn enige echte eerlijke, uit de grond van mijn hart komende mening

NiGeLaToRmaandag 21 juli 2003 @ 23:25
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:16 schreef Tjabbo het volgende:
die mini kan iedereen vinden.

jij lult over die eend en die willen we zien.
en geen mini.

we hebben hier genoeg crap gehad @pta.
Van boven bont, van onder stront.

bewijs nu eerst maar es wat anders kom je niet bepaald geloofwaardig over mijn waarde.


Ik woonde in een dorpje. Zo een met veel te weinig mensen en veel te veel farmer-joe's
Een daarvan had een porsche en een eend. En daarna alleen de eend nog. De porsche was niet dood, maar zat in de eend. Ooit een eend van 0 tot 100 in 5s zien gaan? Nope, ik ook niet. Brede banden eronder, verder redelijk standaard

Die bedoel je?

Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:27
quote:
die mini kan iedereen vinden.
jij lult over die eend en die willen we zien.
en geen mini.

we hebben hier genoeg crap gehad @pta.
Van boven bont, van onder stront.

bewijs nu eerst maar es wat anders kom je niet bepaald geloofwaardig over mijn waarde


je kan me op mn woord geloven... ok dat doe jij dus niet maar ik heb ook een hekel aan mensen die onzin lullen... ik zit dagelijks op het 50cc forum en daar komen ze ook genoeg!! als ik me ergens aan erger is het wel aan die mensen.... maar goed ik heb geen foto's voor je tenminste geen foto waar je op kan zien wat er in ligt... ik HAD wel een foto waar je zn turbodruk meter op zag en de kilometerteller die op 320 stond ongeveer... maar goed intusse is mijn computer een keer gecrashed >> alles kwijt... natuurlijk dit kan iedereen zeggen dat weet ik maar ik lul geen onzin uit mn nek... serieus niet.... als enig echt bewijs heb ik die geluidssample voor jullie.. ok ik zal een foto uploaden maar aan die foto zie je niet wat er onder de motorkap ligt.... het is gewoon en foto van de neus.... d8 ik... ik ga m nu ff uploaden n post m zo wel...

uppie83maandag 21 juli 2003 @ 23:34
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:23 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat het altijd een fiat blijft wat je er ook aan verspijkerd.

helaas voor je mijn enige echte eerlijke, uit de grond van mijn hart komende mening


Dat wil zeggen dat .... tja ik ben nog redelijke auton00b, maar ik zag deze van de week rijden (ongeveer) en vond em wel mooi, dus nog ff wat info verzameld.
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:37
quote:
Ik woonde in een dorpje. Zo een met veel te weinig mensen en veel te veel farmer-joe's
Een daarvan had een porsche en een eend. En daarna alleen de eend nog. De porsche was niet dood, maar zat in de eend. Ooit een eend van 0 tot 100 in 5s zien gaan? Nope, ik ook niet. Brede banden eronder, verder redelijk standaard
Die bedoel je?
nee... in deze ligt een 4 liter Chevy V8....
Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:44

op de eerste foto kan je zijn turbodrukmeter zien zitten... dat ronde grijze ding onder de achteruitkijkspiegel...... maar goed... dat zijn natuurlijk nog geen harde bewijzen.... ik heb verder nog 2 foto's waar je ook geen fuck aan hebt... een stapel banden van het ding en een foto van zn sportuitlaat.... t achterste gedeelte alleen...... maar goed voor de mensen die het willen geloven de mensen die het niet willen geloven niet iedereen in deze wereld kickt er op om onzin te vertellen.... t spijt me maar ik ben gewoon maar een auto liefhebber...

Youpmaandag 21 juli 2003 @ 23:46
quote:
Ooit een eend van 0 tot 100 in 5s zien gaan?
deze duikt daar nog onder met 600 pk bij 1050 kilo.....
pr0fmaandag 21 juli 2003 @ 23:50
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/
*kuch kuch*
Hij heeft geen 2 turbo's en intercoolers, maar een beetje aandikken mag wel
Youpdinsdag 22 juli 2003 @ 00:29
quote:
*kuch kuch*
Hij heeft geen 2 turbo's en intercoolers, maar een beetje aandikken mag wel

ja hij heeft een BIturbo oftewel dubbele turbo... en daar horen ook 2 intercoolers bij en 2 wastegates simpel he :S

Youpdinsdag 22 juli 2003 @ 00:30
btw het is NIET die eend van die site...
Youpdinsdag 22 juli 2003 @ 00:34
het gaat ook 'slechts' om een 4 liter die zwaar getuned is..... ik zal ff opnoemen wat ik weet wat hij er in heeft liggen...

4liter Chevy V8
2 turbo's (ofwel 1 biturbo)
2 intercoolers
2 wastegates
race zuigers
hoge compressie kop
sportuitlaat van Sebring
een compressor op de luchtinlaat omdat hij zelf niet genoeg aanzoog
6 versnellingsbak
snellere nokkenassen

meer weet ik niet meer uit mn hoofd maar hij zal er vast nog wel het een en ander meer aan hebben gedaan...

dit alles resulteert in een slordige 600pk... en een verbruik van SLURP

Tjabbodinsdag 22 juli 2003 @ 08:37
en waar laat hij de benzinetank?
Lijkt me dat het vooronder redelijk vol zit en de standaardtank niet meer voldoet.

Helaas voor je haal ik de turbodruk meter er zo niet uit bij die foto, en heb ik nog steeds geen v8 gezien.
Die sebring uitlaat komt me wat ongeloofwaardig voor, maar heel misschien zou dat nog kunnen.
Maar volgens mij pakt iemand met een v8 twinturbo wel een iets meer high-end uitlaat zoals hks ofzo.

oh ja, en ik heb mijn twijfels of het geheel wel past.
zoeken met google op chevy v8 en chevy v8 twin turbo laat monsterlijk grote blokken zien.

* Tjabbo sceptic?

Youpdinsdag 22 juli 2003 @ 17:36
die turbo's zijn custom... niet standaart daarom heeft hij ook zoveel pk's dat slijt als de neten... en idd hij heeft geen standaart tank meer.... die heeft ie ergens achterin gelegd... en hij heeft alleen het achterstuk van sebring die de rest van de uitlaatlijn weet ik niet
DrukVoutdonderdag 24 juli 2003 @ 22:30
Blablabla wat een gelul over een eend.
Ik wil een zwaan en geen rode eend die zijn veren verliest als hij uit het water opstijgt.

Back 2 the order off this topic please.

Wat voor Eclipse serie is dat precies?
Want die nieuwste zijn volgens mij wat korter.
En wat hoger aan de achterkant.

Het had ook een eclipse kunnen wezen die groene op de brug. Maar hij ging een beetje te snel voorbij om het goed te zien. En dan lult mijn vriendin ook nog tegen me en dan is het zo lullig om te zeggen "houd je smoel". Enige wat ik uitkraamde was "Die wil ik ook!!!"

[Dit bericht is gewijzigd door DrukVout op 24-07-2003 22:53]

jaccodonderdag 24 juli 2003 @ 22:46
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 22:30 schreef DrukVout het volgende:
Blablabla wat een gelul over een eend.
Ik wil een zwaam en geen rode eend die zijn veren verliest als hij uit het water opstijgt.

Back 2 the order off this topic please.

Wat voor Eclipse serie is dat precies?
Want die nieuwste zijn volgens mij wat korter.
En wat hoger aan de achterkant.

Het had ook een eclipse kunnen wezen die groene op de brug. Maar hij ging een beetje te snel voorbij om het goed te zien. En dan lult mijn vriendin ook nog tegen me en dan is het zo lullig om te zeggen "houd je smoel". Enige wat ik uitkraamde was "Die wil ik ook!!!"


Die Eclipse vam de foto is van 95 tot 99 geproduceerd. Hij is in 1990 op de markt gebracht en die is tot 94 onveranderd gebleven. Nu heb je dus de 2000 versie en die loopt nog steeds.............

Tomdonderdag 24 juli 2003 @ 22:58
Besteed je geld liever in een auto die standaard al snel is... S2000, Porsche, Elise, M3, Impreza of Lancer Evo, dat soort auto's. Ik denk dat je je geld op die manier nuttiger besteed dan een standaard minder snelle auto aan te passen. Want als je wat aanpast, moet je gelijk goede remmerij eronder gooien, carrosorie verstevigen etc. Dat zal best leuk zijn, maar een auto die flink onderhanden genomen is verkoopt een stuk moeilijker (of je moet geluk hebben dat ie binnen een autoclub te verkopen is, maar die kans is een stuk kleiner). Zeg niet dat tunen gelijk klote is, maar het kost veel geld en je ziet er in veel gevallen weinig van terug. Bovendien is een standaard snelle auto vaak volledig in balans, en de vraag is of je dat zelf wel voor elkaar krijgt. Zeker als de auto wat ouder is, dan wil men em het liefst zo orgineel mogelijk hebben. Ikzelf tenminste ook, een volledig verbouwde Impreza vertrouw ik niet (of het moet van iemand die je kent binnen 'je autoclub' zijn).

(Als jij graag een auto wilt tunen, dan vind ik dat prima, het is alleen maar een tip, standaard auto + geld wat in je tuning zit = vaak gelijk een snelle auto, kun je beter wat langer doorsparen en er na verkoop meer voor terugkrijgen denk ik dan )

Ohja, om toch even iets aan je topictoe te voegne (links), ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan bij autoclubs van dat automerk/type. Meestal hebben die ook wel een forum, met een los subforum voor tuning/mods.

DrukVoutdonderdag 24 juli 2003 @ 23:06
Hmm zocht net ook even op chevrolet Corvette.
Ook wel erg leuke auto's klein 10.000 euro kan je er eentje kopen.
Alleen allemaal 5,7L bakken. Als ik dan even boodschappen ga doen moet ik meteen opnieuw tanken...
Wel erg coole auto's

Tom thanx.

Googolplexiandonderdag 24 juli 2003 @ 23:15
Wil je een snelle auto? Koop dan de lichtste met de sterkste motor (verkrijgbaar. Dus een Swift 1.3 kan later altijd nog een GTTi blok in (heet die zo?)). Gewicht-tunen is lastig en zonde van je inerieur maar wel dat waar je auto het snelst door gaat. Voorbeeld: Opel Speedster, Lotus Elise, etc.

Alles wat je dan aan je auto doet heeft ook meteen veel effect.

Ultimoravrijdag 25 juli 2003 @ 01:10
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 00:34 schreef Youp het volgende:
het gaat ook 'slechts' om een 4 liter die zwaar getuned is..... ik zal ff opnoemen wat ik weet wat hij er in heeft liggen...

4liter Chevy V8
2 turbo's (ofwel 1 biturbo)
2 intercoolers
2 wastegates
race zuigers
hoge compressie kop
sportuitlaat van Sebring
een compressor op de luchtinlaat omdat hij zelf niet genoeg aanzoog
6 versnellingsbak
snellere nokkenassen

meer weet ik niet meer uit mn hoofd maar hij zal er vast nog wel het een en ander meer aan hebben gedaan...

dit alles resulteert in een slordige 600pk... en een verbruik van SLURP


ff voor de duidelijkheid.. heb je ooit (behalve op die 2 ferrari's en lingenfelter corvettes) een auto gezien met de ruimte voor 2 turbo's??? EN de bijbehorende intercooler(s)????? ik iig niet, en neem maar ff voor het gemak aan i know cars... zelfs in de tuing branche is dat ZEER erxtreem, dan heb je vaker een enkele turbo.... voor 2 is dr vaak bijna nooit ruimte voor...

ohja waar volg je je opleiding? apeldoorn?

jaccovrijdag 25 juli 2003 @ 11:49
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 01:10 schreef Ultimora het volgende:

[..]

ff voor de duidelijkheid.. heb je ooit (behalve op die 2 ferrari's en lingenfelter corvettes) een auto gezien met de ruimte voor 2 turbo's??? EN de bijbehorende intercooler(s)????? ik iig niet, en neem maar ff voor het gemak aan i know cars... zelfs in de tuing branche is dat ZEER erxtreem, dan heb je vaker een enkele turbo.... voor 2 is dr vaak bijna nooit ruimte voor...

ohja waar volg je je opleiding? apeldoorn?


He je vergeet de supra en de skyline pff over turbo's gesproken
kroegtijgervrijdag 25 juli 2003 @ 12:50
dit is wel stoer. Heeft mn ouwe buurjongen ook omgebouwd...supergaaf bakkie van gemaakt. Helemaal gestript, bak bekleed met traanplaat, spatborden uitgeklopt, kuipstoeltjes, sportstuur en goede audio-installatie erin, paar flinke sloffen eronder, en ook motorisch nog enige aanpassingen gedaan. In metallic-groen gespoten, en die bak vinnik echt heel blitz geworden. Misschien ookw el t overwegen waard. Aanschafsprijs is niet veel, maar t ombouwen gaat je wel stuivers kosten
Ultimoravrijdag 25 juli 2003 @ 14:32
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:49 schreef jacco het volgende:

[..]

He je vergeet de supra en de skyline pff over turbo's gesproken


fok vergeten te vermelden dat het alleen over V8's ging... 6 cylinders bedoelde ik absoluut nie...
jaccovrijdag 25 juli 2003 @ 14:54
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 14:32 schreef Ultimora het volgende:

[..]

fok vergeten te vermelden dat het alleen over V8's ging... 6 cylinders bedoelde ik absoluut nie...


Oh oke ik volg het topic absoluut niet maar zag jou reply's over turbo's en dacht dat klopt niet, je vergeet iets
kroegtijgervrijdag 25 juli 2003 @ 15:23
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 01:10 schreef Ultimora het volgende:

[..]

ff voor de duidelijkheid.. heb je ooit (behalve op die 2 ferrari's en lingenfelter corvettes) een auto gezien met de ruimte voor 2 turbo's??? EN de bijbehorende intercooler(s)????? ik iig niet, en neem maar ff voor het gemak aan i know cars... zelfs in de tuing branche is dat ZEER erxtreem, dan heb je vaker een enkele turbo.... voor 2 is dr vaak bijna nooit ruimte voor...


daar moet je gewoon ruimte voor maken.....ok, misschien dattie niet meer op de weg mag daarna vanwege uitstekende objecten (je zult de motorkap even moeten oprekken e.d. maar t zal erin gaan passen...desnoods met gepast geweld
DrukVoutvrijdag 25 juli 2003 @ 16:26

Zo iets vind ik wel wat om mee te beginnen.
jaccovrijdag 25 juli 2003 @ 18:05
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 16:26 schreef DrukVout het volgende:
[afbeelding]
Zo iets vind ik wel wat om mee te beginnen.
Succes dan maar
DrukVoutvrijdag 25 juli 2003 @ 20:58
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:05 schreef jacco het volgende:

[..]

Succes dan maar


Hoezo?
jaccozaterdag 26 juli 2003 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:58 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Hoezo?


Gewoon zoals ik het zeg. Als je daar mee wilt beginnen zou ik mijn portemenee alvast lostrekken. En dan wens ik je veel succes
Googolplexianzaterdag 26 juli 2003 @ 14:18
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 16:26 schreef DrukVout het volgende:
[afbeelding]
Zo iets vind ik wel wat om mee te beginnen.
1: ESi (nogmaals) geen DOHC, maar SOHC dus... (en trommelremmen achter) en ombouwen naar VTi is een te dure optie.
2: Import... waarschijnlijk afgeragd door een Duitser. Beter geen import kopen
DrukVoutzondag 27 juli 2003 @ 12:49
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:12 schreef jacco het volgende:

[..]

Gewoon zoals ik het zeg. Als je daar mee wilt beginnen zou ik mijn portemenee alvast lostrekken. En dan wens ik je veel succes


Kost 8500
Naja nogaltijd goedkoper als een elise ofzo dat boven word aangeraden
Googolplexianzondag 27 juli 2003 @ 14:24
quote:
Op zondag 27 juli 2003 12:49 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Kost 8500
Naja nogaltijd goedkoper als een elise ofzo dat boven word aangeraden


Ja... maar een Elise is wel een vet stuk sneller. Heb zelf 38000 florijnen betaald voor die VTi. Dan ga je standaard nog maar in 8 sec naar de 100. Die ESi doet daar langer over. Elise doet 't in 6 seconden, geloof ik.
DrukVoutmaandag 28 juli 2003 @ 08:21
quote:
Op zondag 27 juli 2003 14:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja... maar een Elise is wel een vet stuk sneller. Heb zelf 38000 florijnen betaald voor die VTi. Dan ga je standaard nog maar in 8 sec naar de 100. Die ESi doet daar langer over. Elise doet 't in 6 seconden, geloof ik.


Ja hallo,
Hoe kan ik dat betalen als ik 1 jaar van school ben en net een baan heb.
Niet dus.
Die ESi moet wel lukken na een jaartje sparen. Maar die Elise lukt echt niet.
bier2k3maandag 28 juli 2003 @ 19:36
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:00 schreef Youp het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom dat niet mogelijk is??? die eend he die ziet er alleen nog maar uit als een eend... het is geen eend meer... het is meer een kap van een eend alles er onder is verandert... en als jij jaloers bent op iemand die dat WEL kan betalen is dat JOU probleem niet het mijne.... en mag het toevallig ook een vriend van mij zijn... kijk eens op www.dubsport.com daar leggen ze 2 VR6 motorblokken in 1 golfje... met 2 versnellingsbakken enz. enz. dat kan ook waarom kan je dan geen eend ombouwen en er een V8 in leggen??? met een haakse slijper en een lasapparaat en heel veel staal bereik je veel... mag je me dat eens uitleggen.... knappe jonge als je me kan uitleggen waarom het NIET gaat...


dat gaat zeker wel.. ik weet dat er minimaal al 2 in nederland zijn (fotoos van gezien)
Googolplexianmaandag 28 juli 2003 @ 21:23
quote:
Op maandag 28 juli 2003 08:21 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Ja hallo,
Hoe kan ik dat betalen als ik 1 jaar van school ben en net een baan heb.
Niet dus.
Die ESi moet wel lukken na een jaartje sparen. Maar die Elise lukt echt niet.


Advies: Ga dan voor een 1990+ CRX (model ED9) VTEC. (Vorige model)... WEL met leer van binnen en nog sneller dan de Del Sol ook.

Weet ook wel iemand die er een paar heeft staan.

StefanPmaandag 28 juli 2003 @ 21:24
Hier een site over zo'n V8 eendje:

http://www.2cv.nl/publicaties/v8/

Allemaal leuk en aardig hoor, maar het rijdt natuurlijk voor geen ene meter, en ik zou er niet boven de 120 in willen zitten.

jaccomaandag 28 juli 2003 @ 21:53
quote:
Op zondag 27 juli 2003 12:49 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Kost 8500
Naja nogaltijd goedkoper als een elise ofzo dat boven word aangeraden


Watvoor een start kapitaal heb jij dan? want als je al over een elise begint als eerste auto vind ik dat toch best knap.
DrukVoutmaandag 28 juli 2003 @ 22:12
quote:
Op maandag 28 juli 2003 21:53 schreef jacco het volgende:

[..]

Watvoor een start kapitaal heb jij dan? want als je al over een elise begint als eerste auto vind ik dat toch best knap.


2de hands he.
Dan zijn ze aardig te betalen.
AsconaB-16Vdinsdag 29 juli 2003 @ 13:24
Mischien een beetje extreem, ,maar wel gaaf :

www.exvitermini.com

das geweld...............

knillisdinsdag 29 juli 2003 @ 13:39
quote:
Op maandag 28 juli 2003 22:12 schreef DrukVout het volgende:

[..]

2de hands he.
Dan zijn ze aardig te betalen.


21K euro te betalen en dat is de goedkoopste die ik ben tegengekomen...
Googolplexiandinsdag 29 juli 2003 @ 14:13
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:39 schreef knillis het volgende:

[..]

21K euro te betalen en dat is de goedkoopste die ik ben tegengekomen...


effe doorsparen... 35k¤ heb je 'n NSX
knillisdinsdag 29 juli 2003 @ 14:38
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

effe doorsparen... 35k¤ heb je 'n NSX


ik heb ze al gezien voor 25k hierro
klik